Otevírá se zmodernizovaná část Hanácké dálnice D46. Speciální povrch má i její vojenská ranvej
D46 u Vyškova slouží i jako alternativní přistávací dráha pro stíhačky. Foto: Google Street View
V celém úseku se nově dá jet 110 kilometrů v hodině.
Vím, že se to obecně moc u nás moc nenosí, ale za mě palec nahoru. Udělalo se tam fakt hodně práce, zrecykloval se původní povrch a stihlo se to v termínu. Kdykoliv jsem jel okolo tak se tam byl poměrně šrumec. Zlepšení to určitě bude.
Po dokončení D1 tam snad trochu klesne i provoz a třeba někde i zvýší tu rychlost. Jen tak mimochodem rozdíl na těch 38km D46 mezi 110 km/h a 130 km/h jsou asi 3 minuty …
Dobrá práce
Na 800 km je to cca hodina.
O jakem termínu mluvíte? Termín diky, kterému Metrostav zvítězil ( nebyla to nejnižší cena) překročili cca o 3 měsíce.
Dodal bych, že poslední exit, který v celé délce ještě není upgradovaný je PV-sever, ale s tím doufám začnou až dodelaji D1 kolem Přerova..A ještě si skromně dovolím poznámku, že by bylo fajn vybudovat nájezd na D46 směr OL v Žešově, ten nám chybí.
110?? Vzdyt se tam driv jezdilo 130:))
Nejezdlo. Teda,jezdilo, ale byla tam 90.
Tam ne. 130 se jednu dobu jezdilo Brodek – Vranovice, než si to ŘSD zase rozmyslelo.
Jezdilo. Ale na značce byla 90.
Tohle by proste nemela byt dalnice, ale silnici I. tridy. Minimalne po dostavbe D1 to preradit. Stejne se tam neda jet vic, nez 110, tak tam pro bezneho ridice nebude rozdil..
To značení je vůbec takové nekonzistentní.
D46 – krajnice prakticky není, rozptyl rychlostí od 90 do 110 (je tam někde 130?)
D35 Olomouc-Mohelnice – krajnice prakticky není, 130
I/35 Turnov-Liberec – zatáčky, krajnice žádná sláva, v úsecích až 130.
I/37 PCE-HK – krajnice rozhodně lepší než všechny zbylé, poloměry, připojováky, odbočováky komfortní, 110.
I/13 Most-Chomutov – rovné úseky, ale pravda připojováky nic moc, 90.
Víte, že na silnici I. třídy by mohly například traktory a cyklisté? Dálnice je to naprosto správně. Co je diskutabilní, je ten limit 110. Např. německá A93, po které češi jezdí na hory, má na mnoha místech obdobné parametry, a je tam buď 130 nebo neomezeně. Jen u nás se z toho dělá hrozný drama.
Tak ještě existuje mezistupeň – silnice pro motorová vozidla
To ještě existuje?
V Brně jich máme dokonce několik.
V Praze taky, ale to je ve městě, aby se tam nemuselo jezdit 50.
80
Také je ze Zábřehu do Šumperku a okolo Zvole. 110 km/h a bez známky.
Projel jsem to oběma směry před týdnem, mohutně se tam finišovalo, ale zatím vůbec nevypadalo, že by se mohlo otevírat
https://youtu.be/UCYIiaD71t4
Ta dálnice už prošla tolika užitečnými modernizacemi, bez ironie – od svodidel, přes povrchy, připojováky, mosty… Kdy už na ní zase vrátí 130? Teď je ta jen pro smích a stejně se plošně nedodržuje.
Škoda že se na začalo modernizaci na celé délce s krajnicemi…
Už ta zálivy jsou někde na gabionech, jen aby nezasáhlo do okolích pozemků a nemusely se vykupovat. Ty zálivy vypadají alespoň pocitově dost miniaturně…
Pro kamion s návěsem špatně použitelné. Snad jednou v budoucnu udělá z těch dvojkových dalnic plnohodnotné i s odstavnými pruhem
Njn, takhle je to jen lepší jednička, nikoliv dálnice. Povolených 110 říká to samé.
110? lol
Pro stíhací letouny je to zoufale málo.
Ten tam stejně nesmí, nemá registrační značku a dokonce ani schválení k provozu na pozemních komunikacích. Někdo by měl založit protestní sdružení!
Nevím ,že by se někdy soudruzi z Ruska ptali jestli mohou přistát . Ono to je takový pozůstatek z minulosti ,pokud by nás chtěl někdo z východu obsadit ,aby to šlo hladce. Ale stejně bych si přál ,aby k tomu nikdy nedošlo ,poněvadž se nechci stěhovat na západ.
A kolem té záložní ranveje žádné protihlukové stěny nebudou? Tam by měly být aspoň desetimetrové. Víte, kolik nadělají stíhačky hluku? 🙂
A cyklopruh, prechody a rozhledna! 😉
Ještě bych přidal sotovlecku pro nějakou skanzen jízdu
Myslíte ten vláček do Dinoparku, přestavět na rozchod 600 mm? Někdo bude určitě požadovat 760 a než se dohodnou, tak dinosaury vezme čas.
Stěny kolem letiště? Tam bývá vždy co největší volná plocha, kdyby letadlo náhodou vyjelo z dráhy. I když… Tady je přímo vedle dráhy benzinka…
Nádrže jsou pod zemí a nadzemní část má … hmm, o kolik méně paliva než stíhačka čekající na vzlet?
Pokud by došlo i na nutnost tu čepračku zásobovat z cisteren i za provozu té ranveje, tak budem mít jiné starosti, než kudy vede objížďka.
Až tam nedej bože bude nutné záložně přistávat, budete mít úplně jiné starosti než hluk.