Pardubický kraj chce zprovoznit parní lokomotivu 310.922

Parní lokomotiva 310.922. Foto: Pardubický krajParní lokomotiva 310.922. Foto: Pardubický kraj

Lokomotiva by mohla být součástí plánovaného železničního muzea v Dolní Lipce.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Držím palce, záslužný počin. Nelze všechny peníze projíst, jak by chtěli diskutující níže.

T448

Na autobusy o víkendech a v pracovní dny po 16. hodině hejtman peníze nemá, ale na parní jízdy a muzejnictví rozhazuje neskutečným tempem…

Marek Kováč

Protože kamarádi ze Žamberku 🤷🏻‍♂️

asdfsfgdhjfghng

srovnáváte nesrovnatelné, náklady na opravu lokomotivo jsou sice vysoké, ale v podstatě konstantní a jednorázové, zatímco náklady na provoz autobusů jsou sice zdánlivě nízké, ale po pronásobení počtem dní, počtem hladových zaměstnanců, počtem potřebných a provozuschopných strojů, atd. už to zas tak levně vypadat nebude.

Marek Kováč

Prozradím Vám jeden detail … on hejtman nebude financovat jenom nějakou opravu, ale i následný provoz, víme?

Jiří Kocurek

a) v kraji 10 roků nejezdila 1 muzejní parní mašina.
b) v krali 10 roků nejel ani 1 autobusový spoj

Opravdu srovnatelné věci pro život v daném kraji.

Dominik

Pardón, ale kraj by měl snad primárně řešit ZDO, a je opravdu smutné, když o víkendu jede poslední spoj o půl sedmé večer (některé vesnice nemají o víkendu žádné spojení). A nikdo se nemá k nápravě, a akorát člověk dostane arogantní odpověď, tak jezděte autem.

Jiří Kocurek

Tak znovu a lépe: Pro život v kraji je nesrovnatelně důležitější provoz autobusů než 1 muzejní parní mašina. A to i přesto, že je provoz autobusů násobně dražší.

Jan Veselý

Taky může zase přijít omezení a o víkendu nevyjet žádný autobus 🙂

mic

… a budou v ní topit tepelným čerpadlem?
(návaznost na článek níže…)
No nic…

Jiří Kocurek

Stačí sehnat bio-uhlí. S certifikátem o nulové emistní stopě, že bylo získáno pouze za pomocí solární energie. Obyčejné dřevěné je totiž fuj.

Gwann

dřevěné uhlí je obnovitelny zdroj. jakkoliv se to zdá pochybné.

***** Petr

Jenže jeho spalování už není tak ekologické, zvláště saze . V delším časovém horizontu je obnovitelný zdroj vlastně cokoli a na druhé straně škodí i aerosoli , třeba vodní pára.

Gwann

co to je za delší období? 250 mio let? fakt s touhle demagogií jděte k šípku…

k vodní páře – máte pravdu. proto zakážeme vodě se vypařovat?
jo, jenže…pak nebude pršet?

Jiří Kocurek

Jo vím, pálí se ze dřeva, z tvrdého dřeva. Jenže jaderná elektrárna taky neprodukuje CO2 při výrobě elektřiny. A je to prd platné, v rámci boje se změnou klimatu jsou vypínány.

Majkl

Opravím vás. Z důvodu hysterie Fukushima jsou vypínány.

Karel JIRÁSEK

Dřevěným uhlím se v lokomotivním kotli topit nedá.

Olin

Poprosil bych o nějaký komentář, případně odkaz o „palivech“ pro parní lokomotivu. Tedy spíše těch méně obvyklých, či spíše přímo alternativních. Neb uhlí, nebo i mazut je známý a většinou se o nich hovoří jako o standartu pro vytápění a literatura s nimi obvykle pracuje. Děkuji, O. P.S.: Jen v případě odkazu bych poprosil o něco v češtině.

Jiří Kocurek

Jezdilo se i na dřevo. Především první lokomotivy na území USA. Alespoň fotky, obrázky jsou stejné ve všech jazycích: https://www.youtube.com/watch?v=yzyZRio0MMY

Švýcaři zkoušeli topit v kotli elektřinou. Jde to, ale je to slepá větev vývoje.

Jestli někdo skoušel propan nebo CNG, to netuším.

Jiří Kocurek

Když se na to uzpůsobí kotel, tak by to jít mělo. Vždyť se používalo v kovářské výhni.

Olin

Jj, díky. Měl jsem spíše na mysli, jak by to snášela právě ta malá 310-ka v zamýšleném provozním využití a co by to obnášelo naví oproti „standartní“ konstrukci (úprava topeniště, nevyhovující spalovací prostor, zanášení nespálenými zbytky, spotřeba apod.)? Samozřejmě, chápu, že byť USA se snažili o toto využití dřeva (jistě je věcí diskuze do jakých zátěží a provozních podmínek je to ještě vhodné), aplikace na „štokr“ by byla asi nereálná. Děda říkal, že si vzal s Brna na Havl. Brod 100 metráků uhlí a dostávali na toto rameno kvalitní.