Otazníky nad startem Baltic Expressu. Trasa je po povodních v Polsku výrazně poškozená
Poškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastruktury
Jednou z možností je náhradní autobusová doprava mezi Lichkovem a Vratislaví.
https://chasingunesco.com/wp-content/uploads/2021/10/klodzko-nysa-1600-3.jpg
Když člověk vidí některé jiné mezinárodní trasy, které ovšem jezdí po VRT, a mají 16 vagónů plných lid; dopravní cesta je u nás přeplněná, v Polsku problematická nekvalitní. Zřejmě pojedou 4 x denně 4 vagóny. Ekonomický a kapacitní nesmysl na druhou, ale tady stovky nadšenců za to bojují jako o život.
Je třeba vidět realitu, ekonomiku takového spoje není možné prověřovat až praxí, jak také někdo navrhuje, dá se určit předem.
Teď je příležitost, říct, spletli jsme se, ekonomika toho nevychází, rušíme to.
Nejspíš to někdo spočítal jinak než Vy. V Polsku už tyto vlaky existují, rozhodně nemají 4 vozy (z Vratislavi se bude posilovat) a ta nekvalitní infrastruktura znamená že je to za Vratislaví skoro celé zmodernizované na 160 bez přejezdů? Přeshraniční úsek bude slabší jako u každé mezistátní linky, ale poptávka po cestování do Polska tu je, stejně tak po lepším napojení Kladska na zbytek Polska. O využití se nebojím.
Nevím, zda před sebou máte nějakou studii, kolik lidí o to má zájem. Kdy by to bylo ekonomicky výhodné nesponzoroval by to stát. A my potřebujeme peníze státu do úplně jiných věcí. Ale velmi si vážím vaší odpovědi, ostatní jen mínusují.
Při jízdní době 8h45min dojede poslední večerní spoj do Gdaňsku ve 3:35 ráno? Atraktivní spojení…
Spíš bych to viděl na spojením s Rozewie a dojezd až ráno…
Příjezd do stanice Gdańsk Główny bude ve později, konkrétně ve 4.53 ráno, neb tam je hned několik dlouhých pobytů na trase: Wrocław Główny (63 min.), Poznań Główny (20 min.), Bydgoszcz Główna (19 min.).
Tak to už se dá vydržet…
Ne nebude, byly povodně.
Skutečně atraktivní, asi je to myšleno ironicky, znám takové příjezdy z nočních vlaků na Slovensko, dokonce přesně to 3:35, a pak tu dobu čekání, pokud tam nebydlíte a chcete pokračovat dále, třeba i 6 hodin, tak si musíte přičíst jako prodloužení jízdní doby. Dostanete se tak do středověku.
Ano cestovní doba 9 hodin + hodinové zpoždění hodinové zpoždění na 10 hodin je velmi „atraktivní“, ale pokud člověk chce co nejvíce sedět ve vlaku. Jel jsem kdysi Praha – Kyjev, ani nevím, kolik hodin to jelo asi 24 hodin, ale dostali jsem gratis čaj. Tak nezapomeňte do termosky kafé a nějakou bagetu do batohu. Když je to celé zmodernizované, jak tady někdo píše, na 160 km/h, tak, trasa by neměla trvat 9 hodin. Za 9 hodin by se zouto rychlostí mělo ujet 1.440 km, samozřejmě od toho redukce na zastávky, redukce na přecpanost dopravní cesty, ono takový vlak by… Číst vice »
Studoval nekdo trasu v polsku? Dle českého návrhu jen 3 páry v celé trase a jeden pár jen Praha – Vratislav. Díky
Dle polského návrhu jsou všechny 4 páry vedeny z/do stanice Gdynia Główna.
Ten noční pár jen mění číslo ve Wroclawi. Ale vozy budou přímé.
je někde navrh polskeho jizdniho radu ?
je někde polský navrh ?
Tak páteřní mezistátní trať snad budou schopni uvést do sjízdného stavu za tři měsíce.
No můžeme jenom doufat, leč ten úsek je velmi dlouhý, v současnosti se nejezdí od Lichkova až po Strzelin a ta trať je bohužel poškozena na vícero úsecích, nejenom v samotném Kłodzku.
No to se nejezdilo ani před povodní, jelikož probíhaly výluky aby se trať dostala do lepšího stavu před zavedením Balticu…
to neni paterni trat. navic, tam nyni neni zadne statni PSO .
Nedá se říct, že by tam byl silný provoz dálkových linek ale na místní lokálky to je celkem významný uzel. A hodně tam frčí náklady z lokálních kamenolomů a pískoven.
Minimálně je to součást sítě TEN-T, takže je to jedna z důležitých tratí…
Snad se té úžasné jízdy dočkáte.
Ono to tam asi není úplně jednoduché, a nejen v kladsku samém, ale i na trati: po posledních větších povodních někdy před cca 10 roky se mezi Kladskem a Mezilesím také vůbec nejezdilo několik měsíců.
Jestli nebude lepší ho prostě zrušit.
Určitě, vždyť tím přeci nikdo nebude jezdit, tak proč to vůbec zavádět 😀 To je jasné, i když to ještě ani nevyjelo 😀
Hoď se do klidu XP3.
A něco k věci? 😜
Nacpat další vlaky na již tak přecpaný koridor? A taky soupravy. Teď jich je nedostatek. Všechno nevyřeší nasazení ComfortJetů. To bych jich muselo být dvakrát tolik. Takže buď tam po čase budou jezdit špinavý sračky, nebo se holt ty vozy vezmou z vnitra a ty sračky budou jezdit na vnitru.
Kdyby se každá ekonomická efektivnost měla prověřovat až v praxi, tak už by tady všechno ek. padlo. Určité věci se dají spočítat dopředu. Od toho tam jsou odborníci s vysokými školami.
Na což by musely přistoupit všechny zúčastněné strany, včetně dopravců. Což nedává smysl, protože by ztratili kšeft. Přinejmenším ČD, v Polsku nevím, jak to bude s veřejnou podporou těchto vlaků.
Pane Kubrte, vy máte špičkové komentáře, jen si dovolím podotknout, že kšeft musí být korunovaný ziskem. Stát by vůbec neměl být od toho, aby kryl propady vzniklé neuváženými akcemi.
Ono to ani nemělo vzniknout, protože to zcela nesmyslný nápad, který v pokročilejší části Evropy, viděli jako středověk. Ale tady jsou fandové takových vlaků, podobně jako šotouši jezdí za těmi parními vlaky. Jenže ono takový nesmysl je velmi drahý.
Přes Mezáro, jak v roce 1997… A zároveň by tím Hradec aspoň dočasně získal rychlou vrstvu. Popřípadě přes Královec a mohl by se ušetřit nějaký Krakonoš. Stejně to přes čáru bude ze začátku vozit vzduch, takže prodloužení JD by nebylo zase nějak extra na obtíž.
Tak on je na těch všech tratích o dost hustší provoz než v roce 1997, už samotná rychlá vrstva do Hradce je dnes trochu problém. Pokud je bezpodmínečně nutné procpat do Vratislavi vlak (a trať není u Walbrzychu taky poškozená), tak by to jako asi šlo, ale s výrazným prodloužením jízdní doby a provozními komplikacemi, přičemž to vůbec neřeší obsluhu té trasy co byla vysoutěžena. Právě protože ten přeshraniční úsek bude nejslabší, dává smysl bus z Lichkova.
Trať přes Wałbrzych je už zprovozněna a celý případný úsek Sędzisław-Wrocław je dvoukolejný, takže kapacita na polské straně by neměla být problémem, navíc Wałbrzych má cca 110 000 obyvatel (aglomerace cca 155 000 obyvatel), takže paradoxně by to na polské straně mohlo být i plnější než trasa přes Kłodzko, avšak kapacita tratí na české straně to už problém asi bude.
Tak o tom žádná že Walbrzych je větší než Kladsko, ale i kdyby byla kapacita, o kolik by byla delší jízdní doba? Tak o 90 až 120 minut? To už mi přijde docela dost, třeba pro cestu do Poznaně. Navíc, jako skoro každá mezistátní linka, bude to mít velký význam ve vnitrostátní dopravě v obou zemích (do Kladska dneska téměř žádná dálkovka nejezdí). Proto by to nemělo tu trasu bez náhrady opouštět. Vlak do Walbrzychu se může zavést nezávisle na tom, až to bude možné.
020 s množstvím výhyben je proti 031 a 026 v podstatě poloprázdná trať. rychlá vrstva by s pomalou křižovala v Převýšově a stále by to do HK stíhala na celou hodinu. Zejména na 026 bez výhybny Česká Metuje už nic rychlého neprojede.
Tu fixaci na Českou Metuji nějak nechápu. Dobrošov křižuje s vlaky základního taktu v Polici a vejde se, případné systémové vlaky v trase podobné Dobrošovu by vzájemně křižovaly v Teplicích. Pokud by se mělo stíhat dojet od současné (fixní) polohy ve Starkoči na kříž až do Metuje, bylo by to s jazykem na vestě, čili s velkým rizikem rozsypání grafikonu při sebemenším zpoždění.
České Metuje je škoda, ale o její zachování jsme tenkrát bojovali marně, prý není potřeba. Tehdy asi opravdu nezbytně potřebná nebyla, ale pro udržení stability provozu by se hodila dnes i tenkrát, i kdyby se tam pravidelně vůbec nekřižovalo.
Super nápad, minimálně pro šotouše. A díky vlakům do Libče máme Trutnováci D3 až do Královce, není problém, jsem jednoznačně pro Královec!
Na tyhle nápady využívat neelektrizované tratě dnes nikdo neskočí, a nejde jen o ekonomiku: znamenalo by to hlavně neúnosné prodloužení cestovních dob už i jen do Vratislavi, neřku-li někam dál.