Otevření nových tramvajových tratí přináší v Praze návrat linek do původních tras
Tramvaj 14T ve Slivenci. Foto: PID
Ke změnám dochází především díky vybudování smyčky ve Slivenci.
Ke změnám dochází především díky vybudování smyčky ve Slivenci.
Skromně připojuji dnes zavedenou linku 418, která tedy s těmito změnami u tramvají nemá nic společného. Spojuje Stodůlky a nový Logport v Jinočanech, samozřejmě bez možnosti projet dále do obce, ale i tak to může být pro někoho z dolní části Jinočan nebo i Zbuzan výhodné spojení (a na Stodůlky levnější když stačí jen pásmo 1 a B).
Když se stále otevírají kilometry nových tratí, bude mít DPP dostatek tramvají, aby tyto úseky obsloužil? Nové tramvaje v nedohledu, takže budou tahat staré tramvaje z kopřiv, aby udrželi nějaké rozumné intervaly ve špičkách? Nebo se prostě intervaly roztáhnou a sníží se tím komfort pro cestující? Jinak tramvaje na bázi T3 zde asi budou jezdit ještě hodně dlouho. Na zveřejněných vizualizacích z nově postavené TT na Václavské náměstí jsou pod plně vzrostlými stromy (doba růstu alespoň 20 let od vysazení) stále siluety tramvají T3. 🙁
Ty vizualizace nikdy nesmí člověk brát vážně. Např. na vizualizacích zastávek u nádraží Zahradní Město byla v Praze nikdy nejezdící K3RN, na těch vizualizacích jde spíš o uspořádání uličního prostoru než o typ tramvají.
No Střešovice určitě nějakou T3 na ten Václavák pošlou, o to se nebojte…
No konečně. V poslední době se všema uzavírkami (za poslední dva roky a zejména v posledních měsících tam snad byla nějaký čas uzavřená skoro každá trasa napojená na Jana Želivského a dost se divím, že se jim to nesešlo) to bylo v okolí Ohrady/Želivského loterie co dnes jede a nejede. Doufám, že teď bude chvíli zase klid a nebudou se měnit trasy aspoň do prázdnin.
Moc nechápu tu 300 do Nových Vokovic. Hodně netypické a nesystémové . Přijde mi, že to tak někdo zase chtěl, aby si splnil svůj dětský sen.
Původně se tam uvažovalo, že Nové Vokovice bude obsluhovat prodloužená 116. Ta by se otočila na kruháči na Jenerálce a pokračovala ulicí Na Krutci do Vokovic. Jenže to si vyžaduje úpravy ulice, ke kterým ještě nedošlo. Ropid snad měl na stole novou městskou linku 218, což by ale vyžadovalo další bus a řidiče, zatímco na Veleslavíně je bus i řidič k dispozici v obratech linky 300. Pokud by ovšem vložené spoje byly jako městská linka, požadoval by se jiný standard odbavení (terminál na karty), takže se to trochu nesystémově ponechá jako příměstská linka se všemi zastávkami v pásmu B. Až… Číst vice »
Mně to hlavně přijde jako uříznutá větev, co člověka nikam nedoveze. Pokud na metru jsem rychlejší pěšky než je interval, podle mě nemá smysl.
Přišlo by mi rozumné tam prodloužit třeba vybrané spoje 131, aby ten autobus někam „jel dál“, ale asi někomu vadil souběh s tramvají z Bobřislavky.
Ne každý je schopen nebo ochoten chodit pěšky tak, jako vy.
V tomhle případě je to chození z důvodu nepoužitelnosti MHD. To znám.
Jo. Ale prostě to není funkční, jsou to náhodné výstřely od metra. Původní 225 aspoň by mě dovezla na Řepy nebo Stodůlky, pokud bych v Nových Vokovicích třeba pracoval.
Já jsem zvědav, kdo tu 300 bude zajišťovat – protože busy na standardní lince 300 jsou všechny kloubové – a mě některé uličky přijdou na „vložené 300“ dost malé.
Navíc si myslím, že kloubák na tuto vloženou trasu je zbytečně velký bus.
A za třetí – dnešní 300 prakticky nejezdí podle jízdního řádu – velmi časté zpoždění i 20 a více minut.
Tak jsem tu vnitroměstskou linku nepobral – asi to nebudou stejní řidiči a busy
Kloubové do Vokovic určitě neprojedou, neboť ve starší verzi dokumentu rozvoj linek PID (2018) se uvažovalo o zavedení kloubových autobusů v PD na linku 225 ještě před zprovozněním TT na Dědinu a právě kvůli tomu měla Vokovice opustit a nahradit ji měla 116.
Kloubové vozy do Vokovic určitě bez problémů projedou. Tím neříkám, že tam budou jezdit.
Lepsi casove koordinace spoju, u linky 6 a 14 znamena, ze pojedpu ted ve Vysocanech dve tramvaje za sebou po dvou min. a pak 6min. nic… pricemz pred vylukami byl interval prakticky v prokladu…
Tak nevím. Koukám na sedlo PD z Polikliniky Vysočany směr do centra.
Odjezdy 6: :02, :12, :22, :32, :42, :52
Odjezdy 19: :08, :18, :28, :38, :48, :58
kdo jezdi v 6h, ja mluvim o 7-8h… coz je spicka…
Ty proklady jsou užitečné právě brzo ráno a večer.
Proklady jsou dulezite ve spickach, kdy potrebujete casto do prace a z prace,… ja chapu, ze mimo spicky a o vikendech je proklad prijemny, ale vetsinou nikam nespechate,… ale souhlasim s tim, pac cekat 15-20min na tramvaj se nevyplaci… Dnes rano jsem si to poprve zazil, po 1min. dve tramvaje za sebou a pak nic… sel jsem to pesky, na dalsi zastavku, ale tohle pouzitelne neni… Prave kvuli tomu, se menili linky do Vysocan predtim, aby zde byl proklad a to byl 4/4 a 3/5… tim, ze zrychlila trat na krejcarku bychom si podle me 14 uz take moc nepomohli.… Číst vice »
Navic v tech ranich a vecernich spojich jede casto vice spoju z vozoven…
Ono je to právě kvůli koordinaci 14 a 19 (viz jízdní řády od 23.)
Myslíte lepší koordinaci pro přestup z linky č. 14 na linku č. 19 Na žertvách ve směru do Hloubětína, přičemž proklad linek č. 6 a č. 19 je (v obou směrech) pravidelnější? Ve směru do centra ovšem jednominutový přestup na Palmovce určitě příliš spolehlivý nebude = je to spíše na rychlý přeběh.
A o víkendech ve Vysočanech „proklad“ (v uvozovkách) 10 + 5 minut také není nic moc, ale s tím se asi mnoho udělat nedá.
do centra: špičky 2/6, sedlo 4/6, víkend 5/10, okraje 6/14
z centra: špičky 2/6, sedlo 4/6, víkend 5/10, okraje 7/13
Mašina se zapotila a nevyplivla optimum. To jsem teda čekal víc… Rozumím však tomu, že je to strašně těžké poskládat, obě linky mají po cestě daleko důležitější prokladové vztahy.
Spíše si povšimněme vypnutí šestky ve vysočanském úseku brzy ráno a v polonoci. …Nájezdy/zátahy z/do vozoven KO a ŽI, též najíždění nočních přejezdů, takže 6 v polonoci bude komplet v sólech. Už aby byla vozovna HL… 😉
Do Vysočan vždycky večer jezdila jenom jedna linka. Máte ale pravdu, že díky zátahům by se frekvence zahustila.
To, co se děje ve večerních hodinách na křižovatce na Palmovce je docela běs …
Běs? Občas jede do Kobylisy z Palmovky kvůli tamní vozovně nějaká linka navíc. To je ten běs?
Dve vozovny Hloubetin a Kobylisy…
Vidíte,
já myslel, že Hloupětínská vozovna se teprve staví.