Pardubický kraj bude tutově nejhorší kraj. Celý kraj a kortyš ať se jdou vys….. Jako jak o 2 mil km snížit spoje to bude jezdit lautr ho…. To bude tutově nejhorší kraj s dopravní obslužnosti.. Jako jestli ořežou večerní zbytek spojů tak každopádně nikdo nepojede ráno ani tam…. To zas bude ve srac…. jako to bylo před rokem 2011 horší kraj s dopravní oblužností…. Takže v srpnu se bude škrtat v oblasti Busline, a v prosinci opět po celém kraji, takže se zas po kraji nikdo nikam nedostane…. Výmluvy jak šetřit… Ostatní kraje spoje škrtají s opatrností krom středočeského a… Číst vice »
Josef Hlušička
2 let
Dobrý den. Celý problém je v tom, že Busline zaměstnává jednoho takového vysokoškolsky vystudovaného člověka co neumí ani postavit řidičům turnusy. Sestavil je tak , že neodpovídají nařízení vlády a řidiči jezdí trestně delší časy než je povoleno. A tento pán v tom nevidí žádný problém. A ke všemu ještě platí zákonem danou minimální zaručenou mzdu. Myslíte si, že si tímto přístupem udrží řidiče? V žádném případě. A na kraji jim na to ještě svítí a dělají, že o ničem nevědí.
Karl vB.
2 let
Ke dni 12.6. došlo k nástupu dopravců podle nových smluv na 10 let i v Jihočeském kraji. Tam BusLine zvítězil v oblasti „Táborsko“. Hledal jsem na internetu, zda tam nebude podobný průběh, jako v části Pardubického kraje, ale nic negativního jsem nenašel. Nabízí se otázka, „čím to je“:
a) jsem špatně hledal
b) pro BusLine jezdí subdodávky někdo další
c) BusLine tam nemá problém s řidiči
Může prosím někdo znalý místních poměrů upřesnit, která varianta je správně? Děkuji
Naznačujete, že smlouva Pardubického kraje má proti podobné smlouvě v Jihočeském kraji zdaleka mírnější sankce? Pokud by tomu tak skutečně bylo, mohlo by to poukázat na určitou nekompetentnost jejích tvůrců. Nemáte prosím nějaká konkrétní čísla pro porovnání?
Frantík
2 let
Je to rozumné – aspoň budou JŘ predvidatelnejsi – ale pořád by je za to měli pokutovat, pokud by teoreticky někdo žádného řidiče.
ROPID a IDSK mají priority, které spoje ruší (kam poslat nejistého řidiče). Zrušit špičkové posily, nechat na každé lince flamendr.
PvvS
2 let
Chyba. Měli to BL účtovat v plné palbě. A pokud náhodou BL krachne, tak žádná škoda. Ten nadělal v různých krajích hromady problémů.
Karl vB.
2 let
Universita v Pardubicích nabízí studium i Katedře dopravního managementu, marketingu a logistiky.
Možná by bylo zajímavé znát i názory tamních vyučujících na řešení vzniklé situace krajským managementem.
Prozatím to vypadá, že pod svícnem je největší tma. https://dfjp.upce.cz/dfjp/kdmml.html
Stepan
2 let
Já být Pardubickým krajem, tak bych tomuto dopravci ulevil víc, třeba výpovědí celé smlouvy. A možná by se mělo ulevit i radnímu pro dopravu, aby se tím už nemusel trápit.
Tak výpověď smlouvy se nedává z hodiny na hodinu, takže tam rozhodně nějaká doba je. I když, tady by se dala uplatnit zkrácená lhůta pro neplnění smluvních podmínek.
Když se vyhlašovyly výsledky VŘ, tak byla situace poněkud jiná. Měl úředník předjímat, že úředně psaný majitel firmy si zenedlouho ustřelí hlavu? Sotva.
Nereálnou nabídku měl kraj vyřadit. Tuto svoji povinnost nesplnil. Pokud nabídka kalkuluje s téměř polovičními náklady na mzdy řidičů proti reálné situaci na pracovním trhu, tak je logické, že firma řidiče nezíská. Nejde o žádné drobné potíže na začátku. Situace bude stejná pořád, naopak jim budou odcházet další řidiči, kteří pochopí, že stejné peníze si vydělají jinde aniž by riskovali zdraví, život a svobodu.
Paolo
2 let
Absurdz,kdyby měli všichni problémy neřeknu nic když jen Busline vykopnout
Šejdr
2 let
Kolovratník se musí chytat za hlavu, že se nechal vyšoupnout z pozice lídra kandidátky do krajských voleb, protože doprava byla před půl rokem nezajímavé téma, a proto dali na 1. místo doktora a téma zdravotnictví. Po tomhle harakiri, které Netolický a jeho koalice předvádějí, poberou babišovci ve východní části většinu hlasů.
kakov
2 let
K uvedeným faktům:
1) spoje se ruší, kvůli BL, ne kvůli úsporám, uvádí to kraj v TZ,
2) fakt, že pro neschopnost firmy se ruší spoje je opravdu alarmující, jak už někdo psal, proč je tedy soutěžili a objednali?
3) je opravdu dodržování smluv otázkou zajištění peněz? Nevšiml jsem si, že kraj za ty spoje odmítal platit ještě před jejich výpadkem……
Juraj
2 let
Za toto by měly padat politické hlavy a doufal bych, že si to voliči budou pamatovat aspoň do příštích krajských voleb – byť tomu sám nevěřím, protože voliči slyší spíš na populismus. Každopádně: – Kraj vybral špatného dopravce, který nedokáže plnit smlouvu. – Kraj nechce plnění smlouvy vymáhat, a tak obětuje dopravní obslužnost. – Kdo doteď jezdil busem v okrajovém čase, má smůlu, protože na něm nezáleží. Má si pořídit auto, kde dál bude platit přes 40 Kč za litr? – Komu zruší večerní spoj, ten samozřejmě nepojede ani tím ranním. Obsazenost klesne, výnos z jízdného taky, a budeme mít… Číst vice »
Naprostý souhlas. Je to selhání vedení Pardubického kraje, a to místo aby vymáhalo plnění smlouvy a docílilo nápravy stavu sankcemi, tak raději dopravci ustupuje a omezuje spoje. Takže kdo to odnese? Opět jen a jen cestující. Dopravce se může smát. Hlavně že vyhrála nejlevnější nabídka…
V ostatních oblastech taky vyhrála nejlevnější nabídka, a přesto doprava funguje. Nejlevnější nabídka není problém, problém je neseriozní dopravce a pasivní kraj.
Bod 1 bych kraji ještě odpustil – v dalších částech kraje podle stejného klíče vybrali jiné dopravce a ti jezdí bez problémů. Ale ta následná nečinnost a výmluvy… Mimochodem, v diskuzích si místní stěžují, že mezi zrušenými jsou i dělnické spoje, za které je jedinou náhradou auto.
A jak byste vymáhal plnění smlouvy vy, jako odpovědný krajský funkcionář, pokud coby „svéprávná“ osoba musíte vědět, že bez řidičů žádný autobus jet nemůže ….
Ukládáním pokut, v jakékoli výši, řidiče nebo množinu řidičů nezajistíte …
Řidiče zajistíte tím, že je zaplatíte. A ukládáním pokut přimějete dopravce, aby to udělal, protože dát více peněz řidičům a mít je, pro něj bude levnjěší, než nabízet minimum, nemít je a platit pokuty. Busline pro získání řidičů nic neudělal, nic nenabídl.
Naivní představa. Na pracovním trhu chybí dle ČESADu cca 5 000 řidičů autobusů. Ukládáním pokut dopravce k ničemu nepřimějete, protože naopak pokutami odčerpáváte peníze na možné zvýšené platy řidičů. Jako kraj jste vybral nejlevnější nabídku vycházející z „nižších mezd“ než u konkurence. Řidičům můžete nabídnout třeba 1000 Kč / hod, ale pokud ten řidič nebude mít kde bydlet, nebude mít zaměstnání pro manželku, školku / školu pro děti, tak ho stejně nezískáte, protože by musel dojíždět a to na úkor odpočinku … Má-li nastupovat ve 4:30, v kolik bude odjíždět z místa bydliště vzdáleného 50 km … Na úkor odpočinku… Číst vice »
Jsou lidi, kteří jezdili, a k řízení by se vrátili, kdyby se zaměstnavatelé nechovali jako hovada.
Pokud by už ve výběrovém řízení byly pořadné pokuty za zrušené spoje, účastníci by se rozmysleli jestli to riskovat (požadovaná cena, nabídky spojů). A třeba by se jízdní řád stanovil lépe.
Jestli řidičovi nabídnout tisícovku na hodinu, nebo hlavní pracovní poměr a pokoj v hotelu, to je otázka pro personalisty – samozřejmě jsou potencionální zaměstnanci, kteří chtějí/nechtějí se stěhovat, benefity nebo peníze,… a Arriva Praha za určitých okolností dovoluje jet busem soukromou jízdu.
Tisícovku na hodinu opravdu řidičům nabízet nemusejí. Stačí tržních 250,- a budou jich mít dostatek. Ale to by těch 250,- na hodinu museli dát všem. Proto je pro ně lepší mít za 14x,- na hodinu jen devadesát procent řidičů. Protože to o kolik řidiče okradou, tedy pardon „úspora“ je každý měsíc mnohem větší částka, než pokuta. Zejména když se peníze „ušetřené“ na řidičích ještě násobí 34% zdravotního a sociálního. Pokud jim toto budou kraje umožňovat, tak za nějaký rok neplacení a opakování „nejsou řidiči“ už to bude pravda, protože si jich většina najde jinou, lépe placenou práci. A potom stačí… Číst vice »
Podepisuji, jsem zářný příklad vašeho příspěvku. Čtyři a půl roku jsem bydlel v Ústí nad Orlicí a vážně jsem uvažoval o pořízení automobilu. Už tehdy byl problém se kamkoliv dostat veřejnou dopravou. Avšak nakonec jsem to na Orlickoústecku vzdal, v okolí platili mizerně a člověk si po necelých pěti letech vydělával stále podprůměrné peníze. Po odečtení výdajů na nájem a stravu mi už téměř nic nezbývalo. Tak jsem se zabalil a odstěhoval do Pardubic. Našel jsem si tu kloudnou práci a nájemní byt. A pardubická veřejná doprava je natolik spolehlivá, že jsem plány s automobilem odsunul na neurčito. Nicméně, řidičák… Číst vice »
Kryštof
2 let
Mě by zajímalo, jaké fiskální opatření by vymyslela lůza, která chce spoj do každé díry, každou hodinu, každý den nejlépe i přes noc, ale vyšší daně platit prostě nechce.
Tak za mne by to bylo, zrušit daňové vyjímky pro investiční skupiny (např zdanit výběr z investičních fondů, sektorová dan aneb tam kam se kvantitativně uvolnilo tak se to zase zdaní.. Možností,těch je…
Ale to je furt dokola … a kde ty peníze na zvýšené mzdy (a další povinné odvody) pokud u kraje zvítězila nejlevnější nabídka, nepochybně na základě „nižších“ mezd.
A co když jsou platové podmínky u všech dopravců stejné a rozhodují jiné skutečnosti – například nutnost dojíždět, rozvrhy směn apod.
U předchozího dopravce mohli řidiči „dosluhovat“ do penze nebo „přesluhovat“ do konce trvání zakázky a nemají potřebu pokračovat jako důchodci u jiného zaměstnavatele. Případně na dohodu „podle potřeby“ vypomohou předdůchodovému zaměstnavateli.
Takovéhle laciné rady „zaplaťte víc“, řidiči se pohrnou jsou k ničemu, pokud jich chybí několik tisíc …
Nevím, jestli jste blb z BL nebo z kraje, ale zjevně neumíte ani číst. I v článku je celkem jasně uvedeno, že BL nedokázalo převzít část řidičů od předchozího dopravce, takže řidiči jsou… Jo, že si je nechcete zaplatit? Tak smůla, pak se ale do podobné akce nehlašte.
Já bych třeba začal úsporami na pardubickém letišti a v podobných projektech, které pro kraj nedělají vůbec nic. A samozřejmě vyšší cenová hladina táhne i vyšší výběr daní, byť kraje ten efekt ne vždy pocítí zcela.
To je zase názor. Ano, spojení do děr zrušme, protože zákonitě v tom nikdy nebude tolik lidí jako v MHD v Pardubicích. A kdo nemá auto, tak prostě nemá nárok na přepravu kamkoliv. Nebo nejen nemá, ale třeba mít ani nemůže (děti, studenti, důchodci).
Místo populistické rovné daně progresivní zdanění, mýtné i pro osobní automobily na silnicích všech tříd místo populistického využití silnic zdarma, místo populistických řečí o možnostech lidí, kteří je reálně nemají nepopulisticky zlepšit veřejnou dopravu. Ale to nějaká lůza co nechce platit daně, ale chce poslouchat populistické řeči o tom jak si každý za vše může sám a oběť je vlastně viník, nechce slyšet a označuje to za populismus, aby ten její nebyl tak dobře vidět.
Spotřební daň není na veřejné silnice. Platí ji závodníci na okruzích. Neplatí ji elektroauta. Neopisuje opotřebení silnice (víc tunokm v úspornějším autě).
Rodiče se přestěhuji do Pardubic, neboť z te díry nejede bus pro dopravu děti do školy. Nebo snad uděláme v Konepulkach internát pro děti z oněch der, kam vinou nespolehlivého dopravce hapruje doprava…?
Opravdu, vy byste se měl přesunout trollit někam na pisoáry…
Pan je komik. Bych doporucil poslechnouch si podkast s panem Steinerem. Kde na plnou hubu rekne verejne tajstvi. A totiz, ze za ty penize, ktere plati ridicum ma problemy jen Busline. Kdyz si nejaky … mysli, ze muze vyhrat soutez tak, ze odrbe ridice, tak bude mit problem. Kdyz si nejaky hlupak z kraje mysli, ze nejnizsi cenova nabidka je super vyhodna, bez toho aby se zamyslel, zda je realna, bude mit problem. A s nim i obcany celeho kraje. Tohle se totiz opakuje stale a a stale dokola a stale a stale se vedeni nekterych kraju nepoucilo. Stale se… Číst vice »
A proč to jinde v kraji jde, jenom u BL to nefunguje?
Rypouš
2 let
Může mi někdo fundovaný říct, proč proboha nesebrali BL část území a nedali ho přímým zadáním některé jiné společnosti, která jeudí v PK a ktera by projevila zájem?
A existuje „jiná společnost“ mající jednak zájem, jednak dostatek personálu ….
Prostě „jsem v soutěží neuspěl“, získal jsem zakázku jinde (např. výluky na železnici) a prostě nemám kapacitu – mimo jiné část řidičů „mi jako dopravci odešla“ z důvodu ztráty výkonů odešla ….
Čichám v tom nějakou kamarádskou dohodu. Volby za dveřma, nejspíš BL platí část kampaně.
Jakub
2 let
Koukám dopravce p. Kortyš win-win.
Dopravce nebude platit pokuty za neodjeté spoje ( co ho teda přinutí situaci řešit). A kolik asi z toho půjde do kapsy zainteresovaným osobám?
Zase to odnese pouhý cestující ten je asi bezvýznamný.
Dá si inzerát „přijmeme řidiče BUS“ …. to je jediné, co může zaměstnavatel dělat – nebo máte při cca minus 5 000 řidičů na dopravně pracovním trhu jiné řešení situace ?
Ano, firmy jako Busline dávají takové inzeráty „přijmeme řidiče, padněte na zadek za minimální mzdu této profese“. Pokud chce zaměstnavatel řidiče skutečně sehnat, musí dát konkurenceschopnou nabídku. Když je tržní cena práce řidiče cca 250,- za hodinu, těžko jej seženou za 143,-. Navíc pokud mají nejhorší autobusy (dá-li se Sor tímto slovem vůbec nazvat), budou pro většinu řidičů až poslední volbou.
Jenže kraj, aby ušetřil, vybral ve veřejné soutěži dopravce s nejnižší hodinovou mzdou …
Bylo v podmínkách soutěže – základní hodinová mzda zaměstnance v profesi řidič musí být minimálně 250 Kč a v každém dalším roce musí být zaručen minimální nárust o 5 %, čili v posledním roce kontraktu mzda cca 375 Kč / hod ???
Je to i starost kraje, protože chce mít funkční dopravu. Jsou kraje, které mají ustanovení o minimální mzdě zahrnuté ve smlouvě jako např. Olomoucký, a takové problémy jako Pardubický nemají. Samozřejmě někdy od roku 2017 nebo 2018 je plat řidiče autobusu konkrétněji řešen v podzákonných normách.
Normy řeší jen minimální zaručenou mzdu řidiče. Tržní hodnotu (tedy za kolik se reálně řidič se zaměstnavatelem nejpravděpodobněji dohodnou) řeší trh. A ten je nyní na cca 250,- za hodinu. Kdo tuto sumu platí (nemusí to být nutně celé základ, ale třeba 220,- + premie) řidiče má a v inzerci jej nenajdete. Ti co nabízejí 143,- inzerují pořád a brečí, že „nejsou řidiči“. Je to jako kdyby chtěli nový bus za tři miliony, když stojí pět a brečeli, že „nejsou busy“…
Radek
2 let
Že mě ta stranická příslušnost náměstka ani nepřekvapuje…
O článek výše se píše o investici a rozvoji do MHD v Teplicích- a z jaké že strany je tam primátor? Taky ODS, jako léta předtím pan Kubera. Ne, svět není tak jednoduchý, abychom si vystačili s jednoduchými rovnicemi typu ODS = zlo. Ostatně, ten Kortyš taky není sám, v radě s ním sedí celé politické spektrum, kromě babišovců.
Koukám Svazáci Primitivních Dementů se nezapřou…..
Pan Kortyš a pan Borecký prostě jen mají odvahu občas ukonat i nepopulární ale efektivní kroky, což se od populistů říci nedá.
Co je prosím ,,buzernatline,, ?
A kým to má kraj zajistit když nejsou řidiči dle Vás? Koňským povoznictvím ? Prostě kdo nemá auto, nemůže si dovolit luxus v podobě bydlení na vesnici. Tečka.
Vy budete opravdu mentální atlet hoden řízení dopravy v pardubickém kraji/buzerantline. Kraj měl vybrat dopravce s reálnou cenou a stanovit dostatečné pokuty, aby odstranil tyto odpady, jako je buzerantline (nechám na vás kterého dopravce si domyslite) nebo i.com (taktéž nechám na vás), bohužel však tito dopravci jsou napojené na jisté strany jako například ODStrašující strana…
Tak zatímco Borecký na to jde trochu oficiálně a snaží se fakt šetřit, tak Kortyš se snaží udržet koryta zuby nehty, a tak jak svého, tak to koryto co dostalo Busline…
Asd
2 let
Co tak místo rušení těch spojů se zamyslet nad tím proč je těch řidičů málo?
Nízký hodinový fond, který chtějí populisté typu Venezuela Maláčová ještě více snížit, čímž by dostali firmy do srabu. Naštěstí současná vláda není populistická a bylo by potřeba, aby vydržela u moci také takových 41 roků, než napraví všechny škody od roku 1948 do doby konce vlády Hrabiše.
Chce to prostě zaměstnancům dovolit více přesčasů, ne že jim to vláda bude zakazovat u 416ti hodin za rok.
Vždycky, když neschopní manažeři něco nezvládají, přijdou s těmito populistickými řečmi. Bohužel pro ně a bohudík pro ostatní, otroctví bylo zrušeno a tyhle populistické lži snad jednou také budou patřit do hlubokých a zapomenutí hodných dějin.
Povolit ano, ale ne že pak budou dobrovolně povinný. Jen aby zaměstnavatel zakryl díry. Přesčasy jsou volitelný přilepšení pro zaměstnance, ne náhrada chybějících zaměstnanců pro zaměstnavatele.
A za dva měsíce bychom se dočetli, že BL má kvůli přetěžování řidičů problémy zajistit obslužnost čím dál více linek, protože jim personál odchází jinam…
A Vy si myslite ze dnes u BL nejsou ridici pretezovani? Podivejte se nekdy na ranni smenu, ktera zacina cca ve 4.30 a pak na odpoledni s koncem ve 21h. Ouha, on to jede stejny ridic:)
Ale mnohem castejsi je to ze jedete 14h. Smenu po-pa a k tomu jeste so ci ne dalsi cca 11h.
Že by jim poradil nějaký rozumbrada? Třeba to jsou ti odborníci, které hledáme. Ti, kteří rozumí dopravě a mají na rozdíl od teoretiků nějakou praxi. 😛
Josef Petrák
2 let
Když teda jsou ty 2 roky vysoké náklady a nechtěli ty spoje provozovat, proč je vůbec soutěžili a zadávali BL jezdit?
Stara skola
2 let
Dopravni mafie zjevne neradi jen okolo prazskeho STAN. Kdo vladne v Pardubickem kraji?
V nějaké předchozí diskusi tady jeden génius uvedl, že: „Kortyš a Netolický jsou osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich.“
Zřejmě jak zametat problémy pod koberec a jak obyvatelům dotčených oblastí zkomplikovat život.
A jako co se Vám nelíbí? Zodpovědné hospodaření? Snaha o moderní vozový park na úrovni 21.století ?
Zkomplikovat život se dá jen tomu, kdo si jej zkomplikovat nechá – máme kapitalismus, ne socialismus – nikdo Vás za ručičku vodit nebude – každý je zodpovědný sám za sebe
Pardubický kraj bude tutově nejhorší kraj. Celý kraj a kortyš ať se jdou vys….. Jako jak o 2 mil km snížit spoje to bude jezdit lautr ho…. To bude tutově nejhorší kraj s dopravní obslužnosti.. Jako jestli ořežou večerní zbytek spojů tak každopádně nikdo nepojede ráno ani tam…. To zas bude ve srac…. jako to bylo před rokem 2011 horší kraj s dopravní oblužností…. Takže v srpnu se bude škrtat v oblasti Busline, a v prosinci opět po celém kraji, takže se zas po kraji nikdo nikam nedostane…. Výmluvy jak šetřit… Ostatní kraje spoje škrtají s opatrností krom středočeského a… Číst vice »
Dobrý den. Celý problém je v tom, že Busline zaměstnává jednoho takového vysokoškolsky vystudovaného člověka co neumí ani postavit řidičům turnusy. Sestavil je tak , že neodpovídají nařízení vlády a řidiči jezdí trestně delší časy než je povoleno. A tento pán v tom nevidí žádný problém. A ke všemu ještě platí zákonem danou minimální zaručenou mzdu. Myslíte si, že si tímto přístupem udrží řidiče? V žádném případě. A na kraji jim na to ještě svítí a dělají, že o ničem nevědí.
Ke dni 12.6. došlo k nástupu dopravců podle nových smluv na 10 let i v Jihočeském kraji. Tam BusLine zvítězil v oblasti „Táborsko“. Hledal jsem na internetu, zda tam nebude podobný průběh, jako v části Pardubického kraje, ale nic negativního jsem nenašel. Nabízí se otázka, „čím to je“:
a) jsem špatně hledal
b) pro BusLine jezdí subdodávky někdo další
c) BusLine tam nemá problém s řidiči
Může prosím někdo znalý místních poměrů upřesnit, která varianta je správně? Děkuji
b+c) bych vzájemně nevylučoval. A došlo k tomu protože jsou větší smluvní pokuty
Naznačujete, že smlouva Pardubického kraje má proti podobné smlouvě v Jihočeském kraji zdaleka mírnější sankce? Pokud by tomu tak skutečně bylo, mohlo by to poukázat na určitou nekompetentnost jejích tvůrců. Nemáte prosím nějaká konkrétní čísla pro porovnání?
Je to rozumné – aspoň budou JŘ predvidatelnejsi – ale pořád by je za to měli pokutovat, pokud by teoreticky někdo žádného řidiče.
ROPID a IDSK mají priority, které spoje ruší (kam poslat nejistého řidiče). Zrušit špičkové posily, nechat na každé lince flamendr.
Chyba. Měli to BL účtovat v plné palbě. A pokud náhodou BL krachne, tak žádná škoda. Ten nadělal v různých krajích hromady problémů.
Universita v Pardubicích nabízí studium i Katedře dopravního managementu, marketingu a logistiky.
Možná by bylo zajímavé znát i názory tamních vyučujících na řešení vzniklé situace krajským managementem.
Prozatím to vypadá, že pod svícnem je největší tma.
https://dfjp.upce.cz/dfjp/kdmml.html
Já být Pardubickým krajem, tak bych tomuto dopravci ulevil víc, třeba výpovědí celé smlouvy. A možná by se mělo ulevit i radnímu pro dopravu, aby se tím už nemusel trápit.
A jezdit bude KDO ?
Hezké. A jezdil by kdo? Kde v krátké době seženete někoho, kdo bude mít vše potřebné, tj. zejm. autobusy a řidiče?
Jezdil by třeba ten, kdo byl v soutěži druhý v pořadí.
I ten bude potřebovat nejméně měsíc na přípravu.
Tak výpověď smlouvy se nedává z hodiny na hodinu, takže tam rozhodně nějaká doba je. I když, tady by se dala uplatnit zkrácená lhůta pro neplnění smluvních podmínek.
Soudruzi, kteří se zmůžete jen na negativní hodnocení, můžete mi vysvětlit, jak si to představujete? Na to nemáte, že?
Taky by dopravce mohl ulevit kraji tím, že nebude trvat na 10 letém kontraktu (průseru) a domluvili se na vypsání NOVÉ soutěže
Radni pro dopravu by mel rezignovat a mit podil na uhrade skody kraji a cestujicim, kteri se nemohli prepravit diky jejich pochybenim autobusy
Radní pro dopravu snad zavinil nedostatek řidičů ?
Uředník zavinil, že jsou pokuty za výpadky spojů tak malé. (Při větších pokutách by se třeba BL nehlásil nebo by požadoval větší cenu)
Když se vyhlašovyly výsledky VŘ, tak byla situace poněkud jiná. Měl úředník předjímat, že úředně psaný majitel firmy si zenedlouho ustřelí hlavu? Sotva.
I to je varianta, aby ze soutěže byly vyřazeny firmy, o kterých je obecně známo, že patří mafiánům a jsou psané na bílé koně.
V té době to známé ale nebylo. A stát se nemůže řídit podle nějakých drbů, ale jen podle oficiálních dokumentů, kde zkrátka byli psaní jiní vlastníci.
Ne, bez ohledu na vítěze měly podmínky obsahovat větší pokuty, jak je zvykem v jiných krajích.
Ještě by si mohl ustřelit hlavu ten opravdový a hned se tu bude líp žít…
Nereálnou nabídku měl kraj vyřadit. Tuto svoji povinnost nesplnil. Pokud nabídka kalkuluje s téměř polovičními náklady na mzdy řidičů proti reálné situaci na pracovním trhu, tak je logické, že firma řidiče nezíská. Nejde o žádné drobné potíže na začátku. Situace bude stejná pořád, naopak jim budou odcházet další řidiči, kteří pochopí, že stejné peníze si vydělají jinde aniž by riskovali zdraví, život a svobodu.
Absurdz,kdyby měli všichni problémy neřeknu nic když jen Busline vykopnout
Kolovratník se musí chytat za hlavu, že se nechal vyšoupnout z pozice lídra kandidátky do krajských voleb, protože doprava byla před půl rokem nezajímavé téma, a proto dali na 1. místo doktora a téma zdravotnictví. Po tomhle harakiri, které Netolický a jeho koalice předvádějí, poberou babišovci ve východní části většinu hlasů.
K uvedeným faktům:
1) spoje se ruší, kvůli BL, ne kvůli úsporám, uvádí to kraj v TZ,
2) fakt, že pro neschopnost firmy se ruší spoje je opravdu alarmující, jak už někdo psal, proč je tedy soutěžili a objednali?
3) je opravdu dodržování smluv otázkou zajištění peněz? Nevšiml jsem si, že kraj za ty spoje odmítal platit ještě před jejich výpadkem……
Za toto by měly padat politické hlavy a doufal bych, že si to voliči budou pamatovat aspoň do příštích krajských voleb – byť tomu sám nevěřím, protože voliči slyší spíš na populismus. Každopádně: – Kraj vybral špatného dopravce, který nedokáže plnit smlouvu. – Kraj nechce plnění smlouvy vymáhat, a tak obětuje dopravní obslužnost. – Kdo doteď jezdil busem v okrajovém čase, má smůlu, protože na něm nezáleží. Má si pořídit auto, kde dál bude platit přes 40 Kč za litr? – Komu zruší večerní spoj, ten samozřejmě nepojede ani tím ranním. Obsazenost klesne, výnos z jízdného taky, a budeme mít… Číst vice »
Naprostý souhlas. Je to selhání vedení Pardubického kraje, a to místo aby vymáhalo plnění smlouvy a docílilo nápravy stavu sankcemi, tak raději dopravci ustupuje a omezuje spoje. Takže kdo to odnese? Opět jen a jen cestující. Dopravce se může smát. Hlavně že vyhrála nejlevnější nabídka…
Žádná sankce ještě nepřivedla na personální útvar nového řidiče …
To jsou naivní představy ….
To je jedno, to je problém busline.
Možnost dopravce jednostranně neplnit smlouvu určitě nezajistí, aby ji plnil.
V krajích, kde jsou pokuty větší, je % výpadků menší.
V ostatních oblastech taky vyhrála nejlevnější nabídka, a přesto doprava funguje. Nejlevnější nabídka není problém, problém je neseriozní dopravce a pasivní kraj.
A malé smluvní pokuty.
Bod 1 bych kraji ještě odpustil – v dalších částech kraje podle stejného klíče vybrali jiné dopravce a ti jezdí bez problémů. Ale ta následná nečinnost a výmluvy… Mimochodem, v diskuzích si místní stěžují, že mezi zrušenými jsou i dělnické spoje, za které je jedinou náhradou auto.
A jak byste vymáhal plnění smlouvy vy, jako odpovědný krajský funkcionář, pokud coby „svéprávná“ osoba musíte vědět, že bez řidičů žádný autobus jet nemůže ….
Ukládáním pokut, v jakékoli výši, řidiče nebo množinu řidičů nezajistíte …
a placením neodjetých spojů je seženu a koukáním se založenýma rukama?
1) je to memento, aby si ostatní podobný stav raději rozmysleli
2) buďto tím firmu donutíte sjednat nápravu, nebo odejít a pak si tu nápravu můžete sehnat sám
Řidiče zajistíte tím, že je zaplatíte. A ukládáním pokut přimějete dopravce, aby to udělal, protože dát více peněz řidičům a mít je, pro něj bude levnjěší, než nabízet minimum, nemít je a platit pokuty. Busline pro získání řidičů nic neudělal, nic nenabídl.
Naivní představa. Na pracovním trhu chybí dle ČESADu cca 5 000 řidičů autobusů. Ukládáním pokut dopravce k ničemu nepřimějete, protože naopak pokutami odčerpáváte peníze na možné zvýšené platy řidičů. Jako kraj jste vybral nejlevnější nabídku vycházející z „nižších mezd“ než u konkurence. Řidičům můžete nabídnout třeba 1000 Kč / hod, ale pokud ten řidič nebude mít kde bydlet, nebude mít zaměstnání pro manželku, školku / školu pro děti, tak ho stejně nezískáte, protože by musel dojíždět a to na úkor odpočinku … Má-li nastupovat ve 4:30, v kolik bude odjíždět z místa bydliště vzdáleného 50 km … Na úkor odpočinku… Číst vice »
Naivní je představa, že někdo podepíše dobrovolně smlouvu, neplní ji , protože ON nezajistil dostatek řidičů. A nepřijdou za to žádné sankce.
Jsou lidi, kteří jezdili, a k řízení by se vrátili, kdyby se zaměstnavatelé nechovali jako hovada.
Pokud by už ve výběrovém řízení byly pořadné pokuty za zrušené spoje, účastníci by se rozmysleli jestli to riskovat (požadovaná cena, nabídky spojů). A třeba by se jízdní řád stanovil lépe.
Jestli řidičovi nabídnout tisícovku na hodinu, nebo hlavní pracovní poměr a pokoj v hotelu, to je otázka pro personalisty – samozřejmě jsou potencionální zaměstnanci, kteří chtějí/nechtějí se stěhovat, benefity nebo peníze,… a Arriva Praha za určitých okolností dovoluje jet busem soukromou jízdu.
Tisícovku na hodinu opravdu řidičům nabízet nemusejí. Stačí tržních 250,- a budou jich mít dostatek. Ale to by těch 250,- na hodinu museli dát všem. Proto je pro ně lepší mít za 14x,- na hodinu jen devadesát procent řidičů. Protože to o kolik řidiče okradou, tedy pardon „úspora“ je každý měsíc mnohem větší částka, než pokuta. Zejména když se peníze „ušetřené“ na řidičích ještě násobí 34% zdravotního a sociálního. Pokud jim toto budou kraje umožňovat, tak za nějaký rok neplacení a opakování „nejsou řidiči“ už to bude pravda, protože si jich většina najde jinou, lépe placenou práci. A potom stačí… Číst vice »
Podepisuji, jsem zářný příklad vašeho příspěvku. Čtyři a půl roku jsem bydlel v Ústí nad Orlicí a vážně jsem uvažoval o pořízení automobilu. Už tehdy byl problém se kamkoliv dostat veřejnou dopravou. Avšak nakonec jsem to na Orlickoústecku vzdal, v okolí platili mizerně a člověk si po necelých pěti letech vydělával stále podprůměrné peníze. Po odečtení výdajů na nájem a stravu mi už téměř nic nezbývalo. Tak jsem se zabalil a odstěhoval do Pardubic. Našel jsem si tu kloudnou práci a nájemní byt. A pardubická veřejná doprava je natolik spolehlivá, že jsem plány s automobilem odsunul na neurčito. Nicméně, řidičák… Číst vice »
Mě by zajímalo, jaké fiskální opatření by vymyslela lůza, která chce spoj do každé díry, každou hodinu, každý den nejlépe i přes noc, ale vyšší daně platit prostě nechce.
Tak za mne by to bylo, zrušit daňové vyjímky pro investiční skupiny (např zdanit výběr z investičních fondů, sektorová dan aneb tam kam se kvantitativně uvolnilo tak se to zase zdaní.. Možností,těch je…
Takže zase populismus namísto nějakého efektivního kroku
Zdanění čehokoli snad vytváří nové řidiče ?
Jenže ti řidiči jsou, akorát je BL jaksi… nechtělo dost zaplatit, aby přešli od předchozího dopravce k nim.
Ale to je furt dokola … a kde ty peníze na zvýšené mzdy (a další povinné odvody) pokud u kraje zvítězila nejlevnější nabídka, nepochybně na základě „nižších“ mezd.
A co když jsou platové podmínky u všech dopravců stejné a rozhodují jiné skutečnosti – například nutnost dojíždět, rozvrhy směn apod.
U předchozího dopravce mohli řidiči „dosluhovat“ do penze nebo „přesluhovat“ do konce trvání zakázky a nemají potřebu pokračovat jako důchodci u jiného zaměstnavatele. Případně na dohodu „podle potřeby“ vypomohou předdůchodovému zaměstnavateli.
Takovéhle laciné rady „zaplaťte víc“, řidiči se pohrnou jsou k ničemu, pokud jich chybí několik tisíc …
Nevím, jestli jste blb z BL nebo z kraje, ale zjevně neumíte ani číst. I v článku je celkem jasně uvedeno, že BL nedokázalo převzít část řidičů od předchozího dopravce, takže řidiči jsou… Jo, že si je nechcete zaplatit? Tak smůla, pak se ale do podobné akce nehlašte.
Já bych třeba začal úsporami na pardubickém letišti a v podobných projektech, které pro kraj nedělají vůbec nic. A samozřejmě vyšší cenová hladina táhne i vyšší výběr daní, byť kraje ten efekt ne vždy pocítí zcela.
Úspory na pardubickém letišti vyřeší nedostatek řidičů ?
Vy jste dobrý kolovrátek… A ne, vaše nekonečné otázky nevyřeší nedostatek řídičů.
Ono možná to, že Leyenová a spol . přistáli na mimopražském letišti udělá pro kraj neformálně víc, než by se zdálo.
To je zase názor. Ano, spojení do děr zrušme, protože zákonitě v tom nikdy nebude tolik lidí jako v MHD v Pardubicích. A kdo nemá auto, tak prostě nemá nárok na přepravu kamkoliv. Nebo nejen nemá, ale třeba mít ani nemůže (děti, studenti, důchodci).
Kdo nemá auto, má možnost se přestěhovat do Pardubic. Kraj nikomu nenařizuje bydlet v dírách
Místo populistické rovné daně progresivní zdanění, mýtné i pro osobní automobily na silnicích všech tříd místo populistického využití silnic zdarma, místo populistických řečí o možnostech lidí, kteří je reálně nemají nepopulisticky zlepšit veřejnou dopravu. Ale to nějaká lůza co nechce platit daně, ale chce poslouchat populistické řeči o tom jak si každý za vše může sám a oběť je vlastně viník, nechce slyšet a označuje to za populismus, aby ten její nebyl tak dobře vidět.
Silnice jsou zdrama, protože spotřební daň z paliva aDPH nejde přímo do rozpočtů obcí, ale jde napřed přes státní kasu, žejo?
Zatímco nadávat všem řidičům, že nevezou kedlubny z pole na trh vlakem, to vůbec není populismus.
Víte co je ironie, nadsázka, satira?
Především za cca 500 000 osobních vozidel se neplatí silniční daň, takže podle toho taky silnice vypadají. Nejsou peníze na údržbu …
Spotřební daň není na veřejné silnice. Platí ji závodníci na okruzích. Neplatí ji elektroauta. Neopisuje opotřebení silnice (víc tunokm v úspornějším autě).
Kraj jim jistě zajistí byty za přiměřené nájemné aby nemuseli dojíždět, školku / školu pro děti …..
Asi jste byl příliš na sluníčku, že?
Rodiče se přestěhuji do Pardubic, neboť z te díry nejede bus pro dopravu děti do školy. Nebo snad uděláme v Konepulkach internát pro děti z oněch der, kam vinou nespolehlivého dopravce hapruje doprava…?
Opravdu, vy byste se měl přesunout trollit někam na pisoáry…
Obsah vašich příspěvků navozuje domněnku, jako byste byl hlavní poradce pana náměstka pardubického kraje pro dopravu.
bohužel mu řada diskutujících sedla na lep, článek není o financování ZDO, ale o kolapsu, jakožto velký zastánce BL odvádí pozornost jinam……
Pan je komik. Bych doporucil poslechnouch si podkast s panem Steinerem. Kde na plnou hubu rekne verejne tajstvi. A totiz, ze za ty penize, ktere plati ridicum ma problemy jen Busline. Kdyz si nejaky … mysli, ze muze vyhrat soutez tak, ze odrbe ridice, tak bude mit problem. Kdyz si nejaky hlupak z kraje mysli, ze nejnizsi cenova nabidka je super vyhodna, bez toho aby se zamyslel, zda je realna, bude mit problem. A s nim i obcany celeho kraje. Tohle se totiz opakuje stale a a stale dokola a stale a stale se vedeni nekterych kraju nepoucilo. Stale se… Číst vice »
Kdysi se říkalo: vyhrává nejnižší nabídka = kupuji šmejd
by me zajimalo, kolik z tech expertu dole, co vse vidi cernobile “a maji jasno”, vubec cetli clanek a pochopili proc k tomu zruseni par spoju dochazi?
(a taky jak by danou situaci resili jinak… ono z obejvaku to vypada, jako vzdy, strasne jednoduse)
A proč to jinde v kraji jde, jenom u BL to nefunguje?
Může mi někdo fundovaný říct, proč proboha nesebrali BL část území a nedali ho přímým zadáním některé jiné společnosti, která jeudí v PK a ktera by projevila zájem?
A existuje „jiná společnost“ mající jednak zájem, jednak dostatek personálu ….
Prostě „jsem v soutěží neuspěl“, získal jsem zakázku jinde (např. výluky na železnici) a prostě nemám kapacitu – mimo jiné část řidičů „mi jako dopravci odešla“ z důvodu ztráty výkonů odešla ….
Čichám v tom nějakou kamarádskou dohodu. Volby za dveřma, nejspíš BL platí část kampaně.
Koukám dopravce p. Kortyš win-win.
Dopravce nebude platit pokuty za neodjeté spoje ( co ho teda přinutí situaci řešit). A kolik asi z toho půjde do kapsy zainteresovaným osobám?
Zase to odnese pouhý cestující ten je asi bezvýznamný.
Dá si inzerát „přijmeme řidiče BUS“ …. to je jediné, co může zaměstnavatel dělat – nebo máte při cca minus 5 000 řidičů na dopravně pracovním trhu jiné řešení situace ?
Ano, firmy jako Busline dávají takové inzeráty „přijmeme řidiče, padněte na zadek za minimální mzdu této profese“. Pokud chce zaměstnavatel řidiče skutečně sehnat, musí dát konkurenceschopnou nabídku. Když je tržní cena práce řidiče cca 250,- za hodinu, těžko jej seženou za 143,-. Navíc pokud mají nejhorší autobusy (dá-li se Sor tímto slovem vůbec nazvat), budou pro většinu řidičů až poslední volbou.
Jenže kraj, aby ušetřil, vybral ve veřejné soutěži dopravce s nejnižší hodinovou mzdou …
Bylo v podmínkách soutěže – základní hodinová mzda zaměstnance v profesi řidič musí být minimálně 250 Kč a v každém dalším roce musí být zaručen minimální nárust o 5 %, čili v posledním roce kontraktu mzda cca 375 Kč / hod ???
Proč by to mělo být v zadání? To je starost dopravce, on přišel s tou nabídkou.
Je to i starost kraje, protože chce mít funkční dopravu. Jsou kraje, které mají ustanovení o minimální mzdě zahrnuté ve smlouvě jako např. Olomoucký, a takové problémy jako Pardubický nemají. Samozřejmě někdy od roku 2017 nebo 2018 je plat řidiče autobusu konkrétněji řešen v podzákonných normách.
Normy řeší jen minimální zaručenou mzdu řidiče. Tržní hodnotu (tedy za kolik se reálně řidič se zaměstnavatelem nejpravděpodobněji dohodnou) řeší trh. A ten je nyní na cca 250,- za hodinu. Kdo tuto sumu platí (nemusí to být nutně celé základ, ale třeba 220,- + premie) řidiče má a v inzerci jej nenajdete. Ti co nabízejí 143,- inzerují pořád a brečí, že „nejsou řidiči“. Je to jako kdyby chtěli nový bus za tři miliony, když stojí pět a brečeli, že „nejsou busy“…
Že mě ta stranická příslušnost náměstka ani nepřekvapuje…
O článek výše se píše o investici a rozvoji do MHD v Teplicích- a z jaké že strany je tam primátor? Taky ODS, jako léta předtím pan Kubera. Ne, svět není tak jednoduchý, abychom si vystačili s jednoduchými rovnicemi typu ODS = zlo. Ostatně, ten Kortyš taky není sám, v radě s ním sedí celé politické spektrum, kromě babišovců.
to primitivní bolševické lůze nevysvětlíte
Koukám Svazáci Primitivních Dementů se nezapřou…..
Pan Kortyš a pan Borecký prostě jen mají odvahu občas ukonat i nepopulární ale efektivní kroky, což se od populistů říci nedá.
Ano ano, efektivní krok, že kraj nebude vybírat pokuty za neodjeté spoje místo snahy zajistit obslužnost jinou firmou a sankcemi buzernatline
Co je prosím ,,buzernatline,, ?
A kým to má kraj zajistit když nejsou řidiči dle Vás? Koňským povoznictvím ? Prostě kdo nemá auto, nemůže si dovolit luxus v podobě bydlení na vesnici. Tečka.
Vy budete opravdu mentální atlet hoden řízení dopravy v pardubickém kraji/buzerantline. Kraj měl vybrat dopravce s reálnou cenou a stanovit dostatečné pokuty, aby odstranil tyto odpady, jako je buzerantline (nechám na vás kterého dopravce si domyslite) nebo i.com (taktéž nechám na vás), bohužel však tito dopravci jsou napojené na jisté strany jako například ODStrašující strana…
Tak zatímco Borecký na to jde trochu oficiálně a snaží se fakt šetřit, tak Kortyš se snaží udržet koryta zuby nehty, a tak jak svého, tak to koryto co dostalo Busline…
Co tak místo rušení těch spojů se zamyslet nad tím proč je těch řidičů málo?
Nízký hodinový fond, který chtějí populisté typu Venezuela Maláčová ještě více snížit, čímž by dostali firmy do srabu. Naštěstí současná vláda není populistická a bylo by potřeba, aby vydržela u moci také takových 41 roků, než napraví všechny škody od roku 1948 do doby konce vlády Hrabiše.
Chce to prostě zaměstnancům dovolit více přesčasů, ne že jim to vláda bude zakazovat u 416ti hodin za rok.
Že by řidiči busů nedělali 15 hodin denně, ale 20? Takovou nabídkou jich určitě získáte mraky…
Vždycky, když neschopní manažeři něco nezvládají, přijdou s těmito populistickými řečmi. Bohužel pro ně a bohudík pro ostatní, otroctví bylo zrušeno a tyhle populistické lži snad jednou také budou patřit do hlubokých a zapomenutí hodných dějin.
Povolit ano, ale ne že pak budou dobrovolně povinný. Jen aby zaměstnavatel zakryl díry. Přesčasy jsou volitelný přilepšení pro zaměstnance, ne náhrada chybějících zaměstnanců pro zaměstnavatele.
A za dva měsíce bychom se dočetli, že BL má kvůli přetěžování řidičů problémy zajistit obslužnost čím dál více linek, protože jim personál odchází jinam…
A Vy si myslite ze dnes u BL nejsou ridici pretezovani? Podivejte se nekdy na ranni smenu, ktera zacina cca ve 4.30 a pak na odpoledni s koncem ve 21h. Ouha, on to jede stejny ridic:)
Ale mnohem castejsi je to ze jedete 14h. Smenu po-pa a k tomu jeste so ci ne dalsi cca 11h.
Pokud ale ještě více nafouknete fond pracovní doby dobrovolně povinnými přesčasy, vykašle se vám na to ještě mnohem více lidí.
Řidičů je dost, ale pracují za peníze… Až bude firma platit, bude mít řidiče….
Hmm, elegantní řešení. Asi se páni dopravní konšelé v Pardubickém kraji inspirovali modelem: „Na špínu zhasnem a bude fuč“.
Že by jim poradil nějaký rozumbrada? Třeba to jsou ti odborníci, které hledáme. Ti, kteří rozumí dopravě a mají na rozdíl od teoretiků nějakou praxi. 😛
Když teda jsou ty 2 roky vysoké náklady a nechtěli ty spoje provozovat, proč je vůbec soutěžili a zadávali BL jezdit?
Dopravni mafie zjevne neradi jen okolo prazskeho STAN. Kdo vladne v Pardubickem kraji?
v Pardubickém kraji je rádoby odborník Kortyš na dopravu a už tu škodí 6 let….
Hlavně že za proruSSkého Dušomíra to byla doprava na úrovni 21.století
Tak to je skvělý kraj, sice to kompletně posral, ale všechno zamaskuje tím, že zruší spoje. Doufám že vás dost podplatili kucí :*
V nějaké předchozí diskusi tady jeden génius uvedl, že: „Kortyš a Netolický jsou osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich.“
Zřejmě jak zametat problémy pod koberec a jak obyvatelům dotčených oblastí zkomplikovat život.
No tak pro Vařila a spol. to jsou lidé na správném místě…..
A jako co se Vám nelíbí? Zodpovědné hospodaření? Snaha o moderní vozový park na úrovni 21.století ?
Zkomplikovat život se dá jen tomu, kdo si jej zkomplikovat nechá – máme kapitalismus, ne socialismus – nikdo Vás za ručičku vodit nebude – každý je zodpovědný sám za sebe
Občané si takto zvolili, tak nechť si nestěžují. A uvědomte si, že krajská kasa není bezedná, jak se snažili občanům nalhat Dušomír s Jermanovou.
Pokud není bezedná, proč tedy kraj za neplnění smlouvy neuplatňuje pokuty? Co, Kryštůfku?
Kompletně posral? I tam, kde jezdí jiní dopravci než Busline?
Skvělé a úžasné řešení problémů, BusLine je nejlepší dopravce na planetě, jedeme dál
Nějaký fanoušek a obdivovatel dob provozu Jediného správného autobusového dopravce že ?
To je ale teda geniální řešení jak se zbavit problému. To by blbej nevymyslel. Žádné autobusy, žádné problémy. 👍
Krajská kasa není bezedná
Na rozdíl od vaší „myšlenkové studnice“.
Ano, tak napařit BusLine maximální možné pokuty, ne jim ještě ulevovat.
A tím ospravedlníme vše, i vlastní neschopnost či lenost. Není nad populistické brepty.
A proč se neruší spoje v jiných oblastech Pardubického kraje kde nejezdí BusLine?
Ostatní asi neplatí na volební kampaň.
Tady je k nahlédnutí hodnocení transparentnosti financování volební kampaně pana senátora Kortyše v roce 2018.
https://www.transparentnivolby.cz/komunalni-senat2018/senat/50-svitavy/michal-kortys-ods/