Pád Boeingu pokračuje. Výrobci letadel klesly tržby o čtvrtinu, propustí desetinu lidí
Boeing 777X. Foto: Boeing
Americký výrobce letadel Boeing musí kvůli slabší poptávce propustit zhruba 16 tisíc lidí, tedy zhruba desetinu celkového počtu zaměstnanců. Důvodem
Bohužel z leasingové smlouvy se nedá vyvázat jakmile je podepsaná i když je letadlo před technickou akceptací ještě ve výrobě, neexistuje ani něco jako převzetí leasingu tak jak to někdy chodí u aut když už na něj majitel nemá. Smlouva má termíny splátek které začínaji těsně před převzetím letadla a nezaplacení splátky včas dostává aerolinku do situace tzv. „default“ kdy lessor má nárok požádat o okamžité splacení celého dluhu i budoucího to jsou všechny budoucí splátky do smluvního termínu vrácení letadla, příklad: když je smlouva na tři roky tak měsíční splátky za tři roky + náklady související s převzetím letadla… Číst vice »
Podle mě může být problém, že boeing evidentně jede na armádních a státních zakázkách. Protože ani přes ty svoje průšvihy nebyl ve ztrátě.. Tím by na tom paradoxně mohl být hůř airbus.. A zde bych se vykašlal na jakékoliv europravidla. A do airbusu peníze klidně nalil… Stejně to dělají všichni. Čínani..
Hlavně aerolinky nová letadla nebudou min. 2-3 roky vůbec potřebovat.
Ty co půjdou vrátit, okamžitě vrátí a max. nahradí vyřazené A 380 nebo B 747 novými , když by neměli A330, A350, B 777 nebo B 787.
Nevím jak jsou postavené smlouvy s leasingovkami, ale určitě radši aerolinky zaplatí pokutu za neodebrání nového letadla, než to letadlo odebrat, nechat stát a platit splátky.
Krizová lavina jede. 🙁 Teď aerolinky nemají na to, aby přebíraly nová letadla. Výrobci jsou druzí v řadě, na které to dopadá.
to pojede jak domino.