Pardubice zdraží od září MHD o téměř pětinu, zlevní roční kupón
Pardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMP
Za roční jízdenku zaplatí cestující o stokorunu méně než dosud.
Za roční jízdenku zaplatí cestující o stokorunu méně než dosud.
Vzhledem k frekvenci a „návazností“ na vlaky se v Pardubicích vyplatí spíš zauvažovat nad sdílenými koly za 149/měsíc nebo 899/rok a přes zimu si přejet v mhd. Pardubice jsou hodně cyklo friendly a jezdit na středověký nepřestupní tarif se nepravidelným cestujícím nikdy nevyplatí.
Inu doba je zlá, LÍP už BYLO ….
Diskuze pod články o MHD resp. veřejné dopravě jsou prostě klasika. Každej druhej má pocit, že to musí být zdarma a zajíždět do každé díry, samozřejmě také moderní. Ta odtrženost od reality je šílená.
1) Budou Pardubáci fňukat stejně jako Pražáci, že se jim brutálně zdražilo jízdné a že nebudou mít ani na chleba? 😀 2) Nechápu lidi, kteří nadávají na zdražení jízdného, ale už jim nedochází, že stejně drahý je i benzín nebo nafta. 3) Už vůbec nechápu lidi, kteří nadávají na zdražení jízdného, když mají možnost ušetřit koupí měsíčního nebo ročního jízdného. To tak málo lidí umí počítat, že se jim nevyplatí dávat 2x denně 15 Kč, ale koupit si měsíčník za 520 Kč nebo roční za 3890 Kč? Když jedu na hory, tak si taky na vlek koupím jednotlivé jízdné nebo… Číst vice »
Pardubáci fňukat nebudou, stejně jako nefňukali Pražané, protože ti z nich, kteří používají MHD, mají dávno roční jízdenku. Chvíli fňukal jen Bureš, protože to jeho komunikačnímu týmu přišlo jako dobrá záminka k dalšímu útoku na pražský magistrát. Což je dost chucpe od člověka, za jehož vlády roste inflace nevídanou rychlostí.
On Bures nefnukal zeptejte se obycejneho prazaka co tomu rika…..Pirat na radnici pohroma jista….Ono se dobre kritizuje ale kdyz se ma potom rozhodovat pirat v Praze na radnici place…..
Ta za zdrazeni muze Bures? Tak to je nemoc Pirstan nebo spolu ? To se vyleci v rijnu sokem….Vzdyt ustecky kraj je Rumunsko….Pirat-lecit
Pražáci fňukali hlavně na diskuzích, já jsem si to fakt nevymyslel. 🙂
Proč nutit lidi do měsíční nebo roční jízdenky? Třeba u mobilních operátorů není v cenách takový rozdíl mezi paušálem a předplacenkou. Ale u MHD ten nepoměr je obrovský. Stačí například jezdit primárně autem/na kole či ekoloběžce ale chtít jet MHD třeba 8x za měsíc jet cestu tam i zpět a pokud to je s přestupem, tak to bude z el. peněženky 2*22,5=45 kč * 8 = 360 kč což už je poměrně velká část ceny co bude stát měsíční (490 kč).
No a když to bude 12x 360 Kč, tak vyjde levněji pořídit roční. A v lednu ta ekoloběžka nic moc, teda.
V zásadě ročka má tu výhodu, že nemusíte přemýšlet o jízdence, když se rozhodnete jet třeba jednu zastávku. DPP kdysi v rámci jakési „ochrany cestujícího“ vymyslel, že ročka se rozdělí do 4 kvartálních kuponů, kdyby cestující ročku ztratil, tak má další kvartály pozichrované. U mne výsledkem bylo, že někdy v září jsem náhodně zjistil, že mám vložen kupon na první kvartál leden-březen, protože léta před tím jsem měl pouze jeden papírek …. když jsem dosáhl na kategorii 60+, tak jsem nechápal, proč elektronický kupon je jen na 5 měsíců, nikoli i na 6 nebo 12 …. místo toho, abych si… Číst vice »
Ono není zdražení jako zdražení. Pokud nám tu zastupitelé fňukaj, že lidi nejezdí moc MHD a místo toho, aby ho trochu víc zadotovali, místo nesmyslů typu nového stadionu pro nějakých 20 utkání za rok, tak je zdražení docela komedií, protože už před zdražením jsem se dostal všude autem levněji jak MHD. Ale to není jen o MHD. Když chceme jet celá rodina vlakem za prarodičema, zaplatíme za něj 2x víc, jak za cestu autem, a to ještě děti jezdí zadarmo. Pokud má být hromadná doprava skutečně hromadnou, měla by být cenově lákavá. Jen blázen dá víc peněz za to, aby… Číst vice »
Vždyť je to pořád levnější než platit auto provoz vše jde nahoru tak o co jde chotě pěšky jen
Jen Pardubáci vědí, jestli je to vrátí na kola, mota, či do aut. K jízdenkám u řidiče: proč trestat turisty apod o tolik vyšší cenou? dal bych jednotnou dvacku – nemáš drobné, kup si 5 za 100 a je to. Všude se snaží turisty odrbat, asi aby už se nevrátili
U jízdenek u řidiče nejde o odrbání, ale o to, aby to cestující využívali jen ve zcela v nevyhnutelných případech, a ne jako náhradu nákupu lístku v automatu. On totiž nákup u řidiče dost prodlužuje pobyt ve stanici a v pardubických grafikonech se každá ztracená minuta hodně těžko dohání.
V Pardubicích je hlavně vždy možnost pípnout si bankovní kartou. Za mě nejlepší způsob odbavení. Nemusím hledat trafiku, nic, prostě načtu, jedu, načtu, vystoupím. Nevěřili byste tomu ale od zavedení tohoto systému jezdím MHD mnohem častěji.
No krom možnosti platby kartou, přinesl nový systém dost nevýhod. – nemožnost využití v HK (pardubickou kartu) – nemožnost se jednorázově dostat do mínusu (nemám čas si dobít pardubickou kartu, tak budu – 2,- a při příštím dobití karty to srovnám) – nijak o tom dopředu neinformovali – neinformování o končící platnosti časové jízdenky (prý se teprve bude dodělávat) – taktéž o tom dopředu neinformovali. – změnu vyvolal DP, přesto si novou kartu musím zaplatit (byť jen 50,- zatím). – prodloužení doby odbavení v MHD, dřív ten automat byl rychlejší – nevím jestli to je tím, že lze uplatnit více… Číst vice »
Nemožnost jít s kartou do minusu skutečně komunikována nebyla a ano, byla to velká chyba, protože řada cestujících evidentně byla zvyklá dobíjet až potom, kdy jim na čtečce vyskočil alert, že právě klesl do záporného zůstatku. Bylo to vidět hlavně v prvních týdnech nového odbavováku při večerních nástupech předními dveřmi, kde se kupili cestující, co znovu a znovu zkoušeli novou kartou zaplatit a nechápali, proč najednou zůstatek 2 Kč nestačí k nákupu jízdenky. Informování o konci časové jízdenky od začátku funguje aspoň v e-shopu, týden předem přijde mail. Prodloužení doby odbavení má jednoduchý důvod – původní odbavovák byla primitivní jednoúčelová… Číst vice »
Ano, přesně takto jsem to zjistil já, spěchal jsem domů, tak jsem si řekl, že si dobiju doma přes PC a ono ejhle, Alert. Informováni o konci časové jízdenky od začátku (v novém systému) rozhodně nefunguje, mohu doložit email od DPMP (z července), ve kterém mi to potvrzují a uvádí, že tato možnost by měla být v řádu týdnů doplněna. Jen pro úplnost, muselo to být spuštěno až po 10. srpnu (teď jsem se díval a už na eshopu tato možnost a je automaticky zapnuta, lze nastavit počet dní, v základu je 10), jelikož v srpnu mi ještě žádné upozornění… Číst vice »
Ty jízdenky si tu převážně kupují místní, což nechápu o to víc. Když pominu platbu kartou a důvody, které popsal Šejdr, tak turista si pravděpodobně koupí jízdenku hned na nádraží, kde je několik automatů, kde zaplatí normální cenu. Na každé větší zastávce jsou další automaty. Jako past na turisty bych to viděl spíš v HK, kde na nádraží není žádný automat a jediná možnost, jak zaplatit za jízdenku normální cenu je předprodej na terminálu, který ale např. o víkendech a svátcích není vůbec otevřený.
Když zvýšila cenu jízdenek MHD Praha, jistý pan A.B. ihned kritizoval primátora a jeho stranu Pirátů, co si to dovolili. Nyní postupují podobně Pardubice, kde je primátor z hnutí ANO a pan A.B. tentokrát mlčí???
Nechci se pana A.B. zastávat, ale v Praze už ten lístek stojí 30 a 40 Kč. U polokoní stále jenom 19 a 22, což (dle mých zkušeností) zhruba odpovídá třeba Plzni nebo Ostravě. Jezdím do Prahy cca. 3x ročně, autobus Strakonice – Anděl stojí 100 Kč, a pak 3 stanice metrem za 30? To je celkem drahej špás.
Jenže v Praze je to jízdenka časová, přestupní. Kdežto v PCE si musíte při přestupu označit jízdenku novou.
Nepřestupní jízdenka? To ještě existuje?
Bohužel existuje. Přitom strojek na jízdenku tiskne kurz, datum a čas, tudíž by se jízdenky klidně daly používat jako přestupní. Jediný problém by byl s kontrolou u řidiče při přestupech po 20. hodině. Skoro bych řekl, že nepřestupní papírové jízdenky jsou tichou strategií, jak jejich používání co nejvíc znepříjemnit a donutit cestující k využívání karet (ať už platebních, nebo karet dopravců).
Jediné papírové přestupní jízdenky jsou 24 hodinová a 5 denní.
Tak nepřestupní jízdenka mne fakt nenapadla… To se v Plzni máme 🙂
U časových jízdenek maximálně o 7% ? Z 520,- na 570,- není 7%, ale skoro 10%. Navíc, proč? Proč ten nepoměr, kdy časová jízdenka na I. Zóny zdražuje o necelých 7% a na I. + II. Zónu skoro o 10%?