Pantery začaly jezdit do Tábora, na jihu Čech už obsluhují všechny páteřní tratě
Pantery tak z jihočeské regionální dopravy vytlačují soupravy s lokomotivou, což povede k vyřazení většiny Plecháčů.
Se středečním ukončením výluk na jihočeské části IV. koridoru se i cestující v Táboře dočkali nových regionálních vlaků. Osobní vlaky České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Tábor nově zajišťují jednotky RegioPanter, které České dráhy obdržely od plzeňské Škody v letošním prvním pololetí. Oznámily to dnes České dráhy.
RegioPantery se dosud do Tábora nemohly dostat kvůli neutrálnímu poli ve stanici Roudná na staré části koridoru, kde hrozilo jejich uvíznutí v beznapěťovém úseku. Problém vyřešilo zprovoznění nové části koridoru Soběslav – Doubí (a opuštění Roudné) 11. září, mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi však byla výluka až do středy 21. září.
„České dráhy tak nabízejí komfortní cestování moderními vlaky na všech páteřních elektrifikovaných tratích Jihočeského kraje,“ uvedl mluvčí ČD Petr šťáhlavský. RegioPantery nyní obsluhují pravidelně regionální linky České Budějovice – Strakonice, České Budějovice – Písek, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec, České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Tábor a částečně také České Budějovice – Horní Dvořiště/Lipno nad Vltavou.
Pantery tak z jihočeské regionální dopravy vytlačují soupravy s lokomotivou, což povede k vyřazení většiny z 12 lokomotiv řady 242 (Plecháč), které byly nasazovány v jihočeské regionální dopravě. Podle Šťáhlavského budou ode dneška k vidění maximálně jako posily a zálohy. „Jihočeský kraj nyní disponuje nejmladšími vlaky v Česku. České dráhy tak do jihočeské dopravy investovaly více než jednu miliardu korun,“ dodal Šťáhlavský.
Celkem v kraji jezdí 14 RegioPanterů, deset nových bylo dodáno letos, čtyři starší už jezdí v kraji deset let.