Pardubice nakoupí další trolejbusy ze Škody. O čtvrtinu dražší, než byl odhad
Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) zařadí do své flotily na podzim letošního roku poprvé i parciální trolejbusy, které umožní část
Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) zařadí do své flotily na podzim letošního roku poprvé i parciální trolejbusy, které umožní část jízdy mimo troleje díky vložené baterii.
Za 52,8 milionu korun je městu dodá Škoda Electric. Pro plzeňského výrobce jde v krátké době o druhou zakázku na trolejbusy v Pardubicích, loni na podzim šlo o zakázku na 15 nových trolejbusů.
Soutěž na čtyři parciální trolejbusy má podobnou historii, jako větší soutěž na 15 trolejbusů. Zakázku nejprve DPMP zrušil, potom vyhlásil znovu. A cena je vyšší, než odhadovaná. Podle věstníku veřejných zakázek nejprve DPMP počítal s cenou 41,7 milionů korun, vítězná je o více než 26 % vyšší. Škoda Electric byla jediným soutěžícím.
Podle mluvčí DPMP Jitky Malinské není zatím rozhodnuto, kde trolejbusy budou jezdit. „Jde o první parciální trolejbusy v našem vozovém parku. Možnosti jejich nasazení na linky v současné době prověřujeme ve vazbě na další dotační programy na výstavbu nových trolejbusových tratí,“ uvedla Malinská.
Půjde o trolejbusy 30 Tr, které dodá Škoda Electric i do Hradce Králové. „Trolejbus je v totožném technickém provedení jako v případě Hradce Králové, má klimatizovanou kabinu řidiče i prostor pro cestující,“ řekl mluvčí Škody Electric Michal Tobrman.
Obliba parciálních trolejbusů v tuzemských dopravních podnicích roste. Na konci října uzavřel například kontrakt na 9 vozů královéhradecký dopravní podnik, minulý týden oznámila nákup škodováckých vozů Opava. Výhodou parciálních trolejbusů je především možnost nasadit je částečně i mimo trasy, které jsou pokryté trolejovým vedením.