LOT 3a leaderboard

Pandemie urychlila vyřazování letadel. American a Delta končí se sedmi typy letadel

Boeing 757 v původním laku American Airlines. Foto: Makaristas / Wikimedia CommonsBoeing 757 v původním laku American Airlines. Foto: Makaristas / Wikimedia Commons

Hned tři dopravci ze Severní Americky oznámili během několika dní velké změny ve svých flotilách. Krize způsobená pandemií koronaviru urychlila

Zpět na článek
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V. K.

Nedávno se tady v diskuzi rozvíjelo, že naší armádě chybí proudové nákladní letadlo. Tak teď by se dalo přijít k nějaké přestavbě za velmi hezké peníze.

Chronosphere

No,já nevím,ale pod pojmem vojenské nákladní letadlo si představuji (a armáda asi taky) něco,co minimálně vzadu má vrata do nákladní prostoru,kam se dá vjet s náklaďákem nebo bevepéčkem.A nic takového z osobního dopravního letadla nezbastlíte.

Aleš K.

Tak by ho holt dostal prvni do rukou Lada Hruska, toho nadelate… 🙂

J.D.

Hodně by mě zajímal pohled na to, co současná situace dělá s cenami na trhu použitých letadel. Nepochybuji třeba, že Bombardier CRJ200 si své kupce najde – ať už pro americké regionální letecké společnosti, tak případně na přestavbu na bizjety. U ostatních to může být složitější, ale u části 767 už je teď jasné, že budou předělané na cargo. V Izraeli teď budou mít napilno (https://www.iai.co.il/p/b767-300bdsf) – kdyby u nás měli politici trochu rozhledu, tak by se už teď snažili o pobídku a pobočku na nějakém nevyužitém českém letišti, třeba ČB.

Y.K.

S tím parkováním je poněkud háček, že to je služba. Ta letadla tam nemohou celé týdny stát nedotčená, potřebují i tak nějakou (kvalifikovanou) péči. Což v ČB asi bude poněkud problém.

J.D.

Já nemyslel jen parkování, ale zkusit získat část cargo konverzí do ČR – klidně outsourcing části prací, nebo celou pobočku. S Izraelem máme historicky dobré vztahy, šikovné lidi v regionech taky, volná letiště s plochou určitě, s hangáry si nejsem jistý. Ale práce bude asi hodně a já být regionální politik, tak tohle řeším stokrát víc, než nějaké dotované lety.

Filip

V ČB mají ještě nemají certifikaci, jestli se nepletu, ani na letadla velikosti B 737, natož větší.