Zbytečně moc. V létě obtěžovali s přistáváním asi do dvou do rána, začali znovu v pět nebo šest. A mimochodem, bydlím v jižní části Prahy, skoro 20 km od letiště…
Létání poškozuje životní prostředí, je emisně náročné (ostatně jako každá osobní doprava), tzn. čím méně se bude létat, tím lépe.
No, já mám pod okny čtyřproudovku a to je teprve hlukem obtěžující často i kolem 100 dB a to i v noci když se najde blb s patřičným vozem nebo motorkou, životní prostředí to poškozuje mnohonásbně více.
Životní prostředí poškozuje lecos a letadla fakt nejsou ani zdaleka na prvním místě a to ani v užším segmentu osobní dopravy.
Původní Aleš
1 rok
Omlouvám se za off-topic, ale pokud někdo přemýšlí nad tím, co mu to jméno ve 3.odstavci říká, opravdu je po tomto budapešťském rodákovi pojmenována pobočka Smithsonian National Air and Space museum u Dullesova letiště poblíž Washingtonu 🙂
Peeetr
1 rok
Hlavní co letectví potřebuje, je zrušit globální dotace ve formě nedaněného paliva. To by zkrátilo fronty v oboru všude a okamžitě.
Pokud je sazba nulová, zatímco všichni ostatní platí, tak se o dotaci jedná. Nepřímou. Ale důsledek je stejný – zvýhodnění jednoho účastníka oproti ostatním.
Tak mne se nelibi ze rada dopravcu je statnich. Tem je uplne jedno, jedtli vykazuji zisky. Vzdy vi, ze to stat zacvaka…
Sch
1 rok
Stoupnou ceny letenek, sníží se poptávka a zároveň se vyplatí oživit zakonzervovaná A380 a možná i jiná ctyrmotorova letadla, pokud to ještě půjde. Potom se určitě přestane vyřazovat staré stroje, protože při vyšších cenách letenek se vyplatí je provozovat i přes nižší efektivitu. Prostě trh.
Mno, problém je, že A380 neřeší problém nedostatku nových letadel (náhradou za dosluhující typy), ale problém s kapacitou na vytížených linkách. To nejsou stejné věci. Místo A320neo vám A380 nepomůže.
Dobrý a z čeho ty lidi měli platit? Ony jaksi nerostou na stromech ani se neválí na runway, jsou to přerozdělené tržby. To je prostě ekonomická realita, nejsou tržby, nejsou platy. Nechat si lidi zadarmo nejde (málokdo vydrží dlouho bez peněz).
V pořádku, létá se moc…
V porovnání s čím? Co je to moc a co málo?
Zbytečně moc. V létě obtěžovali s přistáváním asi do dvou do rána, začali znovu v pět nebo šest. A mimochodem, bydlím v jižní části Prahy, skoro 20 km od letiště…
Létání poškozuje životní prostředí, je emisně náročné (ostatně jako každá osobní doprava), tzn. čím méně se bude létat, tím lépe.
No, já mám pod okny čtyřproudovku a to je teprve hlukem obtěžující často i kolem 100 dB a to i v noci když se najde blb s patřičným vozem nebo motorkou, životní prostředí to poškozuje mnohonásbně více.
Životní prostředí poškozuje lecos a letadla fakt nejsou ani zdaleka na prvním místě a to ani v užším segmentu osobní dopravy.
Omlouvám se za off-topic, ale pokud někdo přemýšlí nad tím, co mu to jméno ve 3.odstavci říká, opravdu je po tomto budapešťském rodákovi pojmenována pobočka Smithsonian National Air and Space museum u Dullesova letiště poblíž Washingtonu 🙂
Hlavní co letectví potřebuje, je zrušit globální dotace ve formě nedaněného paliva. To by zkrátilo fronty v oboru všude a okamžitě.
Jsou to větší dotace, než výstavba silnic a železnic z veřejných peněz?
Tak ony letiště se staví běžně ze soukromých?
Letiště bývají v zisku (pomineme-li srandy typu České Budějovice, Pardubice atp.), letadla platí za jejich používání. Divil byste se za co všechno platí. Ceník PRG: https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/staticke-stranky/15717/soubory/airportpricelist2021en_0.pdf
Běžně ano, ne vždy (hlavně ta regionální kam toho moc nelétá).
Patří dálková letecká doprava do základní dopravní obslužnosti státu a má podobným způsobem dotována? Proč ano, proč ne?
Ta sazba je nulová, ne záporná. Tak o jaké dotaci tu s Peeetrem mluvíte?
Pokud je sazba nulová, zatímco všichni ostatní platí, tak se o dotaci jedná. Nepřímou. Ale důsledek je stejný – zvýhodnění jednoho účastníka oproti ostatním.
Jenze silnice a zeleznice vyuziva kazdy a jdou verejne prospesny v tomhle smyslu.
Tak mne se nelibi ze rada dopravcu je statnich. Tem je uplne jedno, jedtli vykazuji zisky. Vzdy vi, ze to stat zacvaka…
Stoupnou ceny letenek, sníží se poptávka a zároveň se vyplatí oživit zakonzervovaná A380 a možná i jiná ctyrmotorova letadla, pokud to ještě půjde. Potom se určitě přestane vyřazovat staré stroje, protože při vyšších cenách letenek se vyplatí je provozovat i přes nižší efektivitu. Prostě trh.
Mno, problém je, že A380 neřeší problém nedostatku nových letadel (náhradou za dosluhující typy), ale problém s kapacitou na vytížených linkách. To nejsou stejné věci. Místo A320neo vám A380 nepomůže.
Předěláte to na all first suites a jste na podobné kapacitě :-)))
Samozřejmě druhá věc jsou letiště, kam 380 může létat:-)
Před necelými 2 lety se hromadně vyřazovalo a propouštělo, teď se zas hromadně nedostává. Krátkozraký management.
Předpokládám, že se svou jasnozřivostí provozujete vyhledávanou a vysoce honorovanou poradenskou firmu.
No jasně, on totiž nikdo nemohl předpokládat, že covidová opatření do pár let zmizí. 🙂
Dobrý a z čeho ty lidi měli platit? Ony jaksi nerostou na stromech ani se neválí na runway, jsou to přerozdělené tržby. To je prostě ekonomická realita, nejsou tržby, nejsou platy. Nechat si lidi zadarmo nejde (málokdo vydrží dlouho bez peněz).
A náklady do té doby byste chtěl platit z čeho?
Tak A380 do provozu všechny a hurá, ať se taky svezu
Doporučuji, je to zážitek i v ekonomy (myslím tím Emirates)