Památkově chráněné vítkovické nádraží čeká oprava, renovace se dočkají i boletické panely
Vizualizace opravené budovy nádraží Ostrava-Vítkovice. Foto: SŽ
Oprava potrvá dva roky, část prostor chce Správa železnic pronajmout.
Vitkovické nádraží si zaslouží modernější vzhled i vnitro protože je nádraží v třístnim stavu
Byla to promarněná šance v době, kdy DPO vyrábělo terminály. Vyšlo to ve Svinově (pro Porubu). Přirozený uzel nám Republiky jsme rozbili (Hranečník v lese), na Hlavák se zapomnělo (Hlučínská). Terminál Jih je nesmyslně daleko k cíli příměstských. Ukončit příměsto ve Vítkovicích (kousek k Rudné, Místecké, pohodlný přestup alespoň z páru vlaků, vybudovaná smyčka tramvají, jen stačilo udělat P+R. ) – a nemuselo se řešit co s velkou a nevyužitou budovou. Třeba ještě bude šance.
Nestálo by pomalu za to psát pokud něco náhodou památkově chráněno ještě není?
Zase jedna dobrá zpráva, kterých je jako šafránu. Po třiceti letech marasmu, devastace a úpadku se konečně v Ostravě dávají alespoň některé opravdu ostudné zvrhlosti do pořádku. Tato skvostná budova mezi ně nesporně patří. Ale uznávám, že na dnešní frekvenci cestujících je ta budova předimenzovaná. Kde jsou ty časy, kdy zde zastavovaly rychlíky do Prahy i do Košic? Vyjížděl jsem pravidelně oběma směry…
To sice ano, ale pokud ty kanceláře nebudou mít využití, jakože podle článku nebudou, tak jak to tam asi bude vypadat za deset let…
S tím Košičanem pravda. Ten vlak bohužel neměl v Kunčicích přípoj na F-M, takže místo hodinového čekání tam jsem raději vystupoval právě ve Vítkovících a chodil k Dřevoprodeji na stopa. Rok 1995. 1996…
Tato „skvostná budova“ slouží hlavně jako přístřešek a WC pro bezdomovce, kromě pokladny, dopravní kanceláře a stánku kde si bezdomovci kupují chlast tam nic není, v zimě kosa jako venku a po setmění bych tam určitě nevlez. Mimo ranní a popolední špičku je frekvence cestujících minimální. Pochybuji, že se tam něco změní k lepšímu i když se do toho nasype čtyři sta mega, nevyužitých nebytových prostor je v OV nadbytek i v centru.
význam tohoto nádraží by měl stoupnout, dříve v tomto roce představila SŽ výhled trasování linek v dalších desetiletích (https://zdopravy.cz/sci-fi-2050-jak-ma-vypadat-provoz-dalkovych-vlaku-v-cesku-po-dokonceni-vysokorychlostnich-trati-163455/), a právě Vítkovice by se měly stát docela zajímavým bodem
Mělo by se zbourat a nahradit dřevěným altánem.
Dobrá zpráva. Chtělo by to tam celé oživit.
Hlavně ať to tam někdo hlídá, pokaždé když jsem tam byl, tak jsem se cítil jako v útulku pro bezdomovce.
Je to hlídané.
Ovšem i ta ochranka je nejspíš z řad bývalých bezdomovců.: – )
Jak moc využívané je tohle nádraží dnes? Při mých návštěvách Ostravy mi vždycky připadalo jako Popelka. Ale zas nijak moc dobře to tam neznám.
Záležím na době. Když končí/začíná vyučování, tak 50 lidí, jindy do 20. Případně ráno o víkendech do hor bývá také dost lidí.
O víkendech na hory, ale asi jen za dobrého počasí. Mám dojem, že o něco málo lidí jezdí na hory z Vratimova.
Měli by co nedřív aspoň na oko opravit vstupní dveře do začátku mistrovství světa v hokeji. Budou tam končit mimořádné vlaky ze Slovenska.
Vlaky označené J zajížděly do NHKG osobní nádraží.
https://kolejcieszyn.pl/srjp/8586/321_85-86.pdf
Jeden z těch vlaků, už nevím který, zajížděl až skoro k Jižní bráně, na leteckém snímku z let 2013-2015 je vidět hranu nástupiště jako žlutou přerušovanou čáru.
https://mapy.cz/letecka?x=18.2997378&y=49.7902537&z=20
Párkrát jsem odtama s kolegama jel na Vítkovické nádraží dát si pivo, „za socíku“ tam byla rušná restaurace, nebo snad jen výčep.
Pokladny dopravců? Stačí jedna pokladna ČD, na ten provoz tam.
Není třeba pokladny ČD, když je všude tarif ODIS. Tam stačí https://www.odp.cz/produkty/stacionarni-validatory-odis/
Pro návštěvníky (nepravidelné cestující) je systém ODIS skutečná Španělská vesnice. Buď hodina na poznání nebo auto. Jezdím autem.
Lze jednoduše platit platební kartou a pořád ušetříte 55 minut.
Někomu to nevysvětlíte. Takoví nadávají, že v tramvajích už nejsou průvodčí nebo pokladní jezdící v kukani uprostřed tramvaje.
Právě i pro málo vidící se po jednoduchém přiložení bankovní karty objeví velké zelené pole s nápisem Máte platnou jízdenku. To je vše.
Samozřejmě pro jízdu vlakem na druhý konec kraje si musíte vybrat cílovou stanici a poté přiložit kartu.
Případně totéž u průvodčího.
Proč bych měl mít bankovní – platební kartu? Od toho jsou peníze. Nevím, proč mám být něčím otrokem.
tak s takovým přístupem musí být tvůj život jedno velké trápení
A když chci jet z Vřesiny do Bohumína (bus, tram, vlak) taky na platební kartu?
Ano.
To mě zajímá. Kdy vás asistent dořval, že mu nešlo něco načíst?
Nebudete náhodou příslušník jistého etnika, kteří mají podobné zážitky? : – )
Nikdy se mi nestalo, že bych při placení bankovní kartou nebo kreditkou DPO měl problém s revizorem.
Jak to probíhalo u vás od koupě jízdenky až po revizora?
A jak probíhal Váš vývoj od narození po nácka?