Památkově chráněné Hranické viadukty mají být součástí vysokorychlostní trati, chybí ještě jeden průzkum
Hranické viadukty. Foto: Infocentrum Hranice
Viadukty by sloužily pro sjezd z vysokorychlostní trati do Hranic.
Viadukty by sloužily pro sjezd z vysokorychlostní trati do Hranic.
Nevíte někdo, proč tam vůbec začali stavět ten „nový“ dvoukolejný viadukt, když už tam stály dvě koleje? Bylo to kvůli lepšímu trasování? Navýšení kapacity? Končící životnosti starých mostů? Nic z toho mi nedává smysl.
Ono se tam ve své době párkrát měnilo trasování celého úseku Drahotuše-Hranice, Stačí pohled sem: https://mapy.cz/turisticka?x=17.6976150&y=49.5535685&z=15&base=ophoto
to ano, i třeba takový tunel Slavíč, ale ty hranické viadukty vedou prakticky souběžně těsně vedle sebe. K čemu v roce 1906 (nebo kolik) potřebovali 4 koleje, když dnes stačí 3 ( toho jedna přesmyk, ten bych tipoval že je mladšího data, nebo ne?).
Super…. V roce 2157? xd
Takže by se zpět přidala i 4. Kolej?
Ano… Na betonovém (nejnovějším) dvoukolejném by zůstal koridor a na kamenném a cihlovém by byly sjezd a nájezd z VRT + propojení z koridoru při jízdě na Vsetín.
Dobře je to vidět na GIS portálu stavby VTR MB1.
Jezdí se i po kamenném. I ten třetí nejnovější je částečně kamenný – pilíře.
Ono kdyby se údržba dělala jiným stylem, než oplocením, aby někomu cihla nespadla na hlavu, tak nejsme po 20 letech tam, kde jsme nyní.
Jestli u nás fakt nic nevydrží po zásadní rekonstrukci víc jak 20 let, tak je podle mě něco špatně…
Ale tady se žádná zásadní rekonstrukce cihlového mostu nedělala. Nepletete si to s Jezernickými viadukty?
.. což je asi ta chyba, že se tehdy „výstavba 2.koridoru“ takto odflákla.
Holt jsme byli tehdy tak bohatí, že jsme si mohli dovolit levnou rekonstrukci.
Ale v Hranicích vede koridor na „novějších betonových mostech“ a na cihelném není ani kolej. Nevím proč by se to mělo nákladně opravovat, když pro to neměl nikdo užití.
Díky za vysvětlení, pak se to tedy asi stavělo / rekonstruovalo smysluplně.
Pokud je mi známo, tak most chátral od doby, kdy se převedla doprava na novější betonový most ve 30 letech.
V roce 2008 proběhle „oprava“, která jen zabránila rychlému rozpadu a trochu ho zpomalila než, že by se to opravilo zgruntu…
No tak to si úplně nemyslím. Ten cihlový se při stavně koridoru opravoval, a to ne nijak povrchně. Zkusím pohledat fotky…
On tam sedá jeden pilíř. Navrhnetě jeho údržbu, aby sedat přestal.
Podotýkám, že ani sebekvalitnější zdivo nevydrží sednutí podpory, římsa ten most sama neunese, že by nepopraskala.
Ony tam přes 10 let odpadávají cihly. Řešení – oplotili to. Tomu říkám postup hodný řádného hospodáře.