egoe-plus
Dopravci Železnice

Pardubický kraj: Leo Express napravil chyby, sankce investuje do provozu

Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express

Hejtman Pardubického kraje Martin Netolický dnes po jednání s vedením Leo Expressu oznámil, že dopravce v kraji napravil chyby v provozu a po měsíci od vyjetí plní podmínky smlouvy. Ještě 7. ledna kraj po kontrolním dnu mluvil o řadě pochybení dopravce, jmenoval například chybějící wifi, nefungují karty Iredo, absenci průvodčích nebo zimu ve vozidlech, a hrozil vypovězením smlouvy.

„V tuto chvíli lze říci, že dopravce dodržuje jízdní časy, což je samozřejmě základ všeho. Do konce minulého týdne měly být odstraněny problémy s topením, byl doplněn personální stav stevardů, takže by nemělo docházet k tomu, že by byly jednotky neobsazené,“ uvedl Netolický.

Informační systém bude dle dohody v provozu po ukončení výluky, která je na trati plánována do konce dubna. „Nyní se pracuje na variantě dočasného řešení, kdy by byly zastávky hlášeny pomocí reproduktorů, které je ovšem nutno do vlaků nově umístit,“ uvedl Leo Express.

Součástí informačního systému je také připojení wifi. To dopravce řeší pomocí routerů, což je podle něj dočasné. „Jejich počet byl na jednotkách navýšen, čímž se na nich posílil signál i pokrytí. Po ukončení výluky a instalaci informačního systému již nebudou dočasné routery třeba,“ doplnil Leo Express.

Podle hejtmana uplatní kraj i přes odstranění problémů sankce, jejich výše ale prý bude známa až na konci zúčtovacího období, tedy po uplynutí 90 dnů. „V tuto chvíli jsme domluveni, že objem sankce bude investován do dalšího zlepšování služeb pro cestující,“ doplnil bez dalších detailů Netolický. Podle něj by byl stejný sankční postup uplatněn i v případě Českých drah.

Leo Express jezdí na tratích Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a Dolní Lipka – Hanušovice.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lenka

Tak hlavně, že tento způsob čekání je z hlediska kraje naprosto ok.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158683168069714&set=pcb.10158683193639714&type=3&theater

Zoufalí lidé si před nádražím v zimě dělají táborák.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10158683168149714&set=pcb.10158683193639714&type=3&theater

Ale ne, musíme vyřešit wifi a hlášení zastávek. Proč se někdo hejtmana nezeptá na nasazení zapáchajících naftových souprav na elektrifikovanou trať. K čemu ta celá investice. Proč je větší prioritou nepřestupování v Lichkově než elektrické jednotky?

Pečlivý pozorovatel

To víte to je ta revoluce v železniční dopravě 😀. Každá revoluce přináší těžkosti. Snad se lidem na Letohradsku podaří brzy sjednat nápravu.

Tronda

Na nasazování zapáchajících naftových souprav na t Česká Třebová – Zábřeh jste se už hejtmana ptala?
Je to divné, tam ty smradlostroje jezdí už kolik let a zatím žádná stížnost.

Pečlivý pozorovatel

Samozřejmě že i tam je to špatně stejně jako na rameni Č.T. – Letovice. A že se zde když diskuze je o jiné trati ta kritika neobjevila neznamená že není. Pardubický kraj to prostě nedělá dobře. Ale zde je to o to horší že zde ty motoráky nahradily elektrické sysly a ještě jsou pro kraj dražší. To už rozum vážně nebere. Přitom sysel je co do pohodlí a komfortu s lintem naprosto srovnatelný.

Lenka

Tam nejezdím, takže nemám přehled. Kdybych tam jezdila, vadilo by mi to taky.

Agent

at táhne Leo Express tam odkad přišel a neotravuje Českou Republiku

Daniel Mach
Dáda

A kam že to?

Zlámalík

To jste se teda trefil…

Jostri

Nyní se pracuje na variantě dočasného řešení, kdy by byly zastávky hlášeny pomocí reproduktorů, které je ovšem nutno do vlaků nově umístit,“ uvedl Leo Express. To snad nejsou v soupravách reproduktory? Jak upozornění na zastávku na znamení a další info. Reproduktory měly i kasičkové 810, dále 814/914 a další. To panu hejtmanovi, který snad občas využívá vlak mezi Českou Třebovou a Pardubicemi ušlo?

Pandrhola

Asi jsou, ale jako součást IS, který je nyní nefunkční, takže tam asi dají nějaké provizorní, jako to udělali s tou wifinou.

Pandrhola

Tady to vypadá, že někdo hraje o čas a doufá, že se to povede vyřešit s tím, že časem pak na problémy lidé určitě zapomenou.
Proto byl předem oznámen termín kontroly, aby se mohlo říct, že při kontrole došlo ke zlepšení. Proto se nyní mluví o termínu „po výluce“.
Ale chápu, pro hejtmana by byl obrovský politický průšvih přiznat chybu a vypovědět smlouvu. A stejný průšvih by to byl pro LEO. Takže jim nic jiného ani nezbývá.

pozorovatel

Vypovědět smlouvu není tak snadné, protože nejdřív je třeba najít nějakou náhradu, a ta by určitě nebyla laciná, protože každý soudný „náhradník“ (pokud by se vůbec nějaký aspoň trochu schopný adekvátní náhradu zajistit našel) by logicky vyšrouboval cenu na maximum možného.

Pandrhola

Jasně, to je další důvod proč se hejtman do toho nežene a jen strašil.

Honza

Potvrzuje se hypotéza o politické zakázce jak zlikvidovat národního dopravce. Ono to sice bude od začátku skřípat a nejezdit ale oni si to ti tuneláři naučí a když ne tak si ovečky v Česku zvyknou a čas se opět zastaví

Agent

Vlaky od Leo Express jsou přestříkané vraky, aby to vypadalo že jsou skoro nové v Polsku vyřazují vlaky který jím nesedí a dají je sem na trať 024 a 025 že se hejtman nestydí na nás takhle šetřit

Dáda

zatímco u jiných dopravců jezdí vraky i bez přestříkání… Není to jen Leo.

jan

jsou fakt z Polska?:-)

X 1

Nejsou z Polska. Jsou z Německa. Jezdily na linkách HEX (Harz – Elbe Express). Patří leasingové společnosti (Alpha trains?). Provozovatelem v Německu byl Transdev. Byla nová soutěž, kde dopravce neobhájil kontrakt a byl nahrazen dopravcem Abellio, který si pořídil vlaky stejného typu, ale úplně nové ( taky přes leasingovku).

Pišta

A co vlaky ČD na trati Kolín – Česká Třebová? Ty se Vám líbí? Sysel a Honecker hrůza

X 1

Musím říct, že to je jak cestování časem. Přesednout z Lintu do Honeckera.

Pečlivý pozorovatel

A co se vám konkrétně nelíbí na Syslovi? Má pohodlné sedačky dost místa na nohy vakuové WC WiFi klimatizaci celkové moderní interiér podle mě mnohem lepší než třeba panter.

Roman Svačina

Zesílení Wifi vyřešili zesílením černé izolační pásky, kterou je ten wifi router přilepen pod sedačkou na podlaze?

Novotny

Proc se ma zvysovat vykonnost wifi a osazovat informacni cedule s reproduktory az po vyluce v dubnu? To by melo byt radove v jednotkach dni, ne mesicu. Sliby chyby. A kdy bude dalsi konrola ze strany Kraje?

Chytrý za 2

Jelikož na kvalitě wifi závisí budoucnost Evropslé únie.

Hen ten oný

Já bych to pro jistotu hodil taky na Kremlíka.

M a R

Jak dlouho byly jednotky v ČR? Půl roku před startem? To nebyl čas dosadit IS?

Tronda

A v 646 to ČD do startu GVD stihly?

Pečlivý pozorovatel

Tak koukám že pan hejtman ze sebe nechá dělat pěkného blbce. Že mu to není trapné? Dobře jsem sledoval zdejší diskuzi o pardubickém kraji před 15. prosincem a téměř všechna varování která tu byla se více než potvrdila. Po tom jak mu Leo lže bych s ním být hejtmanem okamžitě vyběhl a rázně. Chudáci lidé z Letohradska.

Georg

a co bys rekl o lidech z letohradska, kteri tam jezdili 810+010? s takovym dopravcem bys udelal co?

Michal80

Ano, 810 ale jezdili. Teď mají modernější a nejezdí.

Pečlivý pozorovatel

A když jedou tak mnohem dráž jak jsem se někde dočetl.

Tronda

Tak to jsi četl blbě, chtělo by to číst pečlivěji.

ČD Ústí – Králíky – 72 Kč
LE Ústí – Králíky – 50 Kč

Takže o více než 30% levněji než s ČD.

Pečlivý pozorovatel

Nějak jsem si pane Trondo nevšiml že bychom si potykali. Mnohem dráž prý vyjde každodenní dojíždění. A o dost. A takových lidí podle ohlasů je na této trati asi dost.

Pečlivý pozorovatel

Psalo se tu o tom již v prosinci.

Leinad

Každodenní dojíždění na IREDO vyjde dráž, než tratovka ČD a každodenní dolupovani busu?

Pečlivý pozorovatel

Jestli jste si přečetl celou diskuzi tak problém je právě v tom že IREDO ještě stále nefunguje.

Anonym

… LE nenabízí traťovky a jiny tarifní komba :). Ceník ČD je sice nepřehledný, ale tratovky jsou fakt super věc na dojíždění.

Pandrhola

Jednotlivé jízdné je v regionálce, na rozdíl od dálkových tras, podružná záležitost. Regionálka slouží především k pravidelným cestám, takže zde je základní měřítko traťovka (týdenní, měsíční, čtvrtletní, roční). Leo žádnou takovou nabídku nemá, Iredo je dražší a navíc má Leo s Iredem problém, takže kombinace, která je pro cestující doslova tragická. To zdražení nevyváží ani občas fungující wifina, kterou mnoho cestujících stejně nevyužívá, takže se nelze divit, že volají po návratu ČD.

Pečlivý pozorovatel

Děkuji za potvrzení mých slov. Lidem z Letohradska opravdu nezávidím. To jak tam teď musí cestovat ani jejich pana hejtmana který dokázal jak mu na nich záleží.

Pečlivý pozorovatel

ČD tam od grafikonu nabízeli pantery a Sharky. Byly levnější a přesto prohrály. Co více dodat.

Pečlivý pozorovatel

A jestli jsi to dobře četl tak jsem psal že bych s ním vyběhl za to jakého volá by že mě dělal. A do grafikonu pokud vím tam sice jezdily i 810 ale zdaleka ne na všech vlacích.

dopravák

Ty „810“ tam tak často v poslední době jezdily kvůli výlukám v letohradské stanici (= zbytečně debilní přestavbě) – několik roků předtím tam naopak byla naprostá většina provozu na úseku „pod dráty“ vedena v závislé trakci.

Jackub

A jaké ta žehlička/peršing tahaly vozy? 😉 😀

Pirátka

Co více dodat? Že 4 % menšina se rozhodla dohrát 4 % dopravního výkonu externímu dopravci, aby se u EU naplňovala liberalizace železnic v ČR. Paradoxem zůstává, že zrovinka ta 4 % inklinují k směrem k Polsku.

Tronda

A tato konkrétní nabídka ČD pro tuto konkrétní trať je k dispozici kde? Jako pečlivý pozorovatel ten odkaz jistě máš.

Ona totiž ta stokrát opakovaná lež o 3 Kč menší ceně je průměr za celý Pardubický kraj, vč. dávno odepsaných šrotů 810, Bymee, atd., takže nic moc.

Pečlivý pozorovatel

Mám informace přímo od člověka který má úzké vazby na kraj.

Tronda

Aha, wechtr z Pardubic.

Pečlivý pozorovatel

Kdyby jste pozorně četl tento portál a diskuze měl by jste naprosto stejné informace jako já . Ten člověk to totiž psal tady ale již v prosinci. To chce pane Tronda dávat pozor a ne myslet jen na režijky.

Tronda

A to si představte, že já mám úplně opačné informace od dobře informovaného zdroje s KÚ a to, že ČD za tuto trať požadovali mnohem více než LE. To chce si informace ověřit na relevantních místech a ne pouze pečlivě pozorovat diskuzi na internetu a vše co tam někdo vyblábolí na ochranu toho správného národního považovat za pravdu.

Pečlivý pozorovatel

Mé informace jsou také ověřené. Můžete být bez obav.

Tronda

Vždyť říkám ověřené u wechtra z Pardubic nebo přímo od ZV ROH = JPP.

Pečlivý pozorovatel

Že to jste vy pane Tronda tak vám to prozradím. Přímo z UV KSČ 😀.

MiP

Provoz na této trati byl zadán krajem v rámci tzv. přímého zadání, tudíž výběrové řízení ani neproběhlo, proto nabídka ČD k dispozici není. LEO-šek přišel za hejtmanem o ohánějící se liberalizací železnice projevil zájem o tuto trať. Hejtmanovi spolu s náměstkem pro dopravu ukázali Linty v krajských barvách a bylo, no a teď to mají. České dráhy nebyly pro tuto trať ani poptány, pouze v rámci udržení této tratě nabídly kraji modernější vozidla, samozřejmě za vyšší cenu. Mimochodem LEO to původně zkoušel na trať Pardubice – Chrudim – H. Brod, kraj Vysočina ale nechtěl aby mu přes hranice jezdil, proto… Číst vice »

Tronda

Však výběrová řízení se ve větší míře neuskutečňují právě proto, že by je ČD zablokovali, jak jsme mohli v minulosti pozorovat a ani to není povinnost.
Ale hlavně jsem rád, že jste potvrdil vyšší nabízenou cenu ze strany ČD než LE pro tuto trať a doufám, že si to pečlivý pozorovatel, pečlivě přečte a nebude dál plkat nesmysly.

Erik

Říká ředitel ústavu plkačů nesmyslů.

Pečlivý pozorovatel

Mám trochu jiné informace nebo spíše obsáhlejší ale vás pane Tronda jako fanatického nepřítele všeho co má něco společného s rezijkami nemá cenu přesvědčovat. Ostatně to co napsal pan MiP není v rozporu s tím co jsem psal já. A jen to dokazuje to že přidělení Leošovi bylo čisté politické rozhodnutí dopředu dané a s ekonomikou a odbornosti nemělo nic společného. Dle mého názoru se takto vybírat dopravce rozhodně nemá. Ostatně prakticky výsledek to dokazuje.

Miloš

Takže tedy kraj měl možnosti:
1) ČD se současným vozovým parkem a jeho postupnou modernizací za 123 Kč/km
2) ČD s 844 a 650 za vyšší cenu ale zachování siťovosti ČD a nepřekopání lidem cestování
3) Leo za 126 Kč/km za cenu překopání sítě a zkomplikování lidem cestování.

Pro lidi by byla nejvýhodnější varianta 2, pro kraj, který odmítá navýšit objem dopravy, ale aspoň logicky uvažuje, je nejlepší 1, s tím že cestující budou mít komfort shodný s dobou před změnou GVD. Kraj však vybral možnost 3 – tj dražší a zároveň nevýhodnou pro cestující.

Pečlivý pozorovatel

Ano pane Miloši. Něco podobného se zde psalo když kraj podepsal smlouvu. ČD nabídky nová vozidla ale hejtman odpověděl že nová vozidla nechce ať ČD udělá nabídku se stávajícími vozidly. To ČD udělaly a byly levnější než LE a docházelo by k postupnému obnovování. Hejtman toto odmítl s tím že LE nabízí lepší vozidla. Prostě je tam něco v pozadí a může se jen spekulovat co. Každopádně nedošlo k přijetí nejvýhodnější nabídky jak pro kraj ale hlavně pro cestující. Když si vezmete služby poskytované celkově LE je na tom dost špatně

Pečlivý pozorovatel

Ostatně o tom svědčí i to jak tu někdo píše že cestující nebyli v Letohradě vpuštěni do vlaku protože přijel plný z Polska. Opravdu zlepšení služeb. I když toto dost dobře nechápu myslel jsem že vlaky v objednávce nemohou být povinně místenkové.

Jiří Kuba

Přesně tak. Na veřejnosti se to tutlá, ale za vším je osobní zájem hejtmana, který je velice blízce spojen s vedením Leo Express. I kdyby ČD nabídli nová vozidla a nižší cenu, stejně by zakázku přidělil jemu. Obrovský podvod…

Tronda

Hele a kde by vlastně ty pantery a žtaloky sebrali? Oni jim stojí nějaké volné v kopřivách?

Miloš

Obdobně, jako vezmou pro Vysočinu, plzeňský a Jihočeský kraj.

X 1

Takže za 2-3 spíše 4 roky?

Pirátka

Pukud si berete do úst motorový vůz řady 810 s negativní kritikou, tak asi nevíte, co říkáte. Ano, je to zastaralé vozidlo, ale díky němu (ekonomice provozu) by se mohly udržet mnohé regionální tratě. S tzv. moderními vozidly od výrobců např. STADLER nebo PESA se začnete pohybovat v zcela jiné sféře provozních nákladů, se kterými se nedá výtězně konkurovat autobusové dopravě. Za sebe bych řekla, že raději budu jizdit na 20 km lokálky v motoráčku 810 než v autobusu, ve kterém na zdních sedačkách v první zatáčce hned blinkám. Kola autobusu se točí dál, točí dál, točí dál celý dlouhý… Číst vice »

Pečlivý pozorovatel

Jestli jste to myslela na mě tak já osobně proti 810 rozhodně nic nemám. Naopak.

Netolický

Motorové vozy řady 810 vyhlížejí že skanzenu, na konci smlouvy v roce 2029 by tyto vozy jezdily již přes 50 let, což by optikou dnešního dne znamenalo, že by dnes jezdili ještě parní lokomotivy, a to nechceme, aby cestující obsluhoval tento šrot na kolejích.

pozorovatel

Na pardubického hejtmana si hrajete špatně – ten naopak parní vlaky na letní víkendy zařizuje (a kraj to platí).

Tonda

Pirátka: „tzv. modernější vozidla“ zase přilákají víc cestujících.

Adam

Přesně, nejhorší vlaky (spíše tramvaje) vůbec, a stévardi jsou neschopní

Michal80

Psal jsem to tady několikrát, doprava a zdravotnictví v pardubickém kraji je naprostá katastrofa! A to tam nežiji, jen tam jezdím.

Pirátka

Michale80, absolutně zastávám Váš názor. Pardubická nemocnice fatálně dokáže mařit dětské životy, tak jenom doufejme, že v dohledné době opět nevylétnou z těchonínského náspu uvolněné LINTy.

Lupens

Jó, to se taky stane, že výpravčí ( dispečer z CDP ) postaví na volno a vlak LEO nejede. Minuta, pět, po deseti minutách, když na volání vysílačkou ani mobilem strojvedoucí nereaguje, tam pošle záložního výpravčího ( který naštěstí v Ústí nad Orlicí ještě je ), aby zjistil co se děje. A ten se diví, že cestující postávají před vlkem, dveře uzavřené a fíra spí. (-:(-:

Pirátka

No to se může stát. Pokud je člověk unavený, tak usne i v pracovním procesu. Co kdyby Drážní úřad namátkově zkontroloval délku směn a předepsanho odpočinku u pracovníků „exterňáčků“? Nu co, když samotní ex zaměstnanci DÚ z oddělení způsobilosti osob zakládají pracovní agentury a „exterňáčkům“ dodávají strojvůdce, není se čemu divit.

jan

exterňáči a spol jsou super:-) Jsou to takový agenturní pracovníci, ne u pásu, ale v prostředí české železnice, D3, nezabezpečených přejezdů atd. Vlastní zkušenost u jiného dopravce.

Robert

Že to neni hejtmanovi trapný. Udělal vše proto, aby „kontrola“ dopadla dobře, protože jinak by přiznal, že udělal prosazením LEO chybu. Reálný stav věci ho ve skutečnosti vůbec nezajímá.

Anton

To je ta štika v rybníce😊jak Leo nazval hejtman co pružně reaguje na požádavky kraje a dunutí ty strašné dráhy k akci.

Karel

Ano, proto ani po měsíci provozu nevisí ani na jedné z obsluhovaných zastávek mapy IREDO. Přičemž tato povinnost je dopravcum dána smlouvou.
Proto pokladna v Letohrade ihned po kontrole bude opět předělávat pracovní dobu na dveřích /okénku a zkracovat ji.
Proto opět nefunguje IREDO ani v pokladnách ani ve vlaku (tam někdy ano, někdy ne).
Možná proto se zaměstnanci Leo express chlubili, že obdrželi mail o tom, že mají být v klidu, neboť se jedná jen o komedii pro veřejnost… 🤔🤔🤔
Něco shnilého je v království dánském😥

jal

„chlubili, že obdrželi mail o tom, že mají být v klidu, neboť se jedná jen o komedii pro veřejnost…“

A ani to jinak nejde. Je nemyslitelné po těch penězích atd. ze dne na den začít jezdit jiným dopravcem. Stejně tak nelze přiznat chybu. To by byla politická sebevražda.

Pirátka

Kde není žalobce, není i soudce. Tak si dál v okolí Turecka nechte líbit, Kyšperáci.

anton

Přesně tak,hejtman dělá před lidmi ramena že jim dá nůž na krk a hrozí výpovědí smlouvy a za 3dny je vše OK-je to jedna velká komedie.Ani na chvíly o tom neuvažoval,je to jen komedie aby to nevypadalo že kraj probblémy neřeší.Nemůže si dovolit prů..r
když se blíží volby.Možná kdyby někdo z Lehohradských propálil ty pravé důvody proč zakázku dostal LEO třeba by mu to na podzim nějaké body přinneslo.

Jiří Kuba

Že se hejtman dokáže podívat lidem do očí. Lže jak on, tak mluvčí leo expres, který také tvrdí, že vše v pořádku. Není, dnes a denně se každý cestující přesvědčuje, že firma jen improvizuje a vůbec na to, aby provozovala tuto trať nemá. Stranu, kterou si tak rychle založil, kvůli právě jemu nikdy volit nebudu.

Kubrt

Jakou stranu si Netolicky založil???

Marek Kováč
Martin Kováč

„Leo Express napravil chyby“

Jasně. A proto včera do 1292 nevzali v Letohradu lidi, protože plný z Polska.

Proto informační systém v podobě papírové A4 s textem „LETOHRAD“, ať vlak jede do UO nebo do Králík.

Proto včera minimálně čtyři vlaky a dnes šest bylo bez doprovodu.

Proto, při požadavku na odbavení IREDO v Letohradu byli cestující odkázáni někam.

Ale chápu, ohlášená kontrola byla v pátek a akce splnila účel – hejtman „bouchnul“ do stolu a udělal se hezkým, při ohlášené kontrole poté zjistil, jak vše funguje a *bouchnutí“ do stolu zabralo a karavana jede dál :-/

Pavel

No prostě vítejte v Pardubickém kraji – zázraky na počkání v systému low cost

Pirátka

Pardubický perník je mýtus. Původně se Pardubákům říkalo perníkáři ve smyslu výsměchu a posměchu. Nějak se to zvrtlo (čas otupí i ostrý břit) a dnes spojujem Pardubice s výrobou medového perníku. Tak si ho kupte na hlavním nádraží. Je absoluně nepoživatelný, proto ho nenabízejte dětem. Dělají po něm blééé. Obdobné je to s komunální politikou, při pomyšlení na ni bych také udělala blééé.

Jan pesina

Všechno Sidi i perník už nemá sílu🤣🤣