Pahýly pilířů Libeňského mostu zakonzervují, TSK připraví nový projekt

První zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.czPrvní zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.cz

Praha se kvůli rozhodnutí ÚOHS obrátí na soud.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa z depa

A za pár let si dáme repete s Výtoňským mostem.

Johnyka

To je tedy hospodaření s veřejnými prostředky. V soukromé firmě by odpovědní pracovníci letěli na hodinu ! Tady pohoda, uděláme znovu projekt a nový vyběrko a jedeme dál, však peněz je dost.

Frantisek X

V soukromé firmě by nezasahoval ÚOHS a mohli by to bez problémů dokončit bez zbytečných vícenákladů. Také by si mohli vybrat nejlepší řešení, nikoli nejlevnější (jako třeba tuctový nový most) a nevymýšleli mu nadbytečnou kapacitu, pokud by nebylo účelem zaplnit Palmovku auty.

Sch

Takže po 10 letech jsme na začátku až na to, že už to spadlo. Vyprojektuje to. Alespoň někdo tak aby se tam vešli i cyklisti a na předmostí byly bezpečné řadící a odbočovací pruhy? Na původních pilířích se bojím, že ne. A proč když stavíme nový most to bude replika? To se nikdy nedělalo, Libeň by si zasloužila krásný nový most.

Frantisek X

Řadicí a odbočovací kam? Vždyť to soumostí končí na jedné straně v pěší zóně a na druhé jsou tyto pruhy na předmostí. A proč nezachovat pěkný vzhled mostu původního?

Rossec

Kdo je za toto zpackání jmenovitě vinen?

Pszoniek

Nejaky Scheinherr…

Petr

Velmi bych se přimlouval za to, aby nový projekt umožnil na most umístit tramvajové těleso, dva pruhy pro auta, dvě oboustranné oddělené cyklostezky a široké chodníky po obou stranách. Rok 2032 nelze slušně komentovat, ale aspoň to už udělejte pořádně a připravte komfortní široký most pro
všechny druhy dopravy. Pražané se tady doufám spálili natolik, že už podobným “spasitelským aktivistům” moc nedají.

Juralix

To byste se divil. Praha je plna budovatelu lepsich zitrku.

Luk

Dva pruhy pro auta tam nedávají smysl, přinejmenším ve směru do Holešovic. Vedly by jen ke zhoršení situace v Dělnické a Jankovcově.

Filip Jirsák

Dva pruhy pro auta znamenají jeden pro směr tam a druhý pro směr zpět.

Frantisek X

Otázkou je, zda to tak bylo myšleno, vzhledem k označení „komfortní široký most pro všechny druhy dopravy“. Ještě tam chybí vodní kanál a vzletová a přistávací dráha. 🙂 O něco širší by možná být mohl (oddělit auta od tramvají a cyklisty od chodců), ale odhaduji, že jde o obhajobu původního záměru s průtahem pro auta pod Palmovkou, nebo něčeho podobného.

Harry

Jako já už fakt nevím, co na to říct. To prostě není normální opravovat, nikoliv stavět, obyčejný most deset let.

Luk

Fakticky to nebude oprava, nýbrž skoro kompletní nová výstavba mostu.

Sch

A potrvá to skoro 20 let

Marťas

Vždyť je to naprostá paráda, já nechápu, co se komu nelíbí… Naprosto zbytečné periferní přemostění, přes které jezdily pouze čtyři denní a jedna noční tramvajové linky odnikud nikam a je zavřené teprve nějaký ten rok, bude v provozu již za sedm let!!! Sláva!!!

scrid

Vždyť je to teprve 8 let, co jsem ráno zjistil, že se nejdřív musím projít na Palmovku, abych se dostal do práce.

duch

To by mohli postavit náhradní most, nebo snad i metro L (Maniny – Palmovka) 🙂

Marťas

Nemohli… Protože tam žije střevlík chrchlobrkatý a opertlen mřížkatý, a kdysi, při posledním průletu Haileyovy komety, tam byl jedním podnapilým občanem hlášen párek ochrchelů huhňavých, což je celosvětově chráněný poddruh Przněje žlutolistého… Nic nebude 😅

Frantisek X

Eh, co? Jo, potřeba si obecně odplivnout… Provizorní most tam asi být mohl (co třeba „rámusák“, když už se nechytil ve Dvorcích), ale extra metro by tu bylo ještě horší, než D podél C kvůli mostu Nuselskému. Vždyť hned vedle vede B a z Karlína lávka. Možná by se chytil přívoz, kdyby na něco navazoval.

Scuppaug

To je nápad! Rovnou můžou stejný postup zopakovat i s Výtoňským mostem – rozvrtat to, dát od toho ruce pryč a počkat až spadne. Pak se konečně bude moct začít s původně plánovanou stavbou nového mostu.

Petr

Avignonský most

ohh

Zdeněk Hřib – předseda Pirátů Stdesooprntmugt1cira6i5u1n385u821túa7i566 6949f3.220im047 o6 · Je to tady, práce na obnově konstrukce Libeňského mostu začnou už na jaře! 👍 V části soumostí na libeňské straně začne demolice stávající obloukové konstrukce, která bude nahrazena tvarovou replikou s odkazem na původní skicy architekta Janáka. Most s názvem X656 je teď totiž v havarijním stavu, což včas odhalilo jeho důkladné sledování takzvanou endoskopickou metodou. Nadějnou vyhlídkou pro Pražany ale je, že replika této části mostu nabídne daleko lepší využití. Na místě bývalého ramena Vltavy například vznikne mezi ulicemi Štorchova a Boudníkova nové přívětivé náměstíčko v podmostí. Celý prostor bude… Číst vice »

MrMarkus

Alespoň u toho už nežertoval, jak v červnu 2019: „Dámy, džentlmeni, děti. Déčko dáme. Dolováním díry dnes dotáhneme debut důležité dopravní dostavby. Dlouho děděný dluh domácí dopravy dořešíme …“. Ta jeho říkanka po letech pěkně zhořkla.

Stanislav Šebesta

Hřib, Scheiherr, Tej, Cach. To je správná sestava. U univerzální Kolísko se Zemánkem, kteří dobře vědí, kde se za loajalitu dobře platí. Od roku 2016 jedna hrúza za druhou. Ale pan Čižinský bude mít zklidněnou Prahu 7 a všichni se jen budou válet v kavárnách. Takže asi dobrý…

Rarife

Připomeňme si, že v roce 2022 se Hřib se Scheinherrem chlubili, že v roce 2025 bude most opravený.
Je listopad 2025 a říkají nám, že v roce 2032 bude možná hotovo…

Luk

Jindy se zase říká, že chybí odvaha a že se akce realizují zbytečně byrokraticky a tedy zdlouhavě. No tak tady odvaha nechyběla, byla snaha to udělat bez nové soutěže a tedy výrazně rychleji, ovšem narazila.

Pszoniek

Tyhle sliby meli uz mnohem driv. Stavba se zacala soutezit uz v roce 2020 a melo to byt rychle a hlavne levnejsi nez stavba noveho mostu. Sliby to ale skoncilo a pak se projevila realita. V TSK to rada lidi vedela a upozornovala na problemy, ale Scheinherr tlacil a Sincak mu neodporoval. Muzeme si ted jen tipovat, kolik to bude nakonec stat. Mozna to je ale schvalne zahrane do autu, aby se pak mohlo rict, ze za prodrazeni muze UOHS a jinak by to dopadlo mnohem lip. Takze se dotceni zbavi jakekoliv odpovednosti za zpusobeny prusvih.

Y.K.

Nevím, TSK se tváří uraženě, ale ve chvíli kdy došlo k zásadní změně náplně projektu měli rovnou přesoutěžit dodavatele včetně cenové nabídky a byl by klid, možná půl roku zpoždění. Takhle to bude o roky. Případně měli extra vysoutěžit jen odstranění té havarijní konstrukce, protože to hořelo.

Jan Čermák

Nevim. UOHS jsou podle mého názoru lidé pracující na destrukci naší země. Babiš monopolista nevadí. Nejdražší máme skoro vše. Nedělají nic. Naopak jakoukoli stavbu, kterou je třeba dodělat udělat postavit zastaví. Pohybujeme se ode zdi ke zdi. V 90 byl standardem 10% úplatek. Soutěže sice přinášejí nižší cenu, ale často je to na úkor kvality a rychlosti. A v tomto případě mi to přijde úplně absurdní. Jakákoli rekonstrukce se může zvrhnout. Nikdy nevíš v jakém stavu to je než kopneš. Že to jedna firma rozkope a jiná to postaví je proti zdravému rozumu. Ale v souladu s pohledem UOHS. A… Číst vice »

Alenkaf

Ale ÚHOS přece není viník. Tenhle průser způsobili ti co rozhodli ze se most bude opravovat ikdyz je všichni odborníci upozorňovali, že ten most opravit nejde. A když už se o tom pruserem přesvědčili, tak hledali nejrychlejší způsob řešení bez ohledu na zákony.

Jan Čermák

Zákony jsou bohužel takové, že se tu nedá normálně existovat. Prosperovat. Vyvíjet se. Stavět. Zadavatel není jasnovidný. Odborníci pořád něco říkají. Kde je hranice co presoutezit zákonem stanoveno není. Rozhodnutí je subjektivni alibisticke a typické. Zcela ignoruje realitu. Potřebu jezdit po mostě. Není normální, když v Drážďanech spadne most a 3 roky se řeší právní džungle. Místo aby se šlo prostě stavět. Ze světa zmizel zdravý rozum. Z účelu se stal samoucel. Činani si nás namažou na chleba.

Jirka P

Sice s vámi souhlasím v hodnocení ÚOHS, ale tady určitě ÚOHS není ten problém.

Y.K.

No já mám občas o schopnostech UOHS také pochybnosti, ale jakmile se, v tomto případě zcela jednoznačně, má stavět něco úplně jiného než se vysoutěžilo, tak to smrdí nejasnostmi v ceně, stížnostmi, soudy a UOHS na to musel reagovat.

Jan Čermák

Je na to české rčení : když se chce , tak to jde. A já mám osobní : musí se jen umřít. Ostatní je naše svobodná vůle. Nikdo mne nepřesvědčí, že se to nedá udělat nějak rozumně dřív než v roce 32. Poslední dobou říkám častěji a častěji : to by si bolševici nikdy nedovolili. Což je myslím smutné až tragické.

petr.simek

Opět jeden perfektně zvládnutý a řízený projekt.