regio-vlak

„Pandemická krize již nehraje roli.“ Vídeňské letiště odbavilo rekordní počet cestujících

Letouny Austrian Airlines na vídeňském letišti. Zdroj: Facebook.com - Letiště Vídeň / Flughafen WienLetouny Austrian Airlines na vídeňském letišti. Zdroj: Facebook.com - Letiště Vídeň / Flughafen Wien

Vedení letiště očekává odklon nové rakouské vlády od "ideologicky motivovaného nepřátelství k letectví".

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vilda

Super zpráva! Také jsem loni mnohokrát využil, naposledy včera večer při návratu ze Států. Akorát ta čekačka 6 hodin ve Frankfurtu byla dlouhá…

Náhodný Kolemjdoucí

Asi to s tím ideologickým nepřátelstvím není tak horké, když současně oznamují rekordní čísla.

Air Traveller

To sice oznamují, ale bez onoho ideologickeho nepratelstvi by ta cisla mohla byt jeste vetsi.

stejne, jako za covidu, kdy se zavedla nejaka opatreni, ale pindalové stále prskali ze „lidi porad umiraji, takze ta opatreni nemaji smysl“. byl pro ne obrovsky problem pochopit, ze kdyby zadna opatreni nebyla, byl by pocet mrtvych vyssi.

Náhodný Kolemjdoucí

Ano, vykazujírekordy, ale je to stále málo.
Kolik by vlastně chtěli? 50 milionů? 80 milionů? 100 milionů? Je vůbec nějaké číslo, které už by považovali za „dost“?

Air Traveller

ja nevim, ale proc ve vsem hned hledate nejaky problem nebo jakousi formu spiknutí?

prostě jen konstatovali ze cisla jsou rekordni, a kdyby nebyl green deal, mohla by byt vyssi. finito, tečka.

ten typek dela jenom svou praci – on kope za letiste, a jeho povinnosti je pro jeho majitele vydelavat.

Náhodný Kolemjdoucí

Však já v tom nevidím žádné spiknutí. Naopak stejně jako Vy chápu, že firmy musí vydělávat a růst za každou cenu. Rekord je málo, potřebuja je víc, stále víc.
Jen se neshodneme, jestli je to vždy skutečně dobrá věc.

Třeba týpci v Domečku také dělali svoji práci.

Jirka

Ani bych neřekl Green Deal, spíš jeho rakouská fanatická verze. Mimochodem podívejte se, jak brutální má Austrian ceny po Evropě.

Doktor Trychtýř

To má. Divím se jak s nimi může naplnit letadla (bez legrace).

Jirka

Zejména ve srovnání s mateřskou Lufthansou je ten rozdíl naprosto do očí bijící.

michalspina

přesně tak, řeči o ideologii bývají často samy ideologické. jinak nová rakouská vláda pod vedením polonáckovské FPÖ bude jistě ideologicky nepřátelská k lecčemu, ale zrovna letectví to asi skutečně nebude.

Vlastik

Zajímalo by mne kolik % tvořili cestující z ČR a SR?

Air Traveller

Odhady mluví o tom, že cestující z ČR tvořili v roce 2019 cca 2% – 3%.

kajman

Jenom? Okometricky mi to přijde málo, ale uznávám, že pro to nemám žádný argument než vlastní pozorování.

Air Traveller

jenom? odpovida to cca 500 tisicum unikatnich lidi za rok. to je 1360 lidi denne cili cca 8 x 737-800 denne.

nedělejte si nejake iluze o spadovosti videnskeho letiste v cr – ta je v podstate omezena brno a okoli.

kdyz z brna litalo bmi do mnichova (pry to melo i codeshare s lufthansou, takze potencial byl), tak meli prolem naplnit 50 mistne letadlo.

kajman

No, já Jihočech odtamtud lítám celkem dost, na Brno a okolí bych se zas až tak neomezoval.

Jirka

Přidejte si k okolí Brna ještě min. okolí Olomouce, Zlína a na některé trasy určitě Ostravsko.

Hans N.

Plus něco lidí od Prahy (čtyři přímé letištní busy RJ a čtyři s přestupem).

Kolemjdoucí

Večírek se ještě jednou rozjede. Ještě jedou aspoň naposled!

Fyziku ale nepůjde okecat. Fyzice je jedno, co si o tom myslí Trump nebo FPÖ. Fakta se nezajímají o ekonomické ukazatele typu růst a pocity šéfů firem. Jednou ten večírek někdo zaplatí.

Samozřejmě je nutné mluvit o tom, jaká opatření jsou nejvýhodnější a jak zařídit, aby u toho lidi nepadali na hubu. Ale ideologie je spíš představa věčného růstu z omezených zdrojů než poukaz na to, že to nedává smysl.

Náhodný Kolemjdoucí

Myslete na důležitější věci jako kvartální výsledky nebo dividendu na akcii.

Zbyněk

„Z celkového počtu odbavených pasažérů využilo vídeňské letiště k přestupu 6,8 milionů lidí.“
Přestupující cestující se bere jako dva odbavení cestující, je to tak (jednou za odbavení na příletu a podruhé na odletu)? Pak je otázka, jestli přestupu využilo opravdu 6,8 milionu lidí (tedy 13,6 milionu odbavených cestujících), nebo 3,4 milionu lidí (tedy 6,8 milionu odbavených cestujících).

Air Traveller

Transitní i transferoví cestující se počítají jako „jeden“.

Čili, pokud letiste udává nejaky pocet cestujících, je to odletajici + priletajici + transferovi + tranzitni

prestupem se pak mysli ti cestujici, co meli prestup ve vidni na jedne letence.

pokud meli prestup na dvou letenkach, tak se objevi v kategorii 1x priletavajici + 1x odletajici

Pražec

No já jsem taky ideologicky proti letadlům.
Jsem českej jouda se mzdou pod mediánem, letěl jsem jednou v životě. Panstvo si užívá létání na kerosin osvobozený od daně. Klimatickou krizi si ale užíváme plnými doušky všichni, ať už lítáme nebo ne.
Omezení emisí skleníkových plynů je jistě nutné. Zákaz spalovacích motorů pro osobáky bych dokázal skousnout, pokud by byla první na řadě letadla. Tahle nespravedlnost mě ale neskutečně víte co. Socializace ztrát a kapitalizace zisků.

Pražec

Zajímalo by mě, kolik z těch mínusů je za progresivní názor, a kolik za jeho dezolátskou formulaci.

Y.K.

Nic proti progresivním názorům, ale poněkud by neměly plavat na vodě a být ideologicky hnané. Pozemní silniční doprava má násobně větší dopad a proto má smysl a navíc je podstatně jednodušší ji dekarbonizovat. Ne úplně jednoduché, ale technicky reálné. Konkrétně má letecká doprava 11,6 %, pozemní osobní 45,1 % a pozemní nákladní 29,4 %. A do toho další vlivy spojené s tím, že jezdí přímo pod okny. Už teď letecká doprava s novými modely letadel snižuje množství paliva na cestujícího/km, kdy se moderní letadla spotřebou na kilometr dostala hluboko pod osobní automobil, naopak na silnicích nám tu kvete trend SUV… Číst vice »

Pražec

A opravdu je nejefektivnější cesta zaměřit se na sektor s největším podílem a ten emisně „vynulovat“?
Náklady na transformaci dopravy a průmyslu nejsou fixní za každé procento dolů. Začátek jde snadno a levně, dotáhnout to do neutrality bývá technologicky nesnadné a drahé.

Je-li cílem co nejefektivnější snižování emisí, musí se začít s „low hanging fruit“. Což je IMHO třeba letecká doprava za podnákladové ceny, kterou se Rakousko pokusilo regulovat
https://zdopravy.cz/40-euro-minimum-rakousko-chysta-konec-nejlevnejsich-letenek-50629/

Pako

Brusel už pár let zuřivě bubnuje za přesun z letadel a aut do vlaků, ale když čtu, že nejvíce lidiček lítá z Vídně do Němec, tak je holt někde něco špatně.
Tak si myslím, že se dneska mohu bez výčitek svědomí jen tak na pohodu projet svým benzíňákem a párkrát to pořádně osolit ať se protáhne výfuk.

Zdeněk

Ceskej jouda a Green fanatik, patrně právě z nedostatků financí, tak je to přesně…

Jirka

Tak ruku na srdce, ono je to spotřebou lidstva jako celku. Někdo ji má vyšší, někdo nižší. Ale máslo na hlavě v tomhle na hlavně máme všichni, mě nebo Vás nevyjímaje. Tudíž pokud chceme něco měnit, měli bychom všichni začít u sebe.

Pražec

Nepotřebujeme individuální „kázeň“, ale systémovou změnu vč. přebudování dodavatelských řetězců. Polopaticky: šetření benzínem nám cenově dostupný elektromobil nevykouzlí.

Právě proto před dvaceti lety chytré hlavy najaté British Petroleum vymyslely koncept osobní uhlíkové stopy, kterým se odvádí pozornost od zoufale potřebných systémových změn.
https://www.nytimes.com/2021/08/31/opinion/climate-change-carbon-neutral.html

Jirka

Cenově dostupný elektromobil je hezká, ale musí se někde a z něčeho vyrobit úplně stejně, jako to auto se spalovacím motorem.