Otevření 21 kilometrů D55 se blíží, ŘSD pustí na část na pár hodin veřejnost

Pokládka asfaltových vrstev na D55 u Starého Města. Pramen: ŘSDPokládka asfaltových vrstev na D55 u Starého Města. Pramen: ŘSD

Po prosincovém otevření 21 km budou příští rok hotové další dva úseky D55.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
standa

krásný.. letos se snad dostaneme s dálnicema v přípravě pod 500 km a do konce příštího roku pod 400 km. pokud nebudou přibývat další studie ( což by už těď měli) tak po roce 2035 nebude co stavět krom obchvatů a VRT.

Václav

Jsem z druhé strany republiky (po zdejších silnicích nejezdím), tak se chci zeptat: opravdu je to na té I/55 na dálnici? Bych nečekal, že je tam takový provoz. Tam je asi dost kamionů co se vyhýbá Brnu? Koukám do mapy a ta „stará“ cesta je asi děs (plno obcí, zatáček).

Alfons

Jen ten nový úsek časově zkrátí dobu jízdy o 20min. I s tím že se budete vracet zpět I/55

Pavel Skládaný

Je to jeden z hlavních evropských multimodálních koridorů Vídeň-Ostrava-Krakov/Varšava/Gdaňsk. To už spíše zpochybníme dálnici Praha-Karlovy Vary.

Pavel

Mrkněte na https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317 Minimálně úsek I/55 mezi Otrokovicemi a St. Městem u Uherského Hradiště má intenzitu jako dálnice už dnes.

Stráťa

Není důležité co tam je teď ale co tam bude po otevření dálnice. Dokud chybí dálnice tak ji prostě nejde využívat a jezdí se přes Brno.

Jenda

Krásná práce. Kéž bychom se i v Čechách dočkali dálnic, které umožní cestu z A do B místo A-Praha-B.

MichaelP

Jendo, a které konkrétně úseky máte namysli?

Martas

Třeba Jihlava Plzeň, dokonce když si dáte do mapy Tábor Plzeň, tak Vám to řekne, že po dálnici přes Prahu je to jen o 10 minut delší, tzn. až bude D3 dostavěna, bude to vést tudy.

František

A musi to být dálnice? Nestačila by slušna jednička co nepůjde přes obce, nebude mít kruháče a tu a tam bude 2+1? Ty intenzity prostě všude dálnici neobhájí.

Dálnice

Ono se dosti často jezdi PŘES Prahu protože dodnes není dokoncen okruh KOLEM Prahy. Coz nic nemeni na tom, ze by se nejaka autostrasse Plzen-Tabor-Humpolec hodila.

Honza

Obávám se, že bez Napajedel tento kus dálnice moc nepomůže.

Jan

To řekněte těm obcím, kde jede kamion za kamionem! Pomůže to rozhodně.

bublina

Souhlas, Napajedla byla vopruz už při výjezdu z Otrokovic. Pak když člověk chytil šichtu a teď, když je zavřený most do Napajedel, je to v podstatě nekonečná kolona.

Martin

„Stokilometrová dálnice má nahradit přetíženou silnici I/55 a odvést provoz z center 18 měst a obcí.“ Všechno super a na otevření se těším, ale taky by bylo dobré napsat, že stávající rozestavěná varianta naprosto brutálně zbourá dopravu ve Strážnici, případně ve Vacenovicích a Ratíškovicích, pokud budou řidiči hledat alternativu za Strážnici.

Vít

Je to tak, kamiony ze Bzence na Veselí, osobáky na Strážnici ale častěji Vracov, Vacenovice, Ratíškovice. Každopádně už od příštího týdne se chystá oprava průtahu Bzencem která bude postupně realizována až do otevření dálnice 20.12.2025

Vít

Samozřejmě 20.12.2024

Pavel Kopeček

Už, aby to bylo komplet, pomůže to hlavně křížení D1xD2. Loni jsem jezdil často Ostrava x Břeclav, a občas se stávalo, že mě navigace tahala po D1 a D55, místo po D1/D46 a D2. W když člověk vyloženě nespěchá, tak je to napohodu.

Jirka

Za to Brno na pohodu rozhodně není a dlouho nebude. S těmi 3 pruhy na D 1 se podle mě mělo počkat až budou hotové D 35 a D 55. Do té doby, než se tohle začalo stavět, byly na D 1 v okolí Brna zácpy jen při dopravních špičkách, teď tam jsou zácpy pořád a dvě dálnice, které z Brna odvedou podstatnou část tranzitu jsou zatím jen ve výstavbě. Důsledek je, že jsou permanentně ucpané obě hlavní trasy mezi Moravou a Čechami.

Dálnice

V nasi dnesni situaci je asi nejhorsi reseni na neco cekat. Procekali jsme nekolik dekad, ted je cas to dostavet (a radne udrzovat).

Adam BV

Souhlasím s Jirkou… také myslím, že mělo ŘSD počkat na přelom 2025/2026:

Bude dokončený nyní stavěný úsek D55 a ještě most přes Moravu + D1 kolem Přerova = ulehčení Brnu odkloněním dopravy Polsko-Vídeň.

Bude dostavěný obchvat Vysokého Mýta, úsek Janov Opatovec + kousek chybějící D35 u Olomouce = ulehčení Brnu od směru Praha-Ostrava.

PetrN

jednoznačně nejsilnější tranzitní vazba nákladní dopravy přes Brno je Praha-Bratislava následovaná směrem Ostrava-Mikulov. Ani s jednu z těchto relací D35 a D55 neodlehčí, jelikož přechod Poštorná/Reintal má na rakouské straně zákaz nad 3,5t a to se rozhodně v následujících letech nezmění… vazba D2-Praha tvoří 50% veškeré nákladní dopravy, která projíždí na D1 u Kývalky!!!
Čekat s přestavbou D1 u Brna by byla hodně velká blbost, kolony nebyly zdaleka jen ve špičkách, hlavně od Prahy to stávalo středy a čtvrtky naprosto běžně, jen ty kolony byly o něco kratší

Frantisek

Me i prekvapilo, kolik aut jezdi Pardubice-Havl Brod – Jihlava … ale na dalnici to asi nikdy nebude. Nejak stridava 2+1 mimo obce a bez kruhacu by ale byla super.

Pavel

Mezi Pcemi a Chrudimí a mezi Brodem a D1 možná, jinak standardní jednička. https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317

Pavel

Co znamena „Stavba letos nejdelšího dálničního otevíraného úseku v Česku míří do finále.“? D4 a D3 snad letos nebude?

Dálnice

Na druhou stanu, je hezky, ze si tady muzeme luxusne upresnovat, ktery letos otevirany dalnicni usek je nejdelsi 😉

bublina

Vždy jsem měl rád poměřívání. Ve škole pindíky, na střední cigáro, a teď se zmůžu jen na nejdelší úsek dálnice, co mi udělá radost.

Michal Tvrdý

A my v tej ruSSkej pridruženej gubernii na východ od Vás len tíško závidíme ….

Dálnice

Na druhou stranu, abychom byli objektivni, stavet cokoliv na sever od cary Trnava-Nitra-Kosice je estakada-tunel-estakada-tunel…

Michal Tvrdý

To máš pravdu …. čo úsek to tunel … tunel na peniaze ….
Za všetko hovorí to, že za 30 rokov nebola vyriešená jedna križovatka v Radoli (KNM), za 30 rokov neboli na Strečne postavené galérie a tak sa to len láta kúsok po kúsku …. a tunel sa tam buduje od roku 1998 ….