Otazníky nad startem Baltic Expressu. Trasa je po povodních v Polsku výrazně poškozená

Poškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastrukturyPoškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastruktury

Jednou z možností je náhradní autobusová doprava mezi Lichkovem a Vratislaví.

Plánovaný start nových expresů z Prahy do Gdyně na pobřeží polské části Baltského moře letos v prosinci je ohrožen. Důvodem je výrazné poškození trati na polském území v úseku z Lichkova do Vratislavi.

Největší poškození je kolem stanice Kłodzko (Kladsko) Glowny. V Dolnoslezském vojvodství je trať jednou z těch, kde dosud po povodních, na rozdíl od jiných úseků, provoz obnoven nebyl. A zatím není jasné, kdy se vlaky vrátí. Dolnoslezský maršálek Paweł Gancarz po jednání s ministrem dopravy Dariuszem Klimzsakem uvedl, že bude snaha trať opravit co nejrychleji. Zda to budou týdny nebo měsíce není jasné. „Teprve až voda úplně opadne, bude možné definitivně spočítat ztráty a odhadnout náklady na obnovu infrastruktury,“ uvedlo polské ministerstvo dopravy.

Čtyři páry spojů denně

Pro trasu po kolejích z Česka k Baltu vede ještě alternativa přes Varšavu, to by byla ale již příliš velká zajížďka. České ministerstvo dopravy, které bude objednatelem nového spojení na tuzemské straně, naznačuje možnost částečné náhradní autobusové dopravy. „Vzniklou situaci spolu s Českými drahami řešíme. Chceme provoz Baltic expresu spustit k řádnému termínu. Případná nesjízdnost tratě by byla dle aktuální situace v případě potřeby řešená náhradní autobusovou dopravou. V tuto chvíli nemáme k dispozici žádné stanovisko dalších subjektů, která by bránilo tomuto postupu,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

Baltic Express by měl být jednou z hlavních změn v novém jízdním řádu. Nové spoje budou odjíždět z Prahy přibližně 10 minut před 7., 11., 15. a 19. hodinou. V Česku zastaví ještě v Kolíně, Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Letohradu, v Jablonném nad Orlicí a v Lichkově. V Polsku budou pokračovat přes Kladsko, Vratislav, Poznaň a Bydhošť do Gdaňsku, Sopot a Gdyně. Zastaví však i v dalších turistických a hospodářských centrech Polska. Cesta mezi Prahou a Vratislaví bude trvat přibližně 4 hodiny, do Poznaně méně než 6 hodin a do Gdaňsku zhruba 8 a tři čtvrtě hodiny.

Soupravy budou sestaveny z moderních, klimatizovaných vozů Českých drah a PKP Intercity. Cestujícím nabídnou např. palubní wi-fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku. Ve vlaku budou zařazeny vozy pro cestování osob na vozíku a přepravu jízdních kol. Občerstvení nabídne služba ČD Minibar.

Poškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastrukturyPoškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastrukturyPoškození trati u stanice Kłodzko Glowny. Foto: Ministerstvo infrastruktury
Tagy Baltic Express České dráhy Ex36 Ministerstvo dopravy Praha - Pardubice - Vratislav - Gdyně železniční spojení k polskému Baltu
42 komentářů