Pardubice sní o novém leteckém spojení s ruskou Kalugou. S dotací
Terminál ruského letiště Kaluga. Pramen: Pardubický kraj
Zástupci Pardubického kraje, Pardubic a společnosti East Bohemian Airport provozující pardubické letiště jednali v ruské Kaluze o možném přímém spojení
Proletáři obou letišť spojte se…….doufám, že se nenajde nikdo kdo by toto chtěl provozovat a ušetří nám daňovým plátcům peníze. A Vy hejtmane Netolický, byste měl za takové nápady dostat u dalších voleb kopačky!
Ještě by to chtělo v Pardubicíh zavést nízkoemisní zónu, do které nesmí nejen veterány jako je MBéčko či Spartak (že jich jezdí), ale ani grilovat na dřevěném uhlí. Uhlí je totiž fosilní zdroj. Výjimku pro dvoutunové SUV žádejte u hejtmana. No a z vybraných daní pak zadotovat letadlo Pardubice − Soči, prý se tam skvěle rybaří. A není tam taková zima jako v Krasnojarsku.
Jako nápad možná dobrý, ale za svý soudruzi !
Tyto dva subjekty (letiste Pardubice a letiste Kaluga) se hledali az se nasli. Zoufalci
As tak…souhlas. Pardubice v průseru a ztrátách, jakási Kaluga kdesi to stejné…která společnost by asi takový totální nesmysl létala…????
Problém bude v tomto: „….pakliže nalezneme dopravce …..“ a myslim, že tím celý „projekt“ skončí. Totiž, ani na jednom letišti nemá nikdo bázi a tím k dispozici letadlo, takže bude dost obtížné dopravce najít, resp. vymyslet, jak smysluplně nějaké letadlo na jedno nebo druhé letiště dostat. Navíc, vzhledem ke vzdálenosti by (cca 1600 km, letový čas block-to-block 160 min.) muselo být letadlo k dispozici cca 7 hodin. Pokud bych čistě teoreticky uvažoval o tom, že by dopravcem mohl být Azimuth jako největší dooravce v Kaluze, provozující SSJ 100, tak by náklady na takovou linku byly přibližně 430 000 Kč na… Číst vice »
Vážně by mne zajímalo, kde je veřejnoprávní užitek v utrácení milionů z našich daní na provozování neekologického hromadného dopr.prostředku, s očekávanou nízkou obsazeností, a to ještě kamsi do .. ehm, městečka v Rusku (když už nějaká destinace, proč právě malé ruské město? protože hodinu vzdálená Moskva? To už pak můžu přes PRG letět přímo..)
Asi proto, že tam byl hejtman na výletě a líbilo se mu tam.
Papalášství ve své nejčistší (nejšpinavější?) podobě.
Dada, vodky papíli, karmíli, padružílis :-)).
Když už se rozhazuje, tak proč by třeba studenti a důchodci nemohli létat zdarma…
Krásný paskvil.
netroškařte 😀 proč by to pro všechny obyvatele Pardubického kraje nemělo být zadarmo úplně? pro studenty by navíc byl dárek v podobě smartphonu zadarmo a pro důchodce bybylo zadarmo občerstvení a knížka na čtení 😀
vůbec bych jako originální řešení viděl vykouopit vyřazené A380 a lítat s nimi linku ČB-PAR-OVA a zpět, mohli by se tetelit blahem, že k nim lítá největší letadlo 😀
PS: uvedený příspěvek není myšlen vážně, tak doufám, že to někdo nesežere i s navijákem
Ještě bych dal letenku zdarma všem regionálním politikům (snad kromě Haase, ten jedinej má ještě rozum), ale jen jednosměrnou.
a ten Londýn už jim nelítá proč? a jaké města jsou nejzajímavější z Prahy? Amsterodam, Brusel? spíš se podívat tímto směrem když už. ale lítat z x do y za dotace je hloupost.
Regionální letiště musí hledat linky, které oslovují specifické trhy s relativně omezenou poptávkou. AMS ani BRU nejsou z PED reálné destinace, poptávka do těchto destinací je ve zcela odlišném segmentu, než může PED obsluhovat. Problém je, že v Česku prakticky nikdo nerozumí problematice regionálních letišť, takže na jejich fungování je nahlíženo z naprosto chybných východisek.
Ale rozumi. Staci vzit do ruky selsky rozum a umet spocitat 1+1. Tohle se ale bohuzel netyka uredniku ve statni sprave, kde jsou angazovany cele rodinne klany a slovo kvalifikace ci kompetence tu nema misto.
apex děkuji za vysvětlení, mínusářům za nenázor
Pokud máte na mysli to, že by se mělo začít zavřením poloviny letišť, tak to chápe naprostá většina lidí. Já osobně jsem velkým fanouškem letecké dopravy a na rozdíl od většiny místních čtenářú si nemyslím, že na vzdálenosti nad 500km je méně ekologická než doprava železniční. Přesto mě nikdo nepřesvědčí o ekonomické smysluplnosti letiště v Českých Budějovicích. Ekonomicky májí problémy i letiště v Brně a Ostravě a to má velká Ostrava púl milionu obyvatel a Brno 400tisíc.
😂😂😂
Tohle je vždycky moje prvotní reakce, než si uvědomím, že to jsou naše peníze, naprostý výsměch a pohrdání daňovým poplatníkem…
Tak oni už jsou tak zvyklí žít v eráru, že jim nepřijde divné to rozhazovat na „chcací“ projekty (jako že to někdo moc chce). Bohužel chybí osobní odpovědnost při neúčelném rozhazování.
Jste pitomci, vůbec netušíte kolik Rusů se bude chtít do Pardubic podívat, jak postavit zbytečný terminál za trojnásobek!!! 😂
To je tak brutální tunel na české i ruské veřejné peníze že to ani hejtmani neumí okecat. U nás letiště k ničemu, v Rusku letiště k ničemu tak proč nespojit síly a nevytriskat z nekonecnyho eraru prachy. Přímý let Pardubice – Kaluga, kasovni trhák. Co takhle přímý rychlik Vodňany – Neratovice, taky by to byla bomba.
No u vlaků je ta výhoda, že i poměrně debilní relace můžou být užitečné pro úsekovou frekvenci. To u letadel bohužel není.
To je pravda, Olomouc Brno přes Přerov a Břeclav? Inu odvozí to docela dost lidí z Olomouce do Přerova/Zlína atd.
Hans: řekl bych,že jste úplně přesně vystihl podstatu věci. Strašné je, že podobně stupidní nápady mají též krajští radní MS i JČ kraje a v tomto státě není síla, která by je za tohle rozhazování peněz daňových poplatníků nakopala do pr….
Navíc všude se klade důraz na ekologii a oni chtějí dotovat letadla která vypouštějí emise v tunách za hodinu.
Mezistátní lety do krajské dopravní obslužnosti opravdu NEPATŘÍ!
Pan hejtman už si nemyslí že dotovat leteckou dopravu je nesmysl a chyba? Dotování linky do Ruska je v pořádku, ale dotace Ryanairu jsou chyba a zbytečné plýtvání veřejných peněz?
a nebute to treba tim, ze s manazery ruznych postsovetskych aerolinek se da mluvit o dalsim osudu dotace, na rozdil od FR? 😀 nebo tim, ze Kaluga ma utulne letiste na rozdil od Stanstedu?
Tak nevím, jestli to má šanci na úspěch. Z letiště to většinou dopravou trvá na Rudé náměstí minimálně tři a půl hodiny.
Což si pan hejtman ovšem nemyslí: „To je také velkým benefitem Kalugy oproti velkým letištím v Moskvě, které jsou vzhledem k dopravní situaci v ruském hlavním městě často špatně dostupná,“ aneb logika level 100 😀 Letiště vzdálené 20 km od centra Moskvy a s přímým napojením na železnici je podle Netolického hůře dostupné než letiště bez železnice 180 km od centra. Hm, asi slušnej matroš.
Oprava: veřejnou dopravou