Paříž před olympiádou prodlužuje síť metra. Během června postupně otevírá téměř 20 kilometrů a 14 stanic
Prodloužení linky 11 v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités
Od příštího týdne začne jezdit metro i na letiště Orly.
Domorodci doporučují si v metru nesedat, jinak s vámi vystoupí i štěnice.
Když se chce tak to jde! Gratuluji. Napojení Orly neznám ale linka 11 spíše propojuje oblasti, které byly teď vedle sebe, byť blbě propojeny (železniční trať , dálnice, věznice). Paříž jsem navštívil před rokem a domnívám se, že nosným dopravním prostředkem již dávno není metro ale hlavně RER a ostatní vlakové linky. Každopádně doporučuji návštěvu!
Upřímně nevěřím že síť metra LOH zvládne. Když jsem byl před rokem v Paříži, tak linku 13 ze Saint-Denis spolehlivě přetížil i jeden fotbalový zápas
„jeden fotbalový zápas“ se ale v případě Saint-Denis rovná 80 tisícům lidem vycházející všichni společně v jeden moment…
Mě před 10 lety na lince 13 směr St.Denis v odpolední špičce do nacpané soupravy pěchovali zřízenci každý den a hádám že fotbal se zrovna nehrál.
V Paříži byly také dlouhodobě uzavřené stanice, některé už od války. Ty zprovoznili také?
Villejuif – Gustave Roussy je jedna stanice, která je ta druhá nedokončená
Zjevně jen jedna, díky za upozornění na moji neznalost pařížských stanic metra:)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ghost_stations_of_the_Paris_M%C3%A9tro
Někde mají metro na letiště, my tu máme „již brzy“.
Metro na letiště už bylo v minulosti zavrženo a na tom se asi v dalších dekádách nic nezmění.
Modernizace trati na Kladno s odbočkou na letiště už začala a byť to prochází přes Prahu 6, tak určitý prostor k optimismu tam alespoň pro mladší generace je.
Mladši generaci :)))) LOL PS Dlouhej vous!!! Ale jinak moc hezky napsané.
Hlavně že na Orly mají aktuálně tramvaj, složitější cestu z terminálu na zastávku jsem nikde jinde nezažil – nahoru, dolů, nahoru, skrz parkoviště v parkovacím domě, nahoru a dolů :))
Na Orly RER a pak Orlyval. Funguje to spolehlivě
Že by chtěli těm „sockám“ ukázat, že auto je prostě lepší? I když je momentálně omezují…
V ucpaném centru Paříže je kolikrát i pěší rychlejší než auto
Nejdřív tam bylo lehké metro (Orlyval), pak tramvaj, metro je až třetí v řadě (a povede tam ještě druhá linka metra). Ale Orly je obklopeno městem (na rozdíl od CDG), tedy ho lze těžko srovnávat třeba s Ruzyní.
To vypadá smysluplněji než ty Bémovy nešťastné Letňany.
Za tohle mě Němci ukamenují, ale i francouzská veřejná doprava má budoucnost než třeba BERLÍN a celé Německo,v Německu to už taky není TOP tam se stejně jako u nás jen slibuje a lokálky se ruší a některé stále chátrají. Paříž je metropole dopravních inženýrů a vizionářů kdo si nevšiml tak Paříž zachvili předežene i moskevské metro, nové linky nebudou končit M18, ale M19 což je pokrok.. Francie s vlaky TGV i lokálky TER má větší plány než Němci, ve Francii jsou plány na obnovu všech lokálek v zemi ať už za pomocí Transdev nebo SNCF TÉR. Celkově nejen Paříž… Číst vice »
Zatím se ve Francii lokálky masově ruší.
Dosud rušily, stejně jako na celém Západě (a my to od nich ještě stále chceme slepě kopírovat), ale pokud má pán informace o obratu, docela by mě zajímaly. 🙂
Lokálky?!? Ve Francii už nejsou v provozu trati, které by u nás měly srovnání například s tratí Nymburk – Rumburk. Třeba takový Liberec, kdyby byl ve Francii, tak už do něho osobní vlaky jezdí nejspíš jen z Německa a to jen ještě v tom lepším případě. Takže to srovnání naší železniční sítě s tou francouzskou silně kulhá na obě nohy. Ale to si naše autistické šotoušstvo není schopno uvědomit…
Až bude v Práglu olympiáda… :))))
Neplánuje se rušit Orlyval?
To těžko. Ztratilo by se alternativní spojení k metru.
Plánuje.