Pardubice poptávají šest autobusů, nahradí nejstarší ze začátku tisíciletí
Iveco Urbanway v barvách pardubického dopravního podniku. Foto: DPMP
Poslední nákup nových autobusů proběhl v roce 2021.
Poslední nákup nových autobusů proběhl v roce 2021.
Nechápu to obsesi USB zásuvkami. Pokud nejsou vybavené PD protokolem (ještě jsem takovou neviděl) tak je to věc úplně k ničemu, protože dnešní telefon se z takové zásuvky nabíjí 12 hodin, ovšem pouze za předpokladu že ho nepoužíváte. Při používání se pouze vybíjí o trochu pomaleji.
Takže jsou platné asi jako příjezd dobrovolných hasičů k zásahu na kole, vodu pro hašení nosí v přilbicích.
Je to lepší než nic, když vas mobil má posledních pár procent baterie, na nouzové dobití to stačí v pohodě. A je lež co tu píšete, že se z toho mobil nenabíjet, alespoň ten můj se nejen že vybíjí pomaleji, ale třeba při půl hodinové jízdě si těch pár procent klidně dobije. Takže nevím, či máte za „dnešní telefon“, ale pokud k jeho dobití potřebujete ko Miluju tyhle názory, že zásuvky a moderní prvky jsou obsese. Takoví by nejraději, aby se stále jezdilo v koňských povozech a nejlépe se zakazem telefonu a sluchátek, abychom se mohli tak akorát čumět na… Číst vice »
Ono by to usb-c pd mohlo taky stát jen o par korun více – nejvíc stojí ta zástavba, ale musel by to někdo poptávat
Zase kdyby to bylo opravdu použitelné, tak už by to zvyšovalo spotřebu nafty.
Zcela zanedbatelně.
K telefonu se dají koupit nabíječky o výkonu cca 10-45 W. Ikdy se se jich tam napojilo 10 ks, tak 100-450 W je … úbytek výkonu srovnatelný se zapnutím stěračů.
Spíš by někdo musel přemýšlet.
usb-c má i výhodu, že spousta inteligentů mu nevylomí ten vnitřní jazýček a tudíž by mohl by držet daleko dýl použitelnej. Osobně se stejným telefonem a stejným kabele třeba u nás ve Varech je nabíjecí výkon mezi 2 – 2,5W – což není skoro nic. V dálkových autobusech se to pohybuje okolo 10W a naposled v Londýně 30W – takže to nějak jde, když se chce.
Takže nejmladším je 18 let. To pro ty, kteří se zaklínají tím, že po 6 ltech se musí autobus vyměnit a je tak 10x dražší než …
Záleží na podmínkách provozu, v Pardubicích je dlouhověkost vozidel tradiční. ŠM tam přežily až do 1. poloviny 90. let (a některé pak ještě pár let jezdily u soukromníků), 9Tr taky a shodou okolností zrovna teď se jako téměř poslední loučí s provozem 14Tr. Pardubice nemají žádné kopce, místní vozovky jsou v docela solidním stavu (na poměry ČR) a samozřejmě nemalý podíl má kvalita práce dílen.
Vždycky jsem si myslel, že věci ze začátku tisíciletí jsou v nejlepším věku, asi už stárnu…