Otevření za každou cenu. Na novém úseku D35 dochází ke srážkám se zvěří kvůli chybějícímu plotu
Otevření úseku D35 z Opatovic do Časů. Foto: ZEK Praha
Už před otevřením dálnice upozorňovali někteří politici, že u dálnice chybí plot.
Dálnice bez plotů??Jak to můžou otevřít vůbec,no na Ukrajině čtyřproudé silnice bez mimoúrovňových křižovatek a a v protisměru v odstavném pruhu jede koňský povoz v noci neosvětlem Užgorod-Mukačevo,ploty jen prodražují dálnice
Je to smutné, ale řekněte sami, kolik by bylo zase článků a komentářů o tom, že hotová dálnice je zavřená a 6 měsíců se čeká jen na dobudování plotů.
Na silnicích I.a II. tříd dochází denně ke stovkám střetů se zvěří a nikdo se nad tím nepozastavuje. Tak co to zveličujete? D35 měla být hotova už dávno, a by se zabránilo přetížení D1 zejména polskými kamiony, kterých je na D1 doslova řeka.To bych viděl jako problém větší než střet se zvěří na předčasně užívané komunikaci.
„Řidiči mohou do něčeho narazit? To není pro provoz žádná překážka…“ Nebo: „Letadlo už má připevněné motory, ale ještě nejsou nainstalované klapky? Nevadí, letíme.“ Nebo: „Loď ještě nebyla vybavena záchrannými čluny, ale to nevadí, plout už můžeme. Místo člunů máme dočasně nafukovací rukávky.“ Výborné bylo i otevření stanice Praha – Zahradní Město. Bili se v prsa, jak mají bezbariérový nástup do vlaku, ale výtahy ještě nebyly zhotovené a rampy nikde…a stanice šest metrů nad okolním terénem…nevadí, vozíčkáři si přece s betonovými schody poradí a matky s kočárky to můžou vzít támhle po tom hliněném svahu…a do toho se tam kření… Číst vice »
Nebo otevření Thermálu v KV. Prostě starého bolševika novým kouskům nenaučíš 😀
„Lidé, klidně plavte, dělníci budou dávat pozor, aby jim nic pod proudem do vody nespadlo. A Vy paní, buďte tak laskavá nešlapejte nám po čerstvě nalitém betonu.“
Ulevilo se vám?
A je tam postavenej ekodukt?
To by bylo u „ekologů“ řevu pokud by nějaké nebyly…
Stříhání pásky před kamerama tím dotačním podvodníkem bylo přednější, než životy řidičů
… i prasat.
Přemnožených
Dopravni vseznalek Martin Kolovratnik :DDD To se povedlo pane Sura.
Kolovratník je prostě 3,14 ča…
Můžeme si o něm myslet leccos, ale svou úroveň tímto velmi odkryl i autor článku.
Dopravni vseznalek Martin Kolovratnik :DDDDDD
Takže děkujme redakci za tento článek. Nyní se o riziku může dozvědět každý a tomu se může přizpůsobit. Prosím pamatujte na to, že nějaké zvíře a plech či sklo je to nejmenší a mohlo by to dopadnout daleko hůře. Tady názorný příklad. Jen upozorňuji, že poslední třetina videa není pro slabší povahy!
https://www.youtube.com/watch?v=27TP0cSk1WE
Tohle by mělo ukazovat všem řidičům jako důrazné vysvětlení, proč je při nehodě nebo poruše potřeba co nejrychleji zmizet za svodidla, a to i z odstavného pruhu. Až příliš často vidím, jak na kraji dálnice stojí auto a posádka postává kolem něj.
Kdyby to dole coby odpověď na mnou popisovanou situacizapadlo:
https://www.youtube.com/watch?v=pyCueArok3M
ZDO by se měl věnovat především tomu, kolik dálnic připraví a zahájí nová vláda.
Nikoliv sdělovat obavy o to, kdo si jaký úsek započítá. Drtivá většina či všechny dálnice otevřené v letech 2022-2024 budou zásluhou staré vlády. Výsledky práce té nové budou patrné především po roce 2025…
Koblihu?
Co tam dát pomalou jízdu? Třeba 80 km/h
Jedině značka A14 „Zvěř doplněná dodatkovou tabulkou s vzdáleností pro kterou platí. V takovém úseku si musí řidič počínat opatrně a tomuto riziku jízdu přizpůsobit.
https://www.policie.cz/clanek/ridici-dejte-pozor-na-zver.aspx
https://traveladventure.cz/srazky-se-zveri-vinikem-je-ridic-cestu-k-odskodneni-otevira-pojistka-ci-vyhlaseny-hon/
Jedině A14 „zvěř“ s dodatkovou označující úsek pro který platí . Pokud sníženou rychlost, tak doplněnou touto značkou.
https://www.policie.cz/clanek/ridici-dejte-pozor-na-zver.aspx
Mezi 90 a 80 km/h až takový rozdíl není. A srážky v 90 km/h se dějí také. Aby to opravdu pomohlo, musela by tam být 50 km/h a i v téhle rychlosti to není jistota. Srnka dokáže proskočit i předním sklem do autobusu.
To je furt mrčení kvůli modrému zábradlí, ale obehnat dálnice škaredým plotem, aby tam mohli všichni lítat 160 km/h, to jo…
Rozdíl je v tom, že drátěný plot (mnohdy není ani vidět, protože je zelený a má velká oka) je proti zvěři. Modré zábradlí je proti lidem. V čem je rozdíl? V tom, že člověk je tvor s daleko větším mozkem. Dříve žádná zábradlí nebyla a stačila bílá čára na zemi a šlo to. Jak je to možné? No možná proto, že nebyly mobily a jiná „důležitá zařízení. Uhlídat dítě je dnes pro mnohé daleko náročnější. a 160 je rychlost daleko přesahující náš povolený limit. A i kdyby byl povolený, tak to „všichni“ by ani tak neplatilo.
Jednou jsme měli v práci školení ohledně silničního provozu. Školitel tam mj. řekl něco takového, že po otevření nové dálnice je potřeba v tom úseku jezdit aspoň tři měsíce opatrně. Pak už auta tu zvěř vybijí a provoz je bezpečnější. V těch třech měsících je dobré se držet za kamionem nebo autobusem, ty neohrozí ani srážka s větší zvěří.
Trochu jsme se ošívali, když jsme to poslouchali.
Kamion zase omezuje výhled a není příjemné za ním dlouhodobě jet (více kol a za deště větší spotřeba směsi do ostřikovačů a v zimě led odletující z plachty). Nejlepší je mít volný výhled a snažit se myslet mozkem.
Takhle jsem přišel o zadním nárazník. Náklaďák sice lišku sundal, mně se rolovala pod autem, vyškubla difuzor a tím zničila nárazník
„Dálnice proťala přirozený koridor pro zvěř, aniž by byla zvířata nějak chráněna. Stavba plotu se teprve chystá. „Dálnice není zkolaudována a není kompletně hotová, probíhají například terénní úpravy. Máme ale od ministerstva dopravy schválení k předběžnému užívání,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. “ Tohle mi naprosto stačí. Jestliže dálnice přeťala přirozený koridor pro zvěř, tak by tam mělo být jednoznačně oplocení a k tomu dostatek vybudovaných průchodů. Celkem by mě zajímalo, kolik takových míst pro zvěř vybudováno je. Dle mého názoru pokud se o tomto riziku vědělo předem a stavba je v předběžném užívání měla by být… Číst vice »
Dobrý den, souhlas, mapa plnohodnotných ekoduktů je k dispozici zde https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/mapy
Děkuji, rád se podívám.
Přesně tak, to se mělo zohlednit už při projekci a schvalování stavby.
Však taky zohlednilo, ten plot je součástí projektu. Projektant ani zhodtovitel ale nevlivní to, že nějaký papaláš prosadí užívání před dokončením stavby.
Vseznalek Kolovratnik😆to mě pobavilo. Jinak nehody se zvěří se dějí na všech nových silnicích, chvíli trvá, než optimisti za volantem jedoucí zde na plný ceres vyvraždi migrující zvěř, plot pomůže jen v případě, že je poblíž ekodukt nebo most, kam ploty zvěř navedou a kde může dálnici bezpečnost podejit nebo přejít. Myslivecké odpuzovace nebo světýlka jsou zvlášť v případě černé zvěře k ničemu, když dnes běžně vyráží na sídliště vybírat popelnice, tak tohle ji fakt nezastaví.
Vím, že to tak asi není, ale není to potom pro provozováno v režimu předčasného užívání stavby? Jak to pak je po uplynutí doby předčasného užívání? To se jako zase zavře nebo se jen dá razítko? Poraďte, prosím, zajímá mě to.
Viz Blanka.
Režim předčasného užívání slouží třeba k vyhodnocení splnění hlukových limitů, tak aby bylo možné dostavět PHS apod.
Jsou i úseky, co byli v předčasném užívání i 15 let.
Předčasné užívání skončí kolaudací, nic se zavírat nemusí.
mně by dost zajímalo, co za problém nastal, že se nestihnul vybudovat plot..
trošku mi tyto absurdity připomínají maršála Kulika, který ze své tuposti úmyslně sabotoval výrobu munice pro tanky T34, takže tyto pak vyjely proti němcům jen s funkčními kulomety…
Jádro pudla je jinde – oni to prostě museli otevřít, aby pásku nestřihali ti, co přišli po nich…
jádro pudla je v tom, proč by měla stavba za několik miliard třeba půl roku stát kvůli 25km drátěného plotu, které někdo neumí zorganizovat nainstalovat? Nezprovoznit tu stavbu by mělo být až krajní řešení, když by nešlo jinak, tak omezit rychlost na 110kmh dokud nebude plot.
Tak v týhle logice můžem odmávnout i svodidla, čáry a další marginální detaily, že? K jízdě přece stačí asfalt.
Jinak, počítám, že jste asi nikdy žádné zviřátko netrefil, že tu šermujete s „bezpečnými“110 km/h, že? Protože to je rychlost, při který vám srnka bez problémů prolítne čelním sklem…
pán je demagog, nic o svodidlech a vodorovném značení netvrdím. Věřím, že se ale shodneme, že oplocení dálnic je zařízení v našich krajích poměrně novodobé a zdaleka ne všude existující, na rozdíl třeba svodidel nebo značení.
Pán je demagog, neboť použil vaši logiku.
Jinak to, že se dřív dálnice neoplocovaly, je fakt, nicméně je to v tomto ohledu argument asi na tý úrovni, že dřív se pod papírnou taky nemusela stavět čistička, zatímco drtiče na dřevo a nádrže na papírovinu tam byly vždycky. Holt dnes víme věci, které jsme dřív nevěděli, a tak by bylo dobré s nimi kalkulovat, nikoli je ignorovat.
Ano, demagog. Nemám pocit, že by papírnu povolili do předběžného provozu bez čistírny nebo dálnici bez svodidel a značení. Proti tomu bez oplocení zjevně ano. Tak si srovnejte přiměřenost vašich argumentů.
Oplocení našich dálnic není až tak novodobé. Nicméně tam, kde je vstup zvěře častý je použito. A kde je, tam brání vstupu zvěře a zvířat. Naproti tomu brání jejich snadnému opuštění pokud se tam dostanou. Typickým příkladem budiž dálniční nájezdy, kudy zvíře projde, dostane se na dálnici a následně nemá jak odejít. Rozhodně má více pozitiv než negativ. Na nějaké okresce v lese je zvěř před vozidlem ještě „jakž takž“ , ale na dálnici? Tam to nemusí odnést jen jeden řidič. Asi takhle: Pokud povalíte v levém pruhu a budete předjíždět kamion, tak vám přeji, aby se vám nikdy nestalo… Číst vice »
teda máte fantazie na rozdávání, za ten nehodový děj by vás scénáristé Kobry 11 rádi angažovali. Ke středovým svodidlům zvěř obyčejně nespadne z nebe a když už se tam živá dostane, obyčejně ji v jednom nebo druhém směru dálnice už někdo zaregistroval a brzděním zpomalí dopravu.
Tak víte co? Když vám skočí před středové svodidlo ….neuděláte nic. Tady názorný příklad. A zkuste reagovat! A jen dodatek. Kdyby se to nestalo, tak bych o tom nepsal. Zas takovou fantazii nemám. Rozdíl je v tom, že mnou uvedená situace se stala za tmy, kdy v protisměru nic nejelo a tedy zvěř nebylo možné ani proti světliu spatřit. U nás je navíc ten problém , že u středových je místa málo, obvykle tráva či měkký povrch který po najetí na něj zbrzdí levou část vozidla a přichází smyk nebo v případě brzdění pravou částí na asfaltu a pravotočivý smyk… Číst vice »
Dal jsem sem odpověď, ale někam zmizela a znovu to vypisovat nebudu. Fantazie je jedna věc a realita a zkušenost druhá. Kdby se něco takového nestalo nebudu tady o tom psát.
Nevím proč, ale nemohu na „Jméno“ a jeho reakci reagovat. Takže to píši sem. Není to fantazie, ale holá skutečnost a životní zkušenost. Nic víc.
Omezit rychlost na 110? V té rychlosti jste schopen zastavit vozidlo na jakou vzdálenost, když vám tam něco skočí? Značka „zvěř“ by to řešila lépe. V tom případě by řidič musel jet takovou rychlostí, aby byl se byl schopen střetu vyhnout. Ta stavba by neměla stát kvůli 25 km plotu (mimochodem víte kolik je 25km?), ale právě kvůli tomu, aby se vážné nehody nestaly.
každé zpomalení rychlosti má význam. Značka zvěř by mohla sloužit jedině tak pro policii a pojišťovnu, jedna aby dala pokutu a druhá aby se pokusila krátit plnění za nerespektování značky.
Neříkám, že nemá význam. Říkám, že by bylo dobré aby řidič věděl PROČ! Zde v tomto místě je snížená rychlost na 70 a následně bezprostředně před můstkem 50. Ještě se mi nestalo, aby mě při průjezdu tímto místem vozidla za mnou jedoucí nepředjížděla. Také nevím proč tam ta rychlost je snížená. Může to být kvůli betonovým zátarasům po stranách, mírně zúženém profilu, technickému stavu můstku. Mě je jedno proč. To, že řidiči snížení rychlosti nerespektují přivádí řidiče respektující toto omezení do nebezpečných situací už jen díky tomu že na silnici kde je 90 zpomalují na 50!
Omlouvám se, ještě to místo
https://mapy.cz/letecka?x=15.2818041&y=50.3421867&z=20
Takovéhle zpomalení význam nemá. Městský autobus víc jak 80 km/h nejede, přesto mu srnka proskočila čelním sklem.
Žádný problém. Volby.
Myslím tam jsou nějaké prostupy pod dálnicí ale asi nebudou tak časté. Navíc mi dálnice přijde docela úzká – užší než D11, to mi také přišlo nebezpečné. Měla by se tam možná snížit rychlost.
Trefná je poznámka o všeználkovi Kolovratníka, ten rozumí všemu a kdýž kritizuje že si někdo dělá PR tak jestli to náhodou nebylo Ano, kde se sjeli všichni papaláši od nich.
Nově otevřené úseky na D11 jsou skutečně o 1.5 m užší, než nově otevřený úsek na D35.
že by se na D35 počítalo s provozem cyklistů :- )
Prostupy pod dálnící jsou pěkná věc, leč zvěř má svý trasy, takže pokud je prostup mimo ně, je k ničemu. Plus zvěř úplně nemiluje prolejzání temných a úzkých děr…
Ne vždy je to nějaký tunel, ale může být řešeno jako přechod. Tyto přechody navíc navazují na okolní krajinu,j Mají dost široký vstup (jakoby trychtýř a zvěř se tak pohybuje v uměle vytvořeném „přirozeném prostředí“ . A je to u pěkné. Okolo Prahy takových je spousta.
a proto se na migraci zvěře dělá posouzení a projekt, v rámci výstavby dálnice, takže pro někoho překvapivě se ekodukty neumísťují jen tak od oka.
Tak jestli tam je přirozený a využívaný koridor pro migrující zvěř, tak bych myslel, že to bude řešené nějakým prostupem, kam bude zvěř navedena… asi mi něco uniká.
Jo, taky bych si myslel, že ekodukty by v roce 2022 měly bejt standardní součástí stavby. Nicméně to by dálnice nesměla stavět pochybná instituce, která mentálně setrvává někde ve vrcholící normalizaci…
Od toho je EIA a migrační studie a stanovsika různých odborů ŽP, MŽP apod., která určí, kde ty přechody budou.
Navíc dle statistik nehodovosti a mnoha studíí ma největší vliv na migrační trasy, které plodiny se na obou stranách komunikace pěstují.
Stačí aby se na poli začlo pěstovat něco jiného a migrační trasy se rázem posunou třeba o 2 km jinam. A kvůli tomu opravdu nemůžete stavět ekodukty každý rok o kus vedle.
Ale již se to dá korigovat. Navíc pokud si zvěř navykne a bude vědět kde, tak je používat bude. A pokud by byl plot, tak jí ani nic jiného nezbyde.
Jenže to by do toho nesměl vletět nějaký dvojministr s potřebou nechat se vyblejskout při otevření stavby, ať je hotová nebo ne.
Tohle řeší EIA. Posudek pro EIA rozhodně ŘSD nevydává, na to je někdo úúúplně jiný.
Dálnic bez plotů je opravdu spousta, hlavně na starých Úsecích. Také jsem na dálnici potkal srnku. Ke střetu došlo asi ve 110km/h. Pokud vím, tak se spousta dálnic otevře nedodělaných a i bez plotů, není to zase až moc vzácné.
To neznamená ale, že to tak je v pořádku. Minimálně značka upozorňující na možný výskyt zvěře (skákající jelen) tam měla být umístěná, podle mě tam klidně mohla být i snížená rychlost třeba na 90 km/h, než se ploty dodělají.
Doufám že pojistky vyplatí Kolovratník ze svého
Pokud řidič nemá pojištění pro případ střetu se zvěří, tak nikdo nic řešit nebude. Jediné co, tak srážku se zvěří nahlásit aby si to přijeli myslivci sebrat. Pokud je zvěř již mrtvá je to ta lepší varianta. Pokud ale zůstane ležet za vámi na silnici s přelámanýma nohama, ale hlavou vztyčenou….není to hezký pohled a hned o spoustu problémů více.
Kdyby tam postavili Kolovratníka, tak i chudák bachyně by se danýmu úseku zhnuseně vyhnula. A Kolovratník by byl poprvé v životě užitečný.
😀 😀 😀
Poprvé v životě – přesně 😀😀😀👏👏👏👏👍👌
Že mne nepřekvapuje to blábolení rektálního alpinisty Kolovratníka…
„Kolomazníkovi“ je jedno , co plácá. Hlavně aby byl vidět.
Věřil byste, že jsem na toho škodiče přes svátky zapomněl a vůbec mi nechyběl? Škoda že nezalezl někam do kanálu a už tam nezůstal.
Sice za nehodu nemohl řidič, ale nějaký člověk ano. Člověk, který povolil užívání dálnice přestože není hotová. Třeba je přejde, otevírat nedodělky, když se jim dají všechny ty nehody na proplacení.
Upřímně jsem velmi zvědav na postup pojišťovny.
Myslím si, že toho postižení řidiči moc od pojišťoven nedostanou.
Určitě ne. Snad jen ti co mají odpovídající pojištění. Pokud budete nehodu hlásit, tak se může stát, že se vás na tísňovce zeptají, jestli máte pojištění pro střet se zvěří a když řeknete, že ne možná se budou divit, proč vůbec voláte a co tedy chcete.
Žádný problém v tom nevídím.
Bylo povoleno předčasné užívání stavby, bylo.
Vyžaduje snad nějaký zákon nebo vyhláška oplocení u dálnice? Nevyžaduje.
Vyžaduje to norma ČSN 736101? Nevyžaduje.
TP, TKP a dokonce ani normy nejsou právně závazné předpisy. A nějaké vnitřní technické předpisy ŘSD už vůbec ne.
Takže vše je naprosto v pořádku.
A nemělo by se to do těch norem přidat?
Ježiš, nejste vy Čech? Je to sice úplně blbě, nicméně podle norem, takže pohoda. Tenhle přístup je přesně tím důvodem, proč se od Rusáků lišíme de fakto jen tím, že (zatím) nepíšeme azbukou.
yxc má úplnou pravdu a např. pan Sůra je zvědav na postup pojišťovny zbytečně. Ta musí událost řešit úplně stejně, jako střet se zvěří na jiném, rovněž legálně provozovaném úseku dálnice.
Já s vámi jčdnznačně souhlasím (že je to blbě), ale p. yxc komentoval, zda bude problém s pojišťovnou a zde bych si troufal tvrdit, že opravdu nebude žádný – resp. (ne)existence plotu nebude mít na plnění žádný vliv. Pojištěnec opravdu nemá za povinnost prověřovat existenci plotu nebo trasovat před jízdou biokoridory.
Nicméně pojišťovna následně může vymáhat zůsobenou škodu na víníkovi.
Reagoval jsem, co na to pojišťovna a ta to zaplatit musí.
Od Rusáku se lišíme hodně, jsme spíš nedokvašení němci a i na úrovni komunikací je vidět, že proti východu nebo Balkánu jsme přece jen o něco dál.
Sice to nevyžaduje norma, ale v nižších předpisech už to je.
To, že normy nejsou právně závazné je důsledek 90. let a je to špatně.
No, z povinného ručení to ale asi běžně nepůjde.
Ještě jsem neviděl žádnou srnu či svini, co by měla uzavřenou pojistku. A to by pak stejně musela být pojistka na blbost. Povinné ručení je pro krytí odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla jinému. Pak snad jen nějaká havarijka a nebo již zmíněné připojištění v rámci povinného ručení pro případ střetu se zvěří. Ale to předpokládám každý nemá, neboť je spousta lidí co se na pov. ručení snaží ušetřit a pak jsou překvapeni plněním.
Stejně tak by to z obyč PR nešlo ani na staré I/35. Málokterý jelen má sjednáno pojištění na způsobenu škodu…
V jednom případě by to z PR šlo! Víte v kterém? Pokud by to do vás narvalo další vozidlo zezadu. V tom případě by šla část z jeho povinného ručení, protože nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Akorát v tomto případě je úplně jedno, zda první řidič brzdil kvůli zvěři nebo chodci/cyklistovi/větvi/výtluku/whatever. To už je čistý problém zadkolepiče a ne chybějícího plotu.
To ano.V tom případě je plot fuk.
Jelikož ještě před 3 lety nebyla polovina dálnic oplocená, tak to beru spíš jako politické PR.
Pokud bychom to měli brát dogmaticky a odložit otvírání jen kvůli oplocení, tak bychom měli zavřít i ty úseky dálnic, co na oplocení čekají.
Navíc, co když to otevření zabránilo nějakému smrťáku na I/35 mezi HK a Holicema. A co kdyby tam došlo k úmrtí jen kvůli tomu, že dálnici neotevřeli kvůli plotům. Vybraní politici by si zas dělali mediální PR zcela obráceně.
Proto se vliv otevření D35 bez plotů na nehodovost blbě posuzuje.
Za říjen na úseku HK – Holice 5 nehod typu srážka s lesní zvěří. K tomu další nehody – jeden smrťák a několik těžkých zranění. Pozdější statistiky ještě nejsou.
https://nehody.cdv.cz/statistics.php
listopad I/35 HK – Holice nula srážek se zvěří.
Nemůžete sledovat jen ty srážky se zvěří. Dálnice by byla otevřena bez plotu nebo vůbec. Proto je nutné brát v potaz všechny nehody. Nikoliv jen manipulativně vytrhávat z kontextu jeden typ nehod, tak abyste si obhájil to, že jste v článku nepoužil kritické myšlení a neoznačil veškerou kritiku otevření tohoto úseku za lichou. Komunikace dálničního typu s fyzicky oddělenými směry je vždy výrazně bezpečnější než běžná silnice s řadou dopravních závad a na hraně své kapacity. Dálnice bez oplocení jsou v CZ běžný jev, i když se na jejich dostavbě vytrvale pracuje. Nikoho naštestí nenapadlo je kvůli tomu zavírat a… Číst vice »
Jenže za ty nehody na I/35 nemůže absence dálnice, nýbrž konkrétní chybující řidiči. A snaha vlád o co nejvíce dopravy a její směrování přednostně na silnice.
Statisticky se na vzniku nehod z 93% podílí člověk, z 34% Infrastruktura a z 13% vozidlo. Jen za 57% nehod může čistě ten chybující řidič. Z velké části je to tak kombinace vícero faktorů a proto je potřeba tvořit komunikace dostatečně kapacitní, bezpečné a pokud možno odpouštějící (tzn. když už se ten řidič vyseká, ať z toho má co nejmenší následky).
Jak kdyby srážka se zvěří na železnici neexistovala.
Postavit plot není žádná raketová věda, jen se musí najmout další parta jen na to. Při všech těch technologických závislostech a postupech tohle je chyba jen a jen organizace práce.
Dopravní všeználek 👍😂😂😂
Je třeba říci, ze bulvární dopravní web tímto získal me sympatie 🙂👍
Velmi trefné, ještě bych doplnil užitečný blb.
Zatímco 1/35 byla perfektně oplocená a obecně bezpečná, tak proč to o půl roku neodložit, že…
Mohli to otevřít se sníženou rychlosti a cedulemi „pozor zvěř“.
To mohli, přesto je to zásadní zvýšení bezpěčnosti a nadpis článku neodpovídá realitě.
Za podmínky, že by tam tu devadesátikilometrovou rychlost také účinně vymáhali.
Jasně. P/ostavme si za těžký prachy dálnici, dejme tam 90 a nekompromisně pokutujme. To dává smysl tak vám.
I/35 tam byla desítky let a pro zvěř to již byla přirozená bariéra.
Dobře, čekal bych to od novináře, ale vyjedu ty statistiky ze staré silnice sám. Za říjen na úseku HK – Holice 5 nehod typu srážka s lesní zvěří. K tomu další nehody – jeden smrťák a několik těžkých zranění.
Ten nadpis článku je bulvární blábol. Na dálnici patří maximálně značky informující o zvěři.
Co je konkrétně v titulku špatně?
Třeba toto: „Otevření za každou cenu.“
Dálnice byla otevřena zcela standardně. Otevřít dálnici, kde nejsou ploty, je potřeba dotáhnout zemní práce (ohumusování, osetí) někde bokem za svodidlem, případně nejsou hotové všechny přeložky souvisejících komunikací je běžný postup, který se ničím nevymyká.
Přinos otevření dálnice pro bezpečnost provozu je nezpochybnitelný. Stačí si srovnat statistiky na úseku Opatovice-HK-Holice s tím, co se událo tady. Jen nejsou relevantní data za prosinec a hlavně leden, pak to bude krásně vidět.
Jinak je evidentní, že tenhle úsek svoji kvalitou za provedením nově otevřených úseků D11 zaostává.
Data za listopad na I/35 HK – Holice 0 srážek se zvěří. Opravdu nešlo plot postavit, opravdu nešlo dočasně omezit rychlost atd? Opravdu to není za každou cenu otevřené?
1) Pro zhodnocení přínosu otevření pro bezpečnost provozu musité srovnávat všechny nehody, vč. jejich následků ne jen vytrhávát z kontextu tu zvěř.
2) Postavit plot nešlo, protože musí dotáhnout zemní práce a nedostali by tam stroje. Jsou nějaké postupy prací a ty přeskakovat nejdou.
3) Omezení rychlosti by sice bylo možné, ale nesystémové. Vy byste tedy snížil rychlost na všech dálnicích bez oplocení? Tzn na D1 byste před dokončením modernizace dal všude 90 km/h? Nebo 70, či ještě méně?
Na D7 u Panenského Týnce například jsou značky A14.
A14 ničemu nepomůže. Pochybuji, že kvůli této značce jezdí u Týnce všichni hromadně 70 km/h, aby stihli zareagovat na zvěř. Na dálnici to je spíš takový alibismus ve smyslu „my jsme ti to říkali“, ale průměrnou rychlost vozidel a ani množství srážek se zvěří to neovlivní. To funguje jen někde v lese na silnici II. třídy při průjezdu v noci.
Pomůže v tom, že je řidič upozorněn a musí se podle toho chovat. Neříkám, že se vždys dá střetu zabránit, ale k prevenci a snížení rizika přispěje. Pokud tam bude snížená rychlost, tak by to chtělo také říci PROČ. Obyčejnou značku se sníženou rychlostí spousta lidí ignoruje protože nepřemýšlí o tom, proč tam asi tak je a co tím chtěl „básník říci“.
Není to za každou cenu otevřené, ale to omezení rychlosti, příp. upozorňující značky tam být měly.
Ale už teď je dálnice přínos nejen pro ty, co jedou od Hradce k Vys. Mýtu, ale i pro obyvatele obcí na tom „odlehčeném“ úseku I/35 (dnes už asi 635).
Chybějící ohumusování má prakticky nulový vliv jak na bezpečnost provozu, tak na pohyb zvěře.
Je dost rozdíl, když není natřená fasáda, nebo když chybí zábradlí na schodišti.
https://nehody.cdv.cz/statistics.php
listopad I/35 HK – Holice nula srážek se zvěří.
A v září čtyři, tak bych si dovolil odkázat na to co píšu – že za listopad tam ještě nejsou data.
https://nehody.cdv.cz/detail.php?p1=170606211420
nejsou:) když něco neumím najít, neznamená to, že nejsou:-)
A na I/35 se jezdí 130 km/h?
někdo ano 😀
Leda tak mezi půlnocí a čtvrtou ráno, když je menší provoz. Jinak je to na I/35 jízda v koloně od konce dálnice u Holic ke konci dálnice v Mohelnici.
Ty prachové ohradníky mají nejspíš velmi vysokou účinnost, když ty zvířata proběhnou bez problémů.
U nich bude asi hlavní to, kolik stojej a kdo je státu prodává…