Pardubický kraj ruší vlaky do Mlýnického Dvora, posílí provoz do Hanušovic
Jednotka Alstom Lint v zastávce Mlýnický Dvůr. Foto: Mapy.cz
Mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi začnou vlaky nově jezdit ve všední dny.
Mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi začnou vlaky nově jezdit ve všední dny.
ten Baltic express je hrozna pitomost a jeste ktomu uplne zbytecna.Bude to jezdit poloprazdny a nakonec to zrusi
Nechal bych na zkoušku pendlovat osobák Králíky – Štíty, ale pozor, Štíty jsou už Ol. Kr.
No, a o tom to je. Pro Olomoucký kraj by bylo železniční napojení Štítů směrem mimo spádovitost asi moc peněz za málo muziky.
Stačí přece zrušit kraje a Štíty budou spádovat kam potřebuje Dráha!
A v dalším kroku zrušit okresy, aby neobjednávaly autobus…
A rovnou rozorat silnice mezi Králíky a Štíty a to by bylo aby tím vlakem lidi nejezdili…
Železnice je mladší vynález, silnice jí musí ustoupit!
V Českých Budějovicích na letišti: To by mohlo…
Ano, za peníze daňových poplatníků…
Přál bych si protáhnout trať až k lanovce, na druhou stranu by tím stejně asi nejezdilo dost lidí, aby se to vyplatilo
Jo, to by bylo hezké… kdyby to bylo soukromé, tak se to zvládne za rozumné peníze, ale ve státní režii by to bylo za sto mega… 🙁
Kdyby to bylo soukromé – a právě proto to tam nikdy nebude 🙂
Existují věci zvané koordinace a propagace. Kdyby se chtělo, lidí jezdí dost. Ale kraji jde zřejmě o hezké pikovláčky, ne o lidi, kterým slouží. Ale ješté hezčí příklad je lanovka na Javorový Vrch. Druhá nejstarší zachovalá lanovka v ČR. Vlastní ho firma, která spravuje bytový fond. Koupila ji zřejmě se spekulací, že ji jednou se ziskem prodá městu. Jenže město kupní cenu neakceptovalo a od té doby o lanovce ví jen pár místních a paraglidisti. Reklama nula, vzájemná ignorace, totálně nepoužitelná MHD. A šéf lanovky, kdykoli může, ji vypne (třeba když je na Hané bouřka) a neváhá zájemce osobně posílat… Číst vice »
Zastávka je 480 m.n.m., spodní parkoviště u lanovky 540 m.n.m., a při oblouku R=200 m to je 1,3 km (přes 100 MKč), takže stoupání skoro 50 promile. Přát si to ale můžete.
Zajímal by mě celkový počet Pardubickým krajem objednaných vlakokilometrů v provozním souboru Orlicko v letošním a příštím grafikonu. To by byla nějaká vypovídající hodnota. Protože stát tady sice zavedl ve čtyřhodinovém taktu expresy, ale to by nemělo znamenat, že kraj kvůli tomu výrazněji seškrtá své osobní nebo spěšné vlaky. Potom totiž o nějakém zlepšení nemůže být moc řeč.
Vlakokilometry taky nic moc nevypovídají. Vlakokilometr vícevozové jednotky mezi velkými městy by podle vás byl stejně užitečný jako vlakokilometr 810 na polozapomenuté lokálce. A to opravdu není.
Sedačkokilometr? 😉
Osobokilometr, když už
To není to samý.
Sedačkokm je nabízená kapacita.
Osobokm je objem přepravy.
V tomto provozním souboru Orlicko nejezdí žádné 810. Je to provozní soubor skládající se celkem ze 2 tratí z motorovými vlaky. Tedy ta vypovídající hodnota tady je.
Tady naštěstí jezdí luxusní vlaky a ne ten 810 šrot.
Čtyřhodinový takt už opravdu není takt. A právě proto platí to, co tvrdíte.
Jako obyvatel Pardubického kraje jsem s řešením zdejší veřejné dopravy dlouhodobě nespokojen, zejména ve srovnání se sousedním KHK, který i přes horší železniční infrastrukturu má nesrovnatelně lepší přístup k objednávané dopravě. Pár konkrétních příkladů. Začněme u v článku zmiňovaných přípojných vlacích od Ex32 v Lichkově směr Hanušovice. Říkám si jaký mají význam a proč raději nebyl udělán přípoj do blízkých 4 tis. Králík? Proč když už nezastaví Ex32 v Chocni, není udělaný přípoj, klidně až z Vysokého Mýta. Ty 2 blízká města mají dohromady přes 20 tis. obyvatel. Čekat téměř hodinu na přestup v Ústí nikdo nebude. Co myslíte? Kde… Číst vice »
Když chtěl kraj chvíli řídit dopravu nediletantsky,tak z toho bylo pozdvižení na vsi a do zastupitelstva se dostal Dušek. Hejtman je z Třebové,ale do Pardubic se nechá vozit denně služebním autem, což tak nějak vypovídá o všem..
Jak mělo podle vás vypadat to „nediletantské řízení“? My slíte tím třeba ty návrhy na zrušení zastávkových osobních vlaků mezi Pardubicemi a Chocní?
Poptávka z Chocně a Mýta směr Polsko bude minimální… Je škoda, že to nevychází, ale na nějaký extra vlak to není.
Napojení Králík lze řešit I busem, nejlépe kdyby jel až na Dolní Moravu.
Obecně ale souhlas že přístup PK je nic moc, hlavně v autobusové dopravě.
Nejde jen o spojení s Polskem, ale i s dalšími místy v kraji. Třeba s Letohradem, které se pro daná města zavedením Ex32 jinak zhorší. Nebo pokud by byl zaveden v Lichkově autobusový přípoj směr Králíky a D. Morava, tak budou mít smůlu, přitom je to vůči IAD časově konkurenceschopný směr, jak se dostat do hor.
Z Chocně do Letohradu i Králík bude spojení pořád velmi dobré. Co se týká Dolní Moravy, tak to máte pravdu.
Zhoršení tam bude, třeba o víkendech nebude spojení v 8:41 z Ústí. Spoje do Hanušovic, které nyní jezdí z Ústí, kde byl přípoj od rychlíků budou začínat až v Letohradu, bez přípoje od Ústí. Opravdu si říkám k čemu ty spoje do Hanušovic budou? Stejně tak ty přípoje z Hanušovic na Ex32? Z Hanušovic do Prahy to stejně bude rychlejší přes Zábřeh. Kolik tím bude jezdit lidí, řekl bych že většinou maximálně jako prstů na jedné ruce. Prostě si nemůžu pomoci, ale mám pocit, že dojde k celkovému zhoršení nyní jakž takž fungujícího konceptu, než aby došlo ke zlepšení.
Z Hanušovic do Prahy to je mnohem rychlejší přes Zábřeh i teď. Cestující na Sp vlacích Ústí – Hanušovice opravdu netvoří primárně cestující do/z Prahy.
Právě proto, tudíž by měla být zachována co největší síťovost v rámci regionu = P. kraje.
No tak do „Moravského Špindlu“ se přeci veřejnou dopravou nejezdí….
A ono se tam snad veřejnou dopravou dá nějak rozumně dostat?
Přípoj do Králík (a Červené Vody) bude řešen autobusem. Návrhy JŘ lze najít na stránkách obcí. Např. zde: https://kraliky.eu/navrhy%2Dautobusovych%2Djizdnich%2Dradu%2Dod%2D15%2Dprosince%2D2024/d-7539
A jaká je poptávka z Chocně a Vysokého Mýta do Polska? Opravdu je toto priorita, kvůli které by bylo žádoucí zavádět nějaké nové vlaky?
Jak jsem psal, nejde jen o Polsko, ale i například Letohrad nebo zmiňovanou D. Moravu, když bude přípoj.
Tak vezmou další lokomotivu a vagony a ty vlaky ponechají. Pokud možno až do Štítů. Končit v nějaklé jednokolejné zastávce je přece nesmysl, když Štíty jsou město. Naši předkové snad věděli, proč trať postavili až do Štítů. A nevadilo jim,. že tam byla zemská hranice (Králíky v Čechách, Štíty na Moravě). Ale bylo to v jednom státě.
Když se kouknete do mapy zjistíte, že naši předkové do Štítu žádnou trať nepostavili, spíš 1-2km před Štíty.
A my nejsme schopni dostavět půl kilometru kolejí a nástupiště na okraji Štítů, kam by to bylo o polovinu té vzdálenosti blíže. Namísto toho obhajujeme rušení.
Jenže potom je zde něco jako spádovitost, která je v případě Štítů jaksi jiným směrem, než vedou koleje, takže je otázka, zda by těch 500 metrů kolejí a nástupiště nakonec k něčemu bylo. Aby pak celé to dohadování mezi kraji a všechny vynaložené prostředky nepřinesly zvýšení počtu cestujících o 20 za den.
Jo, narozdíl od napřímení a zrychlení (Ostrava-)Přerov-Brno bude mít ten půlkilometr zcela zásadní vliv na modal split v ČR.
Tak asi se ještě hodí dodat, že to nádraží je tak blbě proto, že trať měla pokračovat kolem města a dále údolím přes Drozdovskou pilu do Hoštejna.
Jenže by to byla tak trochu horská trať a nějak se to nemělo šanci rentovat…
Než něco napíšete, podívejte se na mapu. Od nádraží ke kašně na náměstí je to přesně 1 km, což je normální docházková vzdálenost. Kolej vede ještě 200 od nádražní budovy k městu a dál se protáhnout nedá, protože tam už není místo (jsou tam parkoviště).
Ale je smutné, že ani když se do Štítů ještě jezdilo a nádražní budova už nebyla pro osobní dopravu potřebná, nebyl nikdo schopen zařídit, aby u toho šturcu byl postaven perónek pro ten šukafon a malý přístřešek jako pro autobusy a jezdit osobními motoráky až tam, aby to bylo o těch pár set metrů blíž do města.
Tento dopravce nevezme další lokomotivu a vagony, jelikož lokomotivami a klasickými vagony nedisponuje.
Zato disponuje slušnými motorovými jednotkami.
To vaše „vezmou další lokomotivu a vagony“ je záležitost za cca 8 milionů Kč ročně, bavíme-li se o slušné motorové jednotce. Opravdu to stojí za to vozit řádově nižší desítky cestujících denně do Štítů?
Něco si pronajali od Arrivy….
On jim to přikáže! Platit už mají jiní, to se obcím přikáže taky, co si mají z obecní kasy zaplatit.
Nižší desítky cestujících denně? To tam IMHO nejezdilo ani za totáče.
Naši předci možná věděli, co je dobré pro ně, ale většinou netušili, co bude za 100 let dobré pro nás. Ale jestli sem píšete z kadibudky po prapradědečkovi, tak to by možná leccos mohlo vysvětlovat.
Oni jsou z Pardubického kraje zvyklí končit na jednokolejkách, viz. Dzbel….
Hlavně, aby to na nic nenavazovalo a nechtěl tím někdo jezdit (v případě nákladní dopravy vozit).
Nebyli to naši předci. Potomci tehdejsich obyvatel Štítů a Králíků žijou o pár set km na západ. A to je také důvod úpadku infrastruktury. I když v Německu by takovéhle trati byly dávno zrušené m
„I když v Německu by takovéhle trati byly dávno zrušené“
Ovšem pokud se to udělá v ČR, tak je to úpadek infrastruktury.
Štíty už nejsou čisté sudety, asi 1/3 byla česká a na východ a na jih byly vesnice převážně české.
Naši předkové postavili trať „okolo“ protože neměli vozidla schopná vyjet ten krpál do Štítů přímější cestou…
Je to tak lepší? No pro náklady určitě (ale ty už po železnici málokdo vozí, a ještě zrovna tam), pro cestující už asi moc ne… jistěže když jim seberete dneska běžné možnosti (autobus, OA) tak nakonec budou jezdit železnicí okolo, ale dejte bacha aby se neprozradilo že jste to „zařídil“ vy…
Mě by zajímalo jestli nahradí nějakým osobakem ten spěšnák, který museli zrušit
A co ukojit svoji zvědavost náhledem do návrhu jízdního řádu na webu SŽ? 🙂
Kde je ten návrh? Vždyť ho do poslední chvíle tají.
Po doslova pár sekundách hledání Google vyhodil toto:
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=2186407
Ten baltic express nadělá víc škody než užitku na druhou stranu že se bude jezdit do Hanušovic i v pracovní dny mám pozitivně
jasně, do Mlýnického dvora to jezdí totiž nacpané…..
Musí, vozí tím totiž i dřevo z lesa na otop. František X jim zakázal jezdit do lesa traktorem.