Paříž chystá první lanovku, propojí stanici metra s jihovýchodním okrajem metropole
Vizualizace první lanové dráhy v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités
Odpůrci projektu se obávají, že jim cestující budou koukat do bytů.
Lanovka je zajimavy zpusob dopravy, ale rozhodne se nehodi vsude. Idealni je v hornatych oblastech, kde neni mozna jina doprava. Nejvetsim problemem je nizka rychlost a kapacita – pro predstavu Teleferico v La Paz jezdi cca 15 km/h a ve spickach se tvori fronty. Vyhledy jsou prekrasne a i dotceni obyvate se prizpusobili a reklamy davaji na strechu.
Jasne, nehodi se to vsude. Zejmena kapacitne. Ale zas je to o dost levnejsi nez ty kapacitnejsi moznosti typu metro, vlak nebo tramvaj. 15 km/h neni na mestskou dopravu nejak extra malo, vzhledem k moznosti jet primo i tam, kde by pozemni varianta musela delsi trasou a absenci zdrzovani zacpama to muze byt rychlost celkem v pohode.
Ona ta lanovka nemusí vycházet v investičních a provozních nákladech vůbec špatně. V porovnání s alternativami.
Já už fakt nevím… Odpůrci projektu ať si trhnout nohou a koupí si záclony.
Zrovna u lanovek ten odpor chápu
Určitě se dočkají dřív než my té Bohnicko-Podbabské
Créteil ani Villeneuve Saint Georges nejsou žádné pařížské čtvrtě, jsou to samostatná města za hranicemi Paříže. Ani jeden metr lanovky nepovede po katastru města Paříže, není to jihovýchodní okraj města, ale jihovýchodní okraj aglomerace.
No a je tam ta lanovka fakt potřeba a znamená neotřelé řešení anebo je to jenom „výstřelek“ ? Z legrace mě napadá, jestli by se to aplikovat i někde tady v ČR ? 😀
To brzy v Brně a Praze uvidíme
Podbaba-bohnice.
Také si už lidi stěžují že jim budou cestující koukat do zahrad.
Což je celkem pochopitelné, nicméně za A hrozí při další výstavbě čehokoliv (kromě podzemních projektů) a za B vcelku rešitelné (viz to zatmavování/zamlžování oken)…
Nárok na totální soukromí v těsném okolí aglomerací je zkrátka hodně drahý špás. Normální smrtelník používá záclomy, i bazén jde krásně provést jako krytý, akorát holt pokud chce někdo soukromou nudapláž…
Zrovna v Parizi bych docela veril, ze to bude davat smysl. Onise obecnemocnevazou najeden typ hromadne dopravy, ale kombinujou je podle potreby. V techto mistech by asi prvni uvazovali tramvaj, kdyby tam sla. Ale i metro ted rozsirujou na predmesti celkem velkoryse.
La Defense taky není Paříž a nikomu nevadí, že je to ekonomické centrum Paříže
Navíc La Défense ani nemá jednu radnici, ale leží v katastrech tři měst.
.
Mě zaujaly ty turnikety co bývaly i v Praze v metru dříve.
Asi taky mají takové co by se rádi vozili zadarmo…
Vypadá to úžasně. Pokud to spatří světlo světa určitě bych tam rád zavítal a svezl se…
Turnikety tam jsou všude v metru a ve vlaku dokonce i takové vylepšené kde je turniket a za ním takové vysoké dvířka ale stejně to nefunguje a lidi to přeskočí. taky tam mají dvě zvláštní linky tramvaje na pneumatikách .
No přeskočí… Většinou. Ale jednou jsem viděl takového jednoho černého pasažéra (jako že neměl lístek, o jeho barvě pleti nic neříkám), jak taky přeskakoval, ale nějak mu to nevyšlo a docela efektně tam sebou plácnul o zem. Asi ho ostatním cestujícím ani moc nebylo líto myslím… 🙂
Jj, skokany turniketove tam clovek obcas potka. Ostatne taky jsem si tam parkrat skocil, kdyz se mi demagnetizoval prouzek na kuponu k Carte Orange v deset vecer, kdy byly prepazky zavreny a nebylo kde ho nechat vymenit. Coz teda bude min a min, jak prechazej na cipovy Navigo. Ale jednodenni z automatu jsou zatim jeste furt magneticky.
Zajímavý projekt se zřejmou jihoamerickou inspirací.
Kdyz ono to proste dava smysl, kdyz jsou na to podminky. Za par desitek let to mozna bude leckde uplne normalni cast MHD. Zatim je to nezvykly, tak je to pro radu lidi jen atrakce (a ona nekde skutecne je) ale zejmena pro kopcovity mesta to misty muze byt super v pomeru cena/vykon.