Kvůli nedostatku řidičů zvažuje Pardubický kraj poptávkové autobusy

Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLineAutobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine

Pardubický kraj poskytne tři oblasti k modelaci dopravních linek tam, kde už teď chybí kapacity.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viki

Kde vstoupí busline,tam sto roků tráva neroste.
Kde se vložili,způsobili jen problémy,viz třeba zlínský kraj

Zdenek T.

To je na facky. Nejprve výběrko na nového dopravce, který to nezvládá a pak alibistické řešení ve stylu „lidi, starejte se sami“. Prověření účastníků výběrka veskrze žádné nebo nahrané. Bude potřeba krajským zastupitelům vystavit účet.

Petr S.

Takže třeba babi, která potřebuje do města k doktorovi, ale tu aplikaci nemá, má smůlu a musí do města pěšky. Fakt, „palec nahoru“ za takový nápady.
Mezi námi, připomíná mi to „inteligentní“ způsob placení parkovnýho např. v Praze, kde bez mobilu na většině míst parkovný nezaplatíte.

Leinad

Parkovacích automatů je po Praze dost.
Ale souhlasím, že řešení má být nezávislé na uživatelově zařizení (nechci Android ani Apple, udělej to jako webovku která mi poběží v browseru). A když to jde, tak jednoduché(parkování by šlo platit přes prenium sms).

Petr S.

K něčemu takovému by platící neměl potřebovat ŽÁDNÉ svoje zařízení. Neumím si představit, že by zákazník v marketu neměl možnost zaplatit svůj nákup např. bez mobilu.

Šejdr

Pokud to bude fungovat jak elektronické služby Iredo, tak to bude veliká krása. Viděl bych to asi takhle: objednávka busu nejpozději den předem, operátor na objednací lince je přítomen jen v pracovní dny od 6 do 14 hodin a linka je jen jedna, takže omluvte případnou nedostupnost. Na mobilní aplikaci a podobné modernosti zapomeňte, tohle je krajská doprava a žádné novoty po vzoru DPMP v podobě aplikací nebo online objednávky se tady zavádět nebudou, holoto.

Jan Hojsák

Podepisuji!

Hádej

Poptávkový bus – hrobař veřejné dopravy.

Pokud si cestu nenaplánuju x hodin dopředu a nebo se mi to nepodaří rezervovat, mám smůlu.

Opravdu flexibilní dostupná služba.

Leinad

Záleží, jak se to podá. Představuji si normální linku s hodinovým intervalem, která má akorát několik závleků a mozností jet zkratkou.
Zajíždí se, pokud a) někdo chce vystupovat b) online objednávky končí v čase odjezdu z předchozí zastávky. c) pokud to sponzor zaplatí a trotl nerozkopne, tak je na zastávce tlačítko(automat) na objednání.
Tipuji, že pak by pro některé vesnice bylo lepší být na závleku takové linky, než dva páry spojů v kladiva.

Pevy

Kortyš & Netolický = hrobaři veřejné dopravy

Staňa

Zoufalí karieristé neschopní cokoliv vyřešit.

Paolo

A absurbosti pokračuji.Kdyby měli problémy všichni beru.Jelikoz má problémy jen bus line…měl se vzdát části linek a fungovat normálně…nebo měl být osloven dopravce ( dopravcove ) na 2 roky a čas amatéři…

Paolo

opravují se a caw amatéři a vypsat soutěž normálně ne jak banda neschopných hlupaku

PvvS

A co takhle místo vymejšlení rovnáku na vohejbák, vypsat nový výběrový řízení a celej BL poslat do ****** ?

Horal

A ono se to samo vyřeší. Podívejte se do PID a Plzeňskeho kraje. Doporučuji obklad.

Jiří Kocurek

Pokud vím, tak smlouvy naprosto běžně umožňují zvýšení či snížení objemu odbjednávky.
Myšlenka je následující: Dopravci B se dle smlouvy poníží objem objednávaných km, vysouteženým dopravcům A, C, D, E… se objednávané kilometry navýší dle smlouvy. Mělo by to být naprosto čisté, ty kilometry jsou u nich vysoutežené. Nemusí to ale stačit…

Leinad

To je ve smlouvě aby mohl kraj hejbat jízdními řády. Ne pro to, aby dopravce nemusel platit pokuty.

PvvS

V tom případě snížit na 0km, nechat zaplatit kompletně všechny pokuty a neodjetý km.

Dan

Taky hlavně vykašlat se na dotování letiště, ať zbyde na konkurenceschopné platy pro řidiče.

PvvS

To je snad problém dopravce ne ? Řidiče kraj neplatí.

Leinad

Když se do výběrka dají velké pokuty, hlásí se dopravci s většími cenami. A to by kraji nemuselo vadit.

czhunter

Tak ona to nakonec bude +- budoucnost dopravy – ale až na několik desíte let, když už ridiči nebudou potřeba vůbec.

Občas se divím, pro na některé spoje kde jezdí 5,5 člověka porstě nepošlou nějaký minivan, na který stačí řidičák B (tuším 3,5t, 8 osob?) – to by hned by rybníček pro najímání řidičů mnohem větší.

Popravdě, na některé spoje by stačila i „Oktávka f tédéíčku na hlínách“, která by se točila pořád dokola.
Levnější jak autobus. I minibus.

babilon

A proč by to nemohlo být i dneska? V Rakousku jsem to viděl už v minulém století.

Lopid

Nevim, na kraji se zbláznili mi připadá….když už se nějak situace jakžtakž uklidnila….ta kraj vymýšlí bejkarny…taky mohli dát víc minibusu na vesnické linky …..a ne jak de*il volat kvůli busu do práce atd…. Jinak kraj s tím problémy nemá…jenom pardubický zas škrtá …..a nechci vidět ty jízdní řády od prosince

Honza

Problémy s tím už nyní mají i jiné kraje a také města, jen ještě ne tak velké a tak viditelné jako PK.
Poptávkové spoje jsou naopak z pohledu venkova velmi užitečné, zejména v méně vytížené časy. Lidé mají mnohem větší šanci, že se do cíle dostanou, kdy to potřebují, a ne třeba jen ve 4 určené časy za celý den, a můžou být obsluhovány i obce, kam se klasické spoje v jakkoli rozumném taktu vůbec nevyplatí zavádět. Navíc u menších vozidel stačí řidičák skupiny B a přitom je komfort pro starší a hůře mobilní osoby minimálně srovnatelný s autobusem.

Leinad

U jiných měst 1) nebyl tak ostrý pokles změnou dopravce. (To se povedlo akorát ministerstvu dopravy objednat rychlíky. Tehdy byl problém s krátkým časem od podpisu do výjedu. Tentokrát, na Pardubicku řidiči byli na většinu spojů, ale nechtěli přejít k BL, někdo šel jinam i za menším platem).
2) ROPID zveřejňuje den dopředu zítřejší výpadky, při tom ale probíhá snaha někoho sehnat, někdy i původně odřeknutý spoj jede subdodávka.

Frantík

Právě že ne takhle to funguje. Pokud by se dal objednat v libovolný čas jako taxík, pak už by to nebyla klasická doprava
A jestli bude jezdit poptávka každou hodinu, co když budou lidi každou hodinu volat?

T448

Ano, na spousty spojů by stačil minibus či osobní auto. Problém je však v tom, že de facto každý autobus má ve svém oběhu kolem 7. ráno nějaký školní spoj, na který by minibus/auto kapacitně nestačilo.
Takže tím pádem stejně potřebujete mít velký bus a řidiče s D.

Peeetr

No jasně. Milony lidí jezdí do práce po jednom autem, ale aby jeden člověk řídil autobus s 30-60 lidma je absolutně neřešitelný problém, s kterým může dnešním kapitalistickým géniům pomoci jen SKYNET z terminátora.

Jiří Kocurek

Ústava ČR jaksi neumožňuje nucené práce. A jak by Peeetr kvičel, kdyby dostal umístěnku na druhý konec repubilky…

PvvS

Takže se ráno na zastávce rozlosují a kdo prohraje, tak si půjde pro autobus ?

Hádej

Vymýšlíte vymyšlené. Říká se tomu senior taxi a skutečně je to taxi.

Karlík jisef

Tohle je už opravdu viditelná hro o trůn. Zachraň si své teploučko místěcko…na úkor lidí. Těch je přece všude dost. Nepamatuju takový bordel v dopravě.

Jméno

Ještě bych přidal fňukot typu Mladým se nechce dělat! a je to kompletní.

Jiří Kocurek

Ještě bych přihodil „vyjádření“ z minulé diskuze, že 15letí se v pracovní době poflakují…
… o prázdninách. A v 15 letech můžete řidít jen Babetu, což je pro řešení problémů v MHD naprosto k ničemu. V 16 letech automobil do 400 kg a max 45 km/h. Opět k ničemu, navíc nastal školní rok a nezletilí jsou vesměs ve škole. Pouze notorický opakovač Pepíček přišel pozdě na vyučování, protože v 17 letech a 8. školní třídě dává přednost práci. Jezdil s traktorem v JZD.

Novotny

Vedeni kraje, zejmena dopravni sekce , by se melo rozpustit a byt take na zavolani telefonu, pokud ho budou potrebovat.

Uz nevi co by vymysleli ta bejkarny, kdyz pochybyli pri vyberu dopravce, aby usetrili za kazdou cenu. Na ukor cestujicich.

Peeetr

Naštěstí je zachrání globální korporace Arriva, která teď začala brečet v mnoha dalších krajích, že řidiči autostrojů nejsou a je třeba okamžitě začít poskytovat úlevy, protože Arriva už vytlačila dostatečnou část místní nezávislé konkurence, a rozhodně nehodlá dalších deset let jezdit za tak nízké ceny, co při volbách nového dopravce naslibovala.

zdydy

třeba kraj bude lidem platit tága

pedro74

Dopadneme jako v Polsku, většina PKSů zlikvidována. Ono by s tím šlo na úrovni státu něco dělat, ale nechce se. Tak holt všichni mimo měst do aut.

Anonym ze severu

Proč to nevysoutěží znovu? A s trochu jinými podmínkami?

Surio Mario

Tak už se v Pardubicích dopracovali k maršrutkám, co je další krok? Krajem objednaný rikša?

Jiří Kocurek
xyz

A když přijde poptávka po všech poptávkových spojích, tak těch řidičů bude najednou dost? 🙂

Je to celé ironie – pokud by zakázku dostala firma, která má řidičů dost, tak by se nic neškrtalo, nic „nepoptávkovalo“ apod.

Chleba Nakup

Když přijde poptávka po všech spojích, tak se ozve „nezavěšujte, jste v pořadí“, „všichni operátoři právě hovoří“, nebo tak něco. To en můj tip.

Martin

No tak hlavně že jinde po republice je řidičů dost… Autor článku je placený Kratochvílem?

Ferda Vomáčka

Nikde není řidičů dost. To, že dělají neskutečný přesčasy neznamená, že jich je dost.

Martin

To byla ironie. Všude chybí jen odborníci v diskuzi mají pocit že řidiči chybějí jen BL.

Leinad

BL se dostal do situace, kdy má podepsáno více výkonů, než kolik jezdí.
Řidičů je málo, ale slušná firma to umí řešit(odmítat zakázky)

Pavel

Řidiči chybí všem nesolidním firmám co nechtějí platit.

Chleba Nakup

Řidičů je víc než dost, budou přece nahrazovat 810 na lokálkách.

Mufiklo

Proč zrovna Kratochvílem?

Hodně štěstí

Co už neprodlužovat tu agónii veřejné dopravy v Pardubickém kraji a zrušit tam veřejnou dopravu úplně. Politikům se uleví a lidem nic jiného nezbyde, než jet autem nebo pěšky.

Frantisek

Povolil bych i kola, ať není tolik aut. Pěšky mnoho kilometrů po silnicích bude chodit málokdo. Navíc, když kolikrát z nejbližší stanice nejede ani žádný vlak…

Hodně štěstí

Ale vybíral bych krajskou daň z kola. 😂

Jiří Kocurek

„A z jízdy na koni.“
„Ale já mám vlka!“
„Tak i daň z vlka!“

Garry

Vrátit zpět Icom.Za nich takový bordel nebyl! Teď nevíte co jede nebo nejede.A Kortyš když jim neumí vypovědět smlouvu ,tak od válu.Už ten bordel trvá moc dlouho a poněkud to smrdí.V Hradeckém kraji chtějí 25 mil. po ČD jen za nedodržení kapacity vlaku.A tady pohoda ,smraádek a teploučko.

Tom

Bordel byl i za ICOMu, akorát to nebylo tolik vidět, tím jak přeposílali řidiče z místa na místo.

kýho výra

Ani Icom teď nemá nejmenší šanci. A spíše by to bylo horší, protože ti řidiči prostě nejsou a ani Icom si je nesuší. A BL teď všechno jezdí. Dokonce spíše čekám pa půl roku podobné články o Icomu na Jablonecku.

Pavel

Řidiči jsou, ale dělají za peníze. Takže firmy jako Icom, Buzzlajn nebo Arriva, které nabízejí částku, za kterou by nedělal poslední Ukrajinec na stavbě, je nikdy mít nebudou. Firmy, které platí, řidiče mají. Viděli jste snad někdy odřeknutý spoj na výluce nebo zrušený zájezd?

Marana_CZE

Fúha, nedivím se, že BuzerantLine nemá na zaplacení řidičů… Však ti musí většinu svých financí využít na úplatky, jinak tohle není možný v jakém státě žijeme…