Pardubice poprvé vydražily vraky z ulic, největší boj byl o Kia Ceed
Dražba autovraků v Pardubicích. Foto: Statutární město Pardubice

Město chystá další dražby, neprodané vraky čeká ekologická likvidace.
Město chystá další dražby, neprodané vraky čeká ekologická likvidace.
To, co máte na mysli, z toho nebude ani náhodou. Ta vozidla se vůbec nevyplatí zprovozňovat, nehledě o problému postavit je na papíry. Ne, že by to vůbec nešlo, ale nemůže se to absolutně vyplatit v porovnání s koupí vozu stejného typu, pojízdného (…) a s legálními doklady, v bazaru.
Ty vraky se naloží na odtahovku a odvezou někam, kde se rozeberou na náhradní díly. Zbytky skeletu kastle skončí ve výkupu.
No a co tě to trápí? Tak se zúčastni příště taky, když si myslíš, jak je to úžasný džob.
Je vidět, že ponechat vrak na veřejné komunikaci je pro jeho majitele stále velmi levná záležitost. Přitom by stačila pokuta od MŽP ve výši 50.000 Kč poslednímu vlastníkovi a bude po problému.
Jo, mohl by to být nějaký přestupek s větší pokutou, ať si pak poslední majitel kde v rámci přestupkového ukazovat smlouvu o prodeji …
V těchto případech je často poslední vlastník už po smrti.
Ale dědicové ne.
Vy jste ještě žádné pár let venku odstavené auto neviděl, že? Výměna všech kapalin je detail. Koroze všude, kam se podíváte, je podstatně horší. Ale největší průšvih je plíseň interiéru – sedaček, polstrování dveří, koberců, případně i na plastech. A s tím související neskutečný smrad, který z interiéru nedostanete, pokud nevyměníte všechno, co není kovové. V součtu – i kdyby to auto bylo za tisícovku, budou náklady na zprovoznění vyšší než koupě ojetiny stejného typu, pro kterou dlouhodobě odstavené auto použijete jako velmi levného dárce použitelných dílů.
Kromě toho všeho to ještě nemá papíry. Ledaže by je ten šikovný kamarád nakreslil.
Vozidla jsou bez technických průkazů a klíčů. Vydražitel obdrží ve lhůtě do tří dnů ode dne dražby od dražitele pro potřeby registrace vozidla Potvrzení o přechodu vlastnictví dražbou,“