Otevírá se zmodernizovaná část Hanácké dálnice D46. Speciální povrch má i její vojenská ranvej
D46 u Vyškova slouží i jako alternativní přistávací dráha pro stíhačky. Foto: Google Street View
V celém úseku se nově dá jet 110 kilometrů v hodině.
ŘSD obyvatele Pustiměře pěkně odrbalo. Protihluková stěna je krátká a není protažená až k benzince Shell. Hluk se intenzivně nese také od části D46 směrem k Drysicím. Navíc je ta stěna jenom holá betonová. Na D1 jsou v protihlukovkách použité lepší materiály. Divím se, že si to zastupitelstvo obce nachalo líbit. Pustiměř tím dále zůstává hlukem zatížená obec, která si moc nepomohla.
a to tam jim nová dvoukolejka Přerov -Brno
110 je strašný fičák. Aby se z toho řidičům nezamotala hlava.
Co z toho udělat SMV?
Já bejt Řsd tak se tím moc nechlubil, uzavřený úsek Brodek u P směr Drysice byl 4 měsíce stažení do jednoho pruhu kvůli stavbě jakéhosi bespecnostniho zalivu ale ty vytluky praskliny a hrby co tam jsou v levém pruhu u toho opravit nemohli že…… No coment plánování oprav
Přesně, přesně. Dávejte si mínusy jak chcete, ale když se opravuje komunikace od křižovatky s D1 po hranice JMK, nemůže být ukončena stavba s havarijním stavem vozovky u hranic JMK. To je opravdu ostuda ŘSD! Podobná situace na D1 u Vyškova obrovská dira, u Holubic je oraniste uz nekolik let, nad Ostravskou radiálou je lavor už taky nějaký rok a o krizovatce D1 D2 ani nemluvě. A kdy se to opraví? Až to někdo rostrelí?
Budování super, ale ta údržba…
Existuje na D46 úsek, kde se dá legálně jet 130km/h?
Pokud ne, proč ji mapy.cz kreslí jako dálnici, místo silnice pro motorová vozidla jako je třeba ta do Liberce, Pardubic, Teplic, okolo Plzně… ?
Celkem bizár říkat dálnice něčemu, kde mohu legálně jezdit 90-110km/h.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/rychlostni-silnice-zanikaji-z-vetsiny-budou-dalnice-na-dvou-auta-zpomali-122567
Někdo prodloužil dálniční síť administrativním opatřením.
Existuje.
Ano, ale jedná se o úsek dlouhý jen pár metrů.
To už jsem tak starý? Přeci to tak není dávno, kdy to byla R46, (jak sděluje pan Kocourek 2015,). Paměť je krátká, ojoj🙂… Prepsanim R na D parametry nevylepsi. Určitě si i pamatujeme proč jezdíme 110, kdy u Prostějova nějaká vyrovnaná paní přeskočila s BMW svodidla a zabila rodinku ve Felicii ci co to bylo, paradoxně zrovna tam po opravě byla nějakou dobu 130, pak myslím u Olomouce. Teď už je všude jen 110 a myslím, že na tyto serpentiny dobre. Nezapomeňte, že ta „dalnice“ je celkem dost přeplněná a derava. Jsou i tací co tam stejně jedou 200. Jezdím… Číst vice »
Prepsanim R na D bylo docileno toho, ze pro bezneho člověka se zprehlednil system dvou zbytecnych kategorii, protoze rozdily byly marginalni. Oboje je dělený ctyrpruh, je tam defaultne 130 a nesmi tam nemotorova vozidla a je to zpoplatnene. Jestli to ma sirsi nebo uzsi odstavny pruh a jine stavebni parametry a vlastni udrzbove stredisko, to bezneho obcana nezajímá. Pro ucely interni kategorizace pak staci rozdeleni do kategorie dalnic I. a II.
Navic tato prehlednost pomaha ekonomice. Pro investora je dulezita blizkost najezdu na ‚dalnici‘.
S tím nelze než souhlasit, jen je příliš mnoho výjimek, jako např. nové úseky R na I/11 u Opavy, I/44 na Šumperk nebo treba I/68 u FM, které jsou minimálně D46 srovnatelné. Jako uživatel se samozřejmě řídím především značkami🙂.
Ve Francii jsem jel po dálnici docela dlouhé úseky 110 , třeba hned od Forbachu na Méty, ale i v středozemí Francie takové úseky jsou u Clermont Ferrand.
Ale roky se tam bez problémů lítalo 130 ve starých paštikách.
Představte si ze v Italii maji autostrada kde jsou dlouhe useky 60-80.
A v Rakousku zas autobahn kde 100-110 je na krasnych usecich, ale omezeni je kvuli lärmschutz.
Rychlost 130 neni podminenym urcujicim parametrem kategorie dalnice.
Jj, hlavně je to i maximální možná, takže „rychlici“ nepojedu v tech zatackach do 160, ale třeba jen do 140. Např. u oprav dalnic na Sicílii dávají i 40.
Jednu dobu bylo 130 u benzínky za PV, ale raději to tam zklidnili, řidiči tam jezdili strašný dekl. Hrozně nebezpečné místo to bylo.
To je ten asi jediný rovný úsek na té „dálnici“? To docela chápu, každý se najednou chtěl pořádně rozjet… Pokud je ale dálnice rovná celá, třeba D11 nebo D52, pak ta vyšší rychlost tak nebezpečné situace nepůsobí.
Tahle stavba rozhodně žádná hitparada. Nejdříve obrovské nasazení, pak prodloužení terminu a pokles na většině trasy k hodnotam opirani se o lopatu. Kolikrát byl pak na letišti jeden bagr. Včera ráno to na místě rozhodně na „dokonceni“ nevypadalo, ale pracantu habadej, to zas jo. Co naprosto nepochopím, proč už neopravili úsek od hranice JMK k Drysicim. Přejel, tedy skoro preskocil jsem tam vymol, za který by se nemuseli stydět na kdejakym demolition derby. ŘSD by se ale stydět za toto mělo, pokud to nebylo v zadání!
Tak české stavitelství …
Chápu to správně že na runway nebudou na rozdíl od ostatních úseků příští rok vyjeté koleje?
Ty už jsi viděl beton s vyjetými kolejemi?
To víte, dnešní záměsová voda už není co bývala!
Beton má svoje nectnosti, ale tvorba „kolejí“ k nim zrovna moc nepatří… na té záložní letištní ploše byly panely rozbité, škvíry velké občas i s výškovým rozdílem ale teda na koleje se nepamatuju… jedu tama ovšem jen asi dvakrát do roka…
Vím, že se to obecně moc u nás moc nenosí, ale za mě palec nahoru. Udělalo se tam fakt hodně práce, zrecykloval se původní povrch a stihlo se to v termínu. Kdykoliv jsem jel okolo tak se tam byl poměrně šrumec. Zlepšení to určitě bude.
Po dokončení D1 tam snad trochu klesne i provoz a třeba někde i zvýší tu rychlost. Jen tak mimochodem rozdíl na těch 38km D46 mezi 110 km/h a 130 km/h jsou asi 3 minuty …
Dobrá práce
Na 800 km je to cca hodina.
Na 800 km každý rozumný řidič alespoň jednou zastaví. Také umím ujet 1000 km v kuse nebo 2000 km za den, ale upřímně – není to ohleduplné vůči ostatním účastníkům dopravního provozu. Samozřejmě kdejakej Jarda ze vsi, který jede jednou za rok Chorvaty přes noc, říká, že je to v jeho dvojkové ovci těžká pohoda. Pomlčí přitom o tom, jak u Záhřebu brzdil na poslední chvíli, protože unavené oči a už od Mariboru ho bralo spaní … a to jezdí jenom do Rijeky. Naštěstí pro ostatní (jak ve vozidle, tak mimo něj), protože jet někam k Šibeníku, tak to rozstřelí.… Číst vice »
Ne že bych nesouhlasil ale jedna zastávka nedělá rozdíl mezi uváděnými časy…
S tím zastavením po 800 km s Vámi souhlasím. Ale co ta poznámka o Jardovi ze vsi a dvojkové ovci? Znamená to, že se počítáte mezi lepšočlověky, kteří pohrdají všemi, kdo nejezdí Porsche a dražšími?
Naštěstí bude po otevření úseku u Přerova plhonotnotná dálnice. Pro těch posledních 40 km do Olomouce to zas takový časový rozdíl nebude, ikdyž budete mít 760 km za sebou.
Najezdit 800 km na úseku Vyškov-Olomouc … jako jasně, denně tam a zpátky a je to za týden. Ale v kuse to snad nikdo nejezdí, motorová myš tam a zpátky.
Za týden tam a zpět je to půl hodina, za rok pracovních dní 24 hodin. Jde o princip, nebudu tvrdit, že o nic nejde, když to není pravda.
O jakem termínu mluvíte? Termín diky, kterému Metrostav zvítězil ( nebyla to nejnižší cena) překročili cca o 3 měsíce.
No vidíte, máte pravdu. Tak nějak sem si přečetl článek a nic o zdržení (včetně vysvětlení) tam nebylo, tak jsem si neuvědomil, že ten termín byl dřív jak píšete. Proč se to zdželo?
V infoletáku ŘSD je uveden termín dokončení 11/2024, takže nikdo nic nepřekročil.
Není důležitější co bylo ve smlouvě?
V registru smluv je uvedený začátek stavby 13.4.2024 a doba jejího trvání je 239 dní. Tak si to spočítejte.
Ikdyz se opravdu udelala spousta prace a opravdu se tam porad makalo, termin se stejne o 2 a pul mesice nestihnul. Coz vzhledem na to ze termin byl 4 nebo 5 mesicu solidny prescas
Stihlo termínu? Mělo být 8/2024….
Ano a těch 130 tam jezdí beztak všichni a nikdo tam jaktěživ neměřil.
A přesto je tam nehod minimum, řidička BMW, se kterým přeletěla svodidla* … říká se něco o výjimkých potvrzujícíh pravidlo. On je rozdíl mezi rychlostí zcela zjevně nepřiměřenou a malým překročením povolené rychlosti. A pravý pruh plný kamionů, ten 130 nejede.
*) ŘSD se mohlo vymluvit na splnění přespisu, opravit nedostatečná svodila – nevyměňovat je a říkat, jak jim jde o bezpečnost. V inkriminovaném úseku jsou nová, pevnější svodidla.
BMW bylo, dle mého, když ještě bylo 130. Kvůli tomu se to pak snížilo na 110 do „kultivace“. Pak se to na tomto úseku u Pr. na chvíli opět vrátilo na 130 a pak zase v tichosti vrátilo na 110. Občas nehody míjím, ale na rozdíl od D1 jsou spíše lehčího charakteru. Naposledy si pamatuji z těch horsich tak 3 roky zpět totalku Poláka o divoké prase u Shell. Blbý je nájezd u Drzovic, tam jsem míjel nehodu minulý týden.
Tebn Polak mi připomíná, že nějak pominulo doplňování oplocení, nebo se pletu?
Dodal bych, že poslední exit, který v celé délce ještě není upgradovaný je PV-sever, ale s tím doufám začnou až dodelaji D1 kolem Přerova..A ještě si skromně dovolím poznámku, že by bylo fajn vybudovat nájezd na D46 směr OL v Žešově, ten nám chybí.
110?? Vzdyt se tam driv jezdilo 130:))
Nejezdlo. Teda,jezdilo, ale byla tam 90.
Tam ne. 130 se jednu dobu jezdilo Brodek – Vranovice, než si to ŘSD zase rozmyslelo.
Jezdilo. Ale na značce byla 90.
Tak tak, než to tam ti Poláci hodili u Kauflandu ve 180ti přes svodidla do protisměru a pak se začalo omezovat. Pak se sice udělaly nejvyšší svodidla v republice, pustilo se 130 od Brodka na sever, ale pak to zase króhli dolů. 🙂
Ti poláci? Jich řídilo víc a byli to muží? Možná byste se měl omluvit za šíření nenávisti vůči národu.
Řidička BMW, která jela ve směru od Brna na Olomouc, přeletěla přes svodidla do protisměru, kde se srazila s felicií,“ řekla mluvčí prostějovské policie
V BMW seděla za volantem Češka, její spolujezdec byl Němec,“ přiblížila policejní
No vidíte a v průměru je to normální Polák 😉
Tohle by proste nemela byt dalnice, ale silnici I. tridy. Minimalne po dostavbe D1 to preradit. Stejne se tam neda jet vic, nez 110, tak tam pro bezneho ridice nebude rozdil..
To značení je vůbec takové nekonzistentní.
D46 – krajnice prakticky není, rozptyl rychlostí od 90 do 110 (je tam někde 130?)
D35 Olomouc-Mohelnice – krajnice prakticky není, 130
I/35 Turnov-Liberec – zatáčky, krajnice žádná sláva, v úsecích až 130.
I/37 PCE-HK – krajnice rozhodně lepší než všechny zbylé, poloměry, připojováky, odbočováky komfortní, 110.
I/13 Most-Chomutov – rovné úseky, ale pravda připojováky nic moc, 90.
D35 je narozdíl od D46 rovina, ale ty bezpečnostní zálivy tomu chybí jak prase drbání. D35 v úseku Ol-Mohelnice je na tom aktuálně hůř jak D46, které se přezdívá hanácká dálnice smrti. Pokud nezačne rychlá modernizace D35, tak nás po dostavbě severních částí z HK čekají zajímavé časy.
Víte, že na silnici I. třídy by mohly například traktory a cyklisté? Dálnice je to naprosto správně. Co je diskutabilní, je ten limit 110. Např. německá A93, po které češi jezdí na hory, má na mnoha místech obdobné parametry, a je tam buď 130 nebo neomezeně. Jen u nás se z toho dělá hrozný drama.
Tak ještě existuje mezistupeň – silnice pro motorová vozidla
To ještě existuje?
V Brně jich máme dokonce několik.
V Praze taky, ale to je ve městě, aby se tam nemuselo jezdit 50.
80
Také je ze Zábřehu do Šumperku a okolo Zvole. 110 km/h a bez známky.
Ano. A vmax 110, v obci 80.
Ta 80 sle platí jen pro dálnici ne?
Já jezdím po brněnských silnicich pro m v 110 všude viz https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.policie.cz/soubor/pravidla-provozu-cz-pdf.aspx&ved=2ahUKEwii2r3Tpc-JAxVahP0HHcUtFskQFnoECBcQBg&usg=AOvVaw2kDUqPYyynkIgaGMlqmGQM
Ne. Ve městě na SPMV platí taky 80. A teda odvolávat se na nějaký pofiderní leták…
Městské okruhy, které nejsou určené pro pěší, cyklisty, jezdce na zvířeti a zvířecí povozy. Na oddělené tramvajové a železniční těleso chodci atd. taky nemohou, podobně do tunelů Metra.
To je také silnice první třídy.
To se právě lehkým tahem pera změnilo všecko na dálnice ne ?
V autoškole mě učili, že na silnici 1. třídy platí zákaz vjezdu traktorů a nedávno mi to místní traktorista potvrdil se slovy, že to stejně nikdo nehlídá…
To je omyl, takto paušálně to neplatí. Jinak záleží na místní úpravě.
130 se tam dá jet úplně v pohodě a léta se tak jezdilo, pak slibovali, že po opravě svodidel se rychlost zvýší….chachá ne. A to salámové opravování nájezdů- co rok jeden je taky super.
Projel jsem to oběma směry před týdnem, mohutně se tam finišovalo, ale zatím vůbec nevypadalo, že by se mohlo otevírat
https://youtu.be/UCYIiaD71t4
Ta dálnice už prošla tolika užitečnými modernizacemi, bez ironie – od svodidel, přes povrchy, připojováky, mosty… Kdy už na ní zase vrátí 130? Teď je ta jen pro smích a stejně se plošně nedodržuje.
Upřímně doufám, že nikdy. Ta 110 jí sluší a rozdíl mezi 110 a 130 jsou 2-3 minuty, přitom ty rozhledové podmínky tam nejsou. Stejně tam každý jezdí 130, ale každý ví, že to je přes čáru a řekl bych, že jedou opatrněji.
Rozhledové podmínky? To snad leda na nájezdech/sjezdech… poblíž těch se 110 snese, zase nejsou tak hustě…
Škoda že se na začalo modernizaci na celé délce s krajnicemi…
Už ta zálivy jsou někde na gabionech, jen aby nezasáhlo do okolích pozemků a nemusely se vykupovat. Ty zálivy vypadají alespoň pocitově dost miniaturně…
Pro kamion s návěsem špatně použitelné. Snad jednou v budoucnu udělá z těch dvojkových dalnic plnohodnotné i s odstavnými pruhem
Njn, takhle je to jen lepší jednička, nikoliv dálnice. Povolených 110 říká to samé.
110? lol
Pro stíhací letouny je to zoufale málo.
Ten tam stejně nesmí, nemá registrační značku a dokonce ani schválení k provozu na pozemních komunikacích. Někdo by měl založit protestní sdružení!
Nevím ,že by se někdy soudruzi z Ruska ptali jestli mohou přistát . Ono to je takový pozůstatek z minulosti ,pokud by nás chtěl někdo z východu obsadit ,aby to šlo hladce. Ale stejně bych si přál ,aby k tomu nikdy nedošlo ,poněvadž se nechci stěhovat na západ.
Armáda ČR se taky nebude dovolovat u aktivistů, když na den bez letadel přijde útok.
F-35 v námořní verzi více nepotřebuje.
Myslíte Bčko nebo Cčko? 🙂
A kolem té záložní ranveje žádné protihlukové stěny nebudou? Tam by měly být aspoň desetimetrové. Víte, kolik nadělají stíhačky hluku? 🙂
A cyklopruh, prechody a rozhledna! 😉
Ještě bych přidal sotovlecku pro nějakou skanzen jízdu
Myslíte ten vláček do Dinoparku, přestavět na rozchod 600 mm? Někdo bude určitě požadovat 760 a než se dohodnou, tak dinosaury vezme čas.
Stěny kolem letiště? Tam bývá vždy co největší volná plocha, kdyby letadlo náhodou vyjelo z dráhy. I když… Tady je přímo vedle dráhy benzinka…
Nádrže jsou pod zemí a nadzemní část má … hmm, o kolik méně paliva než stíhačka čekající na vzlet?
Pokud by došlo i na nutnost tu čepračku zásobovat z cisteren i za provozu té ranveje, tak budem mít jiné starosti, než kudy vede objížďka.
Až tam nedej bože bude nutné záložně přistávat, budete mít úplně jiné starosti než hluk.