Pardubický kraj chce zprovoznit parní lokomotivu 310.922
Parní lokomotiva 310.922. Foto: Pardubický kraj
Lokomotiva by mohla být součástí plánovaného železničního muzea v Dolní Lipce.
Lokomotiva by mohla být součástí plánovaného železničního muzea v Dolní Lipce.
Držím palce, záslužný počin. Nelze všechny peníze projíst, jak by chtěli diskutující níže.
Na autobusy o víkendech a v pracovní dny po 16. hodině hejtman peníze nemá, ale na parní jízdy a muzejnictví rozhazuje neskutečným tempem…
Protože kamarádi ze Žamberku 🤷🏻♂️
srovnáváte nesrovnatelné, náklady na opravu lokomotivo jsou sice vysoké, ale v podstatě konstantní a jednorázové, zatímco náklady na provoz autobusů jsou sice zdánlivě nízké, ale po pronásobení počtem dní, počtem hladových zaměstnanců, počtem potřebných a provozuschopných strojů, atd. už to zas tak levně vypadat nebude.
Prozradím Vám jeden detail … on hejtman nebude financovat jenom nějakou opravu, ale i následný provoz, víme?
a) v kraji 10 roků nejezdila 1 muzejní parní mašina.
b) v krali 10 roků nejel ani 1 autobusový spoj
Opravdu srovnatelné věci pro život v daném kraji.
Pardón, ale kraj by měl snad primárně řešit ZDO, a je opravdu smutné, když o víkendu jede poslední spoj o půl sedmé večer (některé vesnice nemají o víkendu žádné spojení). A nikdo se nemá k nápravě, a akorát člověk dostane arogantní odpověď, tak jezděte autem.
Tak znovu a lépe: Pro život v kraji je nesrovnatelně důležitější provoz autobusů než 1 muzejní parní mašina. A to i přesto, že je provoz autobusů násobně dražší.
Taky může zase přijít omezení a o víkendu nevyjet žádný autobus 🙂
… a budou v ní topit tepelným čerpadlem?
(návaznost na článek níže…)
No nic…
Stačí sehnat bio-uhlí. S certifikátem o nulové emistní stopě, že bylo získáno pouze za pomocí solární energie. Obyčejné dřevěné je totiž fuj.
dřevěné uhlí je obnovitelny zdroj. jakkoliv se to zdá pochybné.
Jenže jeho spalování už není tak ekologické, zvláště saze . V delším časovém horizontu je obnovitelný zdroj vlastně cokoli a na druhé straně škodí i aerosoli , třeba vodní pára.
co to je za delší období? 250 mio let? fakt s touhle demagogií jděte k šípku…
k vodní páře – máte pravdu. proto zakážeme vodě se vypařovat?
jo, jenže…pak nebude pršet?
Jo vím, pálí se ze dřeva, z tvrdého dřeva. Jenže jaderná elektrárna taky neprodukuje CO2 při výrobě elektřiny. A je to prd platné, v rámci boje se změnou klimatu jsou vypínány.
Opravím vás. Z důvodu hysterie Fukushima jsou vypínány.
Dřevěným uhlím se v lokomotivním kotli topit nedá.
Poprosil bych o nějaký komentář, případně odkaz o „palivech“ pro parní lokomotivu. Tedy spíše těch méně obvyklých, či spíše přímo alternativních. Neb uhlí, nebo i mazut je známý a většinou se o nich hovoří jako o standartu pro vytápění a literatura s nimi obvykle pracuje. Děkuji, O. P.S.: Jen v případě odkazu bych poprosil o něco v češtině.
Jezdilo se i na dřevo. Především první lokomotivy na území USA. Alespoň fotky, obrázky jsou stejné ve všech jazycích: https://www.youtube.com/watch?v=yzyZRio0MMY
Švýcaři zkoušeli topit v kotli elektřinou. Jde to, ale je to slepá větev vývoje.
Jestli někdo skoušel propan nebo CNG, to netuším.
Když se na to uzpůsobí kotel, tak by to jít mělo. Vždyť se používalo v kovářské výhni.
Jj, díky. Měl jsem spíše na mysli, jak by to snášela právě ta malá 310-ka v zamýšleném provozním využití a co by to obnášelo naví oproti „standartní“ konstrukci (úprava topeniště, nevyhovující spalovací prostor, zanášení nespálenými zbytky, spotřeba apod.)? Samozřejmě, chápu, že byť USA se snažili o toto využití dřeva (jistě je věcí diskuze do jakých zátěží a provozních podmínek je to ještě vhodné), aplikace na „štokr“ by byla asi nereálná. Děda říkal, že si vzal s Brna na Havl. Brod 100 metráků uhlí a dostávali na toto rameno kvalitní.