Panika, předražení a boj s termíny. Napínavá oprava Barrandovského mostu konečně končí
Barrandovský most po rekonstrukci. Foto: MHMP

Podívejte se na fotografie z jednotlivých fází rekonstrukce dnes otevřeného mostu.
Podívejte se na fotografie z jednotlivých fází rekonstrukce dnes otevřeného mostu.
Takže pražská doprava to zvládala i s omezeným Barandovským mostem. Je tedy jeho větší kapacita vůbec potřeba?
Žádná větší kapacita nebude…
Já bych měl kousavý dotaz – proč je Barranďák tak důležitej, když kolem něj dál na jih vede jedna z mála částí pražského okruhu?
Protože po něm vede jedna z částí městského okruhu.
Protože tam jezdí 144 tisíc vozidel denně.
Třeba proto, že jde o nejvytíženější komunikaci v České republice.
Tuším, že právě zde je zvlášť vysoký koeficient dopravní indukce.
Ani mi tolik nevadi ze to porad podava jako ze dokonceno o rok drive (i kdyz ve skutecnosti most byl zavren misto 12ti 18 mesicu) ani ze to bylo drazsi, protoze udelat se to muselo. Stve me ale ze u kompletni rekonstrukce fakticky nedoslo k vubec zadnemu vylepsi pro bezneho uzivatele a u cyklostezky doslo dokonce k mirnemu zhorseni. Trosku promarnena prilezitost. Ale uzijme si to. Dame si 1-2 roky pauzu a pak prijde na radu vymena povrchu mezi Branikem a Krci za nizkohlucny asfalt jehoz soucasti bude zbourani rampy na Modranskou o postaveni novy propojky na Vrbovu, to bude… Číst vice »
A jaké zlepšení byste si představoval? K jakému zhoršení došlo u cyklostezky?
Je tam daleko horší povrch než byl dřív. Zkuste to projet na kole.
Hm. Zajímavá stavba. A to srovnání s Výtoňským mostem, který vydržel bez opravy 120let a kolik převezl materiálu i lidí.
Asi by ses divil odpovědi že míň než Barranďák.
140 000 aut na Baranďáku denně je tak obrovská zátěž, že Vítoňský most nechává pravděpodobně daleko za sebou navzdory kratší době provozu.
140 000 osobních aut odveze tolik lidí, jako 275 dvojitých elefantů. Když budu počítat dobu 6:00-20:00 a oba směry, dává to 10 elefantů za hodinu v jednom směru, tedy interval 6 minut. Což tam teď nejezdí, ale není to zas tak nepředstavitelné. Ona ta hrozivá čísla u aut vypovídají obvykle především o tom, jak jsou auta neefektivní.
Ve skutečnosti budou počet lidí přepravených přes Barrandovský most výrazně zvyšovat autobusy.
Jinak u Nuselského mostu se někde uvádí 160 000 aut denně – ale metrem tam projede 300 000 lidí denně.
To, co píšete, je samozřejmě pravda, ale mě přišlo v první řadě samotné srovnání jako blbost. Prostě podceňovat zatížení v jednom z nejfrekventovanějších úseku v ČR
No jo – Češi, pořád budeme remcat a přitom stačilo říct, – konečně otevřeno, děkujeme 🙂
Proč zůstalo zachováno řazení jízdních pruhů, kdy na mostě ve směru od Jižní spojky jsou 2 jízdní pruhy a na spojce od Modřanské také 2 jízdní pruhy? Směr od Jižní spojky je součástí městského okruhu, kde je intenzita více než 2x vyšší než na připojení od Modřanské a očekával bych, že bude mít prioritu.
Úplně do toho nevidím, ale za mě určitý faktor je, že od Jížní spojky jezdí auta kontinuálně, od Modřanské je potřeba auta odbavit nárazově, jak to pouští křižovatka.
Od Jizni spojky je to v podstatě nepřetržitá narazova kolona ve dvou pruzích. Navíc při současném řazení pokud chcete odbočit z Jizni spojky na Barrandov, musíte se řadit minimálně přes 2 pruhy.
Snad je to kvůli busům. Po zprovoznění Dvoreckého mostu bude stačit jeden pruh od Modřan a tři z Jižní spojky.
hlavní důvod je ten, že musí nastat průplet směrů z jižní spojky na plzeň a na strakonice a z modřanské na smíchov, a ten průplet je umožněn tím, že ty pravé pruhy (z modřanské) jsou zředěné.
Ale hotové to není
Předražení je něco, kdy obvyklá cena je nižší. Zde došlo k navýšení ceny ne proto, že si někdo řekl „tak si tam nadhodíme pár mega ať se rochníme v penězích“ ale proto, že oproti projektu se tam muselo udělat více práce. Novinařina, no….
Jsem moc rád, že je to za námi! Kvalita prací je bohužel poměrně nesourodá. Radost kazí určité „drobnosti“. Nájezdová rampa ze Strakonické nemá dobrý povrch. Stejně jako levý pruh v podjezdu směrem od Modřan, který byl dopatlán někdy v průběhu včerejška a je to sprasenina první třídy. O reklamacích si nedělám moc iluze. Nepochopil jsem, proč TSK rovnou nenechala vyměnit i povrch v navazující části Okruhu směrem na Smíchov, kde jsou vlny jako blázen a článkový autobus se tam nejen rozhoupe, ale cestující dostane slušnou porci ran na dírách. Jinými slovy – teď bylo dva roky omezení a v dohledné… Číst vice »
Klasika, třeba na K Barrandovu, kde se opravoval podchod je nově položenej asfalt taky nerovnej , fusarina kterou už samozřejmě TSK řešit nebude, prostě se to převezme a nezájem. Stejně jako sprasená několikaletá oprava Štěrboholské…to se bude brzy muset dělat za další stamilióny znovu
Napište to/zavolejte na odbor dopravy místní části. To je účinnější.
V autě jsem to moc nepostřehl ale když jsem zkoušel oba chodníky na kole, tam je situace ještě daleko horší, hrozně hrbaté
Přesně tak, tohle taky nechápu… Neumí udělat rovný beton? Nebo je to schválně, aby to tak neklouzalo?
TSK? Že se divíte.
Tam je takovej hup, že když sem tamtudy jel asi 120, tak mě to málem odneslo na svodidla, tohle je hodně nebezpečné. Já sem jel ve 3 ráno a ta silnice byla absolutně prázdná a spěchal sem do Německa, tak mě nesuďte že sem se na spojce rozjel, ale když se tam takto v noci rozjede sanitka nebo policajti, asi tak mají taky co dělat. Takovej hup tam nemá být a to se moje událost stala asi před 10 lety, od té doby žádná oprava…
Jako ten hup za mostem smerem na Blanku je citit hodne, ale teda snad si nemyslite, ze silnice kde je max 70kmh bude projektovana na 120.
To ne no, ale nemusela by mě za trest zabít. Nehledě na to, že se svojí šířkou a parametry by na těch 120 takto v noci být měla, když je třeba.
Souhlasím. Tohle ovšem bohužel musíme řešit jedině přes politiky, místní i MD. Moje zkušenost s opravami ulic u bydliště v Praze je bohužel/bohudík taková. Cokoliv zařizovat a stěžovat si u TSK je marnost. Naopak, dost místních politiků, třeba i jen zastupitelů, se rádo zahojí, či zviditelní opravami a úpravami chodníků i ulic, či zeleně. Vyzkoušeno opakovaně.
Tam to nešlo opravit, neboť se tam teď jezdilo. Povrch na návazných úsecích se bude dělat zřejmě příští rok.
Pointa byla v tom, že když už tam jednou zúžení bylo, mohlo se zúžit a opravovat i o kus dál (když už tam byl menší proud vozidel). Takhle akorát vznikne znovu ta samá situace, jenom bude špunt o pár set metrů dál. A díky za zmínku k termínu, o tom se, myslím, nikde nepsalo.