Paříž se nadobro rozloučila s papírovými jízdenkami. Používaly se 125 let
Automatické metro na lince 4 pařížského metra. Foto: Île-de-France Mobilités

Město a okolí plně přechází na elektronické jízdenky a permanentky.

Město a okolí plně přechází na elektronické jízdenky a permanentky.
Já například v PIDu papírovou jízdenku potřebuji protože ji musím přiložit k vyúčtování služební cesty. Jak bych to udělal kdyby v Praze byl ten ostravský systém?
Zaúčtovat elektronický jízdní doklad není problém. Pokuď je vaše účetní slepice, není to vada systému, ale vašeho zaměstnavatele 😀
Souhlasím že elektronický jízdní doklad je dostačující, ale dostanu ho nějak v PIDu? Když si kupuju jízdenky bezpapírově přes aplikaci, vidím jen transakce na kartě, že jsem si někdy koupil nějakou jízdenku kterou někdy (i úplně jindy) můžu použít.
pid lítačka – dole vpravo položka „více“ – nastavení účtu – jízdenky a kupony – úplně dole jsou daňové doklady k jízdenkám. možnost stahnout požadované, nebo si je nechat zasílat na mail.
OK díky za nápovědu, to jsem nevěděl. Pak ve vyúčtování nevidím problém. Ostatně tiskárnu v práci už asi dva roky nemám ani nainstalovanou, jízdenku do vyúčtování dám jen v PDF z mailu, nebo vyfotím mobilem.
Chtělo by to mít odvahu to konečně udělat i v PID a ten archaický systém s lístky konečně opustit. Přejít na “ostravský” odbavovací systém – tap and go platební kartou a pro důchodce nabíjecí magnetická karta. To by i umožnilo konečně opustit nevhodný pásmový systém a přejít na pásmově-relační, protože by cestující nepotřeboval vědět, jakou musí mít jízdenku.
A když nemáš platební kartu, pojedeš jak? I lidé bez platební karty nebo bez mobilu mají právo na přepravu, pokud uhradí jízdné. A to lze zaplatit i hotově.
V Paříži toto zrovna funguje dobře. Zaplatíte v automatu mincemi, vypadne vám za symbolický poplatek anonymní plastová kartička, tu můžete dál dobíjet. Celé vyřízené za 30 sekund.
To by šotoušci na ROPIDu přišli o práci při vymýšlení hranic těch pásem… a to nelze! Kapříci si svůj rybník nevypustí 😀