Po třech týdnech dopravního omezení kvůli naplánované velké opravě křižovatky ulici Poštovní a Budovatelů se provoz v Jablonci nad Nisou včetně tramvajové linky z Liberce vrátí od neděle do běžného provozu, aniž by se skutečně něco opravilo. Město uzavírku zrušilo poté, co se proti stavbě odvolala čtveřice podnikatelů.
„Odvolání tak zásadně nabouralo původní, detailně připravený harmonogram koordinace tří staveb, neboť s částečnou realizací se počítalo letos. Posun do příštího roku přinese mnohem větší omezení pro občany i pro firmy, které vůbec nemuselo nastat,“ konstatuje náměstek primátora pro rozvoj města Jakub Chuchlík (Piráti). Posun oznámilo město v tiskové zprávě.
Ve městě nastalo od začátku září velké omezení kvůli dlouho plánované rozsáhlé stavbě dešťové kanalizace koordinované s rekonstrukcí havarijního stavu jednotné (splaškové) kanalizace a vodovodu včetně výměny a zkapacitnění plynového vedení v dolním centru Jablonce. Rekonstrukce měla současně už připravit i stavbu prodloužení tramvaje do centra Jablonce.
Kvůli podanému odvolání město nemá pravomocné stavební povolení, na které navazovala povolení uzavírky křižovatky Poštovní a Budovatelů i zvláštního užívání komunikace 1/14 (ul. Budovatelů). „S ohledem na blížící se zimu nám nezbyla jiná možnost než posunout zahájení všech tří akcí do příštího roku. Náhradní autobusová doprava za tramvaj přestane jezdit o půlnoci 21. září a tramvaj se na koleje vrací v neděli 22. září ráno. Autobusy začnou jezdit po obvyklých trasách v pondělí 23. září ráno,“ říká náměstek Chuchlík.
„Odvolání čtveřice podnikatelů bylo zcela účelové. Stavbu městské dešťové kanalizace, rekonstrukci splaškové kanalizace, vodovodu a vedení plynu si vzali jako rukojmí, aby zastavili stavbu prodloužení tramvajové trati,“ upozorňuje vedoucí odboru rozvoje Otakar Kypta. Město chtělo všechny opravy sítí provést najednou.
Odbor rozvoje časově sladil projekty města, SVS i Innogy s projektem rekonstrukce a prodloužení tramvajové trati tak, aby pokládka kolejového svršku mohla v roce 2020 plynule navázat v ulici Budovatelů, kde bude pod parkovištěm retenční nádrž pro oblast ulic Poštovní, Liberecká, Generála Mrázka a dalších. Bude tak sloužit k odvodnění lokality o celkové ploše cca 21,2 hektarů. „Přípravě tohoto složitého harmonogramu, koordinujícího práci mnoha zhotovitelů, předcházelo mnoho jednání se všemi zúčastněnými a přesné plánování tak, aby výstavba omezila občany i firmy v co nejmenší možné míře,“ uvedlo město ve zprávě.
Kvůli posunu realizace všech staveb na začátek příštího roku budou muset zhotovitelé jednotlivých projektů nasadit větší množství strojů i lidí ve více úsecích najednou, aby stihli termíny dokončení. „To více omezí dopravu, zásobování i chodce, než původně mělo. Ale jen tak můžeme stavby dle plánu dokončit v roce 2020,“ uzavírá Kypta.
Skvěle připravena akce, co už měla 3 měsíce probíhat, nemá dodnes stavební povolení?
Tak tím to asi mělo začít. V médiích se lze dočíst, že každá desátá stavba je dnes prováděna bez stavebního povolení, ale že se o takovou pirátskou anarchii pokusí i orgány statutárního města???
Kdyby se nedělaly změny projektu v neprospěch podnikatelů v oblasti, tak by se asi neodvolávali. Jinak to nejspíš stopnout nešlo.
Jeden nejmenovaný autobusový dopravce má dlouhodobě zájem na zrušení tramvají Liberec – Jablonec a jejich trvalé náhradě autobusy, za předpokladu, že to budou jezdit právě oni.
Je to přesné tak. Ona autobusová společnost je jako rakovinné metastázy.
Že by za sebe nastrčil kavárníka? To se mi moc nezdá, spíš jde o to, že mu včasné (předčasné) oznámení uzavírky odlákalo zákazníky, za což se nyní mstí tím, že před zahájením stavby napadl stavební povolení.
Z vlastní zkušenosti znám případ, kdy zahrádkáři napadli stavební povolení, aby jim bagry neplašily ředkvičky.
Zřídit výluku, aniž by byla potřebná. Kocourkov! 🙁
To je to město kde si starosta ze sekty Ano vypíná kamerový systém jak se mu zlíbí? V tom městě nefungune nic a navrch je hnusný.
Kroupa byl primátor (ne starosta) a ode dneška už není (v ANO není už dýl, ale ani to mu nepomohlo).
Má někdo tušení, proč se „čtveřice podnikatelů“ odvolává? Proti čemu (stavební povolení, výběrové řízení atd.)?
Zde více informací: https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/krizovatku-rozkopou-pristi-rok-odvolani-prislo-v-posledni-mozny-den.html
Přečetl jsem si odkazovaný článek z Deníku… a netuší někdo z místních, co konkrétně má proti prodloužení tramvajové trati zmiňovaný podnikatel Martin Moc? V článku byla ta zmínka bez nějakých podrobností.
Pokud se nepletu je to kavarnik a namital, ze by mu tramvaj rusila hosty 😃
Zde Mocem vyplozená petice, kde je zdůvodnění:
https://e-petice.cz/petitions/ne-vystavbe-nove-tramvajove-trati-na-ulicich-budovatelu-soukenna-a-kamenna-.html
Děkuju za info! Takže to není žádný mafián ze stavebního nebo průmyslu, jak je v regionu zvykem. Tentokrát je to jenom někdo překypující aktivitou a maloměšťáctvím, kdo svým obavám reálně věří. 🙁 Fandím DPMLJ, ať je statečný!
*nebo dopravního průmyslu
Bohužel, taková je doba.
Hmm, díky: „Pouze pro členy deník Klubu“
Zpět, už jsem si to přečetl…
„Náhradní autobusová doprava za tramvaj přestane jezdit o půlnoci 21. září a tramvaj se na koleje vrací v neděli 22. září ráno.“
To je zajímavé, že noční spoje vůbec nepojedou…