Letectví Letiště

Pardubice sní o novém leteckém spojení s ruskou Kalugou. S dotací

Terminál ruského letiště Kaluga. Pramen: Pardubický kraj
Terminál ruského letiště Kaluga. Pramen: Pardubický kraj

Zástupci Pardubického kraje, Pardubic a společnosti East Bohemian Airport provozující pardubické letiště jednali v ruské Kaluze o možném přímém spojení mezi oběma městy. Podle tiskové zprávy kraje se hejtman Martin Netolický dohodl se svým protějškem Anatolijem Artamonovem domluvil na konkrétních krocích, jejichž cílem je navázání přímých letů. Kraj i Kalužská oblast chce provoz letů dotovat.

„Ruská strana projevila eminentní zájem o jednání, které by mělo vést k zavedení přímého leteckého spojení mezi Pardubicemi a Kalugou. Obě města mají společné to, že se nachází nedaleko hlavního města země s dobrou dopravní dostupností jak po železnici, tak po silnici. To je také velkým benefitem Kalugy oproti velkým letištím v Moskvě, které jsou vzhledem k dopravní situaci v ruském hlavním městě často špatně dostupná,“ uvedl hejtman Netolický.

Obě letiště toho mají společného více: také marně sní o větším provozu. Zatímco do Pardubic létá aktuálně na pravidelné lince pouze Ryanair z Alicante a od konce října začne ukrajinské SkyUp Airlines s lety do Kyjeva, v Kaluze je linek více, ale většinou s menšími letadly. I tak jsou v letovém řádu dny, kdy zde nepřistane ani letadlo.

Kaluga je jedním z centrem automobilového průmyslu v Rusku díky závodu Volkswagenu, kde se vyrábí i škodovky.

Podle Netolického jsou Pardubický kraj i Kalužská oblast připravena novou linku dotovat. „Ruská strana se zavázala, že je připravena na počátku spojení vynaložit dvojnásobnou finanční částku než akcionáři letiště EBA. My jsme připraveni, pakliže nalezneme dopravce a finanční model bude rozumný, podpořit tuto linku v jejím počátku z krajského rozpočtu,“ sdělil hejtman Netolický, který se o tyto lety zajímal také v rámci jednání ve dvou průmyslových oblastech.

Eminentní zájem o spojení by měli podle kraje například čeští zaměstnanci koncernu Volkswagen v Kaluze, ale také ruští turisté, kterým mnohdy cesta z Kalužské oblasti na moskevské letiště Šerementěvo trvá i okolo pěti hodin.

Kalužské letiště získalo mezinárodní status v roce 2015. „Letiště je velmi útulné, a to včetně nového terminálu, který vyšel na přibližně 140 milionů korun. Jedná se o velmi jednoduchou stavbu, která však plní nejpřísnější bezpečnostní kritéria pro mezinárodní lety,“ popsal hejtman.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Proletáři obou letišť spojte se…….doufám, že se nenajde nikdo kdo by toto chtěl provozovat a ušetří nám daňovým plátcům peníze. A Vy hejtmane Netolický, byste měl za takové nápady dostat u dalších voleb kopačky!

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ještě by to chtělo v Pardubicíh zavést nízkoemisní zónu, do které nesmí nejen veterány jako je MBéčko či Spartak (že jich jezdí), ale ani grilovat na dřevěném uhlí. Uhlí je totiž fosilní zdroj. Výjimku pro dvoutunové SUV žádejte u hejtmana. No a z vybraných daní pak zadotovat letadlo Pardubice − Soči, prý se tam skvěle rybaří. A není tam taková zima jako v Krasnojarsku.

asdf
Host
asdf

Jako nápad možná dobrý, ale za svý soudruzi !

Ales
Host
Ales

Tyto dva subjekty (letiste Pardubice a letiste Kaluga) se hledali az se nasli. Zoufalci

alex
Host
alex

As tak…souhlas. Pardubice v průseru a ztrátách, jakási Kaluga kdesi to stejné…která společnost by asi takový totální nesmysl létala…????

Apex
Host
Apex

Problém bude v tomto: „….pakliže nalezneme dopravce …..“ a myslim, že tím celý „projekt“ skončí. Totiž, ani na jednom letišti nemá nikdo bázi a tím k dispozici letadlo, takže bude dost obtížné dopravce najít, resp. vymyslet, jak smysluplně nějaké letadlo na jedno nebo druhé letiště dostat. Navíc, vzhledem ke vzdálenosti by (cca 1600 km, letový čas block-to-block 160 min.) muselo být letadlo k dispozici cca 7 hodin. Pokud bych čistě teoreticky uvažoval o tom, že by dopravcem mohl být Azimuth jako největší dooravce v Kaluze, provozující SSJ 100, tak by náklady na takovou linku byly přibližně 430 000 Kč na… Číst vice »

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Vážně by mne zajímalo, kde je veřejnoprávní užitek v utrácení milionů z našich daní na provozování neekologického hromadného dopr.prostředku, s očekávanou nízkou obsazeností, a to ještě kamsi do .. ehm, městečka v Rusku (když už nějaká destinace, proč právě malé ruské město? protože hodinu vzdálená Moskva? To už pak můžu přes PRG letět přímo..)

Tronda
Host
Tronda

Asi proto, že tam byl hejtman na výletě a líbilo se mu tam.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Papalášství ve své nejčistší (nejšpinavější?) podobě.

Liberal shark
Host
Liberal shark

Dada, vodky papíli, karmíli, padružílis :-)).

VaBa
Host
VaBa

Když už se rozhazuje, tak proč by třeba studenti a důchodci nemohli létat zdarma…
Krásný paskvil.

kakov
Host
kakov

netroškařte 😀 proč by to pro všechny obyvatele Pardubického kraje nemělo být zadarmo úplně? pro studenty by navíc byl dárek v podobě smartphonu zadarmo a pro důchodce bybylo zadarmo občerstvení a knížka na čtení 😀

vůbec bych jako originální řešení viděl vykouopit vyřazené A380 a lítat s nimi linku ČB-PAR-OVA a zpět, mohli by se tetelit blahem, že k nim lítá největší letadlo 😀

PS: uvedený příspěvek není myšlen vážně, tak doufám, že to někdo nesežere i s navijákem

JAN
Host
JAN

Ještě bych dal letenku zdarma všem regionálním politikům (snad kromě Haase, ten jedinej má ještě rozum), ale jen jednosměrnou.

Jakub W
Host
Jakub W

a ten Londýn už jim nelítá proč? a jaké města jsou nejzajímavější z Prahy? Amsterodam, Brusel? spíš se podívat tímto směrem když už. ale lítat z x do y za dotace je hloupost.

Apex
Host
Apex

Regionální letiště musí hledat linky, které oslovují specifické trhy s relativně omezenou poptávkou. AMS ani BRU nejsou z PED reálné destinace, poptávka do těchto destinací je ve zcela odlišném segmentu, než může PED obsluhovat. Problém je, že v Česku prakticky nikdo nerozumí problematice regionálních letišť, takže na jejich fungování je nahlíženo z naprosto chybných východisek.

Jiri
Host
Jiri

Ale rozumi. Staci vzit do ruky selsky rozum a umet spocitat 1+1. Tohle se ale bohuzel netyka uredniku ve statni sprave, kde jsou angazovany cele rodinne klany a slovo kvalifikace ci kompetence tu nema misto.

Jakub W
Host
Jakub W

apex děkuji za vysvětlení, mínusářům za nenázor

MildaIV
Host
MildaIV

Pokud máte na mysli to, že by se mělo začít zavřením poloviny letišť, tak to chápe naprostá většina lidí. Já osobně jsem velkým fanouškem letecké dopravy a na rozdíl od většiny místních čtenářú si nemyslím, že na vzdálenosti nad 500km je méně ekologická než doprava železniční. Přesto mě nikdo nepřesvědčí o ekonomické smysluplnosti letiště v Českých Budějovicích. Ekonomicky májí problémy i letiště v Brně a Ostravě a to má velká Ostrava púl milionu obyvatel a Brno 400tisíc.

PetrB
Host
PetrB

😂😂😂

Petr
Host
Petr

Tohle je vždycky moje prvotní reakce, než si uvědomím, že to jsou naše peníze, naprostý výsměch a pohrdání daňovým poplatníkem…

Y.K.
Host
Y.K.

Tak oni už jsou tak zvyklí žít v eráru, že jim nepřijde divné to rozhazovat na „chcací“ projekty (jako že to někdo moc chce). Bohužel chybí osobní odpovědnost při neúčelném rozhazování.

JAN
Host
JAN

Jste pitomci, vůbec netušíte kolik Rusů se bude chtít do Pardubic podívat, jak postavit zbytečný terminál za trojnásobek!!! 😂

Hans
Host
Hans

To je tak brutální tunel na české i ruské veřejné peníze že to ani hejtmani neumí okecat. U nás letiště k ničemu, v Rusku letiště k ničemu tak proč nespojit síly a nevytriskat z nekonecnyho eraru prachy. Přímý let Pardubice – Kaluga, kasovni trhák. Co takhle přímý rychlik Vodňany – Neratovice, taky by to byla bomba.

Jarek
Host
Jarek

No u vlaků je ta výhoda, že i poměrně debilní relace můžou být užitečné pro úsekovou frekvenci. To u letadel bohužel není.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To je pravda, Olomouc Brno přes Přerov a Břeclav? Inu odvozí to docela dost lidí z Olomouce do Přerova/Zlína atd.

K.L.
Host
K.L.

Hans: řekl bych,že jste úplně přesně vystihl podstatu věci. Strašné je, že podobně stupidní nápady mají též krajští radní MS i JČ kraje a v tomto státě není síla, která by je za tohle rozhazování peněz daňových poplatníků nakopala do pr….
Navíc všude se klade důraz na ekologii a oni chtějí dotovat letadla která vypouštějí emise v tunách za hodinu.
Mezistátní lety do krajské dopravní obslužnosti opravdu NEPATŘÍ!

Bobo
Host
Bobo

Pan hejtman už si nemyslí že dotovat leteckou dopravu je nesmysl a chyba? Dotování linky do Ruska je v pořádku, ale dotace Ryanairu jsou chyba a zbytečné plýtvání veřejných peněz?

Nekdo
Host
Nekdo

a nebute to treba tim, ze s manazery ruznych postsovetskych aerolinek se da mluvit o dalsim osudu dotace, na rozdil od FR? 😀 nebo tim, ze Kaluga ma utulne letiste na rozdil od Stanstedu?

Jakub
Host
Jakub

Tak nevím, jestli to má šanci na úspěch. Z letiště to většinou dopravou trvá na Rudé náměstí minimálně tři a půl hodiny.

Kuba
Host
Kuba

Což si pan hejtman ovšem nemyslí: „To je také velkým benefitem Kalugy oproti velkým letištím v Moskvě, které jsou vzhledem k dopravní situaci v ruském hlavním městě často špatně dostupná,“ aneb logika level 100 😀 Letiště vzdálené 20 km od centra Moskvy a s přímým napojením na železnici je podle Netolického hůře dostupné než letiště bez železnice 180 km od centra. Hm, asi slušnej matroš.

Jakub
Host
Jakub

Oprava: veřejnou dopravou

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll