dkv_obrazok

Paříž promění další linku metra na plně automatickou, zakázku získal Siemens

Nové soupravy metra MF19 pro Paříž. Foto: Île-de-France MobilitésNové soupravy metra MF19 pro Paříž. Foto: Île-de-France Mobilités

Půjde o čtvrtou linku metra, která bude v Paříži jezdit bez strojvedoucích.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
čecháček

Siemens automatizoval jak linku 1, tak 4; 14ka byla automatická od počátku.

Metrák

Automatická byla, ale se starým zabezpečovačem od Matry. Ta už při prodloužení nešla použít, takže celou trasu museli předělat na CBTC.

Martin

Zajímala by mě ta úspora energie. Nevím, jak to mají v Paříži, ale v pražském metru dokáže strojvedoucí lépe využívat setrvačnosti a sklonových poměrů a jet plynuleji a ekonomičtěji, než automat…

Jan

Ta uspora se mi moc nezda. Ty automaticky linky metra v Parizi me prisly spis optimalizovany na cas nez na spotrebu, na kratsich usecich se vzdy rozjeli a rovnou zacli brzdit, clovek by chvili jel bez plynu jen setrvacnosti.

MaT

A ona v Praze už nějaká linka jezdí v plně automatickém provozu, aby to šlo nějak porovnat?

Martin

V bezobslužném ne, ale v režimu automatického vedení vlaku ano. A když píšu o ekonomice ve smyslu využívání setrvačnosti a sklonových poměrů, mám tím namysli právě vedení vlaku.

Jakub P

Automat muze mit daleko presnejsi informace o celkovem deni na lince a tim i moznost jim liip prizpusobit jizdu. Zkusenej strojvedouci ho klidne muze porazit v usporne jizde na volne trati, ale v provozu s minimalnimi intervaly nebudou mit sanci proti daleko presneji komunikujicim automatickym soupravam.

Juraj

Ta úspora energie plyne z maximálně optimalizované jízdy ve velmi krátkém intervalu, kdy se díky CBTC už nehraje na traťové oddíly, ale každá souprava má před sebou virtuální pohybový prostor definovaný bezpečnou zábrzdnou vzdálenosti ve vztahu k dalším soupravám.

Metrák

V případě trasy C a PA 135 (ex Matra) ta rychlostní křivka je pevně daná a strojvedoucí může tak akorát z Ládví nebo Kobylis zadat výběh, protože tam je prudké klesání hned za stanicí. Ale to budou zanedbatelné úspory.
LZA na A a B je na tom lépe, ta má v sobě nahranou mapu trati a zároveň porovnává jízdu vlaku s jízdním řádem a když je to možné, tak se snaží o jízdu s menší spotřebou.

Ale dnes většina strojvedoucích v Praze stejně jede v režimu automatického vedení vlaku (RAV).

Martin

Snaží, snaží, ale moc se jí to nedaří…

A. Mikulka

To je taková polopravda. Pár nejepších strojvedoucích dokáže jezdit úsporněji než automat, ale v průměru je na tom AVV výrazně lépe.

Mirďa

Tak tomu snad ani sám nevěříte, že člověk je schopen jet ekonomičtěji, plynuleji …
Nekrmte nám ucho.