- Železnice •
- Nová mobilita •
- Město •
- Silnice
Otevírá se první krajské P+R parkoviště. Usnadní dojíždění do Prahy, nabízí 150 míst i prostor pro kola
První krajské P+R parkoviště v Olbramovicích. Foto: Středočeský kraj

V Olbramovicích jsou i čtyři nabíječky, držitelé kuponů PID mají parkování zdarma.
Co furt Praha Praha co se sem furt cpete. Jsou i jiná města. Udělejte si z Benešova druhou Prahu.
Záměr chválím, jen nerozumím tomu, proč je to zdarma. Chápal bych promo do konce roku. My nakonec ten idealistický komismus opravdu vybudujeme. To není možné stanovit cenu parkovného pokrývají alespoň režii a předpokládanou obnovu.
Neni zdarma. Pokud nemate kupon, je cena pomerne vysoka, v zahranici je parkovani u nadrazi ve venovskych lokalitach vetsinou zdarma.
Může mi někdo rozumně vysvětlit, z jakého důvodu měli potřebu stavět gabionové zdi směrem do pole a ten terén takhle markantně srovnávat? To jako auta nesmí parkovat z kopce?
My fakt nevíme, co s těmi penězi dělat, jen je škoda, že to rozhazujeme na dluh….
Když se podíváte na 3. foto, zjistíte, že parkoviště dost z kopce je, odhadem z fotky 6%.
ČSN 73 6056 uvádí ke sklonům toto:
5.1.3 Příčný sklon parkovacích stání nemá překročit 5 %. Podélný sklon parkovacích stání nemá překročit 3 %. Pokud je parkovací pás navržen podél jízdního pásu, může být příčný sklon parkovacích stání v závislosti na podélném sklonu komunikace až 9 %, u parkovacích pruhů nesmí podélný sklon parkovacích stání překročit 6 %. Příčný a podélný sklon bezbariérově užívaných parkovacích stání včetně přístupové komunikace se navrhuje
podle příslušného právního předpisu 2).
Jako, nemusi prset, staci ze kape … mit tam pak treba boxy na kola, nejaky zakladni zastreseni se solary. Klidne by to mohlo byt vetsi a treba tam byt i skolka a nebo aspon vecerka.
Ale presne takhle by mely vypadat zastavky kolem vetsich mest. V Rakousku, Nemecku ci Svycarsku to jiz davno vedi.
No, boxy na kola jsou hned u nádraží… a školka mi přijde jako poměrně nestandardní vybavení P+R parkoviště 🙂
Chtělo by to kapacitní P+R u každé železniční stanici s dobrou dojížděci dobou do Prahy. Bohužel ale obce samotné, resp. lidé bydlící u stanice jsou často tvrdě proti.
Třeba Světice měly údajně nabídku od kraje na vybudování parkingu, ale odmítli, aby jim tam nejezdili moc aut navíc.
Oprava: ne Světice, ale Strančice
Strančice mají výhodu, že už jsou v prvním pásmu PID. Mají tam divoké P+R cca pro 100 aut a pak se parkuje na divoko v uličkách, kde to jde.
Mnichovice už jsou ve dvojce, mají P+R pro 35 aut, je plné, ale spíše místními.
A hned další Mirošovice už jsou ve trojce (tak rychlé pásmování se fakt povedlo…), mají tam pěkné P+R pro 78 aut, taktéž cykloboxy, ale je dost nevyužité. Osobní zastávkové vlaky již jedou do Prahy dlouho a ještě platíte třetí pásmo a stejně pokud jedete po I/3, tak se musíte probít kolonami.
Necpěte se furt jen do Prahy. Jsou i jiná města na práci a bydlení.
Všechna místa, kde se má budovat, jsou na východ od Prahy, na západ jen Hostivice (kde už dávno parkoviště je), očividně tu výstavbu řídí někdo, kdo žije na východ od Prahy a zbytek kraje ho nezajímá 👎🏼
Olbramovice jsou na východ? Vlastně jo, od Sedlčan 😂
150 mist? Fiiha 🙂
Až se bojím, jestli to bude využito. 😀
Tohle je budoucnost dopravy – kombinace železnice s individuální dopravou na „poslední míli“.
U nových projektů by se ale slušelo dělat je už se solárním carportem.
Je otázka, jestli v okolí těchhle (budoucích) parkovišť těch FV zdrojů není už teď nadbytek. Neznám přesná čísla, ale s půlkou spotřeby pokrytou jadernými zdroji (a pořád velkým množstvím uhelných) je o slunných odpolednách v letní půlce roku elektřiny nejspíš víc než dost, tak asi nemá úplně význam přidávat ještě další.
Solární panely na střeše, vyrovnávací baterku a zapojit všechna elektroauta, která se budou nabíjet či také sloužit jako vyrovnávací baterka, pokud si to majitel nastaví (a dostane za to nějaký peníz). Každá volná a dostupná plocha ze které můžeme dostat enrgii s minimem nákladů se hodí. Na pole to dávat nechceme, parkoviště či sklady jsou tedy ideální místo. A FVE máme stále málo, když musíme pálit uhlí, takže každé kilo nespáleného uhlí je vítáno.
Poslední věta je nesmysl. Uhlí musíme pálit, abychom měli dostatek elektřiny i v době, kdy slunce (téměř) nesvítí. Ono jaksi uhlí ani jádro nelze efektivně regulovat z hodiny na hodinu podle toho, jestli slunce svítí nebo ne. A baterie jsou pořád ještě příliš drahé i na to, skladovat odpolední přebytky FV elektřiny na nadcházející noc, o skladování letních přebytků na zimu vůbec nemluvě. Ano, střechy všeho druhu jsou pro FV ideální místo, v zemědělsky využitelné krajině nemají co dělat, ale je otázka, jestli už jich není pro aktuální potřebu dost, jestli má smysl stavět další a další. V Rakousku nebo… Číst vice »
Naopak, FVE máme u nás stále kritický nedostatek. Vy koukáte na pár slunečných dnů, kdy opravdu se za odběr elektřiny platí, ale je potřeba koukat spíše na jaro, podzim a zimu. V létě nadprodukci postupně vyřeší třeba elektrolyzéry pro výrobu vodíku na zimu, ale v zimě je každá kWh dobrá.
Hurá, že to ale trvalo! V západní Evropě po desítky let standard, v ČR konečně první vlaštovka. Tohle je cesta, ne rozšiřovat dálnice na 12 pruhů a kilometr od konečné metra stavět za miliardy další a další parkovací domy!
Ze by to byla u nás prvni P+R vlaštovka a že by na západě lidi nějak většinově nechávali auta u vlaku a dojížděli do měst MHD to tedy fakt ne 😀 Ale jinak ano, je to dobrý projekt, jen houšť.
V článku se píše, že je to „první krajské P+R parkoviště ve Středočeském kraji“. Čili první vlaštovka svého druhu. Jsou ve Středočeském kraji i nějaká „nekrajská“ P+R? Nevím. Že jsou v Praze, vím. Ale na hromadnou se má z auta přestoupit na nejbližším (větším) nádraží, nikoliv až na kraji Prahy.
Mnichovice, Mirošovice, Benešov.