Paříž – Brusel za 10 euro. Nízkonákladové Ouigo zamířilo poprvé do mezinárodních vlaků
Souprava Ouigo v Bruselu. Foto: SNCB
Spojení začíná na třech párech vlaků denně, nižší cena bude kompenzovat výrazně delší jízdní dobu.
Co je to za vozy?
Modernizované Coreily ze 70.let.
Ó, ta šíře dveří, to by bylo u nás řevu, kdyby to někdo požadoval, že? :o)
Snižuje to počet míst k sezení, proto to nikdo jiný nedělal. Ale Francouzi si řadu věcí dělají tak, jako nikdo jiný nedělá.
Je to opravdu o tolik širší než dveře používané běžně ve střední Evropě nebo je to jen efekt širokého objektivu? Aby ten rozdíl nebyl třeba jen 20cm, což je na celý vůz prakticky nic.
Ale je to nestandardní a žádný výrobce to přece neumí :o)
Doporučuji zapřemýšlet se nad touhle fotkou: https://ceskedrahy.cz/sites/default/files/2024-01/ComfortJet.jpg a pak nám můžete vysvělit, díky jakému tajnému spiknutí má ten levý vůz širší dveře, než ten pravý 🙂
Nejsou to Coraily. Ty mají podvozky Y32 s ocelovým vypružením a snadno jdou rozeznat podle dutiny v ponížené části podélníku, do které je zasazena ocelová pružina sekundáru. Zde na obrázku je jasně patrné vzduchové vypružení. Nesedí taktéž okna a střecha.
Mělo by se jednat o vozy I11 z 90. let, které vyráběl pro SNCB Bombardier.
Ah, má chyba, já myslel, že Coreily se pro tohle ale taky měli modernizovat.
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/I11/B/NMBS-SNCB_AM96_SLIDING_DOORS.jpg
Drive to jezdilo pod značkou IZY a původními jednotkami Eurostar TMST. Skoda že se mi nepodařilo s nimi svézt.
Čím to, že mimo VRT je to levnější? Je po VRT výrazně vyšší poplatek za DC? Kratší jízdní doba by znamenala, že se souprava na lince zvládne vícekrát otočit a tudíž vydělat více paněz.
To je marketingová cena, která s náklady nemá nic společného. Těch jízdenek za 10 euro bude jen pár a ten strop za 59 euro se jistě brzy prolomí, až si to najde svoje cestující.
Zrovna ve Francii jsou prý poplatky za DC na VRT okolo 15 Euro/km protože stát je nijak nedotuje a infrastruktura si musí vydělat na svoji údržbu. Nechápu že v takových cenách se dopravcům vůbec vyplatí ekonomicky jezdit bez toho aby ceny jízdenek byly úplně mimózní.
No a taky tam pak jezdí kapacitnî soupravy, ne jako u nás, klidně 4 vozy na koridoru, a hlavně nic nespojovat.
(Já bych teda za délkou souprav z Ile de France hledal spíš počet obyvatel aglomerace.)
Taky tam ty ceny jízdenek dost často mimózní jsou.
Ano, energie, opotřebení kol, podvozků, vyšší odposy a dražší údržba VRT jednotek udělá tohle. U nás to bude to samé, mrak lidí samozřejmě bude chtít jezdit levnějšími vlaky 2 hodiny Praha-Brno, než dražšími hodinu.
No nevím. Spotřeba energie, to jistě, ale opotřebení kol a podvozků je snad od kilometru proběhu, zde tedy není zásadní rozdíl. Vyšší odpisy určitě, ale zase menší potřeba jednotek a to značně menší, protože denně zvládnou ujet násobky toho co ty konvenční.
Každopádně většinou ten rozdíl bývá v tom, že ceny na VRT nejsou dotované a také v tom, že je to atraktivní volba, kterou lze patřičně nacenit a vlak stejně zaplní.
To je cirkusový vlak?
Typický francouzský design. Narozdíl souprav od Regiojetu to aspoň jezdí do myčky.
Jsou mnohem hezčí barvy..jo čisté to je.
Francouzům se právě tohle líbí. Viz fotky interiérů francouzských vlaků.
Je to součást identity značky Ouigo, žádný jiný takový vlak není, každý ho pozná, každý si ho zapamatuje.
Paříž – Brusel ale nejezdí jen Eurostar (bývalý Thalys) ale i klasické TGV SNCF (byť se zajížďkou a úvratí v Lille Europe).
Klasická TGV z Bruselu jsou vždy průjezdná na jih (Bordeaux, Marseille, Montpelier) a nestaví v Paříži, pouze u Disneylandu a letiště CDG (LGV Interconnexion est, východní železniční obchvat Paříže)
Ano, ty TGV jezdí CDG, Disneyland a některé i Massy. Nicméně pokud potřebujete nějam na východní konec Paříže, tak to může být zajímavá alternativa.
Ano, ale ty nejezdí z Paris Nord, ale z Paris Charles de Gaulle, což je letiště úplně mimo centrum