Pardubice pošlou další miliony letišti na splácení nového terminálu
Boeing 737-800 společnosti Ryanair v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice
Letišti loni odbavilo více cestujících než v roce 2020, letos se musí vypořádat se ztrátou linek na Ukrajinu.
Vyhozené peníze,letiště z kterého nic nelétá,něco,jak České Budějovice.Kdo by létal do Kyjeva,Charkova,Oděsy??Pokus o zavedení linky do Londýna nevyšel,Moskva,Petrohrad,tam nyní létat nikdo nebude,no pěkný skanzen v Pardubicích
Ne úplně úspěšná investice do letiště mně osobně jako Pardubičákovi vadí určitě méně, než neustálé vyhazování stamilionů za stadióny (at už teď fotbalový nebo uvažovany hokejový a další investice sloužící jen úzké skupině). U letiště se nedalo předpokládat, že přijdou nyni už 3 krize za sebou – odstavené Boeingy, covid a nyní válka na Ukrajině.
Nový hokejový stadion chce za svoje postavit majitel klubu Dědek, ne? Ano, má k tomu nějaké podmínky pro město, ale ty jsou dost smysluplné a město by se o ně mělo snažit i bez stadionu (rozšíření a doplnění křižovatky u závodiště, jihozápadní obchvat, lávka pro pěší přes I/37 z Dukly na žst. Pardubice závodiště atd.).
mě zajímá kam to chce na závodišti postavit když tam není žádný místo ty víš kam?
Nevím, ale vzhledem k tomu, že chce od města novou silnici do areálu závodiště a parkovací dům v areálu závodiště, plus ještě tu lávku z Dukly, tak bych se nedivil, kdyby místo budoucího stadionu bylo na místě současného parkoviště u vstupu do závodiště.
tak ty určitě z Pardubic nebudeš, protože to ošklivý slovo co jsi napsal by Pardubák nikdy nenapsal!
„Přesně 223 499 diváků vidělo zápasy HC Moeller Pardubice v domácí ČEZ Areně v uplynulé sezoně v základní části.“
Ze stránek HC Dynamo. Tolik k úzké skupině. Ta široká cestující veřejnost z Pardubického letiště má zhruba poloviční roční obrat. V roce 2016 pak pouhých 31 tisíc pax.
——————————————-
A další příjmy?
Od města pak máme zhruba 30 milionů korun, které míří především do mládeže.
——————————————-
Z rozhovoru s malitelem klubu. Třicet jsou stovky?
HC Moeller Pardubice? co to je ta klub takový uz neni roky s tím názvem, si tedka vylezl z křoví co
Vzal jsem první, co přišlo z google na dotaz „návštěvnost hc pardubice“. Narychlo, ale měl jsem jistotu, že to není COVIDem ovlivněné číslo.
Jinak pro srovnání návštěvnosti je to špatně? Ale dobře, tak v sezoně 2016/17 to bylo 186+56=242 tisíc.
co by za to Mechov dal…
Taky si myslím, že další megagiga stadion je jen vyhazování peněz. Ale co jsem četl, tak ty dvě ledové plochy jsou vytížené, že by se k tréningu a pro veřejnost hodila ještě třetí. Tak nevím, bruslit jsem nebyl ani nepamatuju,takže nemám přehled ani o otvírací době pro veřejnost.
Třetí plocha by se hodila, protože dvě současné jsou hodně vytížené a když si chtějí rekreační hokejisté jen tak zahrát, jsou rádi za volný termín typu: úterý od 5:00 ráno. Problém je v tom, že Dědek chce (za své peníze) stavět velkou arénu, kam by přestěhoval extraligový hokej. A město má celkem oprávněný strach, co by dělalo se současným stadionem, protože 10 tisíc lidí tam přitáhnou leda hokejisté a párkrát do roka koncert kvalitního zahraničního interpreta. Bez hokejistů by to byla další bezedná jáma na městské peníze.
Ano, to se shodneme.
Terminál v Pardubicích je bohužel ukázka, kam to vede, když se o věci nerozhoduje se znalostí věci. Celý projekt a tím investice čtvrt miliardy je prostě u takového letiště zbytečně ambiciózní a jakkoliv původní podmínky pro odbavení cestujících nebyly optimální, dalo se to řešit s mnohem menšími náklady, jak investičními, tak následně provozními, prostě low cost terminal pro low cost dopravce, aby to plnilo svůj účel. Sice by to asi nevypadalo tak pěkně, ale zase by se to lépe splácelo…
To by se to bývalo rozhodovalo, kdyby se vědělo o uzemnění boeingů, o covidu a o tom, že Putin rozpoutá v Evropě válku. Bohužel nic z toho nikdo nevěděl.
Počty cestujících, z Wiki. Cože to bylo v roce 2016?
2014 150 056 ▼
2015 59 260 ▼
2016 31 174 ▼
2017 88 490 ▲ 283 %
2018 147 064 ▲ 66 %
2019 102 206 ▼ 31 %
2020 34 238 ▼ 67 %
2021 80 796 ▲ 138 %
V roce 2016, ale už se to projevilo v roce 2015, za tím byly dva faktory: 1) Krymská krize z konce roku 2014 a 2) nová mezistátní dohoda mezi ČR a RF, která umožnila létat více dopravcům mezi PRG a MOW. Tehdejší provoz společnosti Transaero do PED se tak přesunul do PRG (a navíc Transaero v roce 2015 zkrachovalo).
180 000 byl nej rok linky do Ruska
To se sice zdá jako logická poznámka, ale bohužel to tak úplně není pravda. O tom, že je uvedený projekt zbytečně velký, drahý a nepřiměřený se v odborných kruzích diskutovalo dávno před tím, než byl spuštěn. Jen pro srovnání, terminál v KLV stál o pár let dříve cca 95 milionů. Zkrátka, rozhodnutí stavět klasický typ terminálu za čtvrt miliardy pro potřebu malého regionálního letiště, které obsluhuje pár letních charterů, low cost a general aviation a jehož maximální potenciál se pohybuje někde na úrovni 200000 cestujících ročně bylo rozhodnutím chybným a je třeba si to přiznat.
Kdyby bylo MD schopno vzít „rozum do hrsti“, což těžko lze očekávat, tak terminál Pardubice může být velice životaschopný. Místo „války“ ohledně paralelní ranveje na letišti Ruzyně peníze určené na tuto investici využít na vybudování podzemního dvojkolejného „nádraží“ Pardubice Letiště, jednokolejný tunel mezi „Letištěm“ a prostorem Pardubice-Opočínek, kde by se trať z/na Letiště napojovala na StEG. Geologické podmínky lze považovat za příznivé. Cestovní doba Pardubice Letiště – Praha hl.n. do 55 minut. Časově srovnatelné s : dobou letu vzduchem Pardubice – Praha + pojíždění na ranveji v Ruzyni + čekání na zavazadla + cesta veřejnou dopravou do centra Prahy ….… Číst vice »
vyhozené peníze,letiště z kterého nic nelétá,aspoň mají obyvatelé Dukly klid
Postavit obchodní model pravidelných linek na 4 linkách ze 4 na Ukrajinu je poněkud rizikové…
Covid nyní Ruská válka,to je konečná
🛫Letištní terminál mají v Pardubicích pěkný a moderní, teď ještě nějaké linky a dostatek cestujících.✈️
kde je asi vezmou…
Půjde o 8 charterových destinací, letů bude týdně ve skutečnosti více. Díky za opravu