Pandemie urychlila vyřazování letadel. American a Delta končí se sedmi typy letadel
Boeing 757 v původním laku American Airlines. Foto: Makaristas / Wikimedia Commons
Hned tři dopravci ze Severní Americky oznámili během několika dní velké změny ve svých flotilách. Krize způsobená pandemií koronaviru urychlila
Nedávno se tady v diskuzi rozvíjelo, že naší armádě chybí proudové nákladní letadlo. Tak teď by se dalo přijít k nějaké přestavbě za velmi hezké peníze.
No,já nevím,ale pod pojmem vojenské nákladní letadlo si představuji (a armáda asi taky) něco,co minimálně vzadu má vrata do nákladní prostoru,kam se dá vjet s náklaďákem nebo bevepéčkem.A nic takového z osobního dopravního letadla nezbastlíte.
Tak by ho holt dostal prvni do rukou Lada Hruska, toho nadelate… 🙂
Hodně by mě zajímal pohled na to, co současná situace dělá s cenami na trhu použitých letadel. Nepochybuji třeba, že Bombardier CRJ200 si své kupce najde – ať už pro americké regionální letecké společnosti, tak případně na přestavbu na bizjety. U ostatních to může být složitější, ale u části 767 už je teď jasné, že budou předělané na cargo. V Izraeli teď budou mít napilno (https://www.iai.co.il/p/b767-300bdsf) – kdyby u nás měli politici trochu rozhledu, tak by se už teď snažili o pobídku a pobočku na nějakém nevyužitém českém letišti, třeba ČB.
S tím parkováním je poněkud háček, že to je služba. Ta letadla tam nemohou celé týdny stát nedotčená, potřebují i tak nějakou (kvalifikovanou) péči. Což v ČB asi bude poněkud problém.
Já nemyslel jen parkování, ale zkusit získat část cargo konverzí do ČR – klidně outsourcing části prací, nebo celou pobočku. S Izraelem máme historicky dobré vztahy, šikovné lidi v regionech taky, volná letiště s plochou určitě, s hangáry si nejsem jistý. Ale práce bude asi hodně a já být regionální politik, tak tohle řeším stokrát víc, než nějaké dotované lety.
V ČB mají ještě nemají certifikaci, jestli se nepletu, ani na letadla velikosti B 737, natož větší.