Pardubický kraj čeká velká autobusová výměna, vyjedou nové autobusy

Nový autobus Setra 415 LE pro provoz na Přeloučsku. Foto: Umbrella Coach & BusesNový autobus Setra 415 LE pro provoz na Přeloučsku. Foto: Umbrella Coach & Buses

Ceny jízdného se s nástupem nových dopravců nemění.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
D_P

Na stránkách oreda je již asi 100 spojů Busline, které v pondělí nepojedou, je tam minimálně 7 školních spojů.

Švarc

Je to 7 oběhu, co nevyjede.

Švarc

Zdar taky pravděpodobně vše neodjezdi.

Švarc

Tak zítra nevyjede minimálně 100 spojů Busline. viz.stranky iredo.info

Miloš

Ono by to chtělo raději posunout někam odbavování IREDO.

Takové dobíjení karet je tragédie – jde to jen u určitých přepážek, to je v 21.století problém zřídit dobíjecí automaty? Nákup jízdenek – taktéž, možnost koupit přes automat by neměl být problém (minimálně ve vytížených stanicích a zastávkách). Myslím, že by pokladní ČD o práci ani tak nepřišli.

Jarda

souhlasím, ani v té jejich super appce není pořád možnost si tu jízdenku koupit, takže je defakto nanic. Chtělo by to ten posun…

galek

Podle me je skoda, ze tam icom konci. Prece jenom jejich autobusy jsou kvalitni. Az do teto chvile byl v pardubickem kraji skoro jedinym dopravcem, ktery tak trochu zapada do 21. stoleti. A to, ze tam bude preSORovano taky nehodnotim moc kladne. Kdyby vysla ta prvni soutez, kterou napadli (vyhral CSAD Usti nad Orlici- ICOM a Arriva autobusy), jak pisou na cs-dopravak.cz , vubec by mi to nevadilo.

Martin Hroch

Jediné s čím souhlasím je, že ICOM měl kvalitní autobusy (většinou).
Ale zbytek byl tragédie. Jet ICOMem znamenalo téměř vždy počítat se zpožděním. Někteří řidiči ho dokázali udělat už na odjezdu.
No jsem zvědav jak se s tím poperou nový dopravci.

Miloš

ono je to taky těžké, když ten řidič musí zajištovat i prodej jízdenek a do toho dobíjení IREDO karty (jiná možnost v 21.století totiž prakticky neexistuje)

Martin Hroch

Ne, to není těžké. Ostatní dopravci to v pohodě zvládají.
Ale když si expert k plnému nástupišti přijede v čase odjezdu, tak se pak není čemu divit, že odjede se zpožděním.
Jiní dopravci to zvládají a pochopili, že k nástupišti se přijíždí v době příjezdu nebo chvíli před odjezdem. Jediní experti z ICOMu to téměř nikdy nepochopily.

Vrtal

Tak je vidět že nový personál je dobře zaškolen.

Vrtal

Cyklobus který na naložené ani jedno kolo má právě 25 minut zpoždění a řidič mě prodával 3 minuty jízdenku….

Vrtal

Dojezd do Pastvin 60 minut… vlek na kola bude v sezóně malý…

Toncek

Pan Hnát, Prchal, Matocha a další si udrží svoje poddoávky?

Jičíňák

Mají nové autobusy moderní odbavovací systém umožňující číst přestupní IREDO jízdenky s QR kódem? (Myslím, že toto dosud v Pardubickém kraji nefungovalo, nebo ano?)

D_P

Ano, již se srovná fungování odbavováků s Královéhradeckým krajem.

Švarc

Jinak v pondělí nevyjede tak 10% spojů.

svojšín

Zdroj této informace?

Švarc

Tak už je oznámeno prvních 100 spojů, co nepojede.

Železničář

Je vcelku vtipné, že tam kde dosud jezdily především autobusy Sor (od Arrivy) vyjedou Setry a tam, kde jezdily Setry a Mercedesy (od Icomu) budou jezdit Sorky. Dle mého názoru má každý bus své plusy a mínusy a nemohu říci, že bych jeden z nich měl radši.

noerf

Alespoň můžete vyzkoušet Sor ICN 10.5 jako cestující.

galek

Ja radsi pojedu setrou nez sorkou, sorka na me uz co se tyce vzhledu vzbuzuje pocit ze jsem a nekolik dekad zpatky :)) Ale ano, i sorka ma sve vyhody…

Miloš

vzhledem k tomu, kde ta SORka doposud jezdila, tj Přeloučsko s velmi řídkou veřejnou dopravou, by místní lidé byli prvně raději, kdyby ta SORka jezdila alespoň častěji a jela i o víkendech, čímž by autobusové spojení nabylo na atraktivitě, čímž se zvýší tržby, čímž se pak vyplatí nahradit to např Scanií Citywide

Miloš

Asi tak, hlavně tak, jak to jezdí doteď to bylo logičtější…..
Holicko – vyšší obsazenost spojů, delší trasy zejména do kopcovitého terénu –> hodí se tam Setra
Přeloučsko – malá obsazenost, kratší trasy, převážně víceméně rovina –> hodí se tam SOR, které také dá se říci jezdí za kýbl nafty

Martin

Zajímalo by mě čím je malá, úzká, krátká SORka pro cestujícího pohodlnější než např Setra.

Kernteriér

Ničím. Takových 90 % cestujících si všimne max. jiného řidiče, což většinově taky nenastane.

moojxa

Sorka se zasekla před několika desítkami let a bere si příklad z karosy. Rozvržení interiéru (i celého autobusu) je nesmyslné. Setra aspoň zapadá do dnešní doby.

Miloš

u SORky záleží, kam jí pošlete a hlavně je výhodná v tom, že umožnuje několik variant (8,5 m; 7,5 m; 10,8 m; 12 m).
Určitě se nehodí na linky Pardubice Hradec, Pardubice Holice Rychnov

Byvaly autobusak

Zlatovánek končí, nebo bude jezdit jako subdodávka pro Zdar?

Pardubák

Taky by mne zajímalo, včera jsem jím jel, některé autobusy, už mají dost, ale hlavně těch spojení teď nic moc, když člověk nemá chvíli auto.

Tomáš Studený

Podle toho, o čem mluvili řidiči před měsícem, šlo o 6-8 vozů.

Martin

Zlatovátovanek končí

Švarc

6 oběhu budou jezdit

D_P

Bude mít subdodávku a ZDAR bude mít u Zlatovánka i provozovnu. Naopak ZDAR bude dělat subdodávku u Busline. A dle hledaných inzerátů bude ZDAR řešit i servis v okrese SY pro Busline.