Pardubické letiště sní o větší hale, dostavba druhého patra může začít příští rok
Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice
Provozovatel civilní části si chce na stavbu vydělat rozprodejem majetku.
Kdyby místo toho raději vybudovali zpevněné parkoviště! Mnoho lidí zde parkuje svá auta na neposečené, často rozbahněné a rozryté travní ploše, kterou provozovatel s notnou dávkou ironie a drzosti označuje za parkoviště. Klidně by mohlo být i placené, pokud by ceny nebyly vydřidušské. Řada cestujících by pak uvítala i kryté parkoviště, aby o dovolené nemuseli trnout, zda po návratu nenajdou své auto poničené kroupami.
To je snad vtip, tam se opravdu parkuje na trave?
Bohužel to není vtip. Značná část parkoviště je travnatá. Nachází se na pozemku mezi autobusovou zastávkou Letiště a zpevněným parkovištěm, po straně vdálenější od VPD. Letos v srpnu byla tato plocha naprosto zaplněná auty. Možná i proto, že je blíž ke vchodu do odbavovací budovy, než parkoviště se zpevněnou plochou. Mimochodem, to zpevněné parkoviště také není žádná hitparáda. Vypadá to, že tam za soudruhů byl vojenský autopark nebo něco takového. Zub času na ni už znatelně zaúřadoval. Ale aspoň auta stojí na pevné ploše. Ale je neosvětlené, velmi pravděpodobně i nehlídané ani nemonitorované, parkující auta jsou tam ponechána zcela svému… Číst vice »
plocha je osvětlená a po trvalým dozorem Policie co ma sídlo na letišti
Stějně jako ve Varech.
Tráva nebyla přes sezonou určena k parkování, to že tam pár lidí najelo protože jsou liny jít 100 metrů pěšky je věc druhá, pak uz byl lavinovy efekt a po zbytek sezóny odtamtud ty auta nedostaneš, takže ne tráva mezi parkovištěm a terminálem opravdu nebyla určena k parkování, tráva k parkování jako záloha bylo bývalé parkoviště pro starý terminal s vjezdem naproti starému terminálu.
Možná máte pravdu. Ale lavinovému efektu se nedivím, a to nejen proto, že to je odsud k odbavovací hale blíž. To zpevněné parkoviště bylo v sezóně totiž většinou obsazené do posledního místa. Jinak, kdyby to tam policie opravdu pořádně hlídala, musela by zaznamenat hned první vjezdy aut na travnatou plochu, kterou má přímo před nosem, a učinit opatření, aby k žádnému lavinovému efektu nemohlo dojít. Nemyslím si, že by to byl až takový problém. Tady to však vypadá na nepsaný souhlas s parkováním, protože co by si měli počít cestující, kteří sem přijedou vlastním autem a zjistili by, že parkoviště… Číst vice »
Pro lásku boží můžem do tý díry na peníze přestat sypat?
Za každý milion cestujících nové patro.
Pan musi byt uplny blazen, jeste postavte Vodochody a dalsi letiste treba v Jihlave.
Situacr v cr nema moc obdoby, alespon v Evrope. Ve vsi ucte je tu misto pro Prahy, Ostravu a v sezone mozna Brno.
To zas ne, Pardubice jsou fajn a dobře dostupné pro rozsáhlou spádovou oblast mezi působností Prahy, Vídně a Katowic. Ale současná kapacita je na těch pár pravidelných spojů (a v sezóně trochu charterů) naprosto dostačující. Nějaké přístavby jsou vyhazování peněz.
Letiste v rozmezi 100 km si muze dovolit tak Londyn a podobne aglomerace, nikoliv Praha a Pardubice. Smysl by to melo pouze jako lowcost letiste a to je z velke casti i Praha.
Ze je to fajn pro nekolik tisic jedincu souhlasim, ale radeji by za ty penize meli postavit domov duchodcu – to je opravdu treba…
Několik = 120.000 Alespoň podle článku.
A hlavně Pardubické letiště je zároveň vojenské tak tu bude fungovat pořád. Civilní provoz je jen dodatek
Pardubice nejsou finančně v +
To by se jedině muselo přesunout pár lowcostů z Prahy.
Ale to by zas bylo jen čarování s čísly. Jednomu uberem zisk, aby druhý neprodělal.
Na druhou stranu, vlastně z Prahy lítají v 4 ráno a podobné časy Smarti.
Tak můžeme zavést zákaz provozu 24:00-06:00 jako jinde v Evropě a dát to do Pardubic :))
Pssst… na PRG je zavedeno curfew, jako jinde v Evrope 😉
Pardubice jsou velmi dobře dosažitelné veřejnou i soukromou dopravou nejen z východních Čech, ale i z velké části Moravy, Vysočiny i středních Čech. Na letiště je výborné, pohodlné a časově nenáročné spojení MHD z vlakového a autobusového nádraží, mnohem lepší, než v Praze. Zájem o lety z Pardubic stále je, a je zde i prostor pro širší nabídky ze strany cestovek i aerolinek. Dokonce odtud létá i značný počet cestujících právě ze středních Čech i z Prahy, o čemž svědčí množství zaparkovaných aut s pražskou RZ. Vždyť po dálnici z Prahy sem trvá cesta okolo jedné hodiny, vlakem taktéž, což… Číst vice »
Jo možná Brno které má více cestujících než všechny ostatní letiště dohromady v ČR mimo Prahy…..
Trochu Dino přemýšlejte než něco napíšete…..
Viden za bukem, vy z tech par charteru nadelate …
Přesně Dino Vídeň za bukem a stejně Brno 750 tisíc za rok! Jinak domovy důchodců jsou potřeba,ale plést to do článku o letectví vypadá, že máte problém v orientaci…..
Letiste celosvětového významu
https://ibb.co/r7tyQQ9
Jsme se opet dotkli brnnaku, to ublizenectvi je videt.
Ja s orientací a vy se zdravym rozumem 😉
Co je horsi?
Hodně vlhký sen…
Chápu kraj, proč to stopnul a odmítá s čímkoli souhlasit, ale ta jejich představa, že si ověří, jestli letiště taky není v hledáčku policie, mi přijde dost naivní. Nedovedu si představit, že NCOZ bude ochotný magistrátu a kraji prozrazovat, co všechno v Pardubicích vyšetřuje.
To už ta hala praská ve švech? Nebo plánují odbavovat A380?
Ne ale na stavebním trhu je znát pokles stavební výroby v bytech a bytových domech, tak je třeba kamarádíčkům přihrát zakázku z veřejných peněz…. co si budem…. .-) Kdy tady byl ten článek o rozpadající se ulici v centru Pardubic? Psal jsem k němu: “..ale zase mají letiště a život je otázkou priorit…”. Tak tady jsou ty priority krásně vidět praxi. Což?
Nepraská. Nemá restauraci, VIP, zázemí pro zaměstnance. Článek neuvedl, co má v tom druhém patře být. Tak tohle.
VIP zazeni pro lety Smart, Ryanair ? Ty krasooo
Když o provozu víte prd, tak je lepší se nevyjadřovat. Soukromé lety bizjety tady nejsou neobvyklé.
Mate odvahu si neco takoveho obhajit.
K tomu, aby se konstatovala samozřejmost, není třeba ani odvahy. Tu byste potřeboval vy, když nevíte o bizjet letech v Pce.
To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou.
V tomto případě si nikdo nic nepůjčuje, náklady jdou především z odprodeje zbytného majetku.
Ale stále ty peníze jsou použít na smysluplnější věci.
Ale to jsou soukromé peníze. Pak už můžete žádat libovolného podnikatele, aby investoval do stavby, kterou potřebujete.
Pardon, ale peníze firmy která je z 1/3 města a zbytek kraje nejsou soukromé.
A druhé patro k čemu? Na těch pár letů týdně současná kapacita stačí s velkou rezervou…
Druhé patro na restauraci, VIP pro bizjet, zázemí pro zaměstnance, a teprve pak gate.
Aby tam nebylo víc pater než letadel.
Patrně se inspirovali megalomanií, kterou předvádí firma SŽ zejména na vedlejších tratích a na některých nádražních budovách.
To je jak ve vtipu, kde se baví 2 mafiáni:
„Mrkni, mám novou kravatu za 3 tisíce, kupovanou na Arbatu“
„Tak to Tě pěkně oškubali, kdybys koupil u Turka, tak tam totožnou mají za 8 tisíc. A to se vyplatí“
Mrzuté je, že na megalomanii SŽ doplatí naše děti, na jejichž dluh (a dluh našich důchodů) byly utraceny ty každoroční desítky miliard firmou SŽ