Otevřel se nejdelší úsek zlatého týdne dálnic: Na D35 přibyla část z Janova do Opatovce
D35 mezi Janovem a Opatovcem. Foto: Dostavba D35

Úsek měří 12 km. Do budoucna odlehčí přetížené dálnici D1.

Úsek měří 12 km. Do budoucna odlehčí přetížené dálnici D1.
Výsuv nosné konstrukce, není to metoda při které kdysi spadl most ve Studénce? Stavbaři jsou nepoučitelní
Naprosto běžná metoda celá desetiletí před i po Studénce, použitlo na stovkách staveb, vč. mostu v Millau.
Inženýři jsou občas nepoučitelní. Třeba že si dají o dva panáky nebo nějaké pivo večer navíc
Ale ve svém oboru se sakra dobře poučují ze svých chyb i chyb jiných, řádně je analyzují a hledají, kde nechal tesař díru. Takovou kulturu pokroku v dalších oborech těžko pohledat. Proto máme už 2000 let stejný výklad bible, ale asi padesátý výklad podstaty hmoty a stále máme co zkoumat a taky zkoumáme.
Krásná práce. Tisíckrát díky. A rychle do Mohelnice.
Amen. Snad to d11 rozdejchá, bude to nálož, až to bude komplet.
Určitě ano. Zvlášť když se plánuje na části D11 3+3.
Tak snad ta část bude minimálně po exit 84.
Já myslím, že D1 ulevuje už teď. Když chci jet z Prahy na Olomouc, tak mě navigace už posílá přes D35.
Stavíme dálnice, abychom ulevovali dálnicím…
Že vás to trolení baví, přitom je to jako štěkat na měsíc… Bez něj by život nebyl a stejně s tím nic neuděláte, i kdyby vás někdo poslouchal…
Radši bych se realizoval jinak…
Přijde mi smysluplnější držkovat kvůli hnusné, zbytečné dálnici než reagovat na držkování kvůli hnusné, zbytečné dálnici.
Ukažte mi nějakou u nás zbytečnou dálnici.
Příklad přímo mlátící do očí: D6.
Jako jo, ale tady jste maximálně za zoufalce a výsledek vašich výlevů je zhruba nula.
Je škoda, že jsou na takovém úseku v trase použity pouze betonové protihlukové stěny a nevyužívá se více produktů z recyklovaných materiálů a do toho více zeleně. Působí to jako betonové monstrum 🙁
Vždyť to je monstrum.
Pokud se to ale necha obrust treba prisavnikem,
https://www.google.com/search?q=p%C5%99%C3%ADsavn%C3%ADk+p%C4%9Btilist%C3%BD&client=firefox-b-d&hs=uUf9&sca_esv=9015ac2879de739b&udm=2&biw=2560&bih=1253&sxsrf=AE3TifPiKggkVWp9XaR4XWmwO_LoTV4zJQ%3A1766087085153&ei=rVlEaeaNCa-Nxc8P8ovHmQ0&oq=prisavnik&gs_lp=Egtnd3Mtd2l6LWltZyIJcHJpc2F2bmlrKgIIAjIKEAAYgAQYQxiKBTIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgUQABiABEiFEVAAWABwAXgAkAEAmAEAoAEAqgEAuAEByAEAmAIBoAIMmAMAiAYBkgcBMaAHALIHALgHAMIHAzMtMcgHCIAIAA&sclient=gws-wiz-img
tak predevsim na pozdim se na to budou lidi jeste jezdit divat.
Koukal jsem, že by mohli provizorně vést dopravu severně z 35 na 43 přímo na sjezd, aby se vyhnula kruhovému objezdu. To by dost pomohlo aspoň na dalších pět let. Podle mě je tam místa dost, aby se tam provizorium vešlo. Tak 25% aut by vůbec nemuselo kruhový objezd používat.
Omlouvám se, ale nerozumím myšlence. Mezi 35 a 43 je ještě II/635. Můžete to nakreslit do mapy?
Autům jedoucím od Litomyšle směrem na Lanškroun/Českou Třebovou by byl umožněn tento průjezd:
https://mapy.com/s/carureraro
Díky, slovo „severně“ jsem si vysvětlil jinak, než jak bylo zamýšleno 🙂
Souhlasím a velmi doporučuji. Jsou tam i svodidla a dopravní značení. Sice těch aut asi nebude moc, ale na rondelu kříží směr od Brna i od Olomouce, zcela zbytečně. Třeba si toho někde z ŘSD všimne.
Podle mě tam bude hodně kamionů do Metransu v Třebové
Tohle snad i poslete na nejaka oficilani mista, protoze ten sjezd tam bude takto provizorne jeste nekolik let.
A on tam není nájezd na dálnici od Lanškrouna?
25 procent to určitě nebude- spíš tak 2,5 procent.
Tam se snad najíždí na dálnici.
Hlavne proboha pri dalsi vystavbe D35 nepolevujte, at je nejpozdeji do konce roku 2030 jako alternativa k D1 hotova.
to by musela vézt až do liberce ale bohužel.. nevypadá to na to.
Je hezke jak stavba pokracuje, ale jiz dnes mam cetne adrenalinove zazitky na silne poddimenzovanem sjezdu z D11 na D35, kdy se veskera doprava na Pardubice a dale na Moravu musi vmestnat do jednoho pruhu navic a pomerne kratkym odbocovacim pruhem. Nekteri strelci chteji sjizdet az na posledni chvili, casto z praveho pruhu dalnice a najednou zjisti ze musi zajet do pomalu se plouzici kolony. Uz nekolikrat jsem videl jak se tam brzdi v rychlem pruhu i s kourem od pneumatik.
Bohužel MÚK Sedlice je celá špatně a poddimenzovaná… V Česku se kapacitní dvoupruhové rozplety moc neprojektují, nevím proč..
https://mapy.com/cs/zakladni?x=12.9766399&y=47.7723132&z=16
přesně jak píšeš, úplně mi to připomíná sjezd z D1 na D46 u Vyškova (tam sice budou nyní intenzity nižší, ale za ty roky to byl kolikrát pěkný kolaps)-
To jsou bohužel téměř všechny dnes stavěné dálniční křižovatky, viz D1/D2 v Brně a nový „sjezd“ u olomouckého Globusu. Pak se to musí pracně přestavovat a otravovat řidiče za provozu.
Nádhera.
Neodpustím si ale rýpanec – protihlukové stěny směrem do krajiny – zase to nejjednodušší možné hnusné provedení, betonové monstrum jak někde u fabriky.
Ze strany k dálnici opatřené pohltivou strukturou – to je koukatelné, ale z druhé strany jak do kopřiv. Připraveno pro sprejery. Kdyby k tomu alespoň vysadili břečťan, nebo to mělo nějaké drážkování, cokoliv. Neskutečně to hyzdí při pohledu z krajiny.
Krajina s dálnicí je zničená krajina.
co jsem videl prvni video z dalnice, tak se pri sjezdu z dalnice na kruhac u svitav dela pekna kolona
No vidíte, sotva tu dálnici otevřeli, už se vyplatí ji objíždět po „staré silnici“. 🙂
a takhle to bude s třípruhem za úlibicema …. střídavý třípruh spojující dvě krajská města který začíná v půlce cest přechodem z dálničního profilu .. tomu říkám přísná logika 😀 😀
Tak co se psalo, tak tam ridic docela zmatkuji, snad se to pozdeji trochu uklidni, proteze ten sjezd pres ten kruhac tam takto bude jeste nekolik nadchazejicich let. Bohuzel stavba dale na vychod se jeste ani nekomplo.
ale koplo, uz je hotovej archeologickej pruzkum
dost lidí směr Litomyšl dnes netrefilo první sjezd a tak se to při výjezdu od Litomyšle štosovalo, protože se navzájem tyto dva hlavní proudy křížily.
Na mapy.com je tam momentálně 5minutová kolona. Inu kruháč.
Ale kolona je taky přes Mýtem od Litomyšle, takže tam je asi problém s časováním semaforů na křižovatce, kde se odbočuje na dálnici … ??
Ted jsem to projel. Nájezd od Opatovic v pohodě. Vyjezd přes semafory na druhou zelenou doba cesty 5:30 minut. Ale od Mýta k semaforum směr Litomyšl tak 40 aut. A od Litomyšle to stalo az v Hrusove to jsou asi 2km?? Před Litomyšli dnes kolona jen do Řitkeho což jsou asi 2km….
Takže dálnici u Svitav ukončili 1-pruhovým nájezdem na kruháč, kde dálnice de-facto dává přednost veškeré dopravě od České Třebové/Lanškrouna? Inženýři určitě nepoužívají žádné simulační modely a už vůbec netušili, že v současném stavu bude dálnice u Svitavy končit další 4 roky.
na kruhac jsou 2 pruhy, ale predtim je sjezd z dalnice v jednom pruhu
Muzou provizorne udleat sjezd z 35 smer Lanskourn. Misto tam je. Pak by se vyhlo 25% plus aut kruhaci.
Jel jsem tam hned po otevreni a ano, klasicke zmatky na kruhaci, trochu zmatecne znaceni a notne zmateni ridici. To se utrepe, za mne pales nahoru. Horsi semafor u Myta, ten bude delat kolony, to bez debat.
koukal jsem ze maj nejaky divny znaceni na silnici, pri prijezdu na kruhac z dalnice, nevim jak teda vypadaj ty cedule nad silnici, ale ty vodorovny maj nakresleny levej pruh „vlevo a rovne“ a pravej pruh „vpravo a rovne“, pritom levej mel byt jen vlevo, nebo to nakreslit tak, jak je skutecnej stav na kruhaci, pripadne napsat na ktery mesta ty pruhy vedou