Správa železnic postavila Pardubicím lávku přes nádraží, vedení města se podivuje ceně za údržbu

Nová lávka přes pardubické nádraží. Foto: Pardubice.euNová lávka přes pardubické nádraží. Foto: Pardubice.eu

Nová lávka se otevře na konci května.

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pandrhola

Podchod by byl sice dražší na výstavbu, ale výrazně levnější na provoz i údržbu. Nevím o kolik se dá ušetřit proti rozpočtu SŽ, ale energie na provoz jsou celkem dané počtem eskalátorů a výtahů a údržba z vnější strany bude vždy vyžadovat specializovanou firmu, což zrovna levné nebude. Pokud se to zanedbá, tak z toho brzy bude ostuda Pardubic. Ale to bylo jasné od začátku… 😉

bydleni_fanousci.0t

Podchod by byl lepší. V železobetonu nad hlavou není tak vedro….

Petr

A mne se to docela libi. Chybi tomu snad jenom rampy pro cyklisty (jen na zacatku a na konci). Jinak myslim, ze s tou cenou provozu to nebude tak horky. Stanovil ji nekdo (SZ?), kdo ji platit nebude, takze ho nijak netrapila a nemel duvod delat nejaky kompromisy.

Alibaba

Cyklista si vezme kolo do rukou, a pokud chce jet, tak si to objede. Rampa na straně nádražní budovy by byla docela komplikovaná, jestli by se vůbec dala postavit.

Dominik

Stejným argumentem by se ale dala zavrhnout celá lávka, vždyť se nic nemuselo stavět, stačilo opravit a dodělat plot, aby si lidé nemohli zkracovat cestu přes koleje, a kdo by chtěl jít pěšky, tak si to obejde, a kdo ne, tak ten už dnes stejně jezdí MHD.

Alibaba

Tak ona lávka je součástí plánu rozhozeného (příměstského) autobusáku (+smyčka trolejbusu) a ještě je na druhé v plánu nějaký parkovací dům. A aby se tohle mělo obcházet, tak by to byla blbost. A asi se taky moc nechtělo, aby tam mohli cyklisti voně jezdit.

Dominik

A to je ten problém, cyklisté vždy až ti poslední, důležitý jsou přeci auta, pak chodci, a pak možná něco uděláme i pro cyklisty. Samozřejmě ten nadchod by musel být udělán jinak (možná širší s extra koridorem pro cyklisty?). Ano obcházet to blbost je, a objíždět na kole to blbost není? Pamatuju, když se nedávno opravovala křižovatka na Dašické, jak řidiči prskali nad objízdnými trasami. O tom jak jsou Pardubice „přívětivé“ k cyklistům by se toho dalo napsat desítky, protože prostě chybí rozumná infrastruktura, jsou sice dobré úseky, ale ty nesmyslně končí, nejsou propojeny, a jako celek to nefunguje, od… Číst vice »

Alibaba

Ano, nadchod by i pro cyklisty musel být širší.
Asi jsem deformovaný, ale nikdy mě nevadilo to objíždět po nadjezdu, ostatně jiná možnost nebyla. Teď v případě spěchu to vezmu do teplejch na nadchod.

Mám v Pardubicích zažité různé trasy pro přesun na kole, takže moc vámi vyjmenované problémy nevnímám. Značku „cyklisto sesedni “ taky nemám rád, měla by se vyměnit za „cyklisto neprasit“, protože když jedu na kole tak zabírám méně místa než když kolo vedu.

Dominik

Samozřejmě že jsem to taky objel po nadjezdu, když bylo potřeba, ale logicky jako cyklista budu hledat nejkratší možnou trasu, protože jakákoliv zajížďka je znát, víc jak v autě, a přesto se řidiči kvůli kde které objížďce rozčilují, zkuste si zrušit přejezd na Slovanech, protože v Černé za Bory je nadjezd, spustil by se pěkný ryk. Krásný příklad je kruhák na Dubině u Lidlu, místo aby našli řešení (a že by to lépe vyřešit šlo), aby co nejméně omezili chodce a cyklisty, tak to celé uzavřeme, je to stavba (i když se reálně pracuje o 3 km vedle), na x… Číst vice »

Alibaba

Na Dubině jsem v těchto místech dlouho nebyl, pohybuji se spíš v trojúhelníku nádraží – Polabiny – bazén. Do Globusu jezdím jak píšete, boční ulicí, jezdil jsem i lesem, ale teď je to tam rozoraný. Od krajského úřadu na Třídu míru jezdím přes Perštejnský náměstí. V Polabinách po Bělehradské si jezdím jak chci :-). Že je tam někde značka cliklisto slez z kola ani netuším, asi je zarostlá jak píšete. Jako cyklista samozřejmě využívám přechody a toho, že slezením z kola se ze mě stává chodec, takže když spěchám, tuto možnost zhusta využívám. Možná se vám zdá, že to zlehčuji,… Číst vice »

Objektivně

Když nechtějí platit údržbu, tak okamžitě zbourat a po městu Pardubice by měl stát soudní cestou vyžadovat náhradu za celou stavbu a jeji odstranění. Do té doby než to Pardubice uhradí snížit městu dotace na obyvatele o 25% a to nevratně, pokud neuhradí so 14 dní. Ty peníze se mohly využít tam, kde byly více potřeba a ne ve prospěch rozmazlenych Pardubic. Jasný precedens, proč podobné lávky a podchody už nikdy městům nestavet ze státního.

LiborV

Pardubice nemají problém platit údržbu. Jen mají pochybnost, zda ji nelze pořídit výrazně levněji.

JaŠ

Kolik si myslíš, že platí Praha za údržbu prodlouženého podchodu hlaváku? NIC.
A převzala ho Praha do vlastnictví, aby s tím měla jen náklady? NE
Vy patříte do Bohnic. Je to součást nádraží, tak by za lávku mělo platit SŽ, jako v jiných městech. Pouze tam, kde se obec rozhodne, že jí nestačí přechod přez koleje, tak za své postaví nadchod, podchod.

Michal

Kto chce mať opicu, musí mať aj na banány

ABCD

Až se bude stavět VRT, po kolika km přes ni budou mosty a lávky? Je na to nějaká norma, nebo co se vyjedná, to se vyjedná? Nebo se každá silnička zachová?
Omlouvám se, že je to tak hloupě položený dotaz, jde mi o to co si před více než 150 lety domluvili to mají. Nebo jak se na to dívat?

ABCD

Jinak samozřejmě, ať je „porcování medvěda“ co nejméně…

Alibaba

Mělo by přiměřeně platit, co se vyjedná to bude, s tím, že je logická snaha nějak nahradit přerušené cesty (jakéhokoliv důležitosti). Zacházky a zajížďky jsou povoleny. Norma není, vše se řídí konkrétním místem a terénem.

Luboš

Odbor architektů města PIC (jestli vůbec nějaký je) by se mohl jmenovat Paskvil kancl a parádní by byla i realiti show Paskvilarch, kdybychom se při sledování 🤔🤦🤣

patology_chef

Navrhuju přejmenovat 5. nástupiště na samostatné nádraží. Logicky by se mělo jmenovat Pardubice-Dukla, ale protože zrovna sídliště Dukla je přístupné pouze z hlavního nádraží lávkou, nabízí se Pardubice-Vápenka. A aspoň by na první dobrou nebyla vidět ta tupost: budovat nové nástupiště a současně lávku mimo toto nástupiště. Vysvětlení, že podchod je nebezpečný a uzavřený (z lávky se smí vyskočit?) považuju čistě za kognitivní disonanci vůči tomuhle paskvilu.

Alibaba

A kudy by jste chtěl tu lávku táhnout, aby to šlo přes 5. nástupiště? Nebo kam to nástupiště dát, aby mělo napojení?

Vzhledem k délce hypotetického podchodu a jeho zalomení je lávka prostě bezpečnější a úniková místa má v kratších vzdálenostech.

DavidS

Souhlasím s dalšími komentáři. Výlet do devadesátek plných kotasovin. Lávka vypadá příšerně a vůbec se nedivím ceně za údržbu, když se to bude hrozně špatně čistit (mřížka, různá vykrojení apod.). Architektonická soutěž neproběhla a takhle to dopadlo…

Lukáš

Tak úplně stejnou lávku včetně mřížky jsem potkával přes výpadovky z města v Římě. No a polovina dírek byla zanesaná pavučinami, listy a prachem, protože tam nikdo údržbu neplatí. Tady to kvůli trolejím nebudou moci vojet vapkou, ale asi budou čistit kartáčkem na zuby 🙂

DavidS

A ještě to bude plné vajglů apod. Proč neudělat něco, co je nejméně náročné na údržbu? Bez těch dírek, bez maličkatých zakoutích, bez výřezů apod? A to ještě neřeším cenu těch speciálně udělaných dílů…

Ondra

Ten design je fakt retro ala devadesátky. To na to nemohli alespoň udělat architektonickou soutěž?

Shinbet

Návrh pardubické místopisné komisi na pojmenování na Lávka M. Kolovratníka? Npkc

J A R

Tu lávku neprojektoval Kolovratník.

Peter Sabol

Lávka je super, ale vedú na ňu z nástupišť aj výťahy?

Lukáš

Ano

Peter Sabol

Ďakujem

Karel Mio

Ta lávka je fakt design á la TT Hlubočepy-Barrandov od Kotase. Jenže tam to s přimhouřením oka lze chápat, protože je to 20 let stará věc poplatná době. Od té doby všichni vědí, jak špatně to stárne, jak nákladně se to provozuje a udržuje atd. Ale stejně to takhle dlouholetý pardubický zastupitel (!) naprojektuje, a stejně se město diví, když dostane kalkulaci na údržbu. A takhle si tu žijem.

Jaaa

Malá domů, beztak to byla subka. 😉

Pavel

Největí hlouposti je, že v Pardubicích je současně podchod a lávka přes celou šířku nádraží. Lávka je sice levnější na výstavbu, ale výrazně dražší na údržbu. Z pohledu cestujících je lávka nad tratí vždy větší převýšení (delší cesta).
Co si město Pardubice přálo, to mají.Tak ať platí za údržbu.

Alibaba

Těch cca 200 m podchodu je o hodně dražších, a lávka má přejít do správy města, podchod by byl stále státu.

S převýšením souhlasím, ale tady je to podružný problém.

geras

Lávka a podchod mají souběh přes 4 nástupiště, ale ne stejný účel, lávka toho spojuje víc, má přesah na Duklu na jedné a autobusák na druhé straně. To byste ji musel vztyčit na 4. nástupišti přes ranžír, aby se nedublovaly.

JaŠ

Nebuďte tupej. Vy si myslíte, že město bude platit údržbu?
Město tu lávku Správy Železnic nepřevezme do majetku a platit údržbu nebude.
Ale můžete ji platit vy.

Indijanek

Tak jasně, jsa původem z Pardubic, mám velkou radost, že jsem mohl ze svých daní přispět na propojení dvou městských částí, kdekoli jinde by mě to ale pěkně štvalo. Martin Kolovratník holt připomíná malého spratka, který říká: „Klucí, dám vám pytlík bonbonů, který jsem sebral doma, když si budu moct s vámi chvilku hrát.“

Franthomas

Bez těch eskalátorů by to nešlo? To už jsme natolik zlenivěli? To se nadává na cenu za elektřinu a pak se s ní takhle mrhá…

JanO

Hlavně od nástupišť se tam dá dostat jen eskalátory nebo výtahem. Jak dlouho to asi bude fungovat.

Flinta19

Představte si, že v Praze v metru to takhle funguje už 50 let a jde to.

Karl vB.

Vy vážně chcete porovnávat každodenní nošní péči DPP-Metro o eskalátory s touto lávkou?

218

vážně se v metru něco dělá s eskalátory každou noc? kromě toho, že se vypnou…

DavidS

tunely metra každou noc prochází údržbou a čištěním. Jestli prochází nějakou údržbou i eskalátory nevím, ale tipl bych, že alespoň základní omytí madel a zametení by mohlo být.

Jaaa

Jo, a každou chvíli taky nějakej nefunguje. Opravujou to v jednom kuse.

superhero

hmm, v Ostravě na hlavním to už nějakou dobu funguje.

WhtRbt

Nebojte, ono ty eskalátory stejně půlku času nepojedou. Stejně jako ty z a do podchodu.

JirkaJJ

Taky jsem si říkal. O hodně by pak spadla cena údržby, kdyby tam dali jen normální schody. Stejně tam pro vozíčkáře a matky s kočárkama musí být výtah…

Jenda

Ta věta “Byl by to uzavřený prostor, z kterého není úniku.” mě pobavila. Jak si pan primátor představuje, že budu v případě nouze unikat z lávky? Skokem? 😀

Honza1

Včera křičela celá republika „Kdo neskáče, není Čech“ 🙂 Tak proč ne.

mgr.pavel

Skokem přes dráty nad tratí na odtsavený vagon, asi 🙂

Pavel

Ještě že v Praze máme prodloužený podchod na Žižkov a ne lávku jak v Pardubicích. A rozhodně se zde cítím v pohodě, protože S-podchod je pořádně osvětlen, je širok, přehledný, prakticky stále tu jsou lidé co chodí na vlak, je tu mnoho výstupů na nástupiště. Na podzim a v zimě se nebojím zlého počasí. Navíc je podchod zaústěn do haly. Nic z toho na pardubické lávce není.

Alibaba

Podchod (prodloužení o cca 40 m) na Žižkov je velmi krátký proti hypotetickému podchodu na Duklu (cca 200 m) .

PeDazOl

No jasné, nahoru nepoletíte a na zem to není daleko, což? 🙂

Alibaba

Musíte porovnávat délku hypotetického (zalomeného) podchodu s možnostmi úniku (někam do boku po schodech) na lávce, kde z lávky je nejdelší úsek cca 150 m a podchod by měl cca 200 m. A pochybuji, že by podchod měl plný profil (od 5. nást. na Duklu) jako z haly na nástupiště.

David

Pochybujete o věcech, které ale nejsou dány. Klidně mohl být podchod široký. A nemusel by vést ani 200m, dala by se najít i o 40m kratší spojnice.

geras

TO by pak byl tuplem drahý, a zde by se objevila stížnost na mrhání prostředky kvůli zbytečné šíři podchodu v jeho jižní části.

Alibaba

Kudy by měl jít ten podchod, aby byl o cca 40 m kratší?
Široký podchod, viz geras.

Lumiere

Jedná technická – podchodu se město bálo i proto, že podchody jsou o sto metrů dál, v místech, kde už je kolejiště podstatně širší. Dobrá správa dlouhý podchod neměla chuť platit a těžce zadlužené město by na něj nemělo.

Dispečer

Můžete přesně specifikovat, jak je město těžce zadlužené ? Máte nějaké konkrétní údaje o dluzích ? To je stejné nařčení,jako kdyby o Vás někdo řekl, že jste zloděj….

Dan

Jaké sklo? Vy jste tam nějaké viděl?Já viděl jen mřížku. 😀

Flatt 1

Jste úplně vedle jak ta jedle. SŽ naopak prosazovala široký podchod s možností komerčních jednotek apod.

Caracas

Pardubické finance jsou naprosto zdravé, o těžkém zadlužení vůbec nemůže být řeč. Proč lžete?

Pavel

Správa železnic chtěla prodloužit podchod an druhou stranu. Ale město Pardubice řeklo jasně NE, my chceme lávku. Tak ji mají.

geras

Uživatel Lumiere vám uvedl důvod, v místě podchodů je ranžír širší.

Jiří Kocurek

Ty krabice na střeše jsou výtahy?
Ani by to nebylo moc dlouhé: https://mapy.cz/s/novecedose

Alibaba

Jsou to výtahy.
Tohle není (nejsou oba) podchod pro cestující. A ten na třebovské straně je zasypaný (takže byly to výtahy).

Martin II

Přes to pletivo tam bude krásně zatékat. Ne pršet, aby voda spláchla špínu a odtekla, ale tak hezky kapat a stékat, aby všechno postupně olezlo a na podlaze bylo správné blátíčko.

Vočko

Prozraďte mi, jak se podle vás ta voda dostane přes sklo dovnitř.

P73

Tak to pak vysvětluje ty náklady na údržbu 😉 🙂

Jan

Bývalý primátor má mobil přímo na Andreje, takže se přestaňte v ostatních městech divit to finanční ochotě dobré správy…

218

Když pánbůh dá,třeba budou mít jednou i celu vedle sebe

mgr.pavel

Kdyby pánbůh takto dal, tak se snad stanu i věřícím 😀

Karl vB.

Mohla by SŽ podat oficiální zdůvodnění toho, proč městu Pardubice zasponzorovala 297 mil. Kč. lávku nad nádražím, kterou si jinde města musejí platit ze svého?
Mohla by SŽ vyvrátit domněnku, že tato abnornalita má souvislost s tím, že pan poslanec Martin Kolovratník je členem správní rady SŽ a zároveň zastupitelem města Pardubice, což na první pohled vytváří dojem konfliktu zájmů?

Ing. Petr

Tak pan Kolovratník je hlavně členem ANO.

Pipa95

Dostanu něco málo, aby se neřeklo a pak stavební dílo převedu na někoho jiného zadarmo. Holt řádný hospodář.

Marek

Jestli se zase nehledá senzace někde, kde není. V Adamově lávku financovala SŽ a rovněž jí většinově udržuje, protože dominantně slouží k přístupu na vlak. A jistě to zdaleka nebude jediný případ.

Danny

V Adamově jde o jediný přístup na nástupiště, takže je to nedílnou součástí drážní infrastruktury. Já osobně z toho tragédii asi nedělám, veřejnosti to prospěje (debata o nákladech na údržbu teď dávám stranou), ale je třeba uznat, že to není úplně fér přístup a stát by vůči obcím měl vyzařovat jasná a spravedlivá pravidla. Ať už jsou jakákoliv.

Karl vB.

Přesně to jsem měl na mysli – říká se tomu „UPLATŇOVÁNÍ SELEKTIVNÍHO PŘÍSTUPU“.
Pokud by lávku přes nádraží platila SŽ ve všech případech, nebo nikde a ne jenom tam, kde je zrovna „příznivé postavení planet“, tak není o čem mluvit.
Ono to totiž až moc připomíná jedno nedávné dodatečné prodloužení tunelu VRT v jedné obci u Prahy.

Karl vB.

Pokud chcete srovnávat, musíte mít souměřitelné objekty!
To Adamov s Pardubicemi rozhodně nejsou.
V Pardubicích slouží k příchodu na perony už od doby zprovoznění tohoto nádraží v roce 1955, podchod z odbavovací haly.
Diskutovaná lávka spojuje části města před a za nádražím a jako „vedlejší produkt“ se z ní dá dojít i přímo na peron. Parcitipace města 1% na celkových investičních nákladech 300 mil. Kč je více, než směšná.
Co dnes pořídíte pro obec za 3 mil. Kč? Například 300 laviček do parku po 10 tis. Kč – viz link.
https://www.dopner.cz/litinova-lavicka-schonbrunn—drevena/

geras

1958, ne 1955.

Vladimír Bílý

V Adamově to bylo dost o tom, že lávka zde historicky byla a 2x musela být vyměněna, protože nevyhovovala SŽ. V roce 1996 to bylo kvůli elektrifikaci – stará byla nízká. V roce 2023 ji ŠŽ musela nahradit jinou, protože nosník zavazel v poloze budoucí koleje. Je v majetku SŽ protože primárně slouží k příchodu na nástupiště MÍSTO podchodu.

JaŠ

Přesně tak.
Tento článek souvisí s nenávistí zdejších redaktorů k Pardubicím.
Asi jim nějaký Pardubák přebral ženu – jinak to nedává smysl.

Jan Sůra

Tento článek souvisí nenávistí zdejších redaktorů s plýtvání veřejnými penězi a hloupým lidem. Přesně takovým, jako jste vy s těmito argumenty. Anonymní zakomplexovaná nula.

Hans1934

Tak vzhledem k významu a rozsahu tohoto nádraží , šířce koridoru a dalších okolnostem jedine dobře.. ta lávka tam měla být 50 let.😂
V pátek ji přijede otvírat Velkej Péťa .
Hezky večer

Lumiere

Spojení Skřivánku a Dukly s nádražím nadchodem bylo obyvatelům slibováno už krátce po otevření nádraží, čili před 66 lety. Na ksichtoknize někdo uváděl, ze to i našel v zápisech uličního výboru z té doby.

mgr.pavel

Nejde o to, ZDA by ta lávka tam měla být, ale KDO ji má platit.

Jan Sůra

Diky za tip na dotaz.

Alibaba

To byl úplatek městu, aby lehce proběhlo stavební řízení na přestavbu celého nádraží a odstranění starého dluhu v podobě rozdělení města.

Kde jinde si města platila novou lávku sama?

JaŠ

Mohla by SŽ podat oficiální zdůvodnění toho, proč městu Praha zasponzorovala prodloužení podchodu pod hlavním nádražím?
Mohla by SŽ podat oficiální zdůvodnění toho, proč městu Praha trvale sponzoruje údržbu podchodu pod hlavním nádražím?

Alibaba

Plánuje (uvažuje) se 8. nástupiště, takže očekávejte prodloužení i ostatních podchodů.
A je vcelku normální dělat průchody bariér v podobě kolejí, tady to vyšlo na podchod a tak zůstane ve správě SŽ.

V minulosti se dráha (ČSD) takovýmto propojovacím podchodům těžce bránila, protože by ho náhodou mohl využít i necestující, takže buďme rádi, že se doba změnila.

Dominic

Správa železnic se v poslední době snaží stavět moderní a snadno udržovatelné stavby a pak postaví toto – devadesátky jak od Kotase. Nově postavená lávka Praha-Rajská Zahrada je oproti tomu jak z jiného světa.

jira.h

No zrovna ta rajská zahrada mě se noc nelíbí

Eso363

Včera jsem okolo tohoto jel a první co mě napadlo, že to je docela pěkná stavba z devadesátek. A ono to je přitom sotva dokončené… ale krásné to za mě je, aspoň to je originální a emotivní, ne jak většina bezduchých staveb od SŽ.

TrBus

Přesně, styl alá Černý Most 😂

Hejk

Dle mého měl být zvolen podchod. Dnes jsem koukal, jak jeden čistič šůroval ten skleněný tubus vedoucí nad eskalátory . Pro tu slávu, která se chystá se to vyšperkuje, ale pak se frekvence čištění postupně uvolní, až úplně ustane. A navíc je tu další jev a to mačkání tlačítka „stop“ u eskalátorů, už nyní vedoucích na nástupiště od divnolidí, což bude určitě i u eskalátorů na tuto lávku. A už vidím to nadšení laufky chodit na Duklu ty schody zase spouštět. Ale čas ukáže…

Pavel

Jo takovýho jsem už viděl. Nějak se toho eskalátoru bál, tak to stopnul. Blbý je že bez klíče nejde spustit.

Vlastimil Kocurek

Jak se frekvence čištění postupně uvolní ?????? Prostě dnes se to mylo naposledy.

Alibaba

Podchod by byl delší, dražší a na stavbu komplikovanější.

S eskalátory s váma souhlasím.

MP22

A nenavrhoval to náhodou nějaký pardubický zastupitel či co?

Karel Mio

Košař no… Byl zastupitel do posledních voleb.

panda

Navrhli si devadesatkovy kolos, tak at se nediví. Mohli si zajet treba na Cerny mostaby videli, jak to bude za par let vypadat i tady.

Luke

Úklid za osm tyček denně?
Tyve a to tam budou ten nadchod drhnout zubním kartáčkem?

Luke

Chtěli lávku, a nakonec je to stejně tunel

Tomáš Záruba

Tohle bych s dovolením navrhl na komentář roku. 🙂

Jiří Kocurek

Foto 5/7: Metro Praha

Jan Kužílek

Tenhle článek uzraje jak dobře víno. Až většina eskalátorů za pár let bude stát a výtahy mimo provoz. A parkovací dům….

Jan Sůra

K uzrání doporučuji přiložit ještě tenhle tweet občana s nejvíce ohnutou páteří v zemi.
https://x.com/kolovratnikm/status/1793725387400184071

Hans1934

Ve vší úctě, Kolovrtník je trochu jinde 🙈🙈😀

Kolovrt

Kolovratník je fanatický, Pardubický magor. Vražedná kombinace.

Alibaba

Závidíte? 🙂

J.Š.Hájek

Nojo, pan Kolovratník má myslím vystudovanou i dopravní fakultu Upce, ale to ztrácel zbytečně čas, protože JEN politicky se dá vyřešit vše ke spokojenosti občanu že ?

Igor

„Byl by to uzavřený prostor, z kterého není úniku. “
Kde přesně je ten únik nad nákladními kolejemi?

M19

Číst umíte0? A chápat kontext? 😉

mgr.pavel

Já ano. Článek jsem přečetl, vlastníma očima a mozkem. A v kontextu okolí té lávky se jedná ve své jižní části o cca 200 metrů dlouhou trubku (uzavřený prostor), ze které nevede žádná úniková cesta.

Já se vás také na něco zeptám: umíte slušně diskutovat? Ideálně bez osobní roviny?

none

Na délce záleží

M19

Vy jste nick Igor? Ale, ale… 😉 Asi právě, že moc nechápete. Dotyčný mluvil o pocitech lidí, ne o faktickém stavu. Ale to jste asi nepochopil a jak tak vidi, spoustu dalších šotoušů taky ne. 😉

vlachjan

Zřejmě se má člověk propasírovat skrze tu mřížku, co je tam misto skla a do cíle pokračovat po střeše tubusu:)

Jiří Kocurek

Nejde o logiku, ale o pocity. Ano, někdo může mít pocit, že z té lávky se dá snáze uniknout než z podchodu. Nepůjde to, ani kdyby dolů skákat chtěl.

Jiní zase mají pocit, že letadlo je masivní projektil s velikou průrazností.

Kolovrt

Propašovat do diskuze o lávce 9/11 referenci… to chce kumšt!

Jiří Kocurek

… a bojí se toho, že prorazí 1,2 m tlustou železobetonovou stěnu kontejmentu jaderného reaktoru. Lepší?

218

V nouzi rozbij sklo a skoč do projíždějícího vlaku s obilím!

Martin II

A tref se mezi troleje…

Joe

Asi mají pocit, že v polootevřené lávce se bude vyskytovat méně vágusů, indočechů a jiné havěti a nebude to pro*caně smrdět. Jestli to je pravda, ukáže až čas.

pony

No nikde, je to blábol, ale pravda je, že zatopení té lávky moc nehrozí (zatímco v podchodu by *teoreticky* mohlo) a případný požár by taky neměl tu lávku zcela zaplnit kouřem.

Alibaba

On by ten podchod byl delší (delší část bez možnosti úniku) a asi zalomený.