Paříž dál omezí auta v centru města. Radnice zakázala tranzitní dopravu v části metropole

Centrum Paříže. Foto: Paris.frCentrum Paříže. Foto: Paris.fr

Vedení města očekává snížení počtu aut v oblasti o polovinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

když se podáváte na tem obrázek z paříže, čím se to lidí od Prahy ?? V Praze totiž všude straší trakční vedení pro tramvaje, a nejsou tam nasazeny tramvaje, které by byly schopny v určitých krátkých úsecích jet bez nich. Např, Malostranské náměstí, tam jsou jako pěst na oko. Mně to vysloveně vadí.

Ondřej

Toto řešení jsme minulý týden viděli v Lutychu a pro to centrum to je jednoznačně přínosem.

Michal Bartoníček

Nebude to tím, že na obrázku nejsou ani ty koleje?
Trakční vedení všude nestraší, je to elegantní technický prvek, kterým se města chlubila. A je tady už od začátku 20. století, někde od konce 19. století.
Mně vadí zase auta. Tak co s tím?

XXyy

Mě zase vadí tramvaje, co s tím?

Filip Jirsák

Ten obrázek se liší od Prahy tím, že na něm nedominují auta. Nepřítomností trakčního vedení se od Prahy fakt neliší, protože v ulicích, kde nejezdí tramvaj ani trolejbus (jako ta na fotce) není trakční vedení ani v Praze.

Vlastimil Kocurek

Souhlas

XXyy

Tak hlavně, aby si Paříž spíš vyřešila problémy se sekyrami ve vlacích a migranty, jinak bude doprava to nejmenší, co je bude trápit

radovan.jokel

To musí být masakr! Okolí “péripherique” se začne plnit těhotnými ženami, které musely rodit na okraji Paříže, zadušenými dusícími se dětmi (případně vykrvácenými krvácejícími), jejichž parnerům a tátům od rodin nebyl umožněn vjezd, nemobilními důchodci, kteří budou za sebou tahat těžké klavíry nebo pytle s cementem zakoupenými u Notre Dame a zaměstnanci, kteří “hned po práci vyrážejí za babičkou na venkov do Auvergne”.

XXyy

No jistě a je potřeba vysázet pampelišky a lavičky s tromečky, aby se lidičky mohli projít pěšky nebo se hezky povozit na kole, jééé to je štěstíčko, ty ošklivý auta fuj fuj, uděláme z města zase přírodu, ideálně to zalesníme a půjdeme bydlet do jeskyní. Ježiš ale co to? Oni josu tady migranti, to nevadí, že občas někomu ufiknou hlavu nebo vyhodí po povětří nějakou redakci – o tom se nesmíme bavit, to řešit nebudeme jujky jujky ale raději budeme pořád řešit ošklivý auta

Lukáš Kníže

Držím Paříži palce. Mnoho vyjímek znamená komplikovaná kontrla a vymáhání.

XXyy

Já držím palečky celé Francii, chalifát již za okamžik. Doprava již nebude nutná

stl

Nechápu, že podobný režim nefunguje u nás v obytných zónách. V jedné bydlím a je tu několik ulic, které jsou takové ty „tajné“ zkratky ve špičce. A třicítku tu takový projíždějící stěží dodržuje, když konečně může při průjezdu nahnat tu cennou asi půl minutu.

Vlastimil Kocurek

Ano kolikrát jsem psal, to nahánění jedné minuty je psychický problém, také jsem to dříve měl, než se mi podařilo se toho zbavit, a stojí to za to, SE TOHO ZBAVIT. Doporučuji všem.
i těm, co nemají auto, ale zase nedovedou vyjít ráno do práce z domu o 5 minut dříve, a v klidu tu cestu absolvovat.

šofér na p1

tranzit by měli zrušit i v centru prahy, minimálně v tom nejužším kolem staromáku.

Kubrt

Kolik je kolem Staromáku tranzitu?

Jan T.

Pokud jako „kolem“ uznáte Křížovnickou a navazující ulice, tak docela dost.

Jindřich

A co to řešit systémem slepých ulic nebo oblastí? Udělat třeba pěší zónu na obou krajích Křižovnického náměstí.

DavidS

A především ji taky vymáhat.

Jindřich

Dal bych tam bariéru, z jedné strany.

Jakub P

Která ovšem musí být vymyšlená tak, aby projela tramvaj. A bylo by dobrý, aby projela i vozidla IZS a lidi na kolech. Což samozřejmě není nemožný, ale možnosti to docela zužuje.

Jindřich

Ze strany od severu, kde se to zužuje. Připadá mi, že zákaz vjezdu, slepou ulici nebo červenou na semaforu naprosta většina řidičů dodržuje.

tomash

Naprosto nefunkční opatření, každý řidič řekne, že si jede do centra nakoupit. Navíc bez pokut. Takhle benevolentně se problém s přehlceností auty opravdu řešit nedá.

Michal Bartoníček

To si můžeme říct po čase. Ale určitě máte lepší nápad.

Ondra

V Praze se stále čeká na omezení průjezdu na Smetanově nábřeží a na parkovací reformu. Uběhly dva roky koalice a stále nic

Zbynek

Budte si jisty, ze dalsi dva roky nebudou jine.

Vlastimil Kocurek

Kdyby to dala nějaká sázková kancelář, vsadil bych na to docela velké peníze, ………….. tedy, kdybych je měl.))

Kuba

Tahle stránka se evidentně stala cílovou diskuzní doménou anti-automobilových aktivistů, kteří zde musí za všech okolností exhibovat své extrémní názory.

Milan

Není ostuda přiznat, že vaše názory nejsou tak populární, jak jste očekávali.

Ondra

Ne, tahle stránka je “z dopravy” tam patří všechen druh, také pěší a cyklo.

Jaaa

Mezi vědou a sedláctvím je totiž rozdíl. 😉

Michal Bartoníček

Však tady exhibovat nemusíte a můžete se projevovat tam, kde vaše extrémní názory ocení. 🙂

Jan T.

Já tady tradičně vídám argumenty fanatických automobilistů, kteří chtějí mít dopravu autem k jakémukoliv domu ve městě jako ústavní právo a kromě kritizování navrhovaných opatření moc diskutovat nechtějí.

Jiří Bílý

„Vedení města tvrdí, že jen 30 % řidičů, kteří oblastí projíždí, auto skutečně potřebuje. Pro zbytek jde podle města pouze o pohodlnost.“

Osobní auto je ze sta procent pouze pohodlnost.

PeS

není, extra na cz venkově je to bohužel nutnost pokud nechcete strávit hodiny v nějaké mhd

Kubrt

Samozřejmě. Ovšem bojovník proti automobilismu na to má univerzální odpověď: točvilanti jsou líní, blbí a neumí plánovat 🙂

Kebab

A mají se přestěhovat do města do paneláku a půdu, kde žijí po generace, za pár šupů prodat. Nejlépe jemu na AirBnB.

Kubrt

Přesně tak, bydlení v rodinných domech je prostorově neefektivní a nákladné pro jednotlivce i společnost. Optimální by bylo, kdyby všichni bydleli ve výškových domech kolem nádraží, nebyla by potřeba žádná návazná doprava, všichni by tram došli pěšky. Konkrétní názor konkrétního železničního fanouška a bojovníka za zdravé životní prostředí.

Radek

No a co je na tom nepravdivého? Bydlení v rodinných domech skutečně je velmi neefektivní v zabírání půdy a požadavcích na infrastrukturu (ať už dopravní či technickou, výstavbu i údržbu). Tohle jsou daty podložený fakta. Jasně, máme nějaké podmínky se kterými pracujeme, ale o tom se ten výrok nezmiňuje, tak by mě zajímalo s čím z toho nesouhlasíte?

Kubrt

Nechci bydlet v zemi, kde budou všichni bydlet ve věžáku u nádraží, byť by to bylo ekonomicky efektivní. Jsem rád, že děti si můžou hrát na zahrádce a že můžou vyrazit po vesnici hrát si s kámošema.

mimochodem

Hrozny, tahle ceska touha po baraku se zahradkou a zahumenkem, jeste k tomu v soukromem vlastnictvi… Prece mezi panelaky byvaji kusy zelene a vnitropanelakobloky a vubec, sdilene prostredi plne diverzity a sirokeho spektra obyvatelstva… Podivejte se, treba tadyhle bejvala kdysi dedina. Uz neni. Minulej bolsevik z Keplu udelal prototyp socialisticke vesnice (takto je to v obci psano na infotabuli), aby obyvatelstvo bylo hezky prostorove a energeticky efektivni. Lidi do panelaku, zvirectvo do kolchozu. No povazte, k ekologicke dokonalosti jim tam chybi jenom privedena zeleznice a FVE! https://mapy.cz/zakladni?source=ward&id=13618&pid=88625225&newest=1&yaw=6.000&fov=1.257&x=13.3526741&y=49.1993340&ds=1&z=15&ovl=8 Je vsak samozrejme nutno mit na pameti, ze ten minulej bolsevik k tomu… Číst vice »

Radek

Tomu rozumím, ale na to jsem se Vás přeci neptal. Já se ptal, co je nepravdivého na tom vámi uvedeném výroku? Nebo je to teda v tom, že rozporujete to slovo „optimální“?

Kubrt

Pravdiví to je, ale k žití to není.

Radek

To jsem rád, že se shodujeme v tom, že ten výrok je pravdivý.

Jakub P

To je v pořádku. Chtít to i žít tak, když na ty vyšší náklady s tím spojený máte a jste ochotný je platit. A s nevýhodami se smířit. Nemám s tím nejmenší problém.

Problém je, že tento životní styl pro jeho zastánce jako stát tlačíme a těžce dotujeme na dluh. A hlavně na úkor těch, kteří v té husté městské zástavbě bydlí a kterým pak dojíždějící z těch vysněných „vesnic“ (reálně často sterilních satelitů) auty za komfortem města, kterýho se taky nechtějí vzdát. likvidují životní prostředí v těch městech…

Jakub P

Tohle je potřeba změnit. Kdo jde pěšky pár set metrů nebo jede na kole pár km po městě (ať už z domova ve městě nebo třeba z toho nádraží), ten musí mít přednost před tím, kdo přijíždí až do města 80 km autem. Prostě proto, že naopak to vytváří tlak na to, aby všichni jezdili těch 80 km autem a na to nikdy dost infrastruktury postavit nezvládneme, to není reálně možný…

Tak jednoduchý to je. Ale u nás taky tak zablokovaný, protože spousta lidí nedokáže uvažovat v souvislostech a vidí jen svůj bezprostřední prospěch nebo omezení.

mimochodem

Nejak vam v tech velkolepych ideach chybi par drobnosti, prikladmo zbaveni se pragocentrismu (nestavet dalsi kancly a neotevirat dalsi pracovni mista, kdyz neni, kde by ti zamestnanci bydleli), potazmo podpora podnikani v okresnich mestech a mensich sidlech, kde je pro zmenu dostupne bydleni. Dostatek cenove dostupneho bydleni (mysleno v normalnim poctu lidi, ne deset lidi v podnajmu dvoupokojoveho bytu) nutne musi jit ruku v ruce s nabidkou pracovnich pozic. Jestlize a jelikoz uz radu let smeruje cela Unie k cemtralne rizene ekonomice, to uz rovnou muze prevzit tech par drobnosti, ktery za bolsevika aspon jakztakz fungovaly (treba prave ty podnikove… Číst vice »

Jakub P

Nechybí. To je taky potřeba. Např. by bylo potřeba kvůli tomu zrušit parkovací minima, aby bylo možné stavět levněji a i v menších prolukách.

Těch věcí, které by se musely začít dělat jinak a smysluplněji je celá řada.

Přiznat si skutečnost a začít naplno říkat, jaká je realita, a že domek se zahradou pro úplně každého realita fakt není, beru jako nutnej první krok.

mimochodem

Scenku s Holzmannem o hledani aluminiovyho klicku znate? Ten klicek nebude na podiu v parkovacich minimech, nebo v zastavbach proluk, jako spise… no, jeden by rekl „chyba systemu“, ja bych to nazval spise jeho vlastnosti. Mame nejaky uzemne planovaci zakaz rozsirovani Prahy do sirky. Takze mnozstvi pozemku v Praze je omezene nejen prirozene, ale i zcela zamerne a umyslne umele. Soucasne Praha laka porad dalsi a dalsi zamestnance, pricemz z vyplaty z rady pozic se tam vubec neda vyzit… Jeste jednou, systemovy problem/systemova vlastnost, ne nejaka parkovaci minima a vystavba par spelunek v nejake proluce. Opet, prekvapeni: v huste zastavbe… Číst vice »

Radek

Vždyť to tady nikdo nepíše. Je jednoduché namalovat čerta na zeď a pak se vůči němu vymezit, ale k nějaké smysluplné diskuzi tohle fakt nepovede.

Kebab

Že ne? Vždyť je to tu každou chvíli. “Proč se tam stěhovali, když tam nejsou služby a MHD… Kdyby se uskromnili a žili v malém bytě ve městě místo domu se zahradou, nemusí jezdit autem… Každý chce ten svůj americký sen a pak chce po ostatních, aby mu ho platili…” A celé stohy podobných nepodložených nesmyslů.

Radek

„a půdu, kde žijí po generace, za pár šupů prodat. Nejlépe jemu na AirBnB.“ jsem tady fakt nikdy napsané neviděl.

Kebab

To AirBnB ne, to je asi opravdu premiéra😃 Ale něco jako “To je takový problém prodat grunt po rodičích…” tady rozhodně bylo.

Jakub P

Když se podíváte na množství satelitních sídlišť naplacato kolem Prahy, musí vám být jasné, že problém fakt není v těch „pár“ lidech, kteří tam mají barák po rodičích. Řada těch vesnic se nafoukla na několikanásobek, ale bez jakékoli občanské vybavenosti, tou parazitují na městech a větších obcích v okolí…

Ostatně lidi, kteří na těch malých vesnicích vyrostli (a dostali se z nich do většího města na školu, atd.) často nemají zájem se vracet. Právě proto, že dobře ví, jaká to umí být pakárna. Zejména pro dospívající odkázané na to, že je někdo s řidičákem odveze…

Radek

Jako je rozdíl prodávat grunt po rodičích a fenomén suburbanizace, kdy se spousta lidí stěhuje do prstenců okolo měst s tím, že ale chtějí zároveň využívat všechny ty výhody těch městských jader – nabídku práce a služeb. To prostě udržitelné není a politici by nám neměli nalhávat opak. Třicet let si tady naivně nalháváme, že to je řešení pro všechny – nastavujeme tomu i politiky (levnou dopravu, parkování, dotace mhd apod; existují výzkumy prokazující kauzalitu rozvoje suburbií v závislosti na výstavbě dálnic) a pak se divíme, že ten systém nefunguje. No nefunguje, protože není postaven na zodpovědnosti jednotlivce, naopak, benefituje… Číst vice »

Jiří Bílý

Trochu jste to zjednodušil, ale podstatu jste vystihl. Tak když máte jasno, proč s tím konečně něco neuděláte?

Frantík

Je to pohodlnost. Oproti 2 hodinám chůze, no.

Jiří Bílý

Na cz venkově došlo k útlumu mhd, často úplnému, jen proto, že občané nakoupili osobní auta a tím pádem klesla poptávka, často k nule.

Takže to není příčina, ale důsledek. Pokud dojde k zákazu nebo razantnímu útlumu IAD, veřejná hromadná doprava se stane opět použitelnou.

Dachs

„Útlum MHD na venkově“? Myslíte ty neustálé snahy posilovat (v rámci možností) dopravu v obcích třeba na západ od Prahy? „Útlum“, čili nějaká ta omezení někde dál ovšem lze spatřit také: tam ale hledejte důvod osekávání spojů v prázdné kasičce obcí. No a upřímně, tam někde dál…vylidňování. A tam, kde je doprava pouze v rozsahu ZDO, lidi ví, že bez auta nemají šanci se někam rozumně dostat. Kvízová otázka: Ze které obce jihozápadně (nedaleko) od Prahy jede ranní poslední špičkový spoj po čtvrt na osm a pak dvě a půl hodiny nejede PROSTĚ NIC? Rozladění z takové nabídky samozřejmě lidi… Číst vice »

superhero

Je možná škoda, že se lidé z vesnice neumí domluvit na nějakém lepším řešení než 2 a více aut před baráčkem. Proč nechodí za místním starostou, aby objednal další spoje VHD, ale snaží se obhájit za každou cenu vlastnictví auta s výmluvou na nedostupnost VHD? Vždyť to nedává žádnou logiku. Pravda je taková, že spoje se ruší, protože s nimi jezdí málo lidí, jelikož lidé přesedlali do aut. Přesvědčit lidi, že je to naopak, že přesedlali do aut kvůli tomu, že jezdí málo spojů působí poněkud absurdně. Další pohádka o tom, že na vesnici nejsou žádné obchody. Je to velmi… Číst vice »

Dachs

Viz výše: obce často nemají na to, aby přispěly na zachování, natož rozšíření počtu spojů. A starosta nemá moc manévrovacího prostoru. Leda byste vykouzlil jiný způsob spolufinancování. Stalo se třeba na mladoboleslavsku, že omezení bylo pojmenováno jako „na základě požadavku obcí“. Docela paradox, že?

Kebab

Další městský znalec😃 Za starostou můžete chodit jak chcete, můžete se i vzdát auta. Bohužel nejpozději v pondělí ráno musíte do práce a to se vám bez auta většinou nepovede, zcela bez ohledu na to, kdo nebo co za to může. Lidi totiž nezačali jezdit do supermarketů, protože v obchodě ve vsi bylo zboží málo a bylo drahé. To by se jim nikdy nevyplatilo. Lidi zkrátka jezdí do práce do města (kdyby náhodou – P R Á C E, je to ve slovníku…) a ten supermarket mají přímo po cestě. Prakticky v libovolnou dobu s větším výběrem a za obvykle… Číst vice »

mimochodem

Prace je ale jenom cast dne. Zbytek casu je na nejaky to vyziti.
Pokud clovek ma to stesti delat aspon castecne z domova, je moznost byt vicemene od jara do podzimu po praci za par minut na zahrade/v lese/… k nezaplaceni. Teda pro ty, kdo to uziji.
Samozrejme, takovy traveni volnyho casu neni prilis narocne stran potreby nejakych sluzeb ci ceho.

Nekdo se jde radsi prochazet do nakupni galerie ( = koukam na drahy veci, ktery si nekoupim). Ale tomuhle jsem, stejne jako modernimu umeni, nikdy neporozumel 🙂

Kebab

Jasně, i tak se ale podstatnou část roku vracíte za tmy. Možnost home office je v tomhle ohledu vyloženě sen. Buď to a nebo lockdown😃

superhero

víte, ano částečně Vám dávám za pravdu. Možná několik pochybností k některým vašim názorům: -nákupem v supermarketu lidé ušetří vs realita nákupem v supermarketu rozhodně vetšina lidí neušetří i když tam jdou kvůli slevovému letáku, nakoupí tam totiž další zbytné věci, které původně nepotřebovali a v lokálním obchodě by si je nekoupili. pokud byste se podíval na statistiky odpadového hospodářství, tak zjistíte, že jako společnost s každým dalším rokem vyhazujeme víc a víc věci do popelnice (včetně potravin). druhý aspekt je, že tam lidé nejezdí jen po cestě z práce, ale o víkendech. možná patříte k výjimkám a v tom… Číst vice »

Jaaa

Ale no tak.

stl

Taky jsem býval takhle radikální. Pak se mi narodilo dítě. A pak druhé. I když bydlíme v centru v docházkové vzdálenosti k většině našich denních potřeb, tak jsou poměrně často situace, kdy jsem za auto sakra rád – doktoři, dopravit dítě do/ze vzdálenějšího kroužku, kam to mhd trvá hodinu, větší nákup, o výletech za město, kam nejede vlak, ani nemluvě. Ano, striktně vzato to pohodlnost je. Ale den má pořád jenom 24 hodin.

Náhodný Kolemjdoucí

Budeme se mít kde inspirovat, zejména jakmile bude hotová D0 by ten tlak mohl zesílit.

Kubrt

Kompletní D0 a provoz v centru Prahy jsou dvě nezávislé entity.

Zbyněk

Inspiraci už máme dávno prakticky v každém druhém evropském městě.
Severní D0 naopak přidá nově naindukovaných 1 milion vozokilometrů denně, viz EIA.
Obchvat centra máme už deset let. Takže čekání na humanizaci centra je jen politika.

Náhodný Kolemjdoucí

Právě že to je jen politika, proto argumenty často nedávají praktický smysl.
Po dostavbě okruhu bude ještě těžší politicky obhajovat transitní cesty přes centrum a zároveň se bude moci lépe ukazovat na jiná velká města, kde to bude roky fungovat.

Jan Čech

A když průměrný Pařížan bude chtít své nemohoucí babičce, co bydlí v centru, dovézt pytel cementu, klavír a bojler, tak to protáhne bůh ví odkud.

Petr

doveze to cargokolem? 🙂

šofér na p1

nebo na rudliku metrem

Petr

V metru by byl lepší paleťák.

mimochodem

To tezko, skoro do kazde stanice se tam chodi normalne po schodech, eskalatory netreba (je to melke) a vytahy nejsou (pri cetnosti 1 stanice / 300 metru, to by se poradne prohnuli).
Rudlik je na tahani po schodech lepsi, pokud uz teda clovek nesahne rovnou po takovym, kterej umi chodit do schodu (kuci s tim tahaji bilou techniku do pater).

Jan T.

Zřejmě se tam už v centru rozpadají domy, protože tam není jak zavést stavební materiál a ani chudák údržbář se tam se svým nářadím nemá šanci dostat. Určitě se tam nedá vůbec žít.

libcha

Ono i do toho divadla či restaurace jde dojet metrem a dojít. Ale asi tou výjimkou cílí na vrstvu těch nejbohatších a slavných lidí kteří prostě autem jezdí za všech okolností.

Pavel

tak pojedou taxíkem

Změna je na dohled

A dělají dobře. Auto je do center velkých měst prostě nevhodné. Ano, existují výjimky tedy IZS, zásobování, občas řemeslníci apod., ale většina aut tam prostě jezdí zbytečně a škodí to všemu kromě těch co si zrovna vezou zadek, ale i jim to neškodí jen v tu chvíli. Pokud nechtějí do MHD, a chtějí cestovat individuálně, tak mají nohy, můžou levně koupit nebo půjčit kolo, dnes jsou dostupná elektrokola, elektrokoloběžky či elektroskútry. Kdo je nějak víc imobilní, tak existují takové ty malinké elektromobily do 25 km/hod. Těch možností je hafo, tedy za předpokladu, že většinu veřejného prostoru nezabere auto nebo dnes… Číst vice »

Emil

Ty ‚zbytecny‘ auta tam jezdí teda protože jejich řidičič nenašel zrovna nic zajímavého ke koukání na YouTube a tak se jel z dlouhé chvíle projet autem?

Filip Jirsák

Ne, jezdím tam proto, že jsme se všichni složili, abychom mu uhradili část nákladů, takže pak jede autem, protože je to pro něj výhodnější, než jiný způsob dopravy (nebo než žádná doprava, protože za skutečné náklady by se mu to nevyplatilo).

MP22

Aha a co všichni ti řemeslníci?? Takže za měsíc začnou odcházet první pračky, praskat potrubí a kazit se kancelářské vybavení a za pár let z centra Paříže zůstane jen hromada trosek, protože nikdo nemůže přijet a opravit to! Slyšel sem, že jsou města někde na severu, kde je taky silně omezený tranzit a prý všechno funguje, ale já tomu nevěřím. Já jsem Čech, jsem chytrý a myslím si, že vím všechno a já vím že si myslím, teda myslím si že vím, že tohle je komunismus a celé město se zhroutí. A může za to skořicové laté a avokadové tousty…… Číst vice »

V. F.

Co to bylo? Marihuana? Pervitin?

MP22

To se musíš zeptat těch, co diskutují pod každým článkem o omezení tranzitu vcentru Prahy, vášnivě a v až postapokalyptickém duchu, co berou 😉 hele ale nejsi ty jeden z nich?

Pavel

Zitra si vezmu volno, udelam rozbor a zkusim tuto komplexni skladanku rozsifrovat 😍

MP22

No, když na tohle nestačíš, tak tě asi v práci postrádat nebudou…

Tomáš R.

Jsem si říkal, jak si s tímto příspěvkem poradí AI:

Tento text je reakcí na omezení tranzitní dopravy v centru Paříže. Autor vyjadřuje obavy, že bez možnosti přístupu řemeslníků a opravářů začne docházet k poruchám a zhoršování infrastruktury, což povede k postupnému úpadku města. Zmiňuje také, že podobná omezení existují i v jiných městech, ale nevěří, že by to mohlo fungovat. Text je napsán s určitou dávkou sarkasmu a nadsázky, což je patrné z poznámky o skořicovém latté a avokádových toastech.

Chytrá holka ta AI, co?:-)

MP22

Je to tak, nejchytřejší holka na světě…

Toada

A nezapomeňte na všechna ta piána a klavíry, která čekají na stěhování!

PetrN

A tušíte vůbec co znamená slovo TRANZIT?? Zřejmě ne… Tranzitní doprava je taková, která danou oblastí jen projede skrz, protože je to z nějakého důvodu výhodnější, ale je v centru nežádoucí… To i podprůměrné kedlubně musí být jasné, že řemeslník jedoucí do oblasti či návštěvník divadla opravdu tranzit není!!

MP22

No mě to nepovídejte…

Gwann

Tak jsem zvedav na vysledky.

Pri me posledni navsteve Parize cca 10 let zpet…bylo naprosto ohyzdne jak chodit po nabrezich kolem nekonecnych front aut…tak jezdit (na nekterych linkach) preplnenym metrem…

Cili auta jiste pryc, jen nevim jakou volnou kapacitu ma MHD

Pavel

Změna je doopravdy vidět, jezdím do Paříže každé cca 2 roky. Deset let zpět byla kola výjimkou, dnes standardem. A k tomu ty proměny celých ulic, které byly vyparkovány, ozeleněny. Naopak v Praze se zastavil čas.

Twix

Asi se tam budu muset zase někdy podívat. Z poslední návštěvy před více než 10 lety si také pamatuji přecpané metro, ale hlavně autobusové linky (vedou často i napříč centrem mj. protože metro je těžce bariérové) jedoucí krokem kvůli silnému automobilovému provozu. Takže tady nějaká dodatečná kapacita MHD asi je. Cyklistu jsem tehdy také asi neviděl.

Pavel

Mimochodem nejen v Paříži.
Ve Francii jsem žil v letech 2003-4. To se doslova jezdilo i autem na záchod.
2010-2011 tam už jezdily tramvaje.
2024 jezdí lidi na kolech po cyklostezkách.
Moc se to nezdá, ale Francie má docela velkou šanci se dohrabat green dealu

mimochodem

No tramvaje tam jiste jezdily i 2003-4, akorat jezdi pod zemi a honosne to nazyvaji, ze prej metro. Ovsem cetnosti stanic, stejne jako ostrymi oblouky, to tramvaji odpovida, akorat to zakopali par metru pod povrch… 🙂

Jinak teda nevim, ja tam bydlel 2013-2017, dva moje bicykly se vsak nedobrovolne staly predmetem sdilene ekonomiky (TM) a na Velibu se tam jezdilo docela dost uz tehda. Se neni co divit, treba z jednoho konce M9 na druhej jsem to na kole bezne daval rychlejs. Jo, po placatym meste se jezdilo celkem fajn.

Jakub P

V podstatě to město nepoznáte (v dobrém slova smyslu). (byl jsem tam naposled před cca 15 lety a pak před dvěma lety, pokrok za tu dobu udělali neuvěřitelnej). A jo, jedna z citelných změn bylo i příjemnější a čistší metro.

Tom

Byl jsem tam 2 roky zpět. První půlka září, tedy ještě téměř hlavní sezóna. Metrem jsme projezdili téměř celou Paříž a i v odpolední špičce by se dalo metro, oproti pražskému, označit za prázdné. Zato všude kolony aut a oproti Praze také spousta cyklistů. Mimochodem až si zase nějaký našinec bude stěžovat na agresivní pumpičky, přál bych mu zažít průměrného cyklistu v Paříži. Ti se nemažou absolutně s ničím…

Petr

Vůbec se nedivím, byl jsem tam před třiceti lety a večer na nádraží byl o život, létaly flašky a mlátili se tam místní. No říkal jsem si, že snad tohle na Wilsoňák nedorazí. Všichni známe výsledek. Teď se tam sekají ve vlaku sekyrou. No snad tenhle zvyk nepřevezmeme. Takže se asi cítí bezpečněji v autech.

Greta

Kecáte, před 30 lety byl Wilsoňák mnohem drsnější než dnes. Před 34 lety po amnestii se z něj stal jeden velký azylák a pak se to léta jen zhoršovalo rozmachem obchodu s drogami a bílým masem.

Petr

No však to tam dorazilo do několika měsíců. Jinak na Wilsonu jsem ještě střelbu nezažil na Paris EST ano.