Otevírací silniční podzim v Brně. Další část okruhu je plně průjezdná, Žabovřeská finišuje
Bauerova ulice v Brně po modernizaci. Foto: ŘSD
Z vytíženého úseku u výstaviště zmizela úrovňová křížení.
Z vytíženého úseku u výstaviště zmizela úrovňová křížení.
Plánujeme a stavíme jako v ČSSR v roce 1980. Komplikace hlavně pro pěší a MHD. Prostě Brno, tam mají rádi “staré dobré časy”.
Bohužel. Brno stále staví podle plánů ze socialismu. I Praha. Je zkrátka nutné ty dávné dálniční sny zrealizovat, ale už si nevšimli, že se doba změnila. Je smutnou ironií, že se kompletně předělává most Otakara Ševčíka z 80. let, ovšem 120 let starý most pod Vyšehradem bez zásadní modernizace ne a ne spadnout.
Spíš vadí ,že to neuklidili od prachu a nečistot po protisměru, ale snad to ještě bude……
V textu je velká nepravda, že zmizelo úrovňové křížení, dnes ráno jsem stál na červené u Tuzexu……..
To je dočasné, bo je to stavební sjezd v Aréně. Po skončení výstavby tam nebude.
Moh by mně prosím někdo objasnit proč se musím každý ráno už skoro měsíc dívat na dokončenou žabovřeskou, abych se pak dozvěděl že ji otevřou za 14 dní? To jako abysme se víc těšili nebo jak?
Řidiči by si nedokázali zvyknout na tolik otevřených nových silnic najednou, je třeba dávkovat.
Mě to tak vytáčí, že si říkám, že při každým průjezdu budu na protest troubit.
Čeká se na výročí Velké říjnové socialistické revoluce.
Jedna věc je dokončení stavebních částí. Druhá věc jsou revize, povolení k předčasnému užívání či kolaudace, zapojení a otestování řídících systému v tunelu atd.
Tomu říkám dostatečně odborná výmluva, aby tomu pokud možno nikdo nerozumněl a nezpochybňoval to… Kdykoliv tam projíždím, tak tam nevidím, že by někdo testoval atd. Nikdo tam není, nic se tam neděje.
Jakože v tom cca. 20 metrů dlouhém tunelu v jižním směru?? To asi potřebuje hodně technologie…
Kouladovali jste někdy něco ? Uváděli odborovou? Tohle je přece nová stavba, žádná oprava kde kopnou do značky a jede to. Asi si měli nechat kus asfaltu na poslední den. Tady je jisté spousta provozní dokumentace, navazující na zkoušky, pochůzky úřadů a jejich lhůty. Tak si tam pěkně trubte a skočte do řeky. Ta stavba je výborná a hejtit narozdíl od staveni umí každý, zvlášť na silnicích a dálnicích.
Uváděli do provozu
Sem se jenom zeptal. Jo a do provozu sem uváděl. Znáte pojem předčasné užívání? Že je stavba cajk nerozporuju.
Ostatně, mnohem delší severní tunel/galerie už je v užívání, i kdyby to bylo dočasné tak ten jižní směr by v dočasném režimu klidně taky stačil!
Tato přestavba se silně nepovedla.
Jako řidič budu spokojen, ale jako chodec (ano, překvapivě většina lidí je oboje) katastrofa. Je jasné, že skrz vozíčkáře a cyklisty (to jsem vlastně taky, takže jako cyklista spokojen) tam rampa být musí. Ale ať mi nikdo neříká, že schody (například takové jako u lávky u Kampusu) by projekt citelně prodražily nebo zesložitily…
na straně u BVV u zastávky Riviera chybí citelně…
Ta rampa nejen že o stovky metrů prodloužila lidem cestu, ale je tak hodně nahoněná na cenu až je to k smíchu. Každý pilíř má patu obezděnou kameny jak hrad, svody děšťovky jsou pod mostovkou tažené komplet v nerezu ⌀ cca 300mm (opakovaně už to pracně spravovali/svařovali) a přitom silniční mosty vedle mají svody klasicky z KG a paty obsypané štěrkem, zábradlí je také komplet z nerezu – patky tvarově řezány laserem na design s napínanými nerez sítěmi a osvětlením v otvorech prořezaných v trubkových madlech… stovky milionu tam protekly a přitom jako by to ani nebylo pro lidi. Co… Číst vice »
to je práce dvorního projektanta PK-OSSENDORF pro město Brno (ODSÁNO), mimo popsané se všude nesmyslně cpou k vizuálně pěknému betonu kubíky gabionů a různých kamenných zídek, které jsou tam zbytečně a ještě nevkusné, viz část otevřené Žabovřeské, ale ještě více to bude patrné na druhé etapě
… ale abych nekřivdil ŘSD a Brnu, tak na nově opravené trati Vlkov – Křižanov jsou gabiony ve velkém všude kolem zdí a zídek na širé trati v mezistaničních úsecích, takže je to teď asi IN a cena jde stranou
Se spíš divím že je někdo schopnej si to naprat na zahradu
ale to je trochu jiný téma
Gabion je levnější, ne?
Netuším jak je levný, ale když jsem viděl ty lidi jak tam ručně skládají kámen na kámen, vyplétajo dráty… tak to bude stát určitě za to
ty gabiony tam nemusí vůbec být, konstrukčně / staticky / funkčně je tam už beton (v této kvalitě skoro pohledový, hodil by se i do interiérů), tzn. všechny gabiony pracně vyskládané lidskou prací z kamenů tam jsou navíc, neplní jinou funkci než „estetickou“, což je velice diskutabilní (ještě to hrozné uspořádání jakože hradby, to se projektant vyřádil), ale hlavně finančně náročné a zbytečné – to prostě nechápu a nikdo mi to zatím nebyl schopen vysvětlil, proč se to pořád používá… dřív se to dělalo, byla to novinka, wow, ale dnes, když se umí vylít krásný beton díky hladkému bednění a… Číst vice »
No ano, přesně tak. Celá rampa je vylitá, ty šutry v kleci jsou jen na pohled. To samé na ostatních místech, žádný užitek tam z toho prostě není. Prostě jen ať tečou prachy.
toto video mluví za vše – kamenů, zídek, gabionů jako hradů 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=A4Gq9qUWoBc
uauu, tak tady se fakt někdo posral. tohle prostě není odůvodnitelné. teda kromě toho že politici mají mnohem hlubší kapsy
Ano je to jen sprostý byznys, nic více ani méně.
A nikomu to nevadí.
Vzpomínám si na otevírání tunelu Blanka kde se to vysvětlovalo tím, že to není tak atraktivní plocha pro sprejery.
Prostě tam neplní funkci žádnou a jen pomatený nebo ˇ****** projektant to tam vlepí. Setkávám se s chybami projekčních ateliérů na každém kroku, není to skutečně nějaké elita, spíše při práci už myslí na prodloužené víkendy někde na kole. Když jim to prochází, proč by vlastně u práce přemýšleli ??????????
Těmi gabiony je obložená i ta nájezdová rampa, včera to dávali zase do pořádku a vlastně jsou rozházené naprosto zbytečně úplně všude, jaky by děcko vysypalo na koberec lego. Ty stěny z gabionových klecí do kterých zasadili keře…to vymyslel opravdu debil. Tyhle srandy budou stát ročně miliony na údržbě, ale to byl asi účel.
Vítejte ve světě, kde hlavním účelem mostu je panorama a jeho dopravní fuknce je natolik podružná, že se může provoz zakázat.
Toť uvidíme, zde se v rámci PP Dáme na Vás objeví akce schody na Riviéru 🙂
tak fajn, ale mě zajímá jestli skončí to pošahané zamykání areálu dopravního hřiště když už jsme tam postavili rampu za sto mega. každý večer měšťáci zamkli vrata z bauerovy a vrata k lávce přes svratku omotali řetězem a otevřeli v 6 ráno. Cyklostezku podél řeky vybavili za 10 mega osvětlením a kamerama, chráničky dotáhli i k lávce (dodnes tam trčí z nezasypané díry) asi v záchvatu namontovat na ni taky osvětlení, ale projet z ní na bauerovu se od večera do rána nedá.
Hlavně že ten asfalt je v provedení „vlnitý plech“ takže tam auto skáče jak Maxipes Fík…to je opět kvalita
Jj, balenkáři od Imosu se vyznamenali.
OSTUDA JAK BRNO
Kdo tohle na ŘSD podepsal by si měl naliskat.
To musel navrhovat někdo, kdo nenávidí chodce? Jak jinak si vysvětlit ty šíleně dlouhé přístupové rampy na lávku pro pěší (jedna na úvodní fotce, další je blíž k centru města)?
To ti lidi neznají schody? Proč mám pro přechod té 4proudovky si zajít cca 200 metrů na každé straně? Jen překonat tu silnici znamená ujít skoro půl kilometru!
Kupte si auto.
A to mi pomůže při návštěvě Riviéry JAK????
Běžte si trollit k Motoristům, nedík.
Tady pomůže pouze óčeň máleňkij vertaljot, jako mají v Rusku, autem se tam nedostanete.
Možná nějaký cyklista. Když by po schodech nemohl on, tak nikdo. Viz ta mela co se strhla po otevření mostu, když ještě chyběla lávka pro cyklisty: Aktivisté to chtěli zavřít i pro veřejnou dopravu, pokud to nebude hotové celé.
Vy víte o někom z vedení města či ŘSD, kdo je nakloněn cyklistům?
Když vidím tu neexistující cykloinfrastrukturu v Brně, tak o tom dost vážně pochybuju.
Nejen cyklistům, ale i chodcům. A nemusí to být jen vedení města, ale stejně na tom asi budou i příslušní „úředníci a odborníci“ magistrátu Brna a jeho „kompetentních organizací“.
Tak nějak. Mezi ony „odborníky“ patří třeba brněnská policie, co třeba vydala posudek na zábradlí na Mendláku, a mezi ony úředníky patří ti, co se alibisticky na ten posudek odvolávají jako na svaté písmo.
Poptávka tvoří nabídku, pokud nebude jezdit dostatek cyklistů nikdo pro pár cyklistů stavět nic nebude.
Taky tohle je navíc VMO, co už dávno mělo být postaveno a další se budou stavět. Nikde jsem teda neviděl v Rakouským VMO, že by tam nacpali cyklostezku. Když už teda píšete k tématu hned naproti přes řeku je cyklostezka kopíruje tento okruh a ještě se jede lesem bez aut a na čerstvém vzduchu.
V normálním městě by člověk přešel lávku přes svratku, po rampě překonal bauerovu a areálem BVV se dostal na lipovou, hlinky, mendlák, křížkovského… v brně je výstaviště neprůchozí a tajemné jak hrad v karpatech. Já po vás taky nechci aby jste do vedlejší ulice jel přes půl brna.
V normálních zemích je to naopak – plánování cyklistické dopravy je plánováním nabídky (aby se podporovala poptávka po tzv. něžné mobilitě).
Nemáte pravdu, zde platí „build, they will come“, Brno staví infrastrukturu hodně pro auta, tak má ve městě hodně aut. Nebo si to představte jinak, když rozoráte a rozmlátíte všechny silnice, kolik si myslíte, že těch aut bude jezdit? Žádné. Vaší optikou to ale problém nebude, protože když nejezdí auta, není pro to poptávka, není potřeba jim něco stavět.
Ukažte mi u nás město, které nemá ve vnitřním městě hodně aut. Netvrdím, že neexistuje, ale rád bych se tam jel podívbat. Třeba i ta do určité míry pokroková Litomyšl má náměstí totálně zabarikádované auty a úsek se značkou „Obytná zóna“ ve střední části, kde by chodec teoreticky měl mít přednost před autem i mimo přechod, tam nikdo nerespektuje.
Vedení tak velkých měst jako je Brno, nikdy nehájí zájmy lidí, ale různých dílčích zájmových skupin ,protože je všechno tak nějak anonymní. Podle toho vypadají krajská města. U menších měst je všechno naopak, mnohá vynikají ve všem.
Svět se orientuje na vědu, vzdělávání, Česko na cyklistiku, to je ta svatyně, lidé vlastně v práci už 4 dny myslí na 3 dny volna na kole.
Vysvětlení je prosté. Ty lávky jsou jediná možnost jak přejít Bauerovu, takže podélný sklon ramp musel splnit vyhlášku o bezbariérovosti, která předepisuje i maximální podélné sklony pro rampy, chodníky a další.
A proč tam nemůžou vybudovat i schody? Ty zkrátí cestu na každé straně tak o 150 metrů.
Souhlasim že schody tam být měly. Ale jinak ta zákruta na straně výstaviště je dlouhá „jen“ 50 metrů (zacházka oproti schodům 100m), není tak těžké si to na mapách změřit…
Zcela upřímně a kdo bude na schodech uklízet sníh ? Rampa je prostě z mnoha důvodů využitelnější (pěší, cyklisté, invalidé, maminky s kočárky atp.) pro všechny a její údržba je díky možnému „nástupu“ techniky rychlejší, podolnější a bezpěčnější
Pokud bude sníh, tak rampa bude jedno z mála míst kam rodiče v brně vezmou děti sáňkovat. Můžou dojet přímo na místo autem a dole u rampy bude parkoviště zdarma.
Ti stejní, jako na VMO Žabovřeská, kde je těch schodišť u ramp víc.
Takže nikdo, není to infra pro auta a jsme v Brně.
Uklid sněhu se řeší cedulkou „Při sněhu a náledí se chodník neudržuje“.
Se sněhem holt bude několik dní v roce problém… procento či dvě z celého roku… to bych neřešil.
Ale to se přece vyplatí, co bysme neudělali PRO VYŠŠÍ BEZPEČNOST…
Bauerka v již stavu minulém nebyla to pravé ořechové, hlavně kvůli přechodům na Riviéru. Takže vyřešeno, ale lávkou co má „2km“. Co takhle tam udělat i schody od přechodu?
Na hlavu je to esíčko na lávce před kruháčem… Asi aby pod lávkou mohlo být o pár parkovacích míst víc..
Pod lávkou není parkoviště, ale chodník. Kdyby tam to esíčko nebylo, a přímá délka rampy byla dostatečně dlouhá pro nastoupání potřebné výšky při zachování bezbariérovosti, tak by se zase lamentovalo nad tím, že lávka tvoří bariéru mezi zastávkou a parkovištěm, protože by pod lávkou nebyla dostatečná výška pro průchod.
To esíčko vzniklo z důvodu že prostor vedle byl vymezen pro nástupní stanici lanovky (které se vše podřizovalo) pro kterou tam ze země trčí jako antény základové patky s roxory – asi vysílají zprávu cizím civilizacím jestli neví o někom kdo by chtěl provozovat halu, když to u nás všichni vzdali.
Teď koukám na vizualizace, že do stanice lanovky by měla vést samostatná rampa z boku té lávky v místě, kde bych čekal to zmiňované schodiště.
Tak pak chápu, proč tam není…
Takže že čtyřproudové Bauerovy je čtyřproudová Bauerova, jenom za půl miliardy, a to jenom kvůli nejhloupějšímu nápadů brněnského magistrátu v dějinách, prý nějaké ARENY…..
Ne, je to proto, že Bauerova je součást městského okruhu a nebyla k tomu účelu ve vyhovujícím stavu.
Tak predtim tam sice 4 pruhy byly, ale…
1) prechody
2) semafory
3) vyjezd z parkovacich ploch
4) uzsi jizdni pruhy
5) komunikace nebyla smerove rozdelena
atd
Plus kufr vozovky starý víc jak 50 let dimenzovaný na tehdejší zatížení.
ad 5) pravda, ale dokážu si představit povedenější realizaci než ty hnusné betonové panely
Super zprava! Navic v tomto useku nebyli jizdni pruhy ani dostatecne siroke. Velke zlepseni.
Pro motoristy ano, pro pěší (zejména hojně navštěvované koupaliště Riviera) dost degradace – stovky metrů delší přístupová cesta.