Pád ceny. Metrostav chce stavět dálnici D7 u Chlumčan za 68 procent odhadu
Na dálnici D7 jsou aktuálně dvě staveniště: na obchvatu Loun a obchvatu Panenského Týnce
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se přiblížilo k zahájení další stavby na chomutovské dálnici D7. Konkrétně jde o 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan, u kterého dospěl do finále tendr na zhotovitele. ŘSD obdrželo osm nabídek, z nichž nejnižší je výrazně pod předpokládanou cenou.
Za zakázkou míří společnost Metrostav Infrastructure, která je ochotna dálnici postavit za 1,179 miliardy korun. To je 68 procent předpokládaná ceny (1,73 mld.). Podle zprávy na profilu zadavatele byla druhá nabídka v pořadí o sto milionů korun vyšší než první, nejvyšší nabídka činila 1,699 miliardy.
„Stavba má pravomocné stavební povolení a probíhá dokončení majetkoprávní přípravy,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Stavba měla začít už loni, kvůli řadě doplňujících dotazů ale byla opětovně posunuta uzávěrka pro podání nabídek. Budování úseku potrvá tři roky. Dálnice zde mimo jiné dvakrát kříží trať Louny – Zlonice. Původní silnice bude zachována jako obslužná komunikace II. třídy.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“.
Podobné zkapacitnění (a proměnu v dálnici) provádí ŘSD aktuálně i na dosud dvoupruhových obchvatech Loun a Panenského Týnce a chystá jej na obchvatu Postoloprt.
Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce. Obchvat Chlumčan na východě navazuje právě na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009. Na západě se pak napojí na budovaný dálniční obchvat Loun.