Otevření 21 kilometrů D55 se blíží, ŘSD pustí na část na pár hodin veřejnost
Pokládka asfaltových vrstev na D55 u Starého Města. Pramen: ŘSD
Po prosincovém otevření 21 km budou příští rok hotové další dva úseky D55.
Po prosincovém otevření 21 km budou příští rok hotové další dva úseky D55.
Trochu děsivé, že zbytek má být dokončen až za 8 let. Ve chvíli, kdy se to z větší části dostaví a začne se vyplácet tudy jezdit, si města jako Strážnice a Veselí užijí.
ještě si užívám cca prázdnou D55, než se tam nahrnou Poláci jedoucí směr jih. Každý ve směru Ostrava-Bratislava nebo Ostrava-Vídeň tady pojede. Ještě to sice nebude tak horké do roku 2026 do otevření D1 kolem Přerova, ale i tak..
Dálnice, která tu už měla stát 10 let. Ale díky neschopnosti a chybění dlouhodobého plánování se s velkou slávou bude otvírat až letos. Přitom už pred 10 lety, byl provoz v okolních vesnicích neúnosný.
A jsem zvědavý, jestli opraví a jak, ty cesty, které v okolí díky těžké technice naprosto zničili.
Namísto toho aby jste tam dělali šaškárny, radši makejte ať je otevřená v termínu.
Fascinující, jak někteří do krve tvrdí, že je to lokální dálnice. Případně, že všichni musí pokračovat na Vídeň. Když spojím Tallinn a Atény, tak mě to vede přes Brno, kterému tímto odlehčíme. Na té trase je několik hlavních měst. Již nyní tam jezdí vyloženě dálkový provoz a zpochybňovat tu dálnici opravdu nelze.
Je to další příklad salámové výstavby dálnic v ČR. Tu na jednom směru postavit 10 km tu na jiném směru dalších 20 km. Ve finále takřka nemáme dokončenou jednu celou. trasu. Nic proti této dálnici ale prioritou by mělo být dokončit rozhodující trasy jako druhé spojení Čech s Moravou D35.Tato trasa se staví více než 40 let a stále není a jen tak nebude hotova.
Zastavením prací na D55 se D35 neurychlí.
Asi tak no. Jestli si někdo myslí že D55 je nějaká vedlejší případně „vidlácká“ dálnice tak si nevidí… ani pár metrů za hranice svého města.
Dálnice není tunel, můžete jezdit i na té části a nemusí až úplně na konec.
A neustálým oddalováním do toho přesně správného okamžiku, aby se otevřelo 70 km naráz … propadnou vydaná povolení i vyjadřovačky. A jelikož se zákony mění i několikrát do roka … předělávat předělané… zadarmo?
To chci vidět. Úsek M. Písek – Bzenec by tak rychle nedokončili ani Číňané…
Před měsícem jsem psal, že tomu nevěřím… samé mínusy 😁
Před pár dny to byl komentář, co všechno má Dobrá Správa v plánu do roku 2028… takže možná nás to překvapí.
Až bude dálnice z Přerova až k Břeclavi, tak se nakonec ukáže, že velká část provozu do Vídně bude přes Břeclav. Už by si tam měli chystat obchvat.
Vysirky z Deti zeme napadly zpusob kontrol plneni podminek vystavby, nicmene pristi rok by se mely rozbehnout pripravne prace. Spis mam obavy jak to bude na rakouske strane…
Kdo jede na A2 tak to vezme přes Bratislavu, protože se vyhne zácpám na mostě přes Dunaj ve Vídni.
Když má SK známku
Jo, Praterbruecke… když madam Gewesslerová zatrhla tunel pod Dunajem který se připravoval deset let… tak to tam bude jenom horší.
Zářný příklad toho jak jsou zelení schopní škodit aby si drželi svou ideologii, a důvod proč jsou pro mně totálně nevolitelní i tady.
Pořád zůstává top prioritou spojit Brno s Vídní plnohodnotnou dálnicí,
Rakušáci nikdy neudělají spojku A5-Břeclav ,na to nezapomeňte…..
Někteří lidé mají přímo morbidní radost jak se D52 nedaří 🙁
Souhlas, to jen autor tohoto článku tvrdošíjně zazdívá D55 coby nejkratší a nejrychlejší spojnici Ostravy s Vídní…
krásný.. letos se snad dostaneme s dálnicema v přípravě pod 500 km a do konce příštího roku pod 400 km. pokud nebudou přibývat další studie ( což by už těď měli) tak po roce 2035 nebude co stavět krom obchvatů a VRT.
A nastane ráj na zemi, tedy v ČR 🙂
nač ty mínusy ??? 😀 že by kvůli datu dostavby sítě co jsem tu nastínil? ? nezapomínejte že tu máme patriky, vody z tetčic apod…
Jsem z druhé strany republiky (po zdejších silnicích nejezdím), tak se chci zeptat: opravdu je to na té I/55 na dálnici? Bych nečekal, že je tam takový provoz. Tam je asi dost kamionů co se vyhýbá Brnu? Koukám do mapy a ta „stará“ cesta je asi děs (plno obcí, zatáček).
Jen ten nový úsek časově zkrátí dobu jízdy o 20min. I s tím že se budete vracet zpět I/55
Je to jeden z hlavních evropských multimodálních koridorů Vídeň-Ostrava-Krakov/Varšava/Gdaňsk. To už spíše zpochybníme dálnici Praha-Karlovy Vary.
bohužel bez vize napojení na rakouskou A5 tak aby tudy mohla proudit silná nákladní doprava od Polska.. takže z D55 je radost jen poloviční
Ak by Rakúšania postavili S8 s napojením na slovenskú D4, pre kamióny by mohla existovať alternatíva aj tadiaľto cez Slovensko
Na Moravě je dálnic ažaž. Kdyby radši začali s pražským okruhem, rozšířením D10, D11, konečně rozjeli přípravu D3 ve stř. Čechách, I/12. Je toho moc k dodělání v Čechách.
Jste si to spletl. Kolem Prahy je dálnic až až. Kdyby se teď v Čechách nic nestavělo a dalších 30 let stavělo jen na Moravě a ve Slezsku, tak se ten dluh možná za 30 let dožene.
Zkuste si jezdit denně přes a zajistíte, že to je tragédie a okruh už měl být dávno hotov včetně rozšíření D8, 10 a 11 na 3+3. Navíc Černý Most bude kolabovat až na něj dovedou chybějící JV část MO.
Nechte ho, je vidět, že pán z Moravy tomu rozumí a že je opravdu objektivní.
To samé, zkuste si jezdit denně přes Uherské Hradiště, Ostroh… prostředkem obce, semafory, padesátka, náklaďáky, kolony…
Naopak, z Prahy už vede dálnice na všechny strany, konečně čas přestat s tím věčným „ale ještě D4, ale ještě D3, ale ještě rozšířit tuto a támhle“…
Jako jistě, tam kde je provoz tak rozšíření 2->3 je hezké, ale kua nechat kvůli tomu krajovku v 1+1 a ještě samou padesátku to může říct jen někdo kdo si nevidí za Prahu ani co by kamenem dohodil… to je prostě nesrovnatelně horší.
Mrkněte na https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317 Minimálně úsek I/55 mezi Otrokovicemi a St. Městem u Uherského Hradiště má intenzitu jako dálnice už dnes.
a k tomu ze Starého Města dále na jih vedou dvě přibližně stejně zatížené paralelní silnice (II/427 a I/55), v odkazovaném pentlogramu jsou jen první třídy.
Není důležité co tam je teď ale co tam bude po otevření dálnice. Dokud chybí dálnice tak ji prostě nejde využívat a jezdí se přes Brno.
D55 má rozhodně svůj význam, kromě silné dálkové dopravy, kterou na sebe dokáže přetáhnout navíc prochází hustě osídlenou oblasti, kde je poměrně dost velkých sídel a rozhodně to bude vytíženější dálnice než D4, D6 či D7… Ono se stačí podívat kolik obyvatel mají města po trase.. To si někteří kritici husté dálniční sítě na Moravě obvykle neuvědomují, dalším krásným příkladem je D48… Nicméně D55 by měla ještě větší význam a úlevu pro dopravu na D1 kolem Brna, kdyby byla napojená na Rakousko. ano, chystá se sice obchvat Břeclavi, ale dále na Rakousko přes přechod Reintal je zákaz nad 3,5t, takže… Číst vice »
Souhlas s těma D6, D7 (kromě prvních dvou nájezdů – zhruba po Kladno).
Je to nejkratší spojnice Balru a Středozemního moře užívaná už od dob Říma, známa jako Jantarová stezka.
To si pište, že to je na dálnici, včera bylo pozdě . Často tama jezdím.
Trasa dálnice D55 vede poblíž II. koridoru – to by coby argument mohlo stačit.
Zrovna tady je to souběh i se silnicí přes Nedakonice a Polešovice, spíš to se nahradí než na I/55.
řeka Morava je jeden z nejdůležitějších evropských koridorů jak pro lidi, tak i zvířata. Je přirozené, že se tam kumuluje doprava a také obyvatelstvo. Obce podél I/55 jsou obří. V Čechách by každá dědina s obyvatelstvem kolem 3k byla regionální město. Dáme si to od Otrokovic: Napajedla 7k; Spytínov 1,7k; Babice 1,7k; Huštěnovice 1k; Staré Město 6,6k A tady se to dělí na II/427 a I/55 427: Nedakonice 1,6k; Polešovice 2k; M. Písek 2k; Bzenec 4,3k 55: Kunovice 5,5k; Ostrožská N. V. 3,5k; Uherský Ostroh 4,2k; Veselí n. M. 11k; Strážnice 5,3k; Petrov 1,3k a dál už jsou to obchvaty… Číst vice »
Byla to velmi vytížená „jednička“ už za socializmu. A to vede spoustou dědin a měst, tedy často padesátka a křižovatky. Čili po dostavbě to bude o něco kratší, mimoúrovňové a s vyšším limitem, čili fakt o hodně kratší na čas. V oblasti Staré město/Uh. Hradiště/Kunovice/Uh. Ostroh/Veselí/Strážnice tam víceméně přechází jedna obec plynule v druhou. Obchvat není moc kudy, tahle dálnice ho má nahradit, vést dopravu zhruba 3-4 kiláky paralelně po druhém břehu Moravy, kde je volněji a jde to tam protáhnout mimo obce. Bohužel, ty nejtěžší úseky ještě nezačaly, především Bzenec – Rohatec kde to bude nejhorší boj s chráněným… Číst vice »
jinak ŘSD počítá s tím, že od Bzence po Břeclav se začne stavit zárověň v roce 2028.
Krásná práce. Kéž bychom se i v Čechách dočkali dálnic, které umožní cestu z A do B místo A-Praha-B.
Jendo, a které konkrétně úseky máte namysli?
Třeba Jihlava Plzeň, dokonce když si dáte do mapy Tábor Plzeň, tak Vám to řekne, že po dálnici přes Prahu je to jen o 10 minut delší, tzn. až bude D3 dostavěna, bude to vést tudy.
To samé Budějovice – Pardubice
Například Ostrava – Plzeň? Pokud nestačí, tak Ostrava- ČB, Ostrava – Liberec (i když zde už se to hýbe k lepsimu)
A proč se asi staví D35 jako alternativa? To byste tu Os-ČB chtěl polodivočinou přes Konici, Boskovice a Nedvědici, aby se náááhodou nemuselo využít D35 nebo D1?? Vyřešení jednoho ucpaného úseku (o kterém spousta lidí tvrdila vášnivě ještě 5 let zpátky že ucpaný není a řešit se nemusí) raději 75km novostaby v místech kde byla jen okreska??
Jinak na Humpolec – Tábor určitě taky jednou dojde, ale ještě ne teď.
A musi to být dálnice? Nestačila by slušna jednička co nepůjde přes obce, nebude mít kruháče a tu a tam bude 2+1? Ty intenzity prostě všude dálnici neobhájí.
Pro vnitrostátní potřeby by bohatě stačila, byl by to taky menší zásah do krajiny. Ale v součtu se silnou dálkovou dopravou AT-PL to na tu dálnici je.
Těžko předpovědět, jestli nastane podstatný odliv dálkové dopravy z Brna už po otevření tohoto úseku, nebo až po úplném propojení do Rakouska.
Každopádně ve Strážnici to bude masakr už teď.
Od Hodonína do Břeclavi, když jsme tam jeli v 2022, to byl opravdu ráj v porovnání se silnicí od UH do Veselí.
Náklady téměř totožné, novostavba hned od okamžiku dostavění poddimenzovaná. To je jakože rozumné??
Ono se dosti často jezdi PŘES Prahu protože dodnes není dokoncen okruh KOLEM Prahy. Coz nic nemeni na tom, ze by se nejaka autostrasse Plzen-Tabor-Humpolec hodila.
Z mého pohledu, když e člověk podívá na mapu ČR, tak dálniční síť je budována Z/DO Prahy a nebo přes Prahu. Ano, je tam větší koncentrace osob a firem. Ale ČR není Praha. Např. dálnice Cheb – Karlovy Vary – Chomutov – Teplice – Ústí = podél úpatí Krušných hor. Nebo další Znojmo-Jihlava – Pardubice- Hradec Králové- Polsko(D11) nebo případně z Hradce do Liberce. A pak je zde absence dálnice D49, je ve výstavbě ale pokud si vzpomínám, od Slušovic už to „dálnice“ nebude. Pokud se někdy dočkáme dálnice D55 až do Břeclavi, tak planovaný obchvat nebude dostačující. Křížení dálnic… Číst vice »
Obávám se, že bez Napajedel tento kus dálnice moc nepomůže.
To řekněte těm obcím, kde jede kamion za kamionem! Pomůže to rozhodně.
Souhlas, Napajedla byla vopruz už při výjezdu z Otrokovic. Pak když člověk chytil šichtu a teď, když je zavřený most do Napajedel, je to v podstatě nekonečná kolona.
To jo, ale ten most už se dělá takže je celkem jasný výhled kdy to bude…
„Stokilometrová dálnice má nahradit přetíženou silnici I/55 a odvést provoz z center 18 měst a obcí.“ Všechno super a na otevření se těším, ale taky by bylo dobré napsat, že stávající rozestavěná varianta naprosto brutálně zbourá dopravu ve Strážnici, případně ve Vacenovicích a Ratíškovicích, pokud budou řidiči hledat alternativu za Strážnici.
Je to tak, kamiony ze Bzence na Veselí, osobáky na Strážnici ale častěji Vracov, Vacenovice, Ratíškovice. Každopádně už od příštího týdne se chystá oprava průtahu Bzencem která bude postupně realizována až do otevření dálnice 20.12.2025
Samozřejmě 20.12.2024
No to si musí ve Strážnici atd vyřešit sami, snad by neměl být takový problém objednat pár značek.
Značky tomu jen „strhnou špičku“ ale jinak moc neřeší.
No a řešením je co, počkat a stavět to celé najednou? Jak dlouho ještě čekat na to??
Už, aby to bylo komplet, pomůže to hlavně křížení D1xD2. Loni jsem jezdil často Ostrava x Břeclav, a občas se stávalo, že mě navigace tahala po D1 a D55, místo po D1/D46 a D2. W když člověk vyloženě nespěchá, tak je to napohodu.
Za to Brno na pohodu rozhodně není a dlouho nebude. S těmi 3 pruhy na D 1 se podle mě mělo počkat až budou hotové D 35 a D 55. Do té doby, než se tohle začalo stavět, byly na D 1 v okolí Brna zácpy jen při dopravních špičkách, teď tam jsou zácpy pořád a dvě dálnice, které z Brna odvedou podstatnou část tranzitu jsou zatím jen ve výstavbě. Důsledek je, že jsou permanentně ucpané obě hlavní trasy mezi Moravou a Čechami.
V nasi dnesni situaci je asi nejhorsi reseni na neco cekat. Procekali jsme nekolik dekad, ted je cas to dostavet (a radne udrzovat).
Souhlasím s Jirkou… také myslím, že mělo ŘSD počkat na přelom 2025/2026:
Bude dokončený nyní stavěný úsek D55 a ještě most přes Moravu + D1 kolem Přerova = ulehčení Brnu odkloněním dopravy Polsko-Vídeň.
Bude dostavěný obchvat Vysokého Mýta, úsek Janov Opatovec + kousek chybějící D35 u Olomouce = ulehčení Brnu od směru Praha-Ostrava.
jednoznačně nejsilnější tranzitní vazba nákladní dopravy přes Brno je Praha-Bratislava následovaná směrem Ostrava-Mikulov. Ani s jednu z těchto relací D35 a D55 neodlehčí, jelikož přechod Poštorná/Reintal má na rakouské straně zákaz nad 3,5t a to se rozhodně v následujících letech nezmění… vazba D2-Praha tvoří 50% veškeré nákladní dopravy, která projíždí na D1 u Kývalky!!!
Čekat s přestavbou D1 u Brna by byla hodně velká blbost, kolony nebyly zdaleka jen ve špičkách, hlavně od Prahy to stávalo středy a čtvrtky naprosto běžně, jen ty kolony byly o něco kratší
= aneb nic dalšího nemusíme stavět, protože to nemá smysly, jen budeme přidávat pruhy na D1
nic takového jsem rozhodně nenapsal, jsem zastáncem D35 a D55 a dalších tangenciálních směrů třeba „D19″ či D38“ (ulehčí Praze), jen píšu že to Brnu zdaleka neulehčí tak jak leckdo očekává, každopádně obě dálnice jsou potřeba stejně tak ale i rozšíření D1 u Brna až po Vyškov včetně kompletní přestavby křižovatky D1xD2, která bude zahájena zřejmě na jaře 2025… A smím se zeptat kudy myslíte že pojede ta silná nákladní doprava Polsko-Vídeň, když ne kolem Brna? Snad nemyslíte že z Břeclavi do Mikulova po I/40 přes Valtice nebo zajížďkou přes Bratislavu?? Ano, osobní doprava Poláků pracujících ve Vídni (+dovolenkářů) pojede… Číst vice »
Jsem rád, že se dokážeme shodnout na osobní dopravě Polsko-Vídeň přes Břeclav.
Nákladní doprava to má kvůli nutnosti využít I/40 složitější, ale jde to a část nákladní dopravy to využívá již nyní. Můžeme je k tomu motivovat i event. snížením mýta, abychom Brnu ulehčili.
Místní tím budou samozřejmě trpět, ale každá mince má dvě strany – místní podél I/40 to budou mít horší, ale zase v Mikulově značně klesne doprava…
Otázkou je také jak dlouho bude rakouská strana snášet nárůst osobní a dodávkové dopravy přes Reintal a Grosskrut, v nějakém dlouhodobém výhledu se sice zvažují obchvaty obou obcí, ale bude asi záležet i na politické reprezentaci. Obecně tranzitní doprava je v Rakousku škodná, proto mimochodem jezdí přes nás relace Maďarsko-Brno-Praha-Norimberk i přestože je to Rakouskem po A1 o 70km kratší a výrazně rychlejší skrz kolony u Brna a Prahy. Vůbec bych se nedivil, kdyby prostě řekli že od toho je přes Mikulov A5/D52 a přechod Reintal převedou do nižší kategorie silnice a nějak ho výrazně omezí i pro osobní dopravu.… Číst vice »
Budeme doufat, že nakonec povede A5 i na Břeclav a obchvat Břeclavi nebude I/55 ale D55.
S tím tranzitem přes A1 to bude potřeba řešit na evropské úrovni… pokud chceme jít zelenější cestou a nejsme zatím schopni přesunout náklad na vlak, pak bychom měli využívat kratší cestu, pokud je sklonově odpovídající a má potřebnou infrastrukturu. Nebo bychom mohli v tomto směru zdražit mýto, aby se přes nás nevyplatilo projíždět… snad Rakousko na ekologický argument uslyší.
Me i prekvapilo, kolik aut jezdi Pardubice-Havl Brod – Jihlava … ale na dalnici to asi nikdy nebude. Nejak stridava 2+1 mimo obce a bez kruhacu by ale byla super.
Mezi Pcemi a Chrudimí a mezi Brodem a D1 možná, jinak standardní jednička. https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317
Kez by tam byla aspon standardni jednicka, usek z Trhove Kamenice do Zdirce je fakt neprijemny, uzke, blbe horizonty, zadna krajnice, zadne odbocovaky, celkem hodne kamionu.
Ještě jste zapomněl od D1 do Jihlavy… tam je to ještě podstatně „tlustší“. Samo že tam už ty 2+2 pruhy byly, jenom se teď „zkulturňují“ a dodělává obchvat…
Co znamena „Stavba letos nejdelšího dálničního otevíraného úseku v Česku míří do finále.“? D4 a D3 snad letos nebude?
Díky za upozornění, moje chyba, omlouvám se.
Na druhou stanu, je hezky, ze si tady muzeme luxusne upresnovat, ktery letos otevirany dalnicni usek je nejdelsi 😉
Vždy jsem měl rád poměřívání. Ve škole pindíky, na střední cigáro, a teď se zmůžu jen na nejdelší úsek dálnice, co mi udělá radost.
A my v tej ruSSkej pridruženej gubernii na východ od Vás len tíško závidíme ….
Na druhou stranu, abychom byli objektivni, stavet cokoliv na sever od cary Trnava-Nitra-Kosice je estakada-tunel-estakada-tunel…
To máš pravdu …. čo úsek to tunel … tunel na peniaze ….
Za všetko hovorí to, že za 30 rokov nebola vyriešená jedna križovatka v Radoli (KNM), za 30 rokov neboli na Strečne postavené galérie a tak sa to len láta kúsok po kúsku …. a tunel sa tam buduje od roku 1998 ….
No jo, kdyby to stavěli jihem,tak by to mohli používat i místní Maďaři,tak holt radši budou kutat 50 let skrz Tatry..a i po dokončení to asi bude po dálnici rychlejší přes Budapešť
Přes Budapešť je to už hotové….