Památkově chráněné Hranické viadukty mají být součástí vysokorychlostní trati, chybí ještě jeden průzkum

Hranické viadukty. Foto: Infocentrum HraniceHranické viadukty. Foto: Infocentrum Hranice

Viadukty by sloužily pro sjezd z vysokorychlostní trati do Hranic.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
náhodný kolemčtenář

Nevíte někdo, proč tam vůbec začali stavět ten „nový“ dvoukolejný viadukt, když už tam stály dvě koleje? Bylo to kvůli lepšímu trasování? Navýšení kapacity? Končící životnosti starých mostů? Nic z toho mi nedává smysl.

nedulezite

Ono se tam ve své době párkrát měnilo trasování celého úseku Drahotuše-Hranice, Stačí pohled sem: https://mapy.cz/turisticka?x=17.6976150&y=49.5535685&z=15&base=ophoto

náhodný kolemčtenář

to ano, i třeba takový tunel Slavíč, ale ty hranické viadukty vedou prakticky souběžně těsně vedle sebe. K čemu v roce 1906 (nebo kolik) potřebovali 4 koleje, když dnes stačí 3 ( toho jedna přesmyk, ten bych tipoval že je mladšího data, nebo ne?).

omar

Super…. V roce 2157? xd

Avlaky

Takže by se zpět přidala i 4. Kolej?

petrogar

Ano… Na betonovém (nejnovějším) dvoukolejném by zůstal koridor a na kamenném a cihlovém by byly sjezd a nájezd z VRT + propojení z koridoru při jízdě na Vsetín.
Dobře je to vidět na GIS portálu stavby VTR MB1.

jal

Jezdí se i po kamenném. I ten třetí nejnovější je částečně kamenný – pilíře.

Ferda

Ono kdyby se údržba dělala jiným stylem, než oplocením, aby někomu cihla nespadla na hlavu, tak nejsme po 20 letech tam, kde jsme nyní.

Jestli u nás fakt nic nevydrží po zásadní rekonstrukci víc jak 20 let, tak je podle mě něco špatně…

petrogar

Ale tady se žádná zásadní rekonstrukce cihlového mostu nedělala. Nepletete si to s Jezernickými viadukty?

mgr.pavel

.. což je asi ta chyba, že se tehdy „výstavba 2.koridoru“ takto odflákla.

Holt jsme byli tehdy tak bohatí, že jsme si mohli dovolit levnou rekonstrukci.

petrogar

Ale v Hranicích vede koridor na „novějších betonových mostech“ a na cihelném není ani kolej. Nevím proč by se to mělo nákladně opravovat, když pro to neměl nikdo užití.

mgr.pavel

Díky za vysvětlení, pak se to tedy asi stavělo / rekonstruovalo smysluplně.

petrogar

Pokud je mi známo, tak most chátral od doby, kdy se převedla doprava na novější betonový most ve 30 letech.
V roce 2008 proběhle „oprava“, která jen zabránila rychlému rozpadu a trochu ho zpomalila než, že by se to opravilo zgruntu…

Ferda

No tak to si úplně nemyslím. Ten cihlový se při stavně koridoru opravoval, a to ne nijak povrchně. Zkusím pohledat fotky…

Jiří Kocurek

On tam sedá jeden pilíř. Navrhnetě jeho údržbu, aby sedat přestal.

Jiří Kocurek

Podotýkám, že ani sebekvalitnější zdivo nevydrží sednutí podpory, římsa ten most sama neunese, že by nepopraskala.

Ferda

Ony tam přes 10 let odpadávají cihly. Řešení – oplotili to. Tomu říkám postup hodný řádného hospodáře.