Paříž, Řím nebo napříč Alpami za pár korun. 10 tipů na cesty vlakem po Evropě, které levněji neseženete
Railjet u Bad Hofgastein. Foto: ÖBB/Harald Eisenberger
První měsíce nového roku znamenají možnost poznat i místa jinak přetížená turisty bez návalu lidí.
Já ještě včasnou jízdenku ČD kombinuji tak, že ji kupuji až z poslední stanice v ČR a zbytek jedu zdarma na ČD jízdenku za body…To se dá několik dalších vstovek ušetřit.
Jo někdy to je podstatná úspora. Třeba taková Vídeň z Prahy za €14,90 a z Břeclavi jen za €7.90. Někdy je to za stejné peníze. Ale je potřeba kupovat poslední českou zastávku a ne Gr. protože z Gr stojí víc jak z Prahy.
To je taky rada pro lidi s režíkou (na rail jet k mému překvapení režíka platí) nebo IN100 a podobnými síťovými jízdenkami.
Vzhledem k tomu, že lístek Praha – Linz bývá někdy levnější než České Budějovice-Linz a ten prakticky vždy levnější než Rybník -Linz, tak byste si moc nepomohl. 😉
A potom chcete ísť vlakom zo ZA do Ostravy by ČD a výjde vás to na 12-13 EUR …
z mých zkušeností mají stejnou jízdenku slováci vždy levnější
No. hlavne že mašina ČD, súprava ČD …
Zaujímavé, ja mám zase opačnú skúsenosť. Už 2x tento rok som si kupoval lístok ZA – Olomouc so študentskou zľavou. Vždy boli ČD lacnejšie. 13€ cez ZSSK cca 7€ ČD.
Jo taky mám takovou zkušenost. Neni to vždy (zažil jsem několik výjimek) ale většinou to tak opradvu je. A navíc takový lístek Benešov – Tatranská Lomnica ani ČD na svém e-shopu neumí prodat (a v pokladně jen cez Studený Potok ne na električku to nemluvím o značně vyšší ceně), na ZSSK v pohodě za €21. Bratislava bývala za €12 (ponúka europa expres). Takže při cestě na slovensko nebo zpět se vyplatí podívat se na ZSSK.
tak já jel těma 300km/hod jenže to není skoro poznat, na českých drahách by to asi trochu drnčelo…. :-)))
Nebýt čísla na GPS (např. 298 km/h), člověk by to ani nepoznal, jede to tak plynule, že by člověk tu třístovku ani netipoval (zkušenost z Itálie z vlaku Freccia Rosa z Kalábrie do Turína (jeli jsme jen do Milána), kde 250-300 je rychlost mezi Salernem a Milánem, ta třístovka je ale až někde na severu od Boloni nahoru, na úplném jihu se jede jen 160 po klasické trati). Ani nechci vidět, jak by třístovka (nebo jen dvoustovka) vypadala u nás, to by možná ani vlak nezůstal na kolejích :-))) Ale upřímě ono lepší než ta rychlost je cestovní doba, přecejenom… Číst vice »
Dítě do 14 let je do posledního dne před 14. narozeninama a nebo do posledního dne před 15. narozeninama prosím?
Do 14 let včetně znamená 14,99…
Pokud oslaví 15 let 25.11. 2024, tak ještě dnes je dítě do 14 let
A u DB je to stejné, děti v doprovodu zdarma.
Odkaz na pár obrázků mostu Angerschluchtbrücke, který je na titulní fotce.
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Angerschluchtbr%C3%BCcke?uselang=de
Jezdil jsem tam do Angertalu lyžovat zrovna, když se stavěl. Pěkná podívaná.
Jinak jak v B. Hofgasteinu staví rj, tak dost lidí jede na lyžovačku vlakem. To mi připadá geniální.
Ahoj, chci se zeptat na přístupnost vyhlídkových míst na Semmeringu s dětmi příp. s kočárkem. Zkoušel jsem hledat na AT turistických portálech, ale bez úspěchu. Děkuji
Pokud si vzpomínám, pro kočárky je to zcela neprůjezdné, pro chodící děti je to ale bezpečně schůdné. Je ale potřeba počítat s tím že to trochu potrvá, terén je relativně náročný, když se šplhá nad tunely a pak zase dolů pod viadukty.
Jak kde, prošel jsem několik kilometrů, někde pohodlná cesta, ale bylo několik míst kdy to bylo dost náročné i bez kočárku. Oficiálně se udává, že trasa je nenáročná. Potkal jsem v protisměru i rodinu, které vezla pana na invalidním vozíku., ale těžko říct jak dlouhý úsek šli.Prekvapilo mně minimum možnosti si koupit nějaké občerstvení.
Pokud půjdete na 20-Schillinger Blick s kočárkem, běžte od Semmering-Kurort (případně zastávka Wolfsbergkogel) – pak je ta cesta prakticky po rovině… https://mapy.cz/s/befokonuzo
Cesta podél kolejí přes Doppereiterwarte je sice velice pěkná, ale dvou místech byste měli s kočárkem problém.
Ke Kalte Rinne se dostanete po velmi slušné silnici kolem Adlitzgrabenviaduktu, přípdně přímo přes Gläserstraße, ale je to od nádraží v Semmeringu cca 9km. Samozřejmě záleží na vaší fyzické zdatnosti – možná se pak vyplatí dojít k nádraží Breitenstein, což vám nabídne zase nové pohledy.
Semmering je z pohledu turistiky velmi příjemná lokalita i pro začátečníky, kteří nemají tolik naběháno.
Díky, byl jste rychlejší. Jen ještě doplním, že kousek od nádraží Semmering ve směru k vyhlídce je velmi pěkné dětské hřiště.
Super, díky všem za tipy.
Myslíte tohle? Jiné blíž trase na vyhlídku jsem na mapě nenašel https://mapy.cz/turisticka?source=osm&id=18266474&x=15.8260869&y=47.6397465&z=16 děkuji
Já myslím že spíše toto:
https://mapy.cz/s/lafafotope
K cestě do Polska „na otočku“ dodávám možnost využít síťovou jízdenku PKP Intercizy „Multiprzejazd“, která platí od úterý 00:00 do čtvrtku 23:59, tj. 72 hodin a stojí 119 zl. pro druhou, resp. 159 zl. pro první třídu:
https://www.intercity.pl/pl/multiprzejazd/
Rezervace místa potom stojí 3 zl; ještě vloni to bylo zadarmo.
Díky za tip, o této jízdence jsem neměl tušení a to pak nabízí spoustu zajímavých dalších možností.
PKP Intercity nabizi i slevu „Taniej z bliskimi“ pro 2-6 cestujicich, plati ve vlacich TLK a IC, sleva do 30% (jen je treba zakoupit listky s minimalne sedmidennim predstihem).
https://www.intercity.pl/pl/taniejzbliskimi
Je tam bohužel jedno (velké) omezení – síťovka se nedá použít jako základ pro doplatek lehátka či lůžka.
Takže pokud chcete využít noční vlak v horizontální poloze, musíte si koupit samostatnou jízdenku plus doplatek.
Nebo mít mimo sezónu štěstí na prázdný vagón a úplatného stevarda.
Ryanair za 1000kč zpatečka a nemusite studovat ceník 5 dopravců
Ja fakt nechci prijet do Rima o pulnoci.
Nejake lepsi spojeni neni?
Přes noc, ale výrazně dražší.
V zimní sezóně stoji letenky do Říma běžně cca 600 – 800 Kč, ranní odlety, ale pouze malé zavazadlo. Za vlak do centra dáte 8 eur s přestupem a 14 nebo 15 přímo.
Ale o to tady přeci nejde, cesta je cíl, letadlem poletíte zpět.
Lepších spojení je spousta, stačí přespat v Bologni. Do Říma to pak přes den jezdí skoro jako metro, co 15 minut.👍
V Bologni se dá přespat i na nádraží, pokud chcete ušetřit nějaké peníze a zažít nějaké dobrodružství. Přijedete třeba posledním vlakem z Benátek někdy po půlnoci, a prvním ranním odjedete. V městě je nonstop McDonalds a taky studentské bary bývají otevřené dlouho do noci. Noční prohlídka města za svitu měsíce je nepřekonatelná. Na nádraží ale přes noc nefungují toalety, proto se chodí močit mezi vagony. Taky tam bývají častější policejní kontroly, asi kvůli dávnému atentátu, ale velmi přátelské a vlastně společenské. Prostě Italie! Kdysi jsem tam takto nocoval 2x a dodnes na to vzpomínám…
Brzké ranní starty a dojezdy pozdě jsou nedílnou součástí výhodné ceny. Pravověrným šotoušům obvykle nevadí…
Děkuju za fajn článek s prima tipy na výlety… 👍
Úvodní foto připomíná situaci u Červené n. Vltavou. Takže Rakušané taky nechali stát starý most vedle nového.
Ba naopak už měli cca 7 let (2009 – 2016) nový most hotový, ale pořád jezdili po tom starém. 🙂
Nic k chlubení co do celé kauzy https://de.wikipedia.org/wiki/Angerschluchtbr%C3%BCcke
Děkuji moc za tyto tipy! 🙂