Paříž prodloužila metro na letiště Orly, na lince platí speciální tarif
Jde o druhé prodloužení linky metra v Paříži během dvou týdnů.
Síť pařížského metra je od tohoto týdne delší o dalších osm stanic a dvě nové konečné. Poprvé v historii lze díky prodloužení linky 14 dojet až na letiště Orly na jihu metropole.
Linka 14 byla na severu prodloužena až do stanice Saint-Denis-Pleyel na jihu na letiště Orly. Délka linky 14, na které je automatický provoz bez strojvedoucích, se díky rozsáhlé investici zdvojnásobila na 28 kilometrů. K rozhodnutí o prodloužení linky došlo v roce 2015. Jde o součást rozsáhlého projektu Grand Paris Express, pod kterým dochází k prodlužování pařížského metra a jeho postupné automatizaci.
Na linku jsou nasazeny nové vlaky MP14, které vyrobil Alstom. Paříž směřovala otevření nové linky do termínu před zahájením olympiády. Hlavní město zažívá boom otevírání nových linek, na začátku června v metropoli prodloužili linku 11.
K hlavnímu prodloužení u linky 14 došlo na jihu, kde vzniklo na 12,3 km celkem šest nových stanic. K nim přibude ještě do konce roku zatím nedokončená stanice Villejuif-Gustave-Roussy. Na severu došlo k prodloužení o 1,6 km. Stanice Saint-Denis-Pleyel se má v budoucnu stát jednou z hlavních křižovatek pro budoucí okružní linku metra. S 21 stanicemi je linka 14 nyní nejdelší v síti pařížského metra.
Výrazně zkrátí dojezdové doby na letiště Orly. Doba jízdy z letiště do centra na stanici Chatelet je 25 minut. Pařížský dopravní podnik RATP pro provoz na lince koupil 72 osmivozových souprav metra MP14CA od Alstomu. Jezdí na pneumatikách. Souprava je dlouhá 120 metrů, pojme až 932 cestujících. Technologiii zabezpečovače a automatického provozu dodal Siemens.
Paříž pro cestu až na letiště zavedla speciální ceník. Zatímco běžná jízdenka na metro stojí 2,15 eur, na letiště bude stát 10,30 eur. Kdo chce ušetřit, může ještě využít tramvaj nebo autobus, který na Orly jezdí, jízdní doby do centra jsou ale podstatně delší a zahrnují přestupy.