Pardubický dopravní podnik postaví alternativní trolejbusovou trať z vozovny

Pardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMPPardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMP

Nová trať musí být dokončena do června 2022, jinak se trolejbusy nedostanou z vozovny do centra

Drážní úřad (DÚ) zahájil stavební řízení k chystané trolejbusové trati Dukla, vozovna – Hlavní nádraží v Pardubicích. Trať bude dlouhá 2,5 kilometru a povede ulicí Teplého, po silnici I/37 a Palackého třídou v západní části města. Má zabránit odříznutí vozovny při modernizaci železničního uzlu.

Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) chce ještě v prvním kvartálu vypsat výběrové řízení, se zahájením stavby pak počítá na podzim. Předpokládané náklady činí 48,5 milionu korun. „Vlastní výstavba může začít až po ukončení rekonstrukce mimoúrovňové křižovatky Palackého,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Jitka Malinská.

Křižovatku přestavuje Ředitelství silnic a dálnic a jím instalované sloupy osvětlení budou využity i pro trolejbusové trakční vedení. I termín ukončení stavby nové trolejbusové tratě je vázán na akci jiného investora, tentokrát na modernizaci železničního uzlu Pardubice, kterou provádí Správa železnic.

Alternativní trolejbusová trať překoná koridor po silnici I/37. Pramen: dokumentace EIA/mapy.cz

Alternativní trolejbusová trať překoná koridor po silnici I/37. Pramen: dokumentace EIA/mapy.cz

Během modernizace uzlu bude uzavřen podjezd na ulicích 17. listopadu a Jana Palacha. Dopravní podnik tím přijde o dosud jedinou trať z vozovny Dukla do centra města. Proto musí být nová trať jako alternativa podle Malinské dokončena a zprovozněna do června 2022. Přes 80 procent nákladů pokryjí evropské fondy skrze Operační program Doprava.

„Novou trolejbusovou trať využijeme k prodloužení linky číslo 7 a zavedení polookružní linky Nádraží – Skřivánek – Dukla – Nádraží,“ doplnila Malinská.

Tagy Dopravní podnik města Pardubic trolejbusová trať
56 komentářů