Paříž dál omezí auta v centru města. Radnice zakázala tranzitní dopravu v části metropole
Centrum Paříže. Foto: Paris.fr
Vedení města očekává snížení počtu aut v oblasti o polovinu.
Vedení města očekává snížení počtu aut v oblasti o polovinu.
Tahle stránka se evidentně stala cílovou diskuzní doménou anti-automobilových aktivistů, kteří zde musí za všech okolností exhibovat své extrémní názory.
„Vedení města tvrdí, že jen 30 % řidičů, kteří oblastí projíždí, auto skutečně potřebuje. Pro zbytek jde podle města pouze o pohodlnost.“
Osobní auto je ze sta procent pouze pohodlnost.
Budeme se mít kde inspirovat, zejména jakmile bude hotová D0 by ten tlak mohl zesílit.
Kompletní D0 a provoz v centru Prahy jsou dvě nezávislé entity.
A když průměrný Pařížan bude chtít své nemohoucí babičce, co bydlí v centru, dovézt pytel cementu, klavír a bojler, tak to protáhne bůh ví odkud.
doveze to cargokolem? 🙂
Ono i do toho divadla či restaurace jde dojet metrem a dojít. Ale asi tou výjimkou cílí na vrstvu těch nejbohatších a slavných lidí kteří prostě autem jezdí za všech okolností.
tak pojedou taxíkem
A dělají dobře. Auto je do center velkých měst prostě nevhodné. Ano, existují výjimky tedy IZS, zásobování, občas řemeslníci apod., ale většina aut tam prostě jezdí zbytečně a škodí to všemu kromě těch co si zrovna vezou zadek, ale i jim to neškodí jen v tu chvíli. Pokud nechtějí do MHD, a chtějí cestovat individuálně, tak mají nohy, můžou levně koupit nebo půjčit kolo, dnes jsou dostupná elektrokola, elektrokoloběžky či elektroskútry. Kdo je nějak víc imobilní, tak existují takové ty malinké elektromobily do 25 km/hod. Těch možností je hafo, tedy za předpokladu, že většinu veřejného prostoru nezabere auto nebo dnes… Číst vice »
Ty ‚zbytecny‘ auta tam jezdí teda protože jejich řidičič nenašel zrovna nic zajímavého ke koukání na YouTube a tak se jel z dlouhé chvíle projet autem?
Ne, jezdím tam proto, že jsme se všichni složili, abychom mu uhradili část nákladů, takže pak jede autem, protože je to pro něj výhodnější, než jiný způsob dopravy (nebo než žádná doprava, protože za skutečné náklady by se mu to nevyplatilo).
Aha a co všichni ti řemeslníci?? Takže za měsíc začnou odcházet první pračky, praskat potrubí a kazit se kancelářské vybavení a za pár let z centra Paříže zůstane jen hromada trosek, protože nikdo nemůže přijet a opravit to! Slyšel sem, že jsou města někde na severu, kde je taky silně omezený tranzit a prý všechno funguje, ale já tomu nevěřím. Já jsem Čech, jsem chytrý a myslím si, že vím všechno a já vím že si myslím, teda myslím si že vím, že tohle je komunismus a celé město se zhroutí. A může za to skořicové laté a avokadové tousty…… Číst vice »
Co to bylo? Marihuana? Pervitin?
To se musíš zeptat těch, co diskutují pod každým článkem o omezení tranzitu vcentru Prahy, vášnivě a v až postapokalyptickém duchu, co berou 😉 hele ale nejsi ty jeden z nich?
Zitra si vezmu volno, udelam rozbor a zkusim tuto komplexni skladanku rozsifrovat 😍
No, když na tohle nestačíš, tak tě asi v práci postrádat nebudou…
Jsem si říkal, jak si s tímto příspěvkem poradí AI:
Tento text je reakcí na omezení tranzitní dopravy v centru Paříže. Autor vyjadřuje obavy, že bez možnosti přístupu řemeslníků a opravářů začne docházet k poruchám a zhoršování infrastruktury, což povede k postupnému úpadku města. Zmiňuje také, že podobná omezení existují i v jiných městech, ale nevěří, že by to mohlo fungovat. Text je napsán s určitou dávkou sarkasmu a nadsázky, což je patrné z poznámky o skořicovém latté a avokádových toastech.
Chytrá holka ta AI, co?:-)
Je to tak, nejchytřejší holka na světě…
A nezapomeňte na všechna ta piána a klavíry, která čekají na stěhování!
Tak jsem zvedav na vysledky.
Pri me posledni navsteve Parize cca 10 let zpet…bylo naprosto ohyzdne jak chodit po nabrezich kolem nekonecnych front aut…tak jezdit (na nekterych linkach) preplnenym metrem…
Cili auta jiste pryc, jen nevim jakou volnou kapacitu ma MHD
Změna je doopravdy vidět, jezdím do Paříže každé cca 2 roky. Deset let zpět byla kola výjimkou, dnes standardem. A k tomu ty proměny celých ulic, které byly vyparkovány, ozeleněny. Naopak v Praze se zastavil čas.
Asi se tam budu muset zase někdy podívat. Z poslední návštěvy před více než 10 lety si také pamatuji přecpané metro, ale hlavně autobusové linky (vedou často i napříč centrem mj. protože metro je těžce bariérové) jedoucí krokem kvůli silnému automobilovému provozu. Takže tady nějaká dodatečná kapacita MHD asi je. Cyklistu jsem tehdy také asi neviděl.
Mimochodem nejen v Paříži.
Ve Francii jsem žil v letech 2003-4. To se doslova jezdilo i autem na záchod.
2010-2011 tam už jezdily tramvaje.
2024 jezdí lidi na kolech po cyklostezkách.
Moc se to nezdá, ale Francie má docela velkou šanci se dohrabat green dealu
No tramvaje tam jiste jezdily i 2003-4, akorat jezdi pod zemi a honosne to nazyvaji, ze prej metro. Ovsem cetnosti stanic, stejne jako ostrymi oblouky, to tramvaji odpovida, akorat to zakopali par metru pod povrch… 🙂
Jinak teda nevim, ja tam bydlel 2013-2017, dva moje bicykly se vsak nedobrovolne staly predmetem sdilene ekonomiky (TM) a na Velibu se tam jezdilo docela dost uz tehda. Se neni co divit, treba z jednoho konce M9 na druhej jsem to na kole bezne daval rychlejs. Jo, po placatym meste se jezdilo celkem fajn.
V podstatě to město nepoznáte (v dobrém slova smyslu). (byl jsem tam naposled před cca 15 lety a pak před dvěma lety, pokrok za tu dobu udělali neuvěřitelnej). A jo, jedna z citelných změn bylo i příjemnější a čistší metro.
Byl jsem tam 2 roky zpět. První půlka září, tedy ještě téměř hlavní sezóna. Metrem jsme projezdili téměř celou Paříž a i v odpolední špičce by se dalo metro, oproti pražskému, označit za prázdné. Zato všude kolony aut a oproti Praze také spousta cyklistů. Mimochodem až si zase nějaký našinec bude stěžovat na agresivní pumpičky, přál bych mu zažít průměrného cyklistu v Paříži. Ti se nemažou absolutně s ničím…
Vůbec se nedivím, byl jsem tam před třiceti lety a večer na nádraží byl o život, létaly flašky a mlátili se tam místní. No říkal jsem si, že snad tohle na Wilsoňák nedorazí. Všichni známe výsledek. Teď se tam sekají ve vlaku sekyrou. No snad tenhle zvyk nepřevezmeme. Takže se asi cítí bezpečněji v autech.