Otázky a odpovědi: Velký bratr nebo pomoc? Systém přivolání pomoci eCall začíná

Dopravní nehoda, ilustrační foto. Autor: Policie ČRDopravní nehoda, ilustrační foto. Autor: Policie ČR

S příchodem dubna dojde na českých silnicích k zavedení technologické novinky zvané eCall, což je automatické přivolání pomoci v případě

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bolb

Naprosto nefunkční je princip detekce počtu lidí v autě:
„Počet osob ve vozidle (podle zapnutých bezpečnostních pásů)“
Takže já podle toho systému jedu sám, přestože mám vzadu dvě děti v isofixových autosedačkách, které pásy vůbec nepoužívají…

mar

Dá se eCall nějakým způsobem ať už softwarově nebo odpojením jednotky vypnout? Samozřejmě, že je to šmírovací jednotka, ostatně jako třeba všechny smartphony.

Jinak je to zase další výsledem lobby/korupce a nesmysl navíc prodražující automobily a další bariéra, která by umožnila vstup levných automobilů na trhu. Přijde me naprosto nemístné, abych byl po hrozbou násilím nucen používat bezpečnostní pásy, helmy na kolech nebo pasivní bezpečnosti jako eCall a ještě za to platil.

Stan

Závidím všem, kteří můžou jezdit v nočních hodinách na málo frekventovaných komunikacích. Já můžu klidně odpojit dálková světla, protože jestli je kdy můžu zapnout, tak maximálně na 5 vteřin.

D

Jakým způsobem je technicky vyřešeno, že systém dokáže vyslat data o směru jízdy, ale zároveň se píše, že není žádné permanentní sledování a systém se probouzí jen při „aktivaci senzorů“? Pro vyhodnocení vektoru směru jízdy je přece nutné znát alespoň dva za sebou jdoucí body polohy a čas. Mně z toho logicky vychází, že polohový systém musí permanentně v určitých krátkých intervalech zaznamenávat.

Michal

Není sledování v tom smyslu, že data o pohybu jsou zaznamenávána jen v jednotce.

mgr.pavel

Podobně mi přijde zvláštní, že systém má být aktivován až nárazem nebo stiskem SOS tlačítka – do té doby by tedy neměl komunikovat s BTS. Jenže když zapnete mobil, tak chvíli trvá, než si najde signál. Znamená to, že po nárazu začne eCall teprve hledat signál, a bude tam zpoždění několik (desítek) sekund než začne vysílat?

mgr.pavel

re Michal: a jak se ta data o posledních pár pozicích budou získávat? Přes GPS nebo komunikací s BTS operátorů (což by bylo hodně nepřesné na určení směru na dálnici)? Takže v každém novém autě bude neustále zapnutá GPSka se všemi důsledky na možné sledování?

K.S.

mgr.pavel
GPS, GLONASS, GALILEO, by měli jít provozovat v pasivním režimu.

Zpoždění desítek sekund je „přijatelné“, nepřijatelná je povinnost tohoto systému.

Ale je to prasárna toto. Přílišná.

Honza

Systém eCall+bCall používají automobilky BMW, Jaguar, Mercedes, Porsche apod. už přes 10 let, není to nic nového. Nové je jen to, že se eCall bude montovat do všech aut. Princip je velice primitivní, k řídící jednotce je připojen GSM+GPS modul a ten odesílá data jen v případě „emergency call“. K žádnému aktivnímu sledování vozidel nedochází.

Tomáš

Neví někdo, jestli je vůbec možná a na kolik finančně vyjde dodatečná montáž?

Honza

Dodatečná montáž je možná, ale je to stejná blbost jako před 15 lety, kdy si řidiči montovali do aut čínské handsfree.