Já úplně neznám podmínky. Ale tam byl zřejmě dost problém ve vedení organizace zastupující vlastníka (Česká republika). Prostě nedokázal najít oboustranně akceptovatelné podmínky pro pokračování smluvního vztahu. Nyní je mezi NTM a ČD uzavřena nová smlouva a tam je 433 002 vedena v provozuschopném stavu.
Železniční Slídič
2 měsíců
To je dobrá zpráva. Je to krásná lokomotiva! 👍
JIM
2 měsíců
Jistě je to užitečnější, než lejt peníze do asfaltu.
Ovšem je trochu paradox, že tohle dělá kraj, který před volbami lamentoval, že ho jiné kraje okrádají o peníze, protože dostávají prostředky, které by stát měl raději přidělit na Pardubicko.
A proč by nelamentoval, když je to tomu tak ? Tohle je tak české: smířit se se vším a raději ušetřit na to, na čem druzí šetřit nemusí … ono je to jediné železniční muzeum v ČR ? Nebo jinak: kolik myslíte, že by se za tu opravu postavilo silnic ?
S vyhazováním financí za větší nesmysly je to samozřejmě pravda, ale je trochu s podivem, že na opravu topírny nebo lokomotivy se finance seženou a na provoz aspoň několika vlaků pár kilometrů přes hranice kraje (Štíty) „to nejde“.
Kde jsou ty časy, když oprava Matěje 433.002 měla stát 6 milionů a peníze na to nebyly.
Já úplně neznám podmínky. Ale tam byl zřejmě dost problém ve vedení organizace zastupující vlastníka (Česká republika). Prostě nedokázal najít oboustranně akceptovatelné podmínky pro pokračování smluvního vztahu. Nyní je mezi NTM a ČD uzavřena nová smlouva a tam je 433 002 vedena v provozuschopném stavu.
To je dobrá zpráva. Je to krásná lokomotiva! 👍
Jistě je to užitečnější, než lejt peníze do asfaltu.
Mohl byste trochu rozvést, jak posuzujete tu „užitečnost“?
Že by třeba zachování technického dědictví?
Pardubická šotoklika v krajském zastupitelstvu si to stihla prosadit v poslední vteřině, protože kdo ví, co bude dnes večer…
Ale já jim to přeji, kraj i stát vyhazují peníze za mnohem větší nesmysly…
Ovšem je trochu paradox, že tohle dělá kraj, který před volbami lamentoval, že ho jiné kraje okrádají o peníze, protože dostávají prostředky, které by stát měl raději přidělit na Pardubicko.
A proč by nelamentoval, když je to tomu tak ? Tohle je tak české: smířit se se vším a raději ušetřit na to, na čem druzí šetřit nemusí … ono je to jediné železniční muzeum v ČR ? Nebo jinak: kolik myslíte, že by se za tu opravu postavilo silnic ?
Peníze na opravu výtopny vyrval Pardubický kraj z evropských fondů CZ-PL na které si brousilo zuby více zájemců.
Ano ano proto se přitom na oko druží naprosto nesouvisejícími výtopnami v Polsku 100 km na sever od Dolní Lipky…
Ale to je v pořádku. Pokud mají splnit podmínky programu tak musí mít partnera a mít dosah na obě strany hranice.
Poláci tomu mechanismu rozumí stejně dobře jako.my…
S vyhazováním financí za větší nesmysly je to samozřejmě pravda, ale je trochu s podivem, že na opravu topírny nebo lokomotivy se finance seženou a na provoz aspoň několika vlaků pár kilometrů přes hranice kraje (Štíty) „to nejde“.
Tak v Dolní Lipce můžou slavit. Netolický bude hejtmanem.