Palačovskou spojku na I/35 postaví Colas a FIRESTA, začne se na jaře

Vizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSDVizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSD

Palačovská spojka má být alternativou k současné silnici I/35 z Hranic do Valašského Meziříčí a napojit Valašsko na dálnici D1.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrták

Ta Palačovská spojka je velmi dobrý počin, která i při své relativně krátké délce nejen že umožní rychlejší spojení severního Valašska se světem, tedy Ostravou a Olomoucí, ale také šikovně prochází územím mezi Hranicemi a N.Jičínem a stane se tak jejich obchvatem ve směru sever-jih. Akorát je škoda toho navazujícího 2 pruhu (špuntu) skrz VM, když od Jablůnky bude pokračovat 4 pruh.

Průzkumník

Napadá mě jestli příčinou není, že tranzit okolo Val. Mezu., není tak velký, část dopravy jede přímo do města a část na Bílou Bumbálku, taky mi to přijde jako škoda.

Vrták

Dle mé zkušenosti mě přijde tranzit z VM směr Vsetín jednou tak velký než smer Rožnov. Spíš bych tipoval, že trasa přes VM estakádou bude dražší než běžný 4 pruh přes pole.

Jiří Kocurek

Podle sčítání dopravy je to v prac. dny 2900 až 3000 kamionů na obě strany. Do Rožnova je silnice širší, tak to líp jede.

Petr

Tak ono to dost pomůže i střednímu Valašsku, protože to pomůže všem, kdo jedou od Hranic přes ValMez kamkoliv 😉 Aktuálně se dá na část severního Valašska sjíždět taky u Příbora směrem na Frenštát, ale tenhle směr momentálně limituje výstavba dálnice mezi Palačovem a Novým Jičínem. Dobrou zprávou je, že se mezi Příborem a Frenštátem chystá obchvat Vlčovic, takže předpokládám, že to z dálnice u Příbora bude do Frenštátu do 10 minut a do Rožnova do 20 min. Ale Palačovská spojka bude určitě hotová dřív, takže na Rožnov to pak asi bude rychlejší přes ValMez.

David

Nevíte zda ŘSD plánuje převést současnou I/35 mezi Lešnou a Lipníkem na silnici II. třídy? S tím také souvisí silnice I/47. Už nyní celá vede souběžně s dálnicí, proč nebyla převedena na silnici II. třídy? Je to v plánu?

kodl

Super, konecne.. Uz to postavte! Valassko je extremne zanedbany region

Ottis

Jesenicko a Javornicko se hlásí o slovo.

Jan M

eh, jaksi mnohem více hustěji obydlené Valašsko to potřebuje více.

Ottis

Tak pokud budeme dále zanedbávat i ten sever Olomouckého kraje, tak tam nezůstane už vůbec nikdo 🙂

Jan M

Já vím, moje rodina to tam osidlovala po 2.s.v., ale někde to prostě hoří (např na přetížených tazích). Bohužel něco jako tunel tam očekávat nemůžeme. Takže maximálně to můžeme přiblížit obchvatem Šumperka a možná Losin, ale dál to už asi neprojde přes ekonomické zhodnocení apd. To by musel stát šlapat do hospodářsky postižených regionů trošku víc. Zatím se řeší pomoc po těžbě uhlí, tak snad druhé v pořadí budou nejen klasické periferie, ale i např vnitřní periferi, které máme taky.

Nádražní Vrabec

Jesenicko si za to může samo. Stavbu tunelu pod Červenohorským sedlemplánovanou už před lety úspěšně shodila Bělá pod Pradědem

Jirka Z

Tunel pod Červenohorským sedlem by musel mít několik km, to by bylo hodně drahé na stavbu i údržbu, je otázka, jestli by se to vůbec vyplatilo. Přitom by stačilo přehodnotit historické trasování silnic v tom regionu a postavit novou hlavní silnici na Jeseník přes Ramzovské sedlo. Tam by stačilo překonávat mnohem menší nadmořskou výšku, vzdálenost by byla přibližně stejná a žádný tak dlouhý tunel by tam nebyl potřeba.

Jan Sova

Odkdy se Ministerstvo životního prostředí jmenuje Bělá pod Pradědem. Neříkám že na to Bělá netlačila, ale oficiální vidle do toho hodilo MŽP se svým „tunel ano, ale jen když to bude i pro vlaky“.

Vladimir

Jenze tohle je jen malá část chybejici dalnice, je treba napojit Vsetín na dálnici a tam to bude dost drahá stavba, protože v údolí neni moc místa na silnici I. Třídy, zeleznici, řeku a dálnici. Hold bude na pilotech a včera na jeji výstavbu bylo již pozdě.

Proč se nemění trasa?

Konečně normálně 4 pruhy. Proč se stejně tak sakra nepostaví i silnice od Modletic alespoň za Benešov a pak i z Chrastavy po Nový Bor? Ty tříproudé silnice s balisetami jsou totální nesmysl který je jen poloviční prací a teprve čtyři s odděleným protisměrem pruhy zajistí svobodu a pohodu a možnost předjet blba který zdržuje plus zajistí bezpečnost bez nehod s auty v protisměru. Nové silnice by se měly stavět jen 4 pruhové aby vznikala postupně síť silnic do budoucna jako v Německu a pak by se na to postupně dál a dál připojovaly další úseky. Bohužel se tu rozkrádají… Číst vice »

Dusanh

Zřejmě jste měl na mysli „Mirošovice“. Taková komunikace existuje, byť zatím jen v plánech. Jmenuje se D3.

Jarda

bily kostel – nový bor nejde, jak chcete vyřešit rynoltice a cvikov? A nejspíš i jinde by nebylo dostatek místa pro tak velkou silnici.

mlokXCM

To, že někdo jede pomaleji, protože jeho možnosti nebo schopnosti mu nedovolí jet rychleji, znamená, že je blb? Raději byste tedy, aby ten člověk jel rychleji a ohrožoval ostatní?

MHD

Pokud jede někdo tak pomalu, že roztrhne kolonu, tak to třeba může být jen z toho důvodu, že se nezajímá, co se děje okolo něj. Nikdo nikoho nenutí jezdit nad své možnosti. Ten komu by to hrozilo, může zajet do zálivu a pustit ostatní před sebe.
Já jsem to tak dělal, když jsem převážel veterána přes republiku.

Kebab

Jenže ono jet pomaleji a zdržovat svou ignorancí a neschopností provoz jsou dvě zcela odlišné věci. To druhé zakazuje i zákon. A autor nepochybně myslí právě to druhé.

Petr

Moc se neradujte, čtyřpruh bude jen do Valašského Meziříčí jehož obchvat je plánován jako dvoupruh… 🙁
Pak zas mezi ValMezem a Vsetínem má být čtyřpruh. Vůbec nechápu, jak ti plánovači uvažují…

Jarda Š.

ValMez je dost významný zdroj dopravy. Mnoho aut mezi Vsetínem a ValMezem je regionální doprava, která dál nepokračuje.

Jan

Jezdím tam jen jednou za rok, ale už jsem si ti zkratku po silnicích 3. třídy zapamatoval bez navigace. Obyvatel těch vesnic je mi fakt líto…

Vrtal

Svého času jsem tam jezdil jako obchodak 2x měsíčně. Ovsem zastávka pro Frgale v Palacove byl super bonus.

Jan

Stavby dálnic a přivaděčů neohrožují jenom nákupy frgálů, ale i tvarůžků ve Studené Loučce, asi to budou muset přestěhovat…

JanO

Myslím, že se v Palačově bát nemusí.

Jan Sova

Nejlepší je rybízovej, ale ten dělají jen na zakázku předem.

rumpeak

z Ostravy do ValMezu jen po trojkách přes Palačov. To platilo odjakživa. A od Olomouce se to taky hodně zlepší, protože současný stav přes Hranice a lázně Teplice je taky šílený. Myslím, že z Olomouce tak yjezdívají po D48 a pak taky trojkam apřes Palačov.

Ottis

Ano, když jezdím z Olomouce na střední Slovensko, tak jsem dříve jezdil D35, D1 a u Bělotína na D48 a pak šup přes Palačov na Valmez. Pak jsem se stejně vždy zasekl v Žilině a pod Strečnem, tak jsem začal jezdit směr F-M, Jablůnkov a vrchem přes Čadcu, Krásno, Terchovou a D. Kubín. Navíc teď s obchvatem F-M a protáhnutou I/68 zase o něco rychlejší (byť na kilometry delší).

Přes Bumbálku zase jedině až se upraví D48 a „Palačovská spojka“ na Valmez a současně Slováci hejbnou zadkem u nich s tunelem Višňové.

Petr

Dobře děláte, aspoň je mezi Rožnovem a Horní Bečvou o jedno auto míň 🙂

Jan Sova

Mi připadá nejhorší ten úsek Rožnov – ValMez. To je pohyb rychlostí nehybných předmětů.

Průzkumník

Ale to se zase nevyhnete Ružomberoku a to je druhý teror, když obchvat se staví jenom deset let.