Pardubice čeká proměna vytížené křižovatky, přibudou semafory a pruhy
Křižovatka v Pardubicích - Svítkově. Foto: Pardubice.eu

Odhadované náklady na stavbu jsou 59 milionů korun.

Odhadované náklady na stavbu jsou 59 milionů korun.
Pardubice a semafory, nerozlučná dvojice… Horší město na průjezd jsem snad neviděl, dokonce i zlaté Budějovice při živitelce oproti tomuhle, přitom by šla naprostá většina těch křižovat se světly nahradit kruhovými objezdy a plynulost provozu by byla úplně jinde… Ale tak v Pardubicích je to samý odborník na dopravu, když tam mají tu univerzitu 😀
Univerzita na to nemá moc vliv, město si řeší všechno samo.
Dokonalý popis děsivé dopravní situace v Pardubicích. Nicméně do centra se kruhové křižovatky nevejdou (historická rozhodnutí) a pro změnu tam kde jsou kruhové křižovatky aby tomu pomohly, tak je to spíše taková velmi nepovedená nahrážka, např. viz Baumax. 😧
P.S. Dopravní fakulta Jana Pernera produkuje takové experty jako např. poslanec za ANO Ing. Martin Kolovratník, který má spadeno na ministra dopravy…
Ano, mají tam dopravní školství, ale doprava je příšerná. Taky jsem čekal, že se nás budou ptát na řešení některých problémů, ale i když jsme sami byli iniciativní, poslali nás k šípku.
Například udělají si velká parkoviště v centru, a pak se diví, že jim tam jezdí auta.
Já s projížděním Pardubic nemám žádný problém.
Ale asi to bude tím, že jezdím na kole. 🙂
Prostě každý kdo sedí v plechovce, má na té zácpě vlastní podíl.
Další zbytečné vyhazování peněz, stejně jako semafor na výjezdu z Milheimovky (suverénně nejhorší semafor v celých Pardubicích, navíc ho prostě nevypnou ani večer/o víkendu, kdy je provoz takřka nula) – když se ucpe hlavní tah, tak vám asi moc nepomůže, že máte zelenou, když nemáte prostor kam popojet…
Jako svitkovak potvrzuji a nemůžu se dočkat až tam semafor bude.
Bez solidarity řidičů jedoucích z hlavního tahu není téměř možné odbočit doleva.
Na místě také dochází dost často k nehodám.
Křižovatka byla stavěna v době, kdy místem projelo 1x embéčko za minutu.
Suverénně jedna z nejhorších křižovatek v Pardubicích.
A jako svitkovák mám obavy, že tohle nás dožene až budeme jezdit z města domů. Kolony očekávám už od nadjezdu….
Snad to dobře navrhnou a budou tam velkorysé odbočovací pruhy.
Teoreticky by stačil semafor pouze na směr z lesa do centra. To je snad jediný scénář, kdy je potřeba zastavit hlavní tah.
Pro všechny ostatní případy může svítit „věčně zelená“ (odbočení doprava) s povinností dání přednosti.
I pro směr z popkovic do lesa (který není tak častý), tak pokud nikdo v lese nestojí, tak není potřeba zastavovat hlavní tah.
Trochu se bojím, aby to zbytečně nezkomplikovali tou přípojkou na závodiště, která neopak bude využívaná v poměru 1:10000 vůči ostatním variantám.
aneb jak ještě více zadrbat další příjezd do Pardubic
Super nápad! Teď máme kolem půlhodiny zpoždění. Aby byl člověk v pondělí v práci včas, abych v neděli vyšla z domu. Autem to nemá cenu, neboť není kde zaparkovat
Jezdíte na kole? Pardubice jsou docela rovina…
Včera bylo na výstavbu semaforů pozdě, ze Školní se vyjíždí hodně obtížně a MHD tam kolikrát nabere nemalé zpoždění. Nicméně semafor nevyřeší klíčový probém: chybějící jihozápadní obchvat Pardubic, který se teprve plánuje a podle očekávání naráží na NIMBY z nové zástavby Starého Mateřova, která vznikla těsně vedle plánované trasy.
Když se ze silnice 1. třídy udělá městská třída, je třeba udělat přeložka této původní silnice…
Další nesmyslný semafor. Už by se sem hodila značka parkoviště.
A jak byste to řešil vy, Auguste?
A co kruhák.
Mohla by tam aspon byt ta blikajici “predvest” co je v Drazkovicich na I/37. Doufam, ze ten semafor bude naladeny trochu lepe nez nedaleky semafor v Popkovicich a ostatni semafory ve meste, ktere misto vice “fixniho” intervalu a plynuleho provozu uprostrednuji “chytre” rizeni, ktere ridicum dodrzujicim bezpecne rozestupy haze cervenou.
Přesně tak. To co předvádějí s rádoby chytrými semafory, ať už v Hradci nebo v Pardubicích, je donebe volající. Dřív se dalo krásně projet zelenou vlnou, teď se skáče jak na koze. Větší emise, víc prachu z destiček, větší opotřebení… nezájem. Sekundární důsledek – víc se jezdí, jako čuňata, aby se stihla zelená. Nikoho nebaví stát tři minuty, protože si semafor usmyslel, že tenhle interval bude zrovna pět vteřin. Dřív jsem byl za semafory a na kruháče nadával, teď je to naopak. Sem mají dát taky kruháč a byl by klid (jestli by se vešel).