„Pandemická krize již nehraje roli.“ Vídeňské letiště odbavilo rekordní počet cestujících
Letouny Austrian Airlines na vídeňském letišti. Zdroj: Facebook.com - Letiště Vídeň / Flughafen Wien

Vedení letiště očekává odklon nové rakouské vlády od "ideologicky motivovaného nepřátelství k letectví".
Super zpráva! Také jsem loni mnohokrát využil, naposledy včera večer při návratu ze Států. Akorát ta čekačka 6 hodin ve Frankfurtu byla dlouhá…
Asi to s tím ideologickým nepřátelstvím není tak horké, když současně oznamují rekordní čísla.
To sice oznamují, ale bez onoho ideologickeho nepratelstvi by ta cisla mohla byt jeste vetsi.
stejne, jako za covidu, kdy se zavedla nejaka opatreni, ale pindalové stále prskali ze „lidi porad umiraji, takze ta opatreni nemaji smysl“. byl pro ne obrovsky problem pochopit, ze kdyby zadna opatreni nebyla, byl by pocet mrtvych vyssi.
Ano, vykazujírekordy, ale je to stále málo.
Kolik by vlastně chtěli? 50 milionů? 80 milionů? 100 milionů? Je vůbec nějaké číslo, které už by považovali za „dost“?
ja nevim, ale proc ve vsem hned hledate nejaky problem nebo jakousi formu spiknutí?
prostě jen konstatovali ze cisla jsou rekordni, a kdyby nebyl green deal, mohla by byt vyssi. finito, tečka.
ten typek dela jenom svou praci – on kope za letiste, a jeho povinnosti je pro jeho majitele vydelavat.
Však já v tom nevidím žádné spiknutí. Naopak stejně jako Vy chápu, že firmy musí vydělávat a růst za každou cenu. Rekord je málo, potřebuja je víc, stále víc.
Jen se neshodneme, jestli je to vždy skutečně dobrá věc.
Třeba týpci v Domečku také dělali svoji práci.
Ani bych neřekl Green Deal, spíš jeho rakouská fanatická verze. Mimochodem podívejte se, jak brutální má Austrian ceny po Evropě.
To má. Divím se jak s nimi může naplnit letadla (bez legrace).
Zejména ve srovnání s mateřskou Lufthansou je ten rozdíl naprosto do očí bijící.
On má austrian nějaký brutální ceny po evropě? Možná přímé lety z Vídně, ale pro mě jako Pražáka, jsou ceny Austrianu stejné, jako zbytku groupy…
PRG-MXP v březnu, LH 4,2 tisíce, LX 4,4 tisíc, OS 4,4 tisíc
PRG-FCO v červnu, LH 4,7 tisíéc, LH 4,5 tisíc, OS 4,5 tisíc
a stejně praticky celá evropa skoro v jakýkoli termín – rozdíly mezi groupovýha aerolinkama většinou pár stovek, daný spíš rozdílem v cenách poplatků, než tarifem.
Zkusil jsem ted random pár letenek přímými lety z vídně a ceny stejné, jako přímé lety třeba lufthansou z frankfurtu apod…
něco mi uniká?
Tak se podívejte třeba na lety do Německa. Teď nedávno jsem řešil letenku do Frankfurtu a Austrian je z Vídně skoro jednou tak drahý, jak Lufthansa z Prahy, nebo Krakova. Nebo zpáteční letenka do Hannoveru v economy za 300 eur s pětitydením předstihem.
no , koukam … vie – fra zpatecka a ceny jsou stejne jako u lufthansy … nejaka random zpatecka v breznu za 4,5 tisic, v dubnu 4,9 , v kvetnu take pod 5
cena vzdy stejna jak u lufthansy, tak u austrianu…
To bude tím, že skoro všechny lety Lufthansy do Vídně operuje Austrian. Já jsem to srovnával s Lufthansou z Prahy a Krakova/Katovic. Jako olomoučákovi je mi jedno, jestli pojedu 3 hodiny na letiště do Prahy, Vídně, nebo do Polska.
porovnaval jsem samozrejme metal lh a metal os … ne codeshary 🙂
přesně tak, řeči o ideologii bývají často samy ideologické. jinak nová rakouská vláda pod vedením polonáckovské FPÖ bude jistě ideologicky nepřátelská k lecčemu, ale zrovna letectví to asi skutečně nebude.
Zajímalo by mne kolik % tvořili cestující z ČR a SR?
Odhady mluví o tom, že cestující z ČR tvořili v roce 2019 cca 2% – 3%.
Jenom? Okometricky mi to přijde málo, ale uznávám, že pro to nemám žádný argument než vlastní pozorování.
jenom? odpovida to cca 500 tisicum unikatnich lidi za rok. to je 1360 lidi denne cili cca 8 x 737-800 denne.
nedělejte si nejake iluze o spadovosti videnskeho letiste v cr – ta je v podstate omezena brno a okoli.
kdyz z brna litalo bmi do mnichova (pry to melo i codeshare s lufthansou, takze potencial byl), tak meli prolem naplnit 50 mistne letadlo.
No, já Jihočech odtamtud lítám celkem dost, na Brno a okolí bych se zas až tak neomezoval.
Přidejte si k okolí Brna ještě min. okolí Olomouce, Zlína a na některé trasy určitě Ostravsko.
Plus něco lidí od Prahy (čtyři přímé letištní busy RJ a čtyři s přestupem).
Z Prahy Flixbus, nebo vlak, pohodová cesta.
A loni, když jsme se ženou potřebovali narychlo odletět do Bangkoku, tak při momentální ceně letenky z Prahy od 25 500,- a z Vídně 18 000,- byla cesta vlakem jasnou volbou.
I když bych raději letěl z Prahy. Ale rozdíl v ceně byl moc velký.
Tak problém nebo prolem byl u bmi nespolehlivost, takže se často až 3x do týdne rušili spoje a samozřejmě Mnichov v zimě což je zásadní u klientely co potřebuje být 100% na čas na letišti…..sám to pamatuji
No, to sice byl , o tom žádná.. ale i přes to – pokud tu někdo tvrdí, že ve Vídni je 30% čechů a slováků (což znamená cca 13 000 odletávajících a 13 000 přilétávajících denně), tak by nebyl problém naplnit 50 sedaček z brna.
To ani náhodou. Sekl jste se o řád.
Kdo někdy z Vídně letěl, tak sám dobře ví jak často slyší češtinu a slovenštinu.
Střídmý odhad je že Češi a Slováci tvoří minimálně 20%-30%. A ve Vienna loungi to bude ještě víc 😀 😀 U barového ostrůvku to už bude většina 😀 😀 A lidi s celou flaškou před sebou to jsou už jenom Češi nebo Slováci 😀 😀
Mám taky stejnou zkušenost…
Bůh ví jak může někdo v pět ráno začínat snídani šampusem ,ale asi je to ,,zdarma,,.
SPZ na parkingu jsou česko,slovensko maďarské a to ani nepíšu o těch alternativních mimo letiště tam je to úplně mimo AT…
2% – 3% je sakra málo. Nemám to podloženo čísly, ale prakticky – stačí se projít po parkovištích C a Mazuru – tipl bych že tak každý pátý auto je CZ. Fakt hodně. A Slováků taky dost.
Večírek se ještě jednou rozjede. Ještě jedou aspoň naposled!
Fyziku ale nepůjde okecat. Fyzice je jedno, co si o tom myslí Trump nebo FPÖ. Fakta se nezajímají o ekonomické ukazatele typu růst a pocity šéfů firem. Jednou ten večírek někdo zaplatí.
Samozřejmě je nutné mluvit o tom, jaká opatření jsou nejvýhodnější a jak zařídit, aby u toho lidi nepadali na hubu. Ale ideologie je spíš představa věčného růstu z omezených zdrojů než poukaz na to, že to nedává smysl.
Myslete na důležitější věci jako kvartální výsledky nebo dividendu na akcii.
A stejně jste to dostal naloženo. Ti lidi si to prostě přejí.
„Z celkového počtu odbavených pasažérů využilo vídeňské letiště k přestupu 6,8 milionů lidí.“
Přestupující cestující se bere jako dva odbavení cestující, je to tak (jednou za odbavení na příletu a podruhé na odletu)? Pak je otázka, jestli přestupu využilo opravdu 6,8 milionu lidí (tedy 13,6 milionu odbavených cestujících), nebo 3,4 milionu lidí (tedy 6,8 milionu odbavených cestujících).
Transitní i transferoví cestující se počítají jako „jeden“.
Čili, pokud letiste udává nejaky pocet cestujících, je to odletajici + priletajici + transferovi + tranzitni
prestupem se pak mysli ti cestujici, co meli prestup ve vidni na jedne letence.
pokud meli prestup na dvou letenkach, tak se objevi v kategorii 1x priletavajici + 1x odletajici
No já jsem taky ideologicky proti letadlům.
Jsem českej jouda se mzdou pod mediánem, letěl jsem jednou v životě. Panstvo si užívá létání na kerosin osvobozený od daně. Klimatickou krizi si ale užíváme plnými doušky všichni, ať už lítáme nebo ne.
Omezení emisí skleníkových plynů je jistě nutné. Zákaz spalovacích motorů pro osobáky bych dokázal skousnout, pokud by byla první na řadě letadla. Tahle nespravedlnost mě ale neskutečně víte co. Socializace ztrát a kapitalizace zisků.
Zajímalo by mě, kolik z těch mínusů je za progresivní názor, a kolik za jeho dezolátskou formulaci.
Nic proti progresivním názorům, ale poněkud by neměly plavat na vodě a být ideologicky hnané. Pozemní silniční doprava má násobně větší dopad a proto má smysl a navíc je podstatně jednodušší ji dekarbonizovat. Ne úplně jednoduché, ale technicky reálné. Konkrétně má letecká doprava 11,6 %, pozemní osobní 45,1 % a pozemní nákladní 29,4 %. A do toho další vlivy spojené s tím, že jezdí přímo pod okny. Už teď letecká doprava s novými modely letadel snižuje množství paliva na cestujícího/km, kdy se moderní letadla spotřebou na kilometr dostala hluboko pod osobní automobil, naopak na silnicích nám tu kvete trend SUV… Číst vice »
A opravdu je nejefektivnější cesta zaměřit se na sektor s největším podílem a ten emisně „vynulovat“?
Náklady na transformaci dopravy a průmyslu nejsou fixní za každé procento dolů. Začátek jde snadno a levně, dotáhnout to do neutrality bývá technologicky nesnadné a drahé.
Je-li cílem co nejefektivnější snižování emisí, musí se začít s „low hanging fruit“. Což je IMHO třeba letecká doprava za podnákladové ceny, kterou se Rakousko pokusilo regulovat
https://zdopravy.cz/40-euro-minimum-rakousko-chysta-konec-nejlevnejsich-letenek-50629/
To nevím jak s takovou logikou pracujete s penězi, ale pokud se má něco změnit, tak největší doapd mají a budou mít větší zdroje. Protože když omezíte emise letectví o 50 %, tak se v globálu emise snížily baj voko o procento a kousek, což je k ničemu. A když ho zrušíte úplně, tak o 2 – 3 %, což je pořád dost málo a celkově víceméně bez efektu. Zato to má drastický efekt na ekonomiku, protože drtivou většinu toho vlakem nedojedete. Snížení emisí silniční dopravy pouze o 50 % vede k snížení o 6 % což je dvojnásobek než… Číst vice »
Obecně zde platí Paretovo pravidlo, a proto nejefektivnější je zčásti omezovat všechny zdroje a efektu dosáhnout součtem, nikoli se pouze zaměřit na ty vybrané a ostatní neřešit.
Brusel už pár let zuřivě bubnuje za přesun z letadel a aut do vlaků, ale když čtu, že nejvíce lidiček lítá z Vídně do Němec, tak je holt někde něco špatně.
Tak si myslím, že se dneska mohu bez výčitek svědomí jen tak na pohodu projet svým benzíňákem a párkrát to pořádně osolit ať se protáhne výfuk.
Ceskej jouda a Green fanatik, patrně právě z nedostatků financí, tak je to přesně…
Zato vy jste se tu argumentačně předvedl…
Tak ruku na srdce, ono je to spotřebou lidstva jako celku. Někdo ji má vyšší, někdo nižší. Ale máslo na hlavě v tomhle na hlavně máme všichni, mě nebo Vás nevyjímaje. Tudíž pokud chceme něco měnit, měli bychom všichni začít u sebe.
Nepotřebujeme individuální „kázeň“, ale systémovou změnu vč. přebudování dodavatelských řetězců. Polopaticky: šetření benzínem nám cenově dostupný elektromobil nevykouzlí.
Právě proto před dvaceti lety chytré hlavy najaté British Petroleum vymyslely koncept osobní uhlíkové stopy, kterým se odvádí pozornost od zoufale potřebných systémových změn.
https://www.nytimes.com/2021/08/31/opinion/climate-change-carbon-neutral.html
Cenově dostupný elektromobil je hezká, ale musí se někde a z něčeho vyrobit úplně stejně, jako to auto se spalovacím motorem.
Jediná druhá možnost je zrušit auta úplně.