Pardubický kraj krátce po zdražení jízdného nakoupil dvě historické lokomotivy
Lokomotiva 556.0298 v Lužné. Foto: ČD Nostalgie

Kraj pořídil lokomotivy přes Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě.

Kraj pořídil lokomotivy přes Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě.
Naprosto zbytecný článek s jediným cílem: šířit nenávist k lidem, co mají radi historii, průmysl a stroje. Zvážím trestní oznámení.
Vedení „parádního“ kraje v čele s Netolickým je samozřejmě banda diletantů,které by v kompetentní těmi neměli pustit ani na vrátnici,ale ty dvě věci z titulku polu souvisí ještě míň než hodinky a holínky..
Souvisí spolu naprosto jednoduše: jde o peníze z vybraných daní.
No jo. Největším škůdcem veřejné dopravy jsou šotouši, lhostejno na jaké úrovni.
Tak na té parní lokomotivě v době kdy vytápěla depo v Děčíně jsem topil někdy kolem roku 1988. Učil mě topič pan Toman… Myslím, že to asi nemá nic společného s cenou dopravného. Snahu zachovat kus historie oceňuji.
Jinými slovy další díl nekonečného seriálu s názvem „Šotouši za peníze nás všech“.
Tech 6mio za masiny vidim asi radsi, nez opravu zbytecne velkeho nadrazi za stovky mio, kam ve vysledku nikdo moc nejezdi a nevydela si to ani na provoz a udrzbu.
Jako když se vykazují peníze ve velkém, tak můžeme i v malém?
Mala cena za pamatku … ne jako za stovky miliony opravit neco, co je unikatni tim, ze je to prvni nadrazi v okrese. Kostely by mohly vypravet.
Když se koupí cosi do galerie z obrazů tak to nekomentuji. Nerozumím tomu ale mám tu náklonost jiných k umění v úctě. Zde oceňuji snahu zachovat dílo krásné technické. Dokonce to na kterém jsem se učil topit v kotli v době studia na prumce v Děčíně v 1988 roce
Kdyby to bylo jediná instituce co něco takového provozuje, neřekl bych ani popel. Ale zrovna různých železničních atrakcí máme více než dost. Netřeba dalších.
To jsou smíchaná jablka a hrušky. Nákup muzejních exponátů (i když v budoucnu asi provozních) nemá nic společného se ZDO.
Obě jabka a hrušky jsou placené ze stejného krajského rozpočtu. Kraj může v jedné kapitole rozpočtu ubrat a v jiné přibrat. Může např. víc financovat ZDO a míň nákup historických vozidel. Nebo naopak. Jak v tomto případě.
Jako že nekoupí dvě lokomotivy a jízdné díky tomu vyjde o půl haléře na jízdenku levnější? 🙃
Netolického by se slušelo vykopat z úřadu,ale tohle je asi to poslední,co na něm vadí..
Vybrané daně jsou jablka a hrušky?
Tato kritika je fakt trapná, dávat do souvislosti marginální částky za kulturu a miliardové za dopravní obslužnost fakt není šťastné. Klidně kritizujeme kraj, jak (ne)funguje veřejná doprava, sám bych byl v této kritice velmi ostrý, ale míchat „jabka s hruškama“ racionální diskuzi skutečně neprospívá.
Pro mě je trapné nadávat státu, že mi dává málo peněz a pak si za peníze z daní uspokojovat své záliby. Jakou racionální diskuzi si na toto téma představujete?
A i když je to pravda? Podle vás tedy nemají nárok i další diskriminované kraje na spravedlivé rozdělení peněz v rámci RUD? Proč mají obyvatelé např. Středočeského kraje trpět horší infrastrukturou a naopak v Moravskoslezském či Jihočeském kraji mohou vyhazovat peníze za nesmysly (za největší bizár osobně nepovažuji ani letiště ale ,,Kubovu covidovou pomoc“)? Znevýhodněné kraje za dobu nastavení RUD přišly o vyšší jednotky až desítky miliard korun. Ty schopnější, jako je i PK, si to alespoň částečně dovedou kompenzovat velmi dobrou schopností čerpat dotace, díky nimž lze alespoň nějak investovat. (Mimochodem opravy silnic v PK, nejen v důsledku stavby… Číst vice »
Pokud nemám peníze, neutrácím za zbytné výdaje a řeším efektivitu fungování kraje. Když zůstaneme u dopravy, například soutěžemi. Počet soutěží na železničního dopravce: 0. Porovnejte si ceny za vlkm a vozidla, za které jezdí v Pardubickém kraji třeba s Plzeňským, Jihomoravským nebo Ústeckým, kde se soutěžilo. Debata o RUD je něco zcela jiného. Věnovat energii nákupu historických vozidel namísto řešení veřejné dopravy je krásnou ukázkou neschopnosti pana hejtmana rozeznat, co je důležité a co důležité není.
Jasny o to se pan Netolicky stara,ale ze třeba v Český Třebovy se pomalu likviduje a zavira ranžír do kterého se ted sypou miliony a pak se zruší,to ho nezajímá.
Ranžír není agenda krajského úřadu, na rozdíl od krajských muzeí (čímž neříkám, že konkrétně nákup těchto vozidel pro muzeum v Dolní Lipce mi dává smysl).
Jojo, a Historické vlaky mají jízdní řád Praha-Letohrad nebo do Jeseníků,ale například na trati 024 je takové jev,kdy ústí nad orlicí je taková fiktivní bariéra, přes kterou neprojedou dál osobní vlaky třeba až do Pardubic. (Jo vím,že jim chybí etcs,ale je to komické,že za parní vlaky Netolickej bojoval,aby tam mohli jezdit na koridoru.)
Tak hlavně že ta 4 neskončila ve šrotu 👍tě by byla škoda
Jako nemám nic proti tomu, ale měli by taky vyslyšet veřejnost s připomínkami k JŘ, kterým nikdy nevyhoví. I když by to bylo ku prospěchu věci
Jenže nikdy nebudou všichni spokojeni. Nikdy člověk neudělá JŘ, aby vyhovoval všem.