Pařížskému aerosalonu letos kralují indické nákupy, objednávky jsou na desetiletí
Pařížský aerosalon. Zdroj: Facebook.com - Paris Air Show
Jako vítěz v prodejích nových strojů vzejde z 54. ročníku veletrhu nejspíše Airbus. Získal zakázky na roky dopředu.
Redakce nemá aktuálnější fotku aerosalónu?
A jsou nějaká data, jak je na tom český Aircraft Industries?
S takhle plným objednávkovým blokem bych řekl, že se vyplatí mocně zainvestovat do větších výrobních kapacit. Letadla pro 2030 a dal už mohou být minimálně motory o míle dál.
„Řekl bych“ není kalkulace. Spočítat si návratnost takové investice, která bude na několik desetiletí není snadné. Přepálí výrobní kapacity a jednou budou litovat a prodávat.
Navíc by ani nemuseli mít co vyrábět, protože už teď nestíhají ani subdodavatelé, zejména motoráři, ono to zní hezky, že mají kopec objednávek, ale je to logistické peklo (samzořejmě lepší takové peklo než peklo bez objednávek).
Já to myslel tak, že je možnost, že díky dodacím lhůtám začnou o nové objednávky přicházet a vydělá na tom Boeing. A taky by me zajímalo, jestli tam je a jak se prezentuje to čínský letadlo.
Číňani měli akorát stánky v hale 2 s modely.
nejspis to pro ne nejsou zajimave veletrhy. nikdo ze zapadu si stejne zadne jejich letadlo neobjedna, videl bych, ze se budou soustredit na veletrhy v asii.
Airbus se snazi zvysovat vyrobni takt na 65 A320 mesicne do konce 2024 a na 75 v 2026, uz letos se chteli dostat myslim na 55, coz se jim ale vubec nepodarilo, hlavne kvuli motorum. Prvni pololeti byla bida, ted to snad vypada, ze se zacinaji rozjizdet.
Děkuji. 👍